1.3 Felicia alacağım, karbüratörlü motor hakkında sorum var?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.3 Felicia alacağım, karbüratörlü motor hakkında sorum var?

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 14:46

Merhabalar, aranıza Ankara'dan katılıyorum, kısmetse bu yaz bir felicia sahibi olacağım ancak kafama takılan bir kaç soruyu siz kullanıcılarla paylaşmak istedim. Annem skoda fabia kullanıcısı aracı bende sık sık kullanıyorum ve tek başına skoda aşığı olmaya değer bir araç kendisi. 2007 model 1.2 htp 64 beygirlik motoru var, sakin kullanımda benzinde şu anki benzin fiyatıyla(geçen hafta denedim) km'de 22 kuruş yaktım. (eryaman-odtü arası güzergah). Gelelim sorularıma:

1- Karbüratörlü motorun enjeksiyonlu motora göre avantaj ve dezavantajları nelerdir? (LPG de yakıt tüketimi, arıza çıkarma olasılığı gibi) not: bir forumda arkadaşın bozulacak parçası daha az olduğu için karbüratörlü tercih ettiğini duymuştum bu doğru mudur?

2- Öğrenci olduğum için aracın olduğunca ekonomik ve marsafsız olması önemli, bu konuda siz daha önce lpg takılmamış 100bin km nin altında GLX modelini mi yoksa aynı şekilde fakan 150 binde ki GLXi modelini mi önerirsiniz ? ( arada 1000 lira fiyat farkı var.)

3- Mümkün mertebe önceden lpg takılmamış bir araç alıp kendim taktırtmak istiyorum, bir arkadaşım polo'sunda MTM marka lpg kullanıyor, araçta lpg olduğu belli bile değil, ancak enjeksiyonlu bulamazda glx alırsam lpg de ve performansında ne gibi farklılıklar olur? (araç 98 model üstü yeni kasalardan olacak denk getirebilirsem 2000 model almak istiyorum)

4- Sakin kullanan birisiyim, gençliğin rehavetine kapılıp arabayı devir manyağı yapacak değilim, genellike tek kişi ya da 2 kişi olacağım arabada, bu durumda yakıt tüketimi açısından enjeksiyonlu olması ya da olmaması önemli bi boyutta fark yaratır mı ?

5- Enjeksiyonlu motorun beygir olarak daha yüksek olduğunu biliyorum, acaba yokuşlarda ya da araç sollarken, GLX modeli 'i' harfinin eksikliğini çok hissettirir mi ?

Cevap yazan herkese şimdiden teşekkür ederim, konuya girdiyseniz ufakta olsa, fikir verici cevaplar yazarsanız sevinirim.
 
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti AhmetH » 14 May 2011, 14:58

0 km alınmış karbüratörlü ve LPG li felicia GLX kullanıcısı olarak heralde tatmin edici cevap verebilirim diye düşünüyorum :)
karbüratörlü araçlar tabiri caiz ise hardcore araçlardır kolayca bakımları yapılır ama fazla yaktıkları aşikar.
araçtan mekanikten biraz anlıyorsanız hoşunuza gidecektir. Ancak çok performans beklemenizi tavsiye etmem. LPG ninde düzen tutmaması ihtimali var.

her şey yolunda gitse bile benzin ve LPG arasında Tork farkı var. yavaş kullanan biri iseniz bunuda fark edeceğinizi sanmam işinizi görür.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 15:30

Cevabınız için teşekkür ederim, dediğim gibi performans aracı aramıyorum aslında, uzun yolada gitceğini sanmam, günde 50 km lik bir yol alacağım, genelde de 2 kişiyi geçmeyecek, mekanikten pek te anlamam doğrusu, bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim, ama makina mühendisliği hayalim vardı az çok bişeyler bilirim elim tornavida tutar :) LPGnin düzen tutmaması ustadan kaynaklımı olur genelde skoda servisinde lpg taktırsam her sorunda başlarına üşüşsem gene de sorun olabilir mi ? Bir de eğer yakın zamanlarda aracı test ettiyseniz, yakıt tüketimi ne kadar acaba km'de?
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti zeybek » 14 May 2011, 15:47

Bende 1998 1.3 karbüratörlü felicia glx sahibiyim. 2 yıldır kullanıyorum. Karbüratörlü olması daha iyi performans aramazsanız. Çünkü karbüratörün yapısı basit, enjeksiyornlu karmaşık. Karmaşık olan basit oalana göre herzaman daha pahalıya tamir olur ve parçası daha pahalıdır. benim arabamla tek kişi yolculuklarda performans tatmin eder ama 4 kişi olunca baya fark ediyor. Yani yokuşu 5 le çıkmazsınız ama 3 le yada 4 le cıkarsınız. Ben sorun etmiyorum. Benim için önemli olan ekonomik olması. 2.39 tl lpg su an uzun yolda 20 kuruş yakıyor. Ben cok memnunum. 105 bin km almıştım aracımı 130 bine geldi. Bakımları hariç arıza vermedi, yolda da bırakmadı. 2 sene önce 7300 tl ye almıştım. Felicia almasam ya tofaşın kuş serisi yada renault broadwey türü araç ederdi o fiyata. Ama skoda tofaşlada broadweylede kıyaslanamaz üstünülükte.
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti AhmetH » 14 May 2011, 15:48

düzen tutmama derken benzinde saat gibi çalışmıyorsa LPG de kafayı yedirtebilir :D
benzinde yaz-kış sabah-akşam sorunsuz çalışan makul yakan bakımlı denk gelirse sorun olmaz.
ancak aksıran tıksıran sabah zor çalışan bilmem ne yapan bir felicia LPG de hiç verimli olmaz.

ne kadar yaktığını yakın zamanda hiç tecrübe etmedim. ancak 30-32 litre LPG ile uzun yolda 350km den az yapmıyordu.
geçen yazın.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 16:00

Söylediklerinize aynen katılıyorum bende, kuş serisi yada broadway türü bi aracı almaktansa taş gibi bir felicia almak lazım :) ama ne yaparsınız ki bizim millet pek zeki değil bu konuda, tamponu 20 lira olsun şahin olsun mantığı güdüldüğü için çelik barları olan, safkan Çek Cumhuriyeti üretimi ve malı olan bir aracı, parçası ucuz diye görmezden gelip teneke yığını alıyorlar :) Performanslık bir işim yok okula gidip geleceğim, yarışa katılmayacağım, hız 77 km/h sabit olacak genellikle, aracın ilk 2 viteste biraz atik olması önemli ama, şehir içinde bazen trafik çok sıkışık olduğunda sağdan soldan araya sıvışmaya çalışanlara sinirlenip önlerine kırdığım ve durup öylece beklediğim çok olmuştur :) hele bu birde taksiciyse ve güvenlik şeridinden kaptırmış geliyosa direk önune atlar 4lüleri yakarım onu o güvenlik şeridinde mahsur bırakırım acımam :) herkesin bildiği kurallara uymayanlara acayip sinir oluyorum :) biraz takıntılıyım trafik kuralları konusunda anadolu bulvarında sol şeridi 77 km hızla kapatıp arkadan yapışanlara selektör yapanlara aldırmadığım çok olmuştur :)

editlendi.


zeybek yazdı:Bende 1998 1.3 karbüratörlü felicia glx sahibiyim. 2 yıldır kullanıyorum. Karbüratörlü olması daha iyi performans aramazsanız. Çünkü karbüratörün yapısı basit, enjeksiyornlu karmaşık. Karmaşık olan basit oalana göre herzaman daha pahalıya tamir olur ve parçası daha pahalıdır. benim arabamla tek kişi yolculuklarda performans tatmin eder ama 4 kişi olunca baya fark ediyor. Yani yokuşu 5 le çıkmazsınız ama 3 le yada 4 le cıkarsınız. Ben sorun etmiyorum. Benim için önemli olan ekonomik olması. 2.39 tl lpg su an uzun yolda 20 kuruş yakıyor. Ben cok memnunum. 105 bin km almıştım aracımı 130 bine geldi. Bakımları hariç arıza vermedi, yolda da bırakmadı. 2 sene önce 7300 tl ye almıştım. Felicia almasam ya tofaşın kuş serisi yada renault broadwey türü araç ederdi o fiyata. Ama skoda tofaşlada broadweylede kıyaslanamaz üstünülükte.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 16:04

Benzinde saat gibi çalışan birşey alacağım test sürüşü + skoda servisinde computeste sokup alacağım aracı, computeste sokmaya cesaret edemeyen adamın arabasını almam malum araç piyasası dolandırıcılık kendini akıllı sanan yalancılarla dolu :D yakıt konusunda 20 kuruşu geçmemesi önemli karşılayabileceğimiz tüketim o çünkü yolum tüketim açısından uzun yol sayılabilcek bi yol aslında yarısından çoğunu sabit hızla gidiyorum :) Birde karbüratörlü olunca araç direk lpgden çalışmaya başlıyor değil mi ? sıralı sistemdeki gibi olmuyor yani kuru kuru mu çalışıyor araç?

AhmetH yazdı:düzen tutmama derken benzinde saat gibi çalışmıyorsa LPG de kafayı yedirtebilir :D
benzinde yaz-kış sabah-akşam sorunsuz çalışan makul yakan bakımlı denk gelirse sorun olmaz.
ancak aksıran tıksıran sabah zor çalışan bilmem ne yapan bir felicia LPG de hiç verimli olmaz.

ne kadar yaktığını yakın zamanda hiç tecrübe etmedim. ancak 30-32 litre LPG ile uzun yolda 350km den az yapmıyordu.
geçen yazın.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti AhmetH » 14 May 2011, 16:04

birde herşeyden önemlisi bu araba safkan Çek Cumhuriyeti üretimi ve malı :D

VW eli yok mekanikte :) ancak uydurulabilen parçalar mevcut. Arabayı alman malı zannetmeyinde en başında :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 16:08

Almanyanın el attığı ilk skoda diye biliyordum aslında yanlış biliyormuşum öyleyse :) Motor olarak nasıldır kalitesi , iki modeldede aynı motor bloğu kullanılıyor sanırım , birisine enjeksiyon sistemi eklenmiş sadece değil mi ? Parça sıkıntısı yaşarmıyım zor bulunan parçaları var mıdır, parça fiyatlarının oldukça uygun olduğunu okumuştum forumda :)

AhmetH yazdı:birde herşeyden önemlisi bu araba safkan Çek Cumhuriyeti üretimi ve malı :D

VW eli yok mekanikte :) ancak uydurulabilen parçalar mevcut. Arabayı alman malı zannetmeyinde en başında :)
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti AhmetH » 14 May 2011, 16:09

gunbo yazdı:Benzinde saat gibi çalışan birşey alacağım test sürüşü + skoda servisinde computeste sokup alacağım aracı, computeste sokmaya cesaret edemeyen adamın arabasını almam malum araç piyasası dolandırıcılık kendini akıllı sanan yalancılarla dolu :D yakıt konusunda 20 kuruşu geçmemesi önemli karşılayabileceğimiz tüketim o çünkü yolum tüketim açısından uzun yol sayılabilcek bi yol aslında yarısından çoğunu sabit hızla gidiyorum :) Birde karbüratörlü olunca araç direk lpgden çalışmaya başlıyor değil mi ? sıralı sistemdeki gibi olmuyor yani kuru kuru mu çalışıyor araç?



Computest herneyse bilmiyorum da vereceği bir sonuç olacağını dşünmem.

Karbüratörlü feliciaların üzerinde bilgi depolayabilecek bir yonga bile yok


Evet direk LPG den çalıştırabilirsiniz. Kuru kuru dan kastınız nedir bilmiyorum ama Yağlama sistemi gereken neresi varsa yağladığı için kuru çalışma diye bir tabir dolanıp durur.

en fazla benzinin dolanması gereken yakıt pompası ve karbüratör içindeki 1-2 diyafram sorun yaratır onlarda bir sigara parası değil. Yakıt pompasıda sürekli yakıtı çeker ver depoya geri basar yeterki depoda biraz benzin olsun.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 14 May 2011, 16:15

gunbo yazdı:Almanyanın el attığı ilk skoda diye biliyordum aslında yanlış biliyormuşum öyleyse :) Motor olarak nasıldır kalitesi , iki modeldede aynı motor bloğu kullanılıyor sanırım , birisine enjeksiyon sistemi eklenmiş sadece değil mi ? Parça sıkıntısı yaşarmıyım zor bulunan parçaları var mıdır, parça fiyatlarının oldukça uygun olduğunu okumuştum forumda :)

AhmetH yazdı:birde herşeyden önemlisi bu araba safkan Çek Cumhuriyeti üretimi ve malı :D

VW eli yok mekanikte :) ancak uydurulabilen parçalar mevcut. Arabayı alman malı zannetmeyinde en başında :)



Biraz iç aksamda parça ortaklığı sözkonusu dediğim gibi.

Fabia ve Octavia ile iyice el attılar Fabia 1.4 8v 68 hp lik motorda felicia&favorit motorunun az modifiyelisidir. onuda sevmezler pek


Parçaları bulunuyor motorun kalitesini ben çok beğeniyorum, yeterki temizi denk gelsin.

Felicia 1.300 cc Motoru 40 - 50 yıllık bir motordur azar azar modifiye edilip en son fabiada kullanıldı ve bitti.


ıslak gömlek 4 silindirli şahane bir soğuk iklim aracıdır. 1.6 motorlu felicia ise polo motorludur hibrit vw dir yani
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 16:18

kuru kuru diye tabir ettiğim kısım benzin hortumları arada bir benzinde çalıştırmak gerekiyor diye duymuştum düz lpg takılı araçları, karbüratörlü felicialar tam oyuncakmış o zaman alıp kendi kendimize uğraşabileceğimiz bir araç desenize ilerde vosvoslara rakip olacak :D computest biraz ayrıntılı olarak aracın herşeyine bakılması aslında ama yonga yoksa evet bi işe yarayacağını bende sanmam. beyin için enjeksiyon şart öyleyse , tek kafamı karıştıran kısım karbüratör kısmı, her markada farklı oluyor tabi ama , arkadaşım reno 19 almaya karar verdiği zaman ne yap et enjeksiyonlu al karbüratörlüsü canından bezdirir demişlerdi o günden beri karbüratörlüden bi korkar oldum :) bu bizim 2007 skoda fabia I ler (1.2 htp en baz modeli) enjeksiyonlumu :)

AhmetH yazdı:
gunbo yazdı:Benzinde saat gibi çalışan birşey alacağım test sürüşü + skoda servisinde computeste sokup alacağım aracı, computeste sokmaya cesaret edemeyen adamın arabasını almam malum araç piyasası dolandırıcılık kendini akıllı sanan yalancılarla dolu :D yakıt konusunda 20 kuruşu geçmemesi önemli karşılayabileceğimiz tüketim o çünkü yolum tüketim açısından uzun yol sayılabilcek bi yol aslında yarısından çoğunu sabit hızla gidiyorum :) Birde karbüratörlü olunca araç direk lpgden çalışmaya başlıyor değil mi ? sıralı sistemdeki gibi olmuyor yani kuru kuru mu çalışıyor araç?



Computest herneyse bilmiyorum da vereceği bir sonuç olacağını dşünmem.

Karbüratörlü feliciaların üzerinde bilgi depolayabilecek bir yonga bile yok


Evet direk LPG den çalıştırabilirsiniz. Kuru kuru dan kastınız nedir bilmiyorum ama Yağlama sistemi gereken neresi varsa yağladığı için kuru çalışma diye bir tabir dolanıp durur.

en fazla benzinin dolanması gereken yakıt pompası ve karbüratör içindeki 1-2 diyafram sorun yaratır onlarda bir sigara parası değil. Yakıt pompasıda sürekli yakıtı çeker ver depoya geri basar yeterki depoda biraz benzin olsun.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 16:23

bizde 1.2 olan fabia var aşırı memnunum ben araçtan tapıcam yakında , 1.2 olup bu kadar hareketli, atik, ve o 1198 kg ağırlığındaki kasayı çok fazla acı çekiyorum sinyali vermeden çeken başka motor görmedim :) dengeside cabası güvenliğine değinmiyorum bile euroncap in sitesinden baktığımda 2000 model fabianın, 2001-2006 yılına kadar olan BMW 3 serisinden daha sağlam olduğunu gördüm demekki neymiş skodadan şaşmayacakmışız :p

AhmetH yazdı:Biraz iç aksamda parça ortaklığı sözkonusu dediğim gibi.

Fabia ve Octavia ile iyice el attılar Fabia 1.4 8v 68 hp lik motorda felicia&favorit motorunun az modifiyelisidir. onuda sevmezler pek


Parçaları bulunuyor motorun kalitesini ben çok beğeniyorum, yeterki temizi denk gelsin.

Felicia 1.300 cc Motoru 40 - 50 yıllık bir motordur azar azar modifiye edilip en son fabiada kullanıldı ve bitti.


ıslak gömlek 4 silindirli şahane bir soğuk iklim aracıdır. 1.6 motorlu felicia ise polo motorludur hibrit vw dir yani
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti AhmetH » 14 May 2011, 16:25

Forumu fırsatınız olurda incelerseniz Felicia ile oyuncak gibi oynayanlardan biride benim :D
size her konuda yardımcı olum madem eliniz tornavida tutuyor :)

Karbüratörün korkulacak pek bir tarafı yok esasında dediğim gibi temiz LPG takılmamış bir araç ise zaten karbüratörü düzgün olmasa çalışmaz. ancak LPG takılmış ise ne durumdadır benzine alınca görülür ancak.

1.2 HTP motor injeksiyonludur avrupada injeksiyonsuz araç çok nadir. Ben Briskoda.net forumlarına yeni yüz felicia ve karbüratörlü deyince şaşırmışlardı. Zamanında Bizim gibi ülkelere karbüratörlü gönderirlerken avrupa ülkelerine en düşük tek nokta genelde çok nokta injeksiyonlu gönderilmiş.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 16:29

Ha birde unutmadan, 21 yaşındayım ama aracı modifiye etmek gibi bi hevesim hiç olmadı, stock'cu diye tabir edilen kesimdenim herşeyi orjinal olsun, benim olsun :D öyle german style vs.. gerek yok en güzel araba fabrikadan taze çıkmış olandır özelliği az, ömrü çok olan araba severim :D o yüzden proton gibi araçlara bakmadım hiç. Bi araba alıp çook uzun kilometreler onu kullanmak gibi bi hevesim var, ilerde imkanım olursa mazdalar'a iyi diyorlar o konuda bir mazda alıp 1 milyon kilometreyi görmek istiyorum :)
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 16:35

Forumu büyük ölçüde didik didik ettim aslında ama isim olarak bakmadım kitap gibi okudum :D bakalım şu dönem bi bitsin hayırlısıyla bi felişim olacak size çok şey danışacağımdan emin olabilirsiniz severim mekanikle uğraşmayı söküp takmayı :D ama işte teknik bilgim yetersiz oda zamanla oluşur diye tahmin ediyorum :) karbüratörün çalışma mantığı viteste ayağımızı gazdan çektiğimizde enjeksiyonla aynımıdır? mesela ben fabia'a vitesteylen ayağımı gazdan çekince anlık tüketim 0litreye düşüyor, yanlış anlamadıysam, enjeksiyon benzin püskürtmeyi durduruyor araç mekanik olarak yola devam ediyor, vitesi boşa alınca normal rolanti için olan tüketim görünüyor, karbüratörlüde de araç vitesteyken durum böylemidir, yoksa biz gaza basmadıkça kafasına göremi benzin veriyor o ?

AhmetH yazdı:Forumu fırsatınız olurda incelerseniz Felicia ile oyuncak gibi oynayanlardan biride benim :D
size her konuda yardımcı olum madem eliniz tornavida tutuyor :)

Karbüratörün korkulacak pek bir tarafı yok esasında dediğim gibi temiz LPG takılmamış bir araç ise zaten karbüratörü düzgün olmasa çalışmaz. ancak LPG takılmış ise ne durumdadır benzine alınca görülür ancak.

1.2 HTP motor injeksiyonludur avrupada injeksiyonsuz araç çok nadir. Ben Briskoda.net forumlarına yeni yüz felicia ve karbüratörlü deyince şaşırmışlardı. Zamanında Bizim gibi ülkelere karbüratörlü gönderirlerken avrupa ülkelerine en düşük tek nokta genelde çok nokta injeksiyonlu gönderilmiş.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti AhmetH » 14 May 2011, 16:41

injeksiyon ile genelde aynıdır. Esasında injeksiyon karbüratör ile aynıdır ama daha hassas çalışır.

gaz kesilince yakıtta kesilir :) overrun fuel cut-off yapar yani .
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Kindred Brujah » 14 May 2011, 16:47

Bu bilgiler ışığında karbüratörlü benim için daha bile uygun sanki :) bakım masrafları düşük, ufak tefek sorun ya da eksiklerini kendi başıma halledebileceğim sevimli bir araç :D motor sesi olarak nasıldır peki çok gürültü verirmi içeri , birde yazın sıcaktan pişermiyim içinde malum klima yok , ha en önemliside bu araçlar soğuk iklim aracı demiştiniz, yazın çok hararet sorunu olurmu malum ankaranın yazı belli olmuyor bazen 40 dereceyi buluyor.

AhmetH yazdı:injeksiyon ile genelde aynıdır. Esasında injeksiyon karbüratör ile aynıdır ama daha hassas çalışır.

gaz kesilince yakıtta kesilir :) overrun fuel cut-off yapar yani .
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir