Marş Motorundaki Acaiplik

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Marş Motorundaki Acaiplik

İleti termineytir » 15 Arl 2010, 14:30

Arkadaşlar havalar soğuduktan sonra aracımda bir sıkıntı başladı.
4 - 5 saat kadar aracı çalıştırmadığktan sonra marşa bastığımda AKÜ bitik gibi marş zor dönüyor sonradan TAK diye bir ses geliyor ve marş düzgün basıyor. Araç ondan sonra çalışıyor. Havaların normal gittiği zamanlarda bu şekilde bir sıkıntım yoktu. Havalar soğuyunca nüksetti.

NOT: Akü yeni.
 
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti hakantuna » 15 Arl 2010, 14:40

Akü, bobin, bobin yanındaki ateşleme beyni, marş motoru ve alternatör bağlantılarını kontrol et bir temassızlık var zannedersem...
1999 Skoda Felicia 1.3 GLX
hakantuna
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 30 Oca 2008, 12:10
Ad Soyad: Hakan TUNA
Nereden: Konya
Arabanız: Felicia

İleti hakantuna » 15 Arl 2010, 14:47

Bir ara bobin yanındaki ateşleme beyni ıslandığından, devir saati ibresi oynayıp duruyordu ve bobinden enerjisini alan LPG sistemi de bundan etkileniyordu. Bende ateşleme beynindeki 4 bağlantıyı söküp temizleyip geri taktım ve sorun böylece düzelmişti. Ama ilk marşa bastığımda "tık" sesini duyduktan sonra marş basmıştı. Bir daha da marştan "tık" sesini duymadım. Büyük ihtimalle bobin ve ateşleme beyni bağlantılarını kontrol edersen sorun çözülür diye düşünüyorum...
1999 Skoda Felicia 1.3 GLX
hakantuna
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 30 Oca 2008, 12:10
Ad Soyad: Hakan TUNA
Nereden: Konya
Arabanız: Felicia

İleti termineytir » 15 Arl 2010, 15:01

benim araç BENZİN'li LPG yok. Ateşleme beyni neresidir_? Bobin nerdedir_?

Cahilliğimi mazur görün.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti hakantuna » 15 Arl 2010, 15:45

2 sene bende direndim, sonunda LPG taktırdım. Keşke aldığımda taktırsaydım diye hayıflanıyorum şimdi.

Motor resmi aşağıdaki linkte bi incele:
http://i1012.hizliresim.com/2010/12/15/2853.jpg
1999 Skoda Felicia 1.3 GLX
hakantuna
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 30 Oca 2008, 12:10
Ad Soyad: Hakan TUNA
Nereden: Konya
Arabanız: Felicia

İleti hakantuna » 15 Arl 2010, 15:48

1999 Skoda Felicia 1.3 GLX
hakantuna
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 30 Oca 2008, 12:10
Ad Soyad: Hakan TUNA
Nereden: Konya
Arabanız: Felicia

İleti hakantuna » 15 Arl 2010, 15:49

Sorunun LPG ile alakası yok zaten: LPG elektriği bu bobinden alıyor. Eğer bağlantılarda hata olursa LPG sistemini de etkiler...
1999 Skoda Felicia 1.3 GLX
hakantuna
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 30 Oca 2008, 12:10
Ad Soyad: Hakan TUNA
Nereden: Konya
Arabanız: Felicia

İleti termineytir » 15 Arl 2010, 18:43

hakantuna yazdı:2 sene bende direndim, sonunda LPG taktırdım. Keşke aldığımda taktırsaydım diye hayıflanıyorum şimdi.

Motor resmi aşağıdaki linkte bi incele:


Üstadım bu resmi benim içinmi çektin yoksa elinde varmıydı.

Benim araç felicia olduğundan gösterdiğin yerde o tür parçalar mevcut değil ama ben buna benzeyen parçaları arıyacam bakalım.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti ugur_clskn » 15 Arl 2010, 18:48

sorun marş motorunda mı dııl mı once onu çozmek gerek
PEUGEOT 306 1.6 SEDAN
Kullanıcı avatarı
ugur_clskn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 29 Eyl 2009, 03:06
Ad Soyad: uğur çalışkan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3lx idi

İleti felicia35 » 15 Arl 2010, 20:53

Bana marş motorundan gibi geliyor.Sanki kömürleri bitik gibi.Benzer bir sorun benimde başıma gelmişti.Tamir ettirdim bir daha sorun yaşamadım.
SAYGILARIMLA
Kullanıcı avatarı
felicia35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 224
Kayıt: 22 Arl 2006, 00:49
Ad Soyad: ÖZER
Nereden: İzmir
Arabanız: 97 FELİCİA LX

İleti Safariali » 17 Arl 2010, 00:14

marş motorun rulman dağıtmış yada ikinci şık volan çatlamış filan olabilir aracın gidişi nasıl?

marş motorunda iki tane rulman oluyor inşaallah sorun ordadır ben 30 liraya rulmanı ve kömürleri yeniletttim güzel oldu.aracı çalıştırırken gaz pedalına dokunma
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti termineytir » 17 Arl 2010, 15:41

Cevap yazan değerli arkadaşlarım. yeni bir şey keşfettim ama nasıl bir keşif bende anlamadım.

Kontağı açıp marşa basmadan 5 saniye kadar bekledikten sonra LPG kapatması gibi tık diye bir ses geliyor. kontağı kapatıp tekrar açıyorum aynı ses geldikten sonra marşa basıyorum anında çalışıyor.

Şimdi benim araç enjeksiyonlu olduğu için dizellerdeki gibi ısıtmak gerekiyormu yoksa benim aracın benzini geri kaçıyorda benzin pompası onu basıp o şekildemi rahat çalışıyor anlamadım.

Hepinize selam ve saygılarımla.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti ozantavsan » 17 Arl 2010, 16:50

Benimkide sabahları yapmaya başladı.Havaların soğuması veya havalar soğuyunca akünün marşı çalıştıramamasından oluşmuş bir sorun olabilir diye kabul ediyorum.
İlk marşta tak diyor kalıyor ,kontak kapat aç , tekrar marşa bas sorunsuz çalışıyor.Stop edip biraz süre geçip basında bu sorun olmuyor.

Varsayım olarak volan dişlisi zorlanıyor olabilir ,motor yağı soğuk nedeniyle katılaştığı için zorlayabilir.İlk marşta biraz hareket alıp , ikinci marşta sorunsuz çalışabilir.Benim için sorun değil açıkçası , biliyorumki havalar ısınıp bahar geldiğinde bu sorun kalmayacak.Zaten çoğu sorun kışın soğuğunda ortaya çıkıyor.

Ama şu da bir gerçekki çoğu araç lpg ile marş basmaya çalışıp nazlı çalışırken ,benim aracım bu tak sesi hariç marşı bastığın anda anında çalışıyor.


Araç tak sesine rağmen sorunsuz marş basıyor ve her seferinde çalışıyorsa sorun etmeyin.Bir anda çıkan bir sorunsa marş motoru kömürü olabilir , marş motorunun içindeki dişli aşınmış olabilir ,volan dişlisi aşınmış olabilir.
Her seferinde marş basmada zorlanıyorsa marş motorunu söktürüp kontrol ettirin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Safariali » 18 Arl 2010, 00:46

ferhan aracı stop etmeden önce aracı benzine geçir tüpte kapatma kontağı
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti termineytir » 20 Arl 2010, 12:37

kizilcalihoca yazdı:ferhan aracı stop etmeden önce aracı benzine geçir tüpte kapatma kontağı


LPG taktırır taktırmaz bu dediğini uygulayacağım üstadım.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir