LÜTFEN YARDIM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LÜTFEN YARDIM

İleti felicia35 » 26 Arl 2010, 22:22

Güle güle kullanın artık canavar gibi olmuştur.
 
SAYGILARIMLA
Kullanıcı avatarı
felicia35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 224
Kayıt: 22 Arl 2006, 00:49
Ad Soyad: ÖZER
Nereden: İzmir
Arabanız: 97 FELİCİA LX

İleti tornado38 » 26 Arl 2010, 23:28

mrhb arkadaşlar aynı vites geçişlerinde kartlama sorunu benim arabamda da var ama benim kisi şimdilik sadece zor geçiyor ben baskı balatayı kendim değiştirdim benim arabada 2.3. viteslerde soğukken takıntılı geçme ilk kalkışlarda 1. vitese zaman zaman zor gçiş var sebebini yazıyorum arkadaşların dediği gibi senkromenç tabi her vitesin kendi senkromençi tabi baskı balatanın da etkisi var eğer balata debriyaja basınca ayırmıyorsa veya tam ayırmıyorsa vites geçişleri zor olur ve senkromençler 5 yıl gidecekse 1 senede iptal yanlız senin aracında vites geçişlerinde ses geliyor vites kolunda zorlama ve elinize karşı baskı veya titretme gibi şeyler yapıyorsa hiç vakit kaybetmeyin arabanızın tamirini yaptırın yoksa 15 liralık senkromenç le kurtaracağınıza araya vites dişlisinide eklersiniz ve maliyet X3 olur ben sanayide çalıştım ve ordan bildiklerim bunlar bendede aynı sorun var arızanın sebebi:
1 yüksek devirlerde vites yükseltmek-düşürmek
2 yarım debriyaj yaparak yani debriyaja tam basmadan vites değiştirmek
3 vites geçişlerinde çok acele etmek yani debriyaja basmak üzereyken vites değiştirmek
ben kendim yaza doğru şanzımanı indirip dağıtıp kendim takım olarak değiştireceğim tavsiyem indirmişken komple takım olarak değiştirmek
saygılar
SKODA FELİCİA 1.6GLXİ 2000
BLAUPUNKT GTA470
ATİKER SIRALI SİSTEM
Kullanıcı avatarı
tornado38
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 25 Kas 2010, 22:41
Ad Soyad: mustafa taşcı
Nereden: Kayseri
Arabanız: felicia1.6GLXi

İleti Karadul » 27 Arl 2010, 17:43

evet farkedilir şekilde arabanın gidişi,kalkışı değişti.
Karadul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 24 Eyl 2010, 14:44
Ad Soyad: Yasin DİLİ
Nereden: İzmir
Arabanız: Fluence

İleti Karadul » 27 Arl 2010, 17:45

tornado38 yazdı:mrhb arkadaşlar aynı vites geçişlerinde kartlama sorunu benim arabamda da var ama benim kisi şimdilik sadece zor geçiyor ben baskı balatayı kendim değiştirdim benim arabada 2.3. viteslerde soğukken takıntılı geçme ilk kalkışlarda 1. vitese zaman zaman zor gçiş var sebebini yazıyorum arkadaşların dediği gibi senkromenç tabi her vitesin kendi senkromençi tabi baskı balatanın da etkisi var eğer balata debriyaja basınca ayırmıyorsa veya tam ayırmıyorsa vites geçişleri zor olur ve senkromençler 5 yıl gidecekse 1 senede iptal yanlız senin aracında vites geçişlerinde ses geliyor vites kolunda zorlama ve elinize karşı baskı veya titretme gibi şeyler yapıyorsa hiç vakit kaybetmeyin arabanızın tamirini yaptırın yoksa 15 liralık senkromenç le kurtaracağınıza araya vites dişlisinide eklersiniz ve maliyet X3 olur ben sanayide çalıştım ve ordan bildiklerim bunlar bendede aynı sorun var arızanın sebebi:
1 yüksek devirlerde vites yükseltmek-düşürmek
2 yarım debriyaj yaparak yani debriyaja tam basmadan vites değiştirmek
3 vites geçişlerinde çok acele etmek yani debriyaja basmak üzereyken vites değiştirmek
ben kendim yaza doğru şanzımanı indirip dağıtıp kendim takım olarak değiştireceğim tavsiyem indirmişken komple takım olarak değiştirmek
saygılar


Evet doğru diyorsunuz.Bu arada verdiğiniz bilgiler için de ayrıca teşekkür ederim.
Karadul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 24 Eyl 2010, 14:44
Ad Soyad: Yasin DİLİ
Nereden: İzmir
Arabanız: Fluence

İleti Karadul » 04 Oca 2011, 18:17

Herkese selamlar.Arkadaşlar farklı bir konu açmak istemedim.O yüzden mevcut konum üzerinden yazmayı tercih ettim.

Arabayı çalıştırdığım zaman sanıyorum ki kayış;ötmeye başlıyor."cıy cıy cıy cıy" diye..Bu sesi nasıl kesebilirim?

Bir de aracımla yolda giderken sanki lastiğin arasına taş sıkışmış gibi bir durum oluyor.Çok hafif bir sarsıntı,aynı taş kaçmış gibi ama.Çok dikkatli olmazsanız hissetmiyorsunuz da ama benim kafama takıldı.Lastiklere baktım taş falan yok.Bunu yolda giderken bazen sol taraftan geldiğini hissediyorum daha sonra sağdan geliyor gibi oluyor.Anladım ki taş ile bir alakası yok.Sizce bu durum neye işaret eder?

Şimdiden teşekkürler..
Karadul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 24 Eyl 2010, 14:44
Ad Soyad: Yasin DİLİ
Nereden: İzmir
Arabanız: Fluence

İleti tornado38 » 06 Oca 2011, 23:10

sallama olayı bir çok sebepten olur ama başıma gelenlerden birisi tekerlere gücü taşıyan aksların başlarında bulunan aks lalesi ve dış aks kafası denilen parçaların üzerindeki lastik körükler yırtılmışsa içine giren su ve çamur bu parçaları bozar oluşan boşluk aks milinin yalpalı olarak dönmesine neden olur ve sallantı yapar
birde jant kapağı eğer jant kapağın varsa balanslı olarak takılmışsa ondan yapar jant kapağını söküp denemeni tavsiye ederim eğer arabanızın aks körükleri veya dreksiyon körükleri yırtılmışsa hiç vakit kaybetmeyin hemen değiştirin körükler 10 ar tl aks kafaları 35-45 tl arasında dreksiyon kutusunun fiyatını bilmiyorum amacımız denizden geçip derede boğulmamak
ayrıca faydalı bilgiler verebiliyorsam ne mutlu bana keyifli sürüşler
SKODA FELİCİA 1.6GLXİ 2000
BLAUPUNKT GTA470
ATİKER SIRALI SİSTEM
Kullanıcı avatarı
tornado38
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 25 Kas 2010, 22:41
Ad Soyad: mustafa taşcı
Nereden: Kayseri
Arabanız: felicia1.6GLXi

İleti Karadul » 06 Oca 2011, 23:14

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.Dediğiniz parçaları daha 2 hafta önce Skoda servisinde değiştirdim.Aks körükleri ve direksiyon körüğü de buna dahildi.Fakat jant kapakları demişsiniz.Evet arabamda jant kapağı var,onları söküp bir de öyle deneyeyim.
Karadul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 24 Eyl 2010, 14:44
Ad Soyad: Yasin DİLİ
Nereden: İzmir
Arabanız: Fluence

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir