Fan'ın kaç derecede devreye girmesi gerekli?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fan'ın kaç derecede devreye girmesi gerekli?

İleti rasyonel » 19 Şub 2011, 02:05

herkese merhabalar bende yeni bir felicia sahibi olarak kafama takılan bir konuyu sormak istiyorum. aracım 97 model glx hiç bir problemim olmamasına karşın bu kış aylarında bile aracımın fan açması bana saçma geliyor hararet göstergesi 70 dereceyi bir kaç milim geçince fan devreye giriyor sizce normalde kaç derecede devreye girmesi gerek fanı müşür mü kontrol ediyor yoksa termostatmı hangisini kontrol etmeliyim? birde aküm yeni olmasına karşın akü ışığı 2000 devire kadar gaz vermeden sönmüyor bunu başka felicia da da gördüm sizlerdede böyle bişi varmı acaba şimdiden teşekkürler...
 
rasyonel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 19 Şub 2011, 01:52
Ad Soyad: burak orta
Nereden: Sakarya
Arabanız: felicia

İleti ozantavsan » 19 Şub 2011, 09:35

Akü ışığı sönmemesi durumuna karşı ,

Akü kutup başlarını kontrol edin ,gevşek olabilir.
Şarj dinamosunu kontrol edin.

Aracınızın termostatı kaç derecelikse ,o derecede açılarak sıcak suyu radyatöre devir daim eder.
Radyatör üzerindede bir adet fan müşiri var.Radyatöre gelen sıcak su fan müşiririn sıcaklık derecesine geldiğinde ,fan müşiri fanı çalıştırır.Su sıcaklığı fan müşiri en alt dereceye geldiğinde fan duru ve su motora devir daim olur.Bu böyle devam eder gider.

Termostatınız 80 derece ise bu derecede açar , fan müşirimiz 88-92 derece ise ,92 derecede fan açar ,sıcaklık 88 dereceye düşünce fan kapanır.Bu dereceleri örnek verdim.Termostat dereceniz ve fan müşiri dereceniz düşük değerdeyse sık sık açar.Bunları kontrol edin.Gerekirse normal değeriyle değiştirin sorun olmaz.Benimkide sık sık devreye giriyordu.Fabrika değperine yakın derecede değiştirdim ,şimdi sık sık devrede değil.

Termostat ve fan müşiri değerlerini aracınızın kitapçığından öğrenebilirsin .Veya forumdaki felicia kullanıcıları biliyordur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti rasyonel » 19 Şub 2011, 12:55

çok teşekkürler anlaşılan benim değerler fazla düşük orjinal tada olması gereken değerleri bilen varsa buradan bana bilgi verirse çok sevinirim...
rasyonel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 19 Şub 2011, 01:52
Ad Soyad: burak orta
Nereden: Sakarya
Arabanız: felicia

İleti wehby » 19 Şub 2011, 13:23

benim felicia nın termostatı 87 lik... fan müşürüde 92 lik olması lazım...
DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA , İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖR DE ŞAŞ...
wehby
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 268
Kayıt: 01 Ekm 2010, 12:04
Ad Soyad: vehbi öz.
Nereden: Kayseri
Arabanız: 97 felicia 1.6 glxi

İleti rasyonel » 09 Nis 2011, 09:30

konuyu tekrar hortlattığım için kusura bakmayın sizlerin bilgilerinden tekrar faydalanmak istedim. benim felinin fan müşürü 82 68 likti aracı çok sakin kullansam bile şehir içinde devamlı fan açık geziyordum orjinal değerlere yakın bir fan müşürü aldım vika marka ama üzerindeki müşürden biraz farklı aldığım müşürde 3 tırnak var diğerinde 2 yeni Aldığım müşürde 1-91 2-84 derece yazıyor dışardan bir ısı kaynağıylan ısıtıp hangi kontakların çalıştığını buldum araca taktım hararet 90 dereceyi bulunca fan çalıştı 10 20 saniye sürdü çalışması diğer boşta kalan uc neyin nesidir yada araca uyumlu bir müşür değilmidir acaba inşallah anlata bilmişimdir
rasyonel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 19 Şub 2011, 01:52
Ad Soyad: burak orta
Nereden: Sakarya
Arabanız: felicia

İleti nuri017 » 09 Nis 2011, 10:50

1-malumunuz, felicialarda alüminyumdan imal edilmiş motor mevcut,
2-alüminyum motorlar, çelik motorlara göre daha hızlı ısınıp daha hızlı soğuyorlar.
3-hızlı ısınıp soğuyan alüminyum motorda hararetten kaynaklanan deformasyon (motor bloğu ve silindir kapağında yırtılma ve yamulma) riski daha fazla
4-fabrika çıkış değerleri, (otomobilin kullanım koşulları) üretilen ülke iklim koşullarına göre. şöyle ki; çek cumhuriyeti soğuk iklim hüküm süren bir ülke.ortalama sıcaklık değerleri ülkemiz ortalamasının epey altında, dikkat ediniz eski kasalarda ön panjurlar ile küçük tutulmuş. bu durumda fabrika çıkışı termostat ve fan müşürü değerlerini tekrar ülkemiz iklim koşullarına göre değerlendirerek değiştirilmesinde fayda var.
5-önemli olan motoru istenilen sıcaklık aralığında tutmak.

bence varsın fan sık sık açıp kapasın. sesten duyduğumuz rahatsızlık, hararetin motora vereceği zarardan çok da önemli değil. çünkü hararetin verdiği zarar, gerekli tamirat sonrasında bile hem yakıt tüketimimizi olumsuz etkiliyor hem de motor performansını hissedilir derece düşürüyor.

yine de karar sizin.
sağlıkla kalınız...
nuri017
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 21 Eyl 2010, 15:44
Nereden: Bursa
Arabanız: felicia lx

İleti cihanne » 09 Nis 2011, 13:22

skodaların üzerinde 92 lik müşir vardır. Radyatör suyu 92 dereceyi bulunca fan devreye girer. Ancak 1.3 motorlarda araç ağır geldiğinden hararet değeri araca zarar verebilir düşüncesiyle ben fan müşirini 80 lik taktım. Şimdi sizin dediğiniz gibi sık sık çalışıyor fan. Ama motor bloğu, motor soğutma suyu, motor yağı ve diğer aksamlar daha az hasar görüyor dite düşünmekteyim. Düşük termostat ve fan müşiri değerleri iyidir :)
Saygılarımla,

Cihan ÜRÜT / BURSA




___________________


TR 16 CVP 30
Kullanıcı avatarı
cihanne
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 210
Kayıt: 12 Ekm 2010, 22:11
Ad Soyad: Cihan ÜRÜT
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Felicia GLX 1.3 MPi


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir