FELİCA 1.3 GLXİ SİBOP AYARI İZLENİMLERİ YARDIM EDİN

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FELİCA 1.3 GLXİ SİBOP AYARI İZLENİMLERİ YARDIM EDİN

İleti zezula » 27 Arl 2010, 19:27

Arkadaşlar 9 kuralını uygulayarak emme 20 egsozt 25 olarak ayar yaptım araç gün içinde 4 saat durduktan sonra ayarı yaptım bence iyice soğumadı neyse izlenimlerim biraz daha atak ve düzgün çalışma sağladık ama kız gibi sessiz olmadı ısınınca sanki biraz daha sesli ayarı yaparken genelde sıktım hepsinide acaba tam sessiz bir ayarı nasıl yaparım kaç ayarlasam ses devam ettiğine göre ne yapmam lazım açayımmı kısayımmı kaç yapayım akıllllll verin üstatlar.
 
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti zezula » 30 Arl 2010, 19:24

YORUM YAZAN ARKADAŞLARA ÇOK ÇOK TEŞEKÜR EDERİM :x :x :x :x YAHU İNSAF YARDIM DEDİK BİRİLERİ BİŞEYLER SALLASAYDI BARİ.:D
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti alpino » 30 Arl 2010, 20:21

valla sübap ayarından hiç anlamam. sallasam da tutmaz. ama bir tek düzeltme yapayım mesajınla ilgili, SiBOP değil SÜBAP. Sibop lastikte olur. :)
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti zezula » 30 Arl 2010, 23:10

oda yeter sağol :D
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti ozantavsan » 31 Arl 2010, 13:31

Dediğin gibi subap ayarı sonrası benim favoritimde şıkırtı sesi biraz arttı.Ayarsızken fark edilmiyordu , ilk aldığımda aracı sessizdi.Ama araç gitmiyordu , performans yerlerdeydi.

Bu ses beni fazla rahatsız etmiyor , 1 - 2 - 3. viteslerde fark ediliyor hız arttıkça azalıyor.
Ama subap ayarımı kendim yaptığım için tekrar ayarları kontrol etmek istiyorum.
0.20 emme , 0.20 egzos ayarlamıştım.
Ayarlarken vidaları sıkarken ayarı kaçırmış olabilirmisin.Genelde olabilen birşey.
KAsım ayında yarlamıştım , 2 ay olmuş demekki.Vidaları yeteri kadar sıkmadıysam ,gevşemişse diye bir hüsnü kuruntu var aklımda.

En müsait zamanda kontrol edeceğim.
Benim bildiğim araç sesiz çalışsın diye subapları sıkarlarmış.Bu seferde aracın performansı hiç tatmin etmiyor.
Kendi ayarım sonrası zehir gibi oldu.İşte bu nedenle az miktarda olsa o sese kulak kabartmıyorum.

Sesli çalışma derken subap sesimi fazlalaştı ,motorun rolantide çalışmas sesimi ?
Motor sesi boşta fazlalaştıysa avans ayarınıda kontrol ettir.Avan düşükse motor sarsıntılı , randımansız çalışacaktır.Avans yüksekse sesli çalışacak ,rolantin yüksek olacaktır.Yakıt sarfiyatıda artacaktır.

bu yazdıklarımı bir dene bakalım.Avans ayarı ile ilgili forumda başlık var , inceleyebilirsin.
En iyi ayar avans tabancası ile yapılır.Sen yapmak istersen eski konumunu işaretle ,elle milim milim oynatarak motorun sesini dinle , vidasını sabitle test sürüşü yap.

1- subap vidalarını sıkarken ayar kaçmış olabilir.
2- avans ayarın yüksek olabilir

Sonuçları yazmanı bekliyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti diseqc » 31 Arl 2010, 13:42

ses yaptığına göre gevşek yapmışsın sıkı olsa rolantide durmaz ama kaç yapman konusunda net bişey diyemem madem kendin yapabiliyorsun emme 20 egsoz 23 yap dene bakalım...
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti ozantavsan » 31 Arl 2010, 13:47

0.20 emme , 0.20 egzos fabrika değeridir.
0.20 - 0,23 ayarlayamayız.Nedeni şu : Ayarı yaptığımız aletimiz sentil çakısı.5'in katları şeklinde değerle gider

0,10 - 0,15 - 0,20 - 0,25 - 0,30 şeklinde.

Bence 0,20 ayarla tümünü.Bendeki ses belli belirsiz , sorun etmezsin.Hele aracın performansı yerine geldiğinde dert tasa kalmaz.

pardon sizinki GLXi sanırım.Fabrika değerlerini kontrol edip ona göre ayarlayın.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 31 Arl 2010, 13:48

ses yapacak uzay teknolojisi değil buncağazlar

önemli olan kendi motorun kendi sınırını bulabilmek.

sakın 16 supaplı injeksiyonlu benzinli motorlar gibi hafif bir triger kayışı sesi ile tatlı bir dönüş beklemeyin

en başı bizimkilerin şangır şungur ses yapan bir zinciri var.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 31 Arl 2010, 14:00

Sana katılıyorum ,bu teknolojide , bu yaşlarda aracın iyice sessiz olmasını bekleyemeyiz.

Sene 92 , MFM harddikler vardı bilgisayarlarda.Açılırken vuvvvvv ses başlardı , sanki bir uçak havalanıyor.
Bilgisayarı kapatırkende ınnnnnn , patttt sesiyle kapanırdı.

Şimdi ise harddikler sessiz , sessiz çalışması için bir sürü teknoloji gelişti.Buradan kıyasla az biraz ses olsun arabalarımızda ,olsunda bu ses sorunlu arızlaı bir bölümden geliyor olmasın ,doğal olsun.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti HASSAN » 31 Arl 2010, 14:43

peki arkadaşlar bu ayar için üst kapağı söktüğünüzde tekrar aynı şekilde gerimi takıyorsunuz yani conta değişimine gerek varmı, yada sıvı contamı kullanıyorsunuz, yada hiçbirine gerek yokmu benim felinin ufak tefek işlerini kendim yapmayı severim bu ayar işinide denemek istiyorum
RENORENORENORENO
Kullanıcı avatarı
HASSAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 207
Kayıt: 23 May 2007, 04:26
Ad Soyad: hasan
Nereden: İzmir
Arabanız: 1998 GLX FELİCİA

İleti AhmetH » 31 Arl 2010, 14:55

kendi elastik contası(lastiği) var

değişime gerek yok sadece bastığı yerleri bir üstüpü olsun peçe olsun silerseniz daha güzel sızdırmaslık sağlar.

ancak 10 yıldır ellenmemiş bir kapak ise conta çatlamış olabilir. bunuda değiştirebilirsiniz hiç pahalı bir lastik değil.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti HASSAN » 31 Arl 2010, 15:03

AhmetH yazdı:kendi elastik contası(lastiği) var

değişime gerek yok sadece bastığı yerleri bir üstüpü olsun peçe olsun silerseniz daha güzel sızdırmaslık sağlar.

ancak 10 yıldır ellenmemiş bir kapak ise conta çatlamış olabilir. bunuda değiştirebilirsiniz hiç pahalı bir lastik değil.


teşekkür ederim ilginize :)
RENORENORENORENO
Kullanıcı avatarı
HASSAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 207
Kayıt: 23 May 2007, 04:26
Ad Soyad: hasan
Nereden: İzmir
Arabanız: 1998 GLX FELİCİA

İleti zezula » 31 Arl 2010, 21:27

FABRİKA VERİLERİ 20-20 İSE BEN YANLIŞ YAPTIM ŞUAN EMME 20 EGSOZ 25 AMA İKİNCİ AYARDA DAHA SIKI YAPTIM AYNI ORANLARDA AMA SIKI YAPTIM SENTİLİ BİRAZ SIKIŞTIRDIM TATLI ACI DİYELİM ÇOKTA DEĞİL YANİ SORMAK İSTEDİĞİM FABRİKA DEĞERLERİ NEDİR BİLEN VARMI ACABA
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti tornado38 » 27 Oca 2011, 20:13

fabrika değerlerini bilmiyorum ama
sübaplara basan horoz diye tabir edilen o küçük manivela benzeri parçaların sübaplara basan kısmında aşınma olmuşsa o sesi kesemezsiniz ancak değişim yada taşlama kurtarırsa taşlamayla kesilir ses. birde ayar sürekli olarak değişiyorsa eğer ayar tutmuyorsa üst kapaktaki sübabın oturduğu adını hatırlamadığım (gayd olabilir)parçalar çatlamış veya özelliğini kaybetmiş olabilir sübaplarınız yanık olabilir bu arada sübap lstiklerinide kontrol etmenizi tavsiye ederim bende 1.6glxi mpi motorlu var benimkisi pusval lı kendi ayarını kendisi motor yağıyla yapıyor
SKODA FELİCİA 1.6GLXİ 2000
BLAUPUNKT GTA470
ATİKER SIRALI SİSTEM
Kullanıcı avatarı
tornado38
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 25 Kas 2010, 22:41
Ad Soyad: mustafa taşcı
Nereden: Kayseri
Arabanız: felicia1.6GLXi


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir