lpg canavarı felicia

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

lpg canavarı felicia

İleti slhztrk » 22 Oca 2011, 00:13

arkadas merhabalar arabam 99 glxi lpgde sehir icinde 350-370 kurus yakmakta bana cok yakıyor gibi geliyor
arabaya bir hafta önce yapılan bakımlar asagıda ama yakıtım yinede düşmedi ustalar arkadaslar benim problemli araca bi el atalım lütfen ...

bakımlar
1-hava filitresi degisti
2-gaz filitresi degisti
3-egzos komple degisti
4-katalizör komple degisti
5-gaz ayarı yapıldı
6-sibop ayarı yapıldı
7-aks körükleri degisti
8-antrifiz konuldu
9-yag eksikleri giderildi
 
Kullanıcı avatarı
slhztrk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 12 May 2010, 11:17
Ad Soyad: salih öztürk
Nereden: Karaman
Arabanız: felicia glxi 99 hb

İleti firarim19 » 22 Oca 2011, 00:21

abi kıstır gazını iyice , açtılar heralde bunlar. Ya da sen bir el at aç kaputuda...
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti mustklc » 22 Oca 2011, 00:25

aracınızdaki sistem sıralı sistem ise, mümkünse iyi bir usta bulup enjektör memelerini kontrol ettirin. sistemi montaj ederken, işini bilmeyen usta, elinde olmadığı için geniş memeli enjektör takabiliyor. eski aracımda başıma geldi. gaz 1,60 iken 100 km de 60 tl gaz yakıyordu kerata.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti orthosis » 22 Oca 2011, 00:37

bizim bu meretler kışın çok yakıyor işte, benim formanda aynı. gerçi hoş her araba kışın fazla yakıyor ama bizimkiler daha bi çok yakıyor. bence fazla kurcalatma derim. hepten ayarı gayarı kaçmasın mümkün olduğunca kısa mesafelere kullanma.
orthosis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 29 Mar 2009, 21:06
Nereden: Isparta
Arabanız: skoda fabia I-skoda felicia 1.6

İleti ugur_clskn » 22 Oca 2011, 00:49

çok çok fazla yakmış. hava fıltresıyle olucak ıs degıl.gaz kacagı olmadıgından emınmısınız
PEUGEOT 306 1.6 SEDAN
Kullanıcı avatarı
ugur_clskn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 29 Eyl 2009, 03:06
Ad Soyad: uğur çalışkan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3lx idi

İleti ozantavsan » 22 Oca 2011, 01:08

Bana araçların kışın biraz fala yakması anormal gelmiyor ama bizim araçların yakıt konusunda yamyamlaşması anormal geliyor.Fabiaları ve üst modelleri bilmiyorum ama bana kalırsa bizim favorit veya felicialar havalar soğuyunca motor tarafından sıcak hava emdiği için fazla fazla yakıyor gibi geliyor.Sıcak havadaki oksijen miktarı düşük zaten , emilen havada azalıyor.Değişen hava oranı eksik oksijenlede birleşince araç zengin karışım yakıyor.Buna birde motorun geç ısınması , yakın mesafeler için araç kullanımı nedeniyle motor ısınmadan yol alımı yakıta etki ediyor.

Bunlar benim kendi görüşlerim , kendi aracım için bahsediyorum ,kimseyi yanıltmak istemem.

Şöyle bir sıralama yaparsam.Aracımı alalı 10 ay olmuş.10 aydır artık herşeyini kendimiz yapar olduk.Karşılaştığım sorunlar ve yorumlar şunlar .Havaların soğuması ile tespit ettiğim sorunlar.
--------------------------
İlk olarak yaz mevsimi sorunsuz aracın havalar soğuduğu ilk anda daha etkilenmesi.Aşırı yakıt sarfiyatı %100 benimki.

1- Araçta düşük termostat kullanımı.Isınan motor suyunun düşük termostatın açarak sıcak suyu radyatöre iletmesi.
2- Düşük dereceli fan müşiri nedeniyle radyatöre gelen suyun radyatör peteği ve sık sık devreye giren radyatör fanı ile soğutularak motora devir daim olması.
* bunun sonucu soğuk hava , soğuk motor ,sık sık devreye giren soğutma sistemi nedeniyle motorun ısınamaması , verimsiz çalışma yakıt sarfiyatı.
Çözüm fabrika çıkış değerine yakın termostat ve fan müşiri kullanmak.
----------
3 - Kışın havalrın sürekli soğuk olması nedeni ile hava emiş borusu içindeki ısıyla hareket eden termostatın soğuk hava girişini kapalı tutması.
Egzos manifoltu civarındaki sıcak havayı emerek karbüratöre göndermesi
Bunun neticesinde soğuk havaya göre emilen havanın azlığı.
Oksijen miktarının düşüklüğü.
Kısa mesafe kullanımlarda emilen sıcak havanın hava alma içindeki termostatı fazla etkilememesi.NEticesinde soğuk hava alma bölümünden yeterli hava emilememesi.
Motorun verimsiz çalışması.Karbüratörde Zengin karışım kullanmaya başlaması.Motorun normalden devirli çalışması.
Jiklenin devreden geç çıkmaya başlaması.Bunların birleşimi neticesinde aşırı yakıt sarfiyatı.
Emilen havanın kalitesinin düşmesi ,azlığı sonucu lpg kullanımında lpg ayarı değişimi.Aracın güçten düşmesi , yakıt sarfiyatı.

Çözüm hava alma termostat iptali ,sıcak hava emiş kanalı kapatma.

Sonuç : Araca yeterli hava gelmesi.Oksijen miktarının artması.Aracın gücünün yerine gelmesi.Motorun daha sessiz çalışması.Motor devrinin normale dönmesi.Otomatik jiklenin devreden çıkmasının az zaman alması.Zengin karışım olayının normal karışım oranına dönmesi ile yakıt sarfiyatının azalmaya başlaması.

4- aracın bakımlarının düzenli yapılması
* hava filitresinin temiz olmasına özen gösterilmesi.Zamanı geldi ise yenisi ile değiştirilmesi.
* Özellikle kışın aracın ilk çalışmada zorlanması.Tespit 20/50 yağ kullanımı.10/40 yağ sonucu aracın daha rahat çalışması.Özellikle sabahları hiç zorlanmaması.Aracınıza uygun yağı kullanmayı ihmal etmeyin.
* Bujiler aracınıza uygun buji kullanın.Fabrika değerini öğrenin.Parçacının veya ustanın insafına bırakmayın kendiniz.
UStanın taktığı Bosch FR8DC 0,8 mm bujilerle lpgde kışın zor çalışırken kitapçığından öğrendiğim Brisk D15YC 0,7 mm buji takmam sonucu -3 , -5 derece tek marş lpg sorunsuz çalışma.
* Aracınızın ateşleme sistemine gözünüz gibi bakın.indüksiyon bobini , Buji kabloları , Distribütör kapağınız , Tevzi Makaranız , Bujileriniz sağlam olsun.Gerekirse değiştirin.Sabah çalışmada zorlanma çalışınca tekleme distribütör kapağının çatlaması sonucu nemlenmesi olabilir.Bu da ateşlemeyi etkiler.
* Akünüz şarjlı olsun.
Ve en önemlisi subap ayarınız ve avans ayarınız düzgün olsun.
( Baskı balatanız kaçırmasın yakıt sarfiyatınız artar.Debriyaj teliniz ayarı düzgün olsun balatayı bitirmesin.9

Aklıma bu kadar geldi.Umarım faydası dokunur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti fruko71 » 22 Oca 2011, 12:28

vallahi ben gecen hafta 97 feliacem le ankaraya gittim.beylikdüzünden ankaraya 85 tl 40 ltgaz yaktı. geliştede 80tl ye geldim....yani 40lt gazla520 km yolyaptım 110-130bastığım halde...feliace canavar değil adeta kokluyor mubarek.ben bile hayret ettim aracıma bu kadar az yakmasına...senin aracında bir proplem var.....yani km de 130-135 krş yakmış...
fruko71
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 22 Oca 2011, 12:20
Ad Soyad: furkan baran
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti ozantavsan » 22 Oca 2011, 12:33

15 kuruş yakmış demekki.Benim favo bozuk ayar ile 17 kuruş yakardı şehirdışı.Şimdi kaç yakar denemek istiyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti mustklc » 22 Oca 2011, 16:02

senin sıkıntı memede bence memeye baktır. enjektör memesine tabi :oops:
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti alwaysloser » 22 Oca 2011, 23:44

hangi lpg kiti var araçta
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti cobweb » 22 Oca 2011, 23:58

Feliş böyle çok yakıyorsa almayım bari :?

Bu ezanlar-ki şehâdetleri dinin temeli
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli..
.

Kullanıcı avatarı
cobweb
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 414
Kayıt: 22 Nis 2010, 14:15
Ad Soyad: Levent
Nereden: Bolu
Arabanız: Felicia 1.6glxi

İleti alwaysloser » 23 Oca 2011, 00:19

feli 100 kmde şehiriçi ortalama 11 lt lpg yakar
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti slhztrk » 23 Oca 2011, 02:36

arkadaslar hepinize cok tesekkur ederim
sorun sibop ayarındanmıs ayarı tekrar yaptı usta sonra birde gaz ayarı yaptı depoda gaz bitinceye kadar gezdik (zaten azdı)sonra tekrar litresi 2,28 den 5 liralık lpg aldık km sayacını sıfırladık sehir ici dur kalklı trafikte 21,7 km yol gitti yani yaklasık 100km de 10litre yakıt tüketim oranını yakaladık ARABIMIN bugun daha cok sevmeye basladım
Kullanıcı avatarı
slhztrk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 12 May 2010, 11:17
Ad Soyad: salih öztürk
Nereden: Karaman
Arabanız: felicia glxi 99 hb

İleti behram » 23 Oca 2011, 14:17

mustklc yazdı:aracınızdaki sistem sıralı sistem ise, mümkünse iyi bir usta bulup enjektör memelerini kontrol ettirin. sistemi montaj ederken, işini bilmeyen usta, elinde olmadığı için geniş memeli enjektör takabiliyor. eski aracımda başıma geldi. gaz 1,60 iken 100 km de 60 tl gaz yakıyordu kerata.


hocam peki bizim araçların enjektör memeleri kaç olmalı benim aracımda da böyle bir sorun vardı 1.8 meme çıktı üzerinden kaç olması lazım ben başka ustaya gittim oda 1.7 meme taktı
behram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 17 Nis 2009, 15:31
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2001 mdl Skoda Fabia 1.4 MPI

İleti mustklc » 23 Oca 2011, 14:41

ölçü olarak bilemem. ama 1.8 uç, 1.4 motorlu araca büyük bence



benim sattığım aracın enjektörünün memesinden rahat serçe parmağım geçerdi. yüzük kadardı. araba da zaten gaz 1.60 tl iken 60 tl ile 100 km gitmiyordu bile.

bence 1.5 ya da 1.3 olmalı. elbette çekişte farkeder. benzinde şahlanan araba, gazda hantallaşabilir. ama lpg deki amaç zaten tasarruf bence buna değer
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti mustklc » 23 Oca 2011, 14:44

bu resimde çok da belli olmuyor ama, 1.4 motorlu aracın enjektör memesi yorgan iğnesi kalınlığında olmalı, yani yorgan iğnesi rahat geçmeli ama daha da büyük olmamalı

WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir