CaM Rüzgarlığı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

CaM Rüzgarlığı

İleti frostbite19 » 06 Haz 2011, 08:33

Arkadaşlar bi tane Automix cam rüzgarlığı aldım. Bunu en sağlam nasıl takabilirim, nasıl yapıyorlar genelde. Silikonla falan yapıştırılıyor mu? Yoksa direk kendi yapışkanıyla mı yapışır?

Yolda giderken camı açtığımda gelen o sert rüzgar sesini keseceğini umut ederek aldım. Bence adamlar rüzgar testine ya sokmamışlar bu aracı, soktularsa da cam açılınca rüzgarı nasıl keseceğini kesap etmemişler.
 

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti meteor » 06 Haz 2011, 10:48

arkadaşım hepsiburadadan mı aldın ben oradan siparişi verdim adamlar bana sunplex diye bir marka gönderdi şimdi iade etmeye ugraşıyorum.
meteor
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:32
Ad Soyad: ali yaşar
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 glxi 2001

İleti adilektasli » 06 Haz 2011, 12:51

Niye iade ediyorsunuz? Sorun mu var?
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti meteor » 06 Haz 2011, 14:20

adilektasli yazdı:Niye iade ediyorsunuz? Sorun mu var?

cama uymuyor zaten sitede adamların felicia için cam rüzgarlığı gözükmüyor.
meteor
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:32
Ad Soyad: ali yaşar
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 glxi 2001

İleti firarim19 » 06 Haz 2011, 21:41

meteor yazdı:
adilektasli yazdı:Niye iade ediyorsunuz? Sorun mu var?

cama uymuyor zaten sitede adamların felicia için cam rüzgarlığı gözükmüyor.




Hepsi buradadan aldım bende sunplex, cok memnunum cama uydu sorun falanda yok.


Ben silikonladım kendi yapıştırıcısı asla tutmaz. tarif edebilirim bilmiyorsanız nasıl yaptıgımı.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti meteor » 06 Haz 2011, 21:54

Ben silikonladım kendi yapıştırıcısı asla tutmaz. tarif edebilirim bilmiyorsanız nasıl yaptıgımı.[/quote
Hocam sevinirim valla ben denedim arka tarafı oturttursam önden boşluk kalıyor önü oturttursam arkada boşluk kalıyor, zaten yapıştırıcı dedikleri 3 parça küçük bir şey birde camın dışına mı yapıştırdın.
meteor
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:32
Ad Soyad: ali yaşar
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 glxi 2001

İleti meteor » 07 Haz 2011, 07:40

firarim özelden mesaj attım bakarsan sevinirim.
meteor
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:32
Ad Soyad: ali yaşar
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 glxi 2001

İleti frostbite19 » 07 Haz 2011, 09:57

Ben de hızlıal com'dan aldım, Automix diye bir marka sanıyordum, Sunplex geldi aynen. Geri iade etmeyle falan da uğraşmayabilirim uyarsa, daha takmadım yeni geldi.

Camın çerçevesinin içine geçen tipte gelen rüzgarlık. Nasıl yapabiliriz bunu en sağlam iekilde. Yapışkanşarı 2-3 parça birşey gerçekten de.

Firarım19 anlatır bize şimdi :)

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti meteor » 07 Haz 2011, 12:27

frostbite19 yazdı:Ben de hızlıal com'dan aldım, Automix diye bir marka sanıyordum, Sunplex geldi aynen. Geri iade etmeyle falan da uğraşmayabilirim uyarsa, daha takmadım yeni geldi.

Camın çerçevesinin içine geçen tipte gelen rüzgarlık. Nasıl yapabiliriz bunu en sağlam iekilde. Yapışkanşarı 2-3 parça birşey gerçekten de.

Firarım19 anlatır bize şimdi :)
Hocam bir deneyin bence uymuyor yok oldu derseniz demekki ben beceremedim diyip bir kaportacıya filan taktıracağım artık
meteor
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:32
Ad Soyad: ali yaşar
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 glxi 2001

İleti meteor » 07 Haz 2011, 20:08

bugun iş çıkışı tekrar denedim sağ camın fitiline yerleştirdim. cam otomatigine basıp bırakınca cam yukarıya çıkmaya başladı, rügarlıga geldiginde sıkışma algılayıp,tekrar aşagıya indi dügmeye basılı tutup zoraki camı yukarı kadar çektim. fakat cam rüzgarlığa gelince biraz zorlanarak kapandı.camı tekrar aşagıya indirdim cam dügmesine basıp bırakınca artık yukarı çıkmıyor sanırım bozuldu.feliciaların zaten cam otomatiği genelde sorunlu şimdi rüzgarlık için daha büyük bir masraf çıkarmak istemiyorum bu zımbırtıyı arabasına sorunsuz takan var mı?
meteor
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:32
Ad Soyad: ali yaşar
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 glxi 2001

İleti firarim19 » 07 Haz 2011, 23:20

Arkadaşlar merhaba,

Geç yazdıgım için kusura bakmayın , işlerim yogun cokca. Aklımda kalan sorulardan başlayayım tek tek.

Önden arkadan boşluk kalıyor demiş arkadaşmızın birisi, Evet bendekinde de öyle oldu ancak sonradan dikkat edince dibine kadar sürmeye gerek yok ortalayıp yapıştırdım, kenarları eğimli oldugundan hiç belli olmuyor zaten.

Bir arkadaşımız ilk taktıgındaki sıkışma probleminden bahsetmiş, onun çözümünü söyle buldum, Camları yapıştımadan önce yerine takıp cam kalkarken elimle destek verdım ve tamamen kapadım. 1-2 gece camlar kapalı kaldı. Sonraki denememde kendine yer yaptıgı için camlar hiç sorun olmadı.

Yapıştırma konusuna gelince,

Rüzgarlıgı kapıya taktıgınzda sizden tarafta kalan üst dış kenara silikon süreceğiz. Çift tarafla bantların oldugu kenar yani. O kısıma dişmacununu diş fırcasına sürer gibi boydan boya silikonu sürün , aracın üzerinde takılıyken değil ama rüzgarlık yerde iken. Sonra rüzgralığı yerine takıp düzgünlüğünü ayarlayıp camı kapatın. Kenarlardan taşan silikonlaru düzeltmek ve silmek için yanınızda pet şişede su ve eski bir bez bulunsun zira bezi atacagız cunku. Taşan silikonları cok sulu bezle ( sular aksın damlasın o derece... ) yatay olarak dolgu yaparak silip alın. Bir gece kalması yeterli ertesi gun taş gibi oluyor zaten.


Cam mekanizmasını ilk başlarda zorluyor sonradan alışıyor. Ben zaten sol cam tam kapatmıyor üstten 2-3 mm açıklık kalıyor ve ses yapıyor diye almıştım. Suan hiç sorun yok rüzgarlıkla alakalı.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti meteor » 08 Haz 2011, 07:54

firarim19 yazdı:Arkadaşlar merhaba,

Geç yazdıgım için kusura bakmayın , işlerim yogun cokca. Aklımda kalan sorulardan başlayayım tek tek.

Önden arkadan boşluk kalıyor demiş arkadaşmızın birisi, Evet bendekinde de öyle oldu ancak sonradan dikkat edince dibine kadar sürmeye gerek yok ortalayıp yapıştırdım, kenarları eğimli oldugundan hiç belli olmuyor zaten.

Bir arkadaşımız ilk taktıgındaki sıkışma probleminden bahsetmiş, onun çözümünü söyle buldum, Camları yapıştımadan önce yerine takıp cam kalkarken elimle destek verdım ve tamamen kapadım. 1-2 gece camlar kapalı kaldı. Sonraki denememde kendine yer yaptıgı için camlar hiç sorun olmadı.

Yapıştırma konusuna gelince,

Rüzgarlıgı kapıya taktıgınzda sizden tarafta kalan üst dış kenara silikon süreceğiz. Çift tarafla bantların oldugu kenar yani. O kısıma dişmacununu diş fırcasına sürer gibi boydan boya silikonu sürün , aracın üzerinde takılıyken değil ama rüzgarlık yerde iken. Sonra rüzgralığı yerine takıp düzgünlüğünü ayarlayıp camı kapatın. Kenarlardan taşan silikonlaru düzeltmek ve silmek için yanınızda pet şişede su ve eski bir bez bulunsun zira bezi atacagız cunku. Taşan silikonları cok sulu bezle ( sular aksın damlasın o derece... ) yatay olarak dolgu yaparak silip alın. Bir gece kalması yeterli ertesi gun taş gibi oluyor zaten.


Cam mekanizmasını ilk başlarda zorluyor sonradan alışıyor. Ben zaten sol cam tam kapatmıyor üstten 2-3 mm açıklık kalıyor ve ses yapıyor diye almıştım. Suan hiç sorun yok rüzgarlıkla alakalı.

Hocam agzına sağlık güzel anlatmışsın iş çıkışı senin yöntemle tekrar deneyecegim benim korkum cam motoruna birşey olacak diye
meteor
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:32
Ad Soyad: ali yaşar
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 glxi 2001

İleti frostbite19 » 08 Haz 2011, 08:29

Tamam güzel kafama yattı senin taktik, haftasonu yapayım. Benim cam otomatik değil oyuzden fazla bir sorun çikarmayacak bana.

Çok teşekkür ederiz, eline sağlık uğraşmışsın bukadar.

Ali abi, sen de dikkat et cam motoruna zarar verirsen biliyosun nekadar masraf açacağını.

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti frostbite19 » 08 Haz 2011, 20:25

Rüzgarlığı bugun taktım. Çok güzel oldu, rüzgar sesini kestiği camlar kapalıyken bile belli oluyor ya.

Firarım19, dostum senin dediğin şekilde yapmadık, birkaç kişi, silikon heryeri batırır zamanla sağa sola bulaşır falan dedi,

Ben de şimdilik kendi yapışkanlarıyla yapıştıralım, sağlam tutmazsa silikona başvurayım son çare dedim

Sende öyle bir sorun oldu mu, cama falan sonradan bulaşma falan gibi?

Teşekkürler...

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti meteor » 09 Haz 2011, 08:35

bu rüzgarlıkların dışardan yapıştırmalı olanlarından var mı?
meteor
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:32
Ad Soyad: ali yaşar
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 glxi 2001

İleti frostbite19 » 09 Haz 2011, 19:32

KEndi yapışkanıyla olmuyor :)

Silikonladık bugun, şimdi camlar kapalı dursun bakalım biraz. Bi de üstüne yağmur yağdı,inşallah tutar.

Silikon bulaştı biraz, onlar çıkar değil mi? Donunca soyulur heralde??

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti firarim19 » 09 Haz 2011, 21:28

frostbite19 yazdı:KEndi yapışkanıyla olmuyor :)

Silikonladık bugun, şimdi camlar kapalı dursun bakalım biraz. Bi de üstüne yağmur yağdı,inşallah tutar.

Silikon bulaştı biraz, onlar çıkar değil mi? Donunca soyulur heralde??



Donunca cıkıyor, ben daha kuruyken ıslak beze almıştım sorun olmadı ama kıyıda koşede kalanı da tırnakla cıkardım zaten.

Valla arkadaşlar cok memnunum skodadan, 2. skodam hiç sorunu yok maşaallah... Tek derdim suan lpg sarfiyatım arttı onu tekrar ayarlatıcam o da düştü mü tamamdır.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir