mrb arkadaşlar bi felicia ile kalkış yapcamm

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

mrb arkadaşlar bi felicia ile kalkış yapcamm

İleti axiqonyalı42 » 28 Şub 2011, 18:33

sufe yazdı:Nasıl montaj yapılacağını yapmayı düşünürsen anlatabilirim...


aslında abii basit gibi görünüo ama bana maliyeti ne kadar olur abi bunun ve montajı basitmii ?
sağolasın ii akşamlar
 
axiqonyalı42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 130
Kayıt: 14 Arl 2010, 01:00
Ad Soyad: yakup akıncı
Nereden: Konya
Arabanız: 95 felicia lx

İleti ugur_clskn » 28 Şub 2011, 20:48

sufe yazdı:
axiqonyalı42 yazdı:
sufe yazdı:çaktırmadan NOS takabilirsin, istersen detayları anlatabilirim. Çok basit bir sistem!... turbo varmış gibi olur araban....



nasl olacak bu iş kardeşimm deneyebilirim belki



1 adet yangın söndürme tüpü veya ona benzer (parlak olanlar makbul) basınçlı gaz basılabilecek tüp ve basınçlı hortuma göre bağlantı ağzı (habaş'a sor bağlantı tipleri nasıl diye).
1 adet otogazcıların kullandığı ventil. Bu LPG sistemlerinde gaz borusuna bağlanan ve röle gibi gazı açıp kapatmaya yarayan alet.
1 adet on/off anahtar
1 adet normalde kapalı yaylı anahtar (makinalarda kullanılan limit switch gibi birşey)
1 adet 0.30mm nozul (meme)
4 metre civarında (tüpten memeye yetecek kadar) basınça ve soğuğa dayanıklı (otogaz da kullanılan olabilir) hortum. (üstü çelik hasırlılar güzel oluyor)
yeterince kablo
ve tabiki AZOT PROTOKSİT gazı (Narkoz gazı veya gülme gazı olarak bilinir) Konyadaki HABAŞ bayisinde bulabilirsin. Alırken hangi hastane veya ne için kullanacaksın gibi sorular yöneltirler kesin

0.30 mmm meme ile %30 civarinda bir güç artışı alırsın. 0.40 veya 0.50mm meme genelde 2000 motorda kullanılır. Senin arabaya uygun olmaz, o yüzden kullanmamaya özen göster.
Bu parçaları temin edebileceğini düşünürsen montajın nasıl olması gerektiğini de anlatabilirim...




aga mukemmelsın hıcbısey demıyorum sana :D
PEUGEOT 306 1.6 SEDAN
Kullanıcı avatarı
ugur_clskn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 29 Eyl 2009, 03:06
Ad Soyad: uğur çalışkan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3lx idi

İleti sufe » 28 Şub 2011, 23:31

Maliyeti senin temin edeceğin parçalara göre değişir ama üç aşağı beş yukarı tahmin edebilirsin parça listesine göre. Habaş'tan yaklaşık 20 kalkışlık NOS'u 50 tl civarına doldururlar diye tahmin ediyorum, en azından benim zamanımda o kadardı. (2000-2001) o zamandan bu zamana endüstride fiyat artışı çok olmadı.

Yapımı ise gayet basit sırasıyla yazıyorum..

1- Tüpü bagajda veya koltuk altında bir yere konumlandır.
2- emme manifolduna meme için bir delik aç ve memeyi monte et. Plastik bir yer varsa orası daha iyi olur. dikkat etmen gereken manifold 4 ayrı pistona dağılmadan önce tek bir boru halindeki yere tak ki 4 ayrı pistona eşit gaz gitsin.
3- motor bölümü içinde uygun bir yere ventili (selenoid valf) vida ile sabitle.
4- Meme-Ventil-Tüp arasına sızdırmayacak şekilde hortumun bağlantısını yap. Eğer bu konuda yeterli bilgiye sahip değilsen mutlaka konudan anlayan birinden yardım al. İstenmeyen sonuçlar doğabilir. Aklına hemen patlama gelmesin Benim bildiğim NOS patlamaz!.. Ama yinede sen patlayabileceğini düşün ;) ben daha riskli olan gazın içeri sızması durumunda senin bayılmana ve kazaya sebep olabileceğini kastettim.
5- ON/OFF anahtarı sistemi devreye alma veya devreden çıkarmada kullanacaksın, onuda elinle ulaşabileceğin yeri geldiğinde rahatlıkla kontrol edebileceğin bir yere monte et.
6- Diğer yaylı anahtarı Gaz pedalının altına dip gaz yaptığında devreye girebilecek şekilde monte et. Böylece Ana anahtar açık ise ve sen tam gaz yapıyor isen ancak o durumda gaz vermesini sağlarsın buda gereksiz gaz sarfiyatı ve sadece olması gerektiği durumda ihtiyacın olan ekstra gücü alman demek. İstersen filmlerdeki gibi direksiyona da bir buton koyabilirisin ama çok kullanışlı olmuyor. Tam gaz haricinde açmak yetersin karışıma fazla gaz vermesine sebep olabilir. Ben tavsiye etmem, gaz altı tetik daha mantıklı ve güvenli....
7- akünün eksi kutubundan aldığın kabloyu direk ventile bağla. Artı kutubundan aldığın kabloyu ilk önce ana anahtardan, ardından gaz altı anahtardan geçir ve en son ventile bağla, böylece sadece ana anahtar açıkken ve ve gaz altı anahtar devredeyken ventil çekilecek ve manifolda NOS verecektir. Bu konuda da bir profesyonelden yardım almanı tavsiye ederim. Eğer yeterli bilgiye sahip değilsen elektrik sistemine zarar verebilirsin...

Gelelim kullanmaya En çok dikkat edeceğin şey tüp üzerindeki vanayı kullanım harici kapalı tut, yoksa sizdirma halinde önce ciddi sarhoşluk sonrada bayılma tehlikesi ve hatta ölüme kadar gidebilir (Narkoz gazını bilenlere sor). 1. viteste zaten aşırı gaz verirsen araba kalkışta patinaja düşer buda başlangıçta geride kalmana sebep olur, O yüzden 1. viteste tam gaz vermeden 3000 3500 devir civarında kaldırmayı çalış. 2. vitese attığında tam gaz yapki NOS devreye girsin ve sende rakibinin geride kalışını izle ;)

Hadi kolay gelsin...
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

İleti axiqonyalı42 » 02 Mar 2011, 03:45

sufe yazdı:Maliyeti senin temin edeceğin parçalara göre değişir ama üç aşağı beş yukarı tahmin edebilirsin parça listesine göre. Habaş'tan yaklaşık 20 kalkışlık NOS'u 50 tl civarına doldururlar diye tahmin ediyorum, en azından benim zamanımda o kadardı. (2000-2001) o zamandan bu zamana endüstride fiyat artışı çok olmadı.

Yapımı ise gayet basit sırasıyla yazıyorum..

1- Tüpü bagajda veya koltuk altında bir yere konumlandır.
2- emme manifolduna meme için bir delik aç ve memeyi monte et. Plastik bir yer varsa orası daha iyi olur. dikkat etmen gereken manifold 4 ayrı pistona dağılmadan önce tek bir boru halindeki yere tak ki 4 ayrı pistona eşit gaz gitsin.
3- motor bölümü içinde uygun bir yere ventili (selenoid valf) vida ile sabitle.
4- Meme-Ventil-Tüp arasına sızdırmayacak şekilde hortumun bağlantısını yap. Eğer bu konuda yeterli bilgiye sahip değilsen mutlaka konudan anlayan birinden yardım al. İstenmeyen sonuçlar doğabilir. Aklına hemen patlama gelmesin Benim bildiğim NOS patlamaz!.. Ama yinede sen patlayabileceğini düşün ;) ben daha riskli olan gazın içeri sızması durumunda senin bayılmana ve kazaya sebep olabileceğini kastettim.
5- ON/OFF anahtarı sistemi devreye alma veya devreden çıkarmada kullanacaksın, onuda elinle ulaşabileceğin yeri geldiğinde rahatlıkla kontrol edebileceğin bir yere monte et.
6- Diğer yaylı anahtarı Gaz pedalının altına dip gaz yaptığında devreye girebilecek şekilde monte et. Böylece Ana anahtar açık ise ve sen tam gaz yapıyor isen ancak o durumda gaz vermesini sağlarsın buda gereksiz gaz sarfiyatı ve sadece olması gerektiği durumda ihtiyacın olan ekstra gücü alman demek. İstersen filmlerdeki gibi direksiyona da bir buton koyabilirisin ama çok kullanışlı olmuyor. Tam gaz haricinde açmak yetersin karışıma fazla gaz vermesine sebep olabilir. Ben tavsiye etmem, gaz altı tetik daha mantıklı ve güvenli....
7- akünün eksi kutubundan aldığın kabloyu direk ventile bağla. Artı kutubundan aldığın kabloyu ilk önce ana anahtardan, ardından gaz altı anahtardan geçir ve en son ventile bağla, böylece sadece ana anahtar açıkken ve ve gaz altı anahtar devredeyken ventil çekilecek ve manifolda NOS verecektir. Bu konuda da bir profesyonelden yardım almanı tavsiye ederim. Eğer yeterli bilgiye sahip değilsen elektrik sistemine zarar verebilirsin...

Gelelim kullanmaya En çok dikkat edeceğin şey tüp üzerindeki vanayı kullanım harici kapalı tut, yoksa sizdirma halinde önce ciddi sarhoşluk sonrada bayılma tehlikesi ve hatta ölüme kadar gidebilir (Narkoz gazını bilenlere sor). 1. viteste zaten aşırı gaz verirsen araba kalkışta patinaja düşer buda başlangıçta geride kalmana sebep olur, O yüzden 1. viteste tam gaz vermeden 3000 3500 devir civarında kaldırmayı çalış. 2. vitese attığında tam gaz yapki NOS devreye girsin ve sende rakibinin geride kalışını izle ;)

Hadi kolay gelsin...



sağolasın abi allah razı olsunn :)
axiqonyalı42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 130
Kayıt: 14 Arl 2010, 01:00
Ad Soyad: yakup akıncı
Nereden: Konya
Arabanız: 95 felicia lx

İleti jawacı » 02 Mar 2011, 21:09

hadi yakup sıdıka'yı uçur artık, merak içindeyim. :D
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti felicia_3437 » 02 Mar 2011, 21:46

maşşalah benım de aklıma yatı şu noz işi abı ya yapsakmı ne he bu arada yakup kardeş kalkıştakı vıdyonu beklerız
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti sufe » 02 Mar 2011, 23:35

Youtube da aratırsanız sistemin nasıl çalıştığı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Ayrıca kullanılan parçaların hem resimleri hemde ayrıntılı olarak gösteren animasyonlar var. Size anlattığım sistem Kuru (sadece gaz) sistem. Birde ıslak denilen yanmada karışım fakir kalmasın diye benzinle karıştırılıp spreylenen sistem var ama o büyük hacimli amerikanlara gider.
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir