felicia hava filitresi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

felicia hava filitresi

İleti sansasyon91 » 23 Şub 2011, 13:16

aracım 99 enjeksıyonlu ve lpg lı bır arac hava fılıtresı uygulamak ıstıyorum fakat takıldıgım bır nokta var resımde anlatayım.



resimde belırttıgım alandakı boru hava fılıtresıne baglanıyor.ben hava fılıtresını cıkartım acık hava fılıtresının sıstemını oraya oturtugumda o boru bosta kalıcak sorum su oraya ayrı bır krank fılıtresı falanmı takılıcak yoksa o alanın ıptalımı soz konusu olucak
 
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti sainz » 23 Şub 2011, 15:55

Favorit için yazıyorum.
Soğuk startta o borunun ucundaki termostat açılarak, o boru vasıtasıyla egsoz manifoldunun çevresinden sıcak hava çekilmesini ve böylece ısınmanın daha çabuk olmasını sağlıyor. Ancak cıvalı termostatların en fazla çalıştıkları 1-1,5 sene sonrasında hep açık kalıyor ve motor ısınsa da hep sıcak hava çekiyor ve motor hep zengin karışımla çalışıyor. Zengin karışımda çalışırken ise, alt devirler nispeten daha canlı oluyor ancak üst devirlere çıkmada, daha da fazla gaz verildiği ve karışım iyice zenginleştirildiği için, üst devirlere tırmanmakta çok sıkıntı yaşıyor motor. Hem gitmiyor hem de fazla yakıyor.

Benim Favorit' teki o termostatı ben iptal ettim ve sonrasında Şahkan Oto' da gaz analiz cihazıyla karbüratör ayarını yaptırdım. Tam olarak deneyemedim henüz ancak her zaman yarım gaz ve 1. vitesle çıktığım rampayı, üstelik motor soğuk olmasına rağmen 1. viteste ve çeyrek gazda çok rahat çıktım.

Tavsiyem Favorit' teki (hatta varsa Felicia' da da) bu manifold çevresinden hava çekme kısmını iptal etmeniz.

favorit-forman/mujde-hava-termostat-iptal-sonrasi-yakit-sarfiyatim-t23589.html

favorit-forman/havalandirma-termostat-iptali-sonra-aracin-calisma-vidyosu-t23559.html

favorit-forman/egzos-manifolt-kismindan-hava-emis-kismina-gelen-boru-t22882.html
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sansasyon91 » 23 Şub 2011, 18:05

sonuc olarak bır ustaya gostermek ve yaptırmakmı gerekıyor dırek acık hava fılıtresı montajı yapılamıyormu
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti wrestler » 23 Şub 2011, 19:01

bn bagladım krdes dha onceki konuda paylastm http://www.skodam.com/felicia-pickup/hava-filtresi-t16028-18.html

ama bnm arac 1.6 bnde o sıcak hava borusunu soktum bisi baglı degldi ucuna.
Kullanıcı avatarı
wrestler
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 19 Haz 2010, 00:44
Ad Soyad: şafak wrestler
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia 1.6 glx

İleti sansasyon91 » 23 Şub 2011, 19:19

o borunun sokulup hıc bısey baglamadan o sekılde durması bı zarar veryormu motora
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti wrestler » 23 Şub 2011, 19:25

sıcak hava borusu o bi zarar vercegni dsnmuyorum :?
Kullanıcı avatarı
wrestler
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 19 Haz 2010, 00:44
Ad Soyad: şafak wrestler
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia 1.6 glx

İleti sansasyon91 » 23 Şub 2011, 23:47

krank fılıtrlerı falan var onlarla alakalı bı sey degıl yanı sadece hava fılıtresının oldugu kutuya sıcak hava verıyor ve soguk moturun daha cabuk ısınmasını saglıyor yanı pekı bosta durdugunda ıcıne toz camur falan kaçtımı bı zararda olmaz yanı pekı oranın ıptalı nasıl yapılır
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti sainz » 24 Şub 2011, 09:15

sansasyon91 yazdı:krank fılıtrlerı falan var onlarla alakalı bı sey degıl yanı sadece hava fılıtresının oldugu kutuya sıcak hava verıyor ve soguk moturun daha cabuk ısınmasını saglıyor yanı pekı bosta durdugunda ıcıne toz camur falan kaçtımı bı zararda olmaz yanı pekı oranın ıptalı nasıl yapılır

Manifold tarafından çekince gelecektir. Hava filtre tarafından çıkartınca da boşta kalır o boru. Burada dikkat edilmesi gereken, hava filtre hattından çıkardıktan sonra filtre hattında açık kalan kısmın tamamen kapatılması. O kısım kapatılmazsa motor yine sıcak hava çekmeye devam edecektir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sansasyon91 » 24 Şub 2011, 09:30

dırek boruyu cıkartıp bostada bırakamıyoruzz off ya o termostatı sokmem lazım benım ama ben yaparsam kesın elımde kalır o :?
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti sansasyon91 » 24 Şub 2011, 10:32

http://www.yukleresim.com/



termostat bu resımdekı ısaretledıgım alanmı
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti sainz » 24 Şub 2011, 12:01

Termostat aşağıda yeşille işaretlediğim alandadır:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sansasyon91 » 25 Şub 2011, 22:26

bana kıt dıcenız artık ama cok sacma gelıyor.o borudan sadece sıcak hava gelıyor o termıstata ne enerjı gıdoyor ne baska bısey.o hava fılıtresını cıkartınca termostatta otomatıkman cıkmıs oluyorortada sace kırmızı ısaretlı alandakı boru kalıyor.
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti sansasyon91 » 26 Şub 2011, 23:49

guncel o termostat neye gore calısıyorkı oraya hıc bı yerden enerjı gelmıyor sadece o hazneye sıcak hava gelıyor o kadar sonucta ben o kutuyu cıkartıp acık hava fılıtresı takıcam o zaman otomatıkman termostatı sokmus olmuyomuyum boruda sadece bosta kalmıs oluyor dogru degılmı.
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti sansasyon91 » 27 Şub 2011, 23:11

[videohttp://www.youtube.com/watch?v=_lSyIrjmdvo][/video] bu uygulamada adam o boruyu hıc cıkarmamıs pekı hala sıcak hava fılıtreye gelıyor ve o boru o sekılde dısarda bı sakıncası varmı
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti sansasyon91 » 28 Şub 2011, 22:54

hava fılıtresını takmak ıcın orjınal fılıtre kutusunu cıkarcak oldugumdan termostatı ıptal etmeye gerek olmadıgını ogrendım pekı sımdı aracıma uygun fılıtreyı bulmak ıstıyorum 1.3 enjeksıyonlu aracıma hangı fılıtreler uyar
sansasyon91
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 23 Şub 2011, 12:52
Ad Soyad: onur sarıkaya
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir