hava girişi sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hava girişi sorunu

İleti nuri017 » 04 Nis 2011, 03:00

bugün hava filtresini değiştirirken karbüratörün üzerindeki hava fitresini koyduğumuz plastik parçanın altındaki bir deliğe yağ koyma kapağının hemen altından gelen bir hortum giriş yeri gördüm. yerinden çıkmış ve deliğin kenarından toz girmiş yani filtre pek bir işe yaramamış. neyse yeni filtreyi koyup, yerinden çıkan bahsettiğim hortumu da yerine takıp kapattım. marşa basınca motor çok boğuk bir şekilde çalışıp stop etti. yeterli hava girmiyor yani. yerine taktığım hortumu söküp çalıştırınca herşey normal. ama bu defa hem bahsettiğim hortum boşta kadı hemde aynı yerden tozlar girmeye devam edecek. aracım 98 feliş karbüratörlü lpg'li. yardımcı olur ve fikir verirseniz seviniri. sağlıkla kalınız. benim aracım değil ama bahsettiğim hortumu göstermek amacıyla bir resim eklemeye çalışacağım. not: birde motor boğuk çalışıken gaz kokusu geldi.
 
Eklentiler
Adsız.jpg
nuri017
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 21 Eyl 2010, 15:44
Nereden: Bursa
Arabanız: felicia lx

İleti ozantavsan » 04 Nis 2011, 08:37

O bölüm motorda yanmamış gazların , karbüratöre tekrar verilip yanmasını sağlamak.
Onu takınca motorun boğuk çalışmasına şöyle bir açıklama getirebilirim.

1) .bu borunun içi tıkalımı onu kontrol et.Temizle.
2) Bu boru takılı olmadığında delikten karbüratöre extra hava girişi oluyor.
Sen boruyu takınca giren hava miktarı azalıyor.Bunun içinde hava alma borusunu , içindeki hava termostadını kontrol et.Hava termostatdı iptal edilmemişse iptal et.Direk hava borusundan ,tampon tarafından soğuk hava emsin.O boruyu takmakla aracın boğuk çalışacağını düşünmüyorum.Aracımı aldığımda senin gibi boş bir delik gördüm.Sonro boruyu gördüm.Boru ağzı delik ile bir olunca hemen yerine taktım.Aracın çalışmasında kötü yönde birşey olmadı ,biraz daha rahat çalıştı.Sen hava alma kısmını kontrol et.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 04 Nis 2011, 08:59

O hortum karter havalandırma hortumudur. Atık gazları tekrar yakmayla bir ilgisi yok ki. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 04 Nis 2011, 09:12

POZİTİF KARTER HAVALANDIRMA (PCV)

Silindirlere giren benzin-hava karışımı, yanmış veya yanmamış olarak silindir, piston segman arasından kartere iner. Kartere inen bu gazlar ve içindeki artık maddeler motor yağının özelliğini bozar. Bu nedenle kartere inen kaçak gazların dışarı atılması gerekir. Karter havalandırma sistemi, kartere inen kaçak gazların dışarı atılmasını sağlar. Günümüzde modern araçlarda kapalı(pozitif) karter havalandırma sistem kullanılır.
Kısaca PCV (Positive Crankcase Ventilation) karter havalandırma sistemi olarak da söylenir.

Kapalı karter havalandırma sisteminin özelliği, karterdeki kaçak gazları, manifold vakumu ile emilerek motorda bir kez daha yanma işlemine sokmaktır. Böylece hem yanmamış yakıt kullanılarak yakıt tasarrufu sağlanır hem de çevre kirlenmesi önlenmiş olur. Karterdeki kaçak gazlar supap kapağı üzerinden bir hortum ile ya hava filtresinin bulunduğu kısma veya emme manifolduna veya her iki yere de bağlanarak motora alınır. Kaçak gazların doğrudan emme manifolduna giriş yapan motorlarda manifold vakumunun aşırı etkilenmesini önlemek için sisteme bir tane PCV subabı ilave edilmiştir. Bu subap manifold vakumuna bağlı olarak çalışır. Karterdeki kaçak gazların manifolda girişi PCV subabının ortasındaki küçük çaplı delikten olur. Böylece hem manifold vakumu etkilenmez, hem de karterdeki kaçak gazlar temizlenmiş olur.

Zamanla bu atık gazlarla ve yağın buharıyla karter havalandırma sisteminin borusu veya boruları, ve pcv subabı tıkanır. Ustalar ve servisler genelde rutin bakımlarda pcv sistemini temizlemezler. Israrcı davranarak özellikle karter havalandırma hortumunun temizlenmesini isterseniz pcv sisteminde sorunla karşılaşmazsınız.

Eğer temizlenmezse motor yağı zamanla bozulur, çamurlaşır.

Ayrıca karter havalandırması sadece dizellerde yoktur. Aynı sistem benzinli araçlarda da mevcuttur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 04 Nis 2011, 13:55

Kartere inmiş gazları tekrar yakmayla ilgili.;) Yoksa tüm yanmış gazlarla alakalı değil gene.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti nuri017 » 07 Nis 2011, 14:07

cevap yazarak yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim.
sağlıkla kalınız.
nuri017
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 21 Eyl 2010, 15:44
Nereden: Bursa
Arabanız: felicia lx

İleti mbarman » 07 Nis 2011, 14:36

arkadaşlar cevaplarıyla hortumun ne işe yaradığını açıklamış. normal şartlarda o hortumun takılı olası ve aracın çalışmasına hiçbir şekilde etki etmemesi gerekiyor. ancak atlanan bir konu var
birinbisi sizin aracınız lpg li
ikincisi karbüratörlü
dolayısı ile karbüratörlü araçlarda lpg dönüşümü yapılırken lpg regülatörünün devreye girebilmesi için emiş tarafında negatif basınç yani vakum oluşması gerekir. bu sebeple %95 gibi genel uygulama hava filtresi girişinin kapatılarak bu negatif basıncı elde etmektir. tahminimce sizin dönüşümünüzü yapan kazma o hortumun bir sebeple çıkık olduğuna dikkat etmeden ilk ayarı yaptı. bu delikten giren bir miktar hava motorum düzgün çalışmasına engel olmadı. ancak siz hortumu yerine takınca silindirlere yeterli hava girmediği için zengin karışım olarak lpg ağırlıklı giriyor. bu motorun boğuk çalışmasına, stop etmesine ve gaz kokusuna sebep olur. işinin eğli bir lpg ciye giderseniz sorunu halleder
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti nuri017 » 07 Nis 2011, 16:17

mbarman yazdı:arkadaşlar cevaplarıyla hortumun ne işe yaradığını açıklamış. normal şartlarda o hortumun takılı olası ve aracın çalışmasına hiçbir şekilde etki etmemesi gerekiyor. ancak atlanan bir konu var
birinbisi sizin aracınız lpg li
ikincisi karbüratörlü
dolayısı ile karbüratörlü araçlarda lpg dönüşümü yapılırken lpg regülatörünün devreye girebilmesi için emiş tarafında negatif basınç yani vakum oluşması gerekir. bu sebeple %95 gibi genel uygulama hava filtresi girişinin kapatılarak bu negatif basıncı elde etmektir. tahminimce sizin dönüşümünüzü yapan kazma o hortumun bir sebeple çıkık olduğuna dikkat etmeden ilk ayarı yaptı. bu delikten giren bir miktar hava motorum düzgün çalışmasına engel olmadı. ancak siz hortumu yerine takınca silindirlere yeterli hava girmediği için zengin karışım olarak lpg ağırlıklı giriyor. bu motorun boğuk çalışmasına, stop etmesine ve gaz kokusuna sebep olur. işinin eğli bir lpg ciye giderseniz sorunu halleder

Sayın mbarman , işim gereği hala sorunu halledecek bir yere/ustaya gidemedim. sorun büyük ihtimalle sizin dediğiniz gibi. en son gaz ayarı yaptırdığımda büyük ihtimalle o hortum yerinden çıkmış olarak yapıldı. altta olduğu için de farkedilmedi ve işlem böylece sonlandırıldı. son zamanlarda benzine geçiş yapamıyorum. benzine geçme konusunda sorunun da böyle bir sebepten (basınç-vakum gibi) kaynaklanıyor olabilir.
ilginize teşekkürler, kalın sağlıcakla...
nuri017
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 21 Eyl 2010, 15:44
Nereden: Bursa
Arabanız: felicia lx

İleti nuri017 » 12 Nis 2011, 11:10

dün gaz ayarı yaptırdım. çıkan hortum takılıp yapıldı. usta düğmeden birkaç ayar daha yaptı (sorduğumda gaz açma zamanıymış-biraz süreyi kıstım dedi) inşallah sorun yaşamam.
sağlıkla kalınız. not:benzin pompası ayarsız çalışıyor. usta; diyafram kurumuş olabilir dedi. orjinali 80tl. yan sanayi 20tlden başlıyor. bi ara değiştirsem iyi olacak.
nuri017
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 21 Eyl 2010, 15:44
Nereden: Bursa
Arabanız: felicia lx


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir