İKİ SAAT SONRA ARABAM CALISMIYOR ! LÜTFEN BİLGİ SİTİYORUM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İKİ SAAT SONRA ARABAM CALISMIYOR ! LÜTFEN BİLGİ SİTİYORUM

İleti ercanduzce » 09 Şub 2014, 00:40

Dostum araban sıralı otogazlı enjeksiyonlu mu öncelikle bunu yazmamışsın. eğer enjeksiyonlu ise beyinli bir araç olma ihtimali yüksek. bir arkadaşımda Ford escort var, ondada aynı problem var sebebini çok aradık ama sonunda bulduk gaz dağıtıcın su ile ısınır ve soğur. bu nedenle de ısınan motor suyunu ısı müşürü yüksek sıcaklık gördüğü için stop ettikten sonra çalışmıyor. önce ısı müşürünün kablosunu söktük baktık tık diye marş aldı. bizde müşürün kablosunu kestik araya 3kiloohmluk direnci müşüre seri bağladık. misal su ısısı 90 dereceyken sistem motora zarar verir mantığı ile motoru korumaya alır. bizim yaptığımız ilave direnç ile 80 derece algılayıp problem yok diye işlem yapar ve motor marş alır... şuanda yaklaşı 5 aydır problemsiz çalışıyor.

eğer karbüratörlü araç ise gaz benzin geçişlerini sağlayan ventilleri konrol et muhtemel ihtimalle düzelecektir.
 
ercanduzce
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 25 Ağu 2012, 07:37
Ad Soyad: ercan düzce
Nereden: Erzincan
Arabanız: forman 135L

İleti Favocu » 09 Şub 2014, 07:49

Aynı problemi favoritte yaşadım. Sorunun 2 sebebi var. Öncelikle otomobili seyrek kullanıyorsanız akünüz zayıflamaya başlamışsa marş bassa dahi lpg valfi açılmadığı için motora gaz gitmiyor ve motor çalışmıyor. Bu durum zaten paylaşılmış, bir röle takılarak lpg valflerine ek elektrik sağlandığında bu durum çözülebilmekte. İkinci sebep ise lpg ayarınız kısık olabilir. Lpg regülatörünüzün ne şekilde olduğunu bilmiyorum ama favoritlerde kullanılan eski tip regülatörlerde beynin üzerinde yer alan prinç renkli vidayı çeyrek tur veya yarım tur sağa sola çevirerek en rahat ilk marşta çalıştığı yeri bulunuz. Benim problemim sadece bu vida yarım tur kadar açılınca çözülmüştü. Vidanın resmi aşağıdaki şekilde.

Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti selhal » 01 Nis 2014, 12:12

arkadaşlar bende 98 felicia glx var arkadaşın belirttiği çalışmama bende de oluyor. Sabahları ve aracı güneş görmeyen bir yere park ettiğimde uzun bir müddet sürekli(mecburen) marşa basarak ancak çalışıyor. Marş dinamosunu yakacağım diye korkuyorum. Ayrıca araç eski performansını kaybettiği gibi aşırı derece de çok yakmaya başladı 28lt gazla 150 km gibi . 4 ay önce üst kapak değişti bujiler ,buji kabloları yeni değişti. En son gittiğim tamirci bujilerin içine su kaçmış olabileceğini söyledi fakat kontrol ettiğinde bujilerin sağlam olduğunu elektriksel bir sorun görünmediğini muhtemelen arızanın distribütör içindeki manyetolarda veya ateşleme beyninden olabileciğini söyledi .Bulunduğum ilçede skoda parçalarını bulamıyorum müsait bir zamanımda il merkezine gideceğim.İnşallah sorun çözülür
selhal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 11 Nis 2013, 08:16
Nereden: Gaziantep
Arabanız: skoda felicia

İleti dp1cfe4 » 02 Nis 2014, 10:23

ABISI ILK ONCE LPG NIN SIGORTASINI CIKAR LPG IPTAL ET DAHA SONRA ENJEKTOR ISEME MIKTARINI OLCTUR EGER FAZLA CIKARSA BIR HARERET MUSURU TAK ARACIN HARARET MUSURU TERS DIRENCLE CALISIR VE SICAKKEN SOGUK ALGILARSA KONTAK ACILDIMI ENJEKTOR FAZLA BASAR BUNUN SEBEBI SOGUK CALISMALARDA ARAC BIR AN ONCE ISINSIN DIYEDIR BIR DENE HABER VER KOLAY GELSIN
dp1cfe4
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 02 Nis 2014, 10:20
Ad Soyad: skoda skoda
Nereden: İzmir
Arabanız: roomstar

İleti mustafasari1986 » 10 Mar 2015, 20:57

slm arkadaşlar bende de skoda felicia 2000 model glx i var enjeksiyonlu ilk marşta geç çalışıyor stop edip arkasından hemen basınca çalışıyor. ustaya götürdüm bujiler değişti boğaz kelebeği temizlendi hararet müşürü değişti orjinaliyle benzin pompası basıncı ölçuldü fakat yine de geç çalışıyor arabadan buz gibi soğudum arkadaş ya yardım edecek yok mu Allah rızası için..
mustafasari1986
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 26 Şub 2015, 19:36
Ad Soyad: mustafa sari
Nereden: Konya
Arabanız: skoda felicia 1.3 glxi 2000 model

İleti mustafasari1986 » 10 Mar 2015, 21:11

slm arkadaşlar bende de skoda felicia 2000 model glx i var enjeksiyonlu ilk marşta geç çalışıyor stop edip arkasından hemen basınca çalışıyor. ustaya götürdüm bujiler değişti boğaz kelebeği temizlendi hararet müşürü değişti orjinaliyle benzin pompası basıncı ölçuldü fakat yine de geç çalışıyor arabadan buz gibi soğudum arkadaş ya yardım edecek yok mu Allah rızası için..
mustafasari1986
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 26 Şub 2015, 19:36
Ad Soyad: mustafa sari
Nereden: Konya
Arabanız: skoda felicia 1.3 glxi 2000 model

İleti mustafasari1986 » 10 Mar 2015, 21:51

slm arkadaşlar bende de skoda felicia 2000 model glx i var enjeksiyonlu ilk marşta geç çalışıyor stop edip arkasından hemen basınca çalışıyor. ustaya götürdüm bujiler değişti boğaz kelebeği temizlendi hararet müşürü değişti orjinaliyle benzin pompası basıncı ölçuldü fakat yine de geç çalışıyor arabadan buz gibi soğudum arkadaş ya yardım edecek yok mu Allah rızası için..
mustafasari1986
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 26 Şub 2015, 19:36
Ad Soyad: mustafa sari
Nereden: Konya
Arabanız: skoda felicia 1.3 glxi 2000 model

İleti mustafasari1986 » 11 Mar 2015, 14:49

Benm felicia da da aynı sorun var enjeksiyonlu 2000 model glxi ilk calistirmamda tek marsta almiyo fakat ikinci marsta alıyor ustaya götürdüm benzin pompa basıncı normal dedi hararet musuru orjinali ile değişti herşey normal diyor usta anlamadım gitti arabadan sogudum ya varmı yardım edecek neden kaynaklanır. Yardımlarınız için teşekkür..
mustafasari1986
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 26 Şub 2015, 19:36
Ad Soyad: mustafa sari
Nereden: Konya
Arabanız: skoda felicia 1.3 glxi 2000 model

İleti KorsanKedi » 11 Mar 2015, 20:26

mustafasari1986 yazdı:Benm felicia da da aynı sorun var enjeksiyonlu 2000 model glxi ilk calistirmamda tek marsta almiyo fakat ikinci marsta alıyor ustaya götürdüm benzin pompa basıncı normal dedi hararet musuru orjinali ile değişti herşey normal diyor usta anlamadım gitti arabadan sogudum ya varmı yardım edecek neden kaynaklanır. Yardımlarınız için teşekkür..

Marş motoruna baktırın. Kömürler bitmiş olmalı. Ben dün değiştirdim, ama komple değil, sadece kömürlerin olduğu bölüm değişti. İşçilik dahil 130 TL ödedim. Bakrıma sebebim ise daha 2 aylık akü olmasına ramen sabah ve gün içinde ilk basışta zorlanmaya başlamasıydı. Şimdi tek tık da alıyor.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti mustafasari1986 » 11 Mar 2015, 21:37

Hocam akum iyi mars dinamosu güzel çeviriyor yani sorun bence başka yerden teşekkür ederim
mustafasari1986
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 26 Şub 2015, 19:36
Ad Soyad: mustafa sari
Nereden: Konya
Arabanız: skoda felicia 1.3 glxi 2000 model

İleti debrelim03 » 13 Mar 2015, 23:23

mustafasari1986 yazdı:Hocam akum iyi mars dinamosu güzel çeviriyor yani sorun bence başka yerden teşekkür ederim
kardeş belli bi km gidiyorum demişsin yada 2 saat sonra çalışmıyor demişsin peki ilk çalıştırmada nasıl çalıştırıyorsun benzinlemi ?
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti mustafasari1986 » 13 Mar 2015, 23:27

Hocam arabaya benzinde biniyorum gaz vanasıni depodan kapadim ve benzinle bimiyorum sabah ilk çalıştırma benzinle ilk marsta olmuyo ama ikinci marsta dinamo biraz çevirince aliyo
mustafasari1986
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 26 Şub 2015, 19:36
Ad Soyad: mustafa sari
Nereden: Konya
Arabanız: skoda felicia 1.3 glxi 2000 model

İleti Felicia06 » 25 May 2016, 03:31

Sorun hararet müşürü ben sanayiye gittim vw servisi bakti yok devir sensoru yok benzin pompasi 300 tl masraftan sonra yine ayni hata verdi isininca mars almiyo hararet müşürünü değiştirince düzeldi
Felicia06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 25 May 2016, 03:14
Ad Soyad: Kadir koç
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia glxi

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir