Ankara'da Skoda alırken expertiz için servis ya da usta ??

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ankara'da Skoda alırken expertiz için servis ya da usta ??

İleti Kindred Brujah » 17 Ağu 2011, 22:23

Arkadaşlar 4-5 araç not aldım cuma günü gidip araçlara bakacağım kısmetse birisini alıp döneceğim artık lpgi lpgsiz falan bakmıyorum pazarlığa oturacam anlaşabildiğimi alıcam bütçeme göre, fakat aracı nereye gösterebileceğimi bilmiyorum, her araca tek tek expertiz yaptırmak masraflı olur dedi bir arkadaşım, o yüzden sadece birine expertiz yaptırabilirim, Ankara'da Felicia alırken hangi ustayı önerirsiniz motoruna boyasına herbişeyine baksın ne eksiği varsa söylesin bana :) Güvenilir iyi bir felicia ustası arıyorum aracı aldıktan sonrada sürekli oraya götürmeyi planlıyorum aldıktan sonra memnun kalırsam.

Evet özetle servisin yapacağı expertizi bir bakışta söyleyecek kalitede usta arıyorum yardımcı olursanız sevinirim

isteklerim genel olarak;

-Aracın boya-değişen durumu
-alt-ön-sağ-sol-yukarı-aşağı falan takımları :)
-motor performansı ve durumu ( çekişi iyi olup içten içe ömrü bitmiş motorlar oluyormuş onuda söyleyebilsin bu motor iyi güzel çekiyo ama şunun şunun ömrü bitmek üzere masrafı budur falan desin :)

bilmiyorum yani ben ilk kez araba alacağım çokta aşina değilim böyle işlere siz bana güvenebileceğim birilerini önerin :) ben size güveniyorum, sizin güvendiğinize de güvenirim :)
 
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti syossett » 17 Ağu 2011, 22:31

Abiciğim .. ustaya bakma sen .. usta tam yanıt veremez , ortada kalır. yada eksik bilgi verir.. Gimat ta bağdat cd de oto pazarının yanında computest var gır oraya, 50 tl ver A- dan Z ye her seyını rapor halınde versınler sana ..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti yabani » 17 Ağu 2011, 22:44

computest merkezleri ancak amortisörlerin, motorun* durumu ile araçta nerelerde boya olduğunu belirtir.
ancak aracın kazası varmıdır vs. bunları bilemez.

*: motor durumunu hernekadar bilgisayar ile ölçüyor olsalarda kesinlik yoktur, hatta %100'lük motora %60 rapor verebilecek kadar hatalı ölçüm yapabilirler.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti Kindred Brujah » 17 Ağu 2011, 23:07

oralarıda pek bilmiyorum ama araç sahibi biliyordur o götürsün benide :p peki cuma noterler kaça kadar açık, aracı öğlen 2-3 gibi anlaşsak o gün içinde üzerime geçirebilir miyim işlemler hallolur mu?

syossett yazdı:Abiciğim .. ustaya bakma sen .. usta tam yanıt veremez , ortada kalır. yada eksik bilgi verir.. Gimat ta bağdat cd de oto pazarının yanında computest var gır oraya, 50 tl ver A- dan Z ye her seyını rapor halınde versınler sana ..
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Kindred Brujah » 17 Ağu 2011, 23:09

Kaza için mesaj atılan bir yer vardı oraya mesaj mı atsam ? onun online bi şekilde ücretsiz sorgusu var mı ya da ? motor durumuna gelince ben test sürüşünde tatmin olursam çekişinden sorun yok sadece mekanik ömrünü merak ediyorum ben yani mesela 68 beygir olan motor 60 beygir güç üretiyor olabilir bir sebepten ötürü ama mekanik aksamı sorunsuzsa uzun süre masrafsız gidicekse sorun olmaz , bazende üzerinde oynanmış oluyor mesela 68 beygir motor 100 beygirmiş gibi tepkiler veriyo ama mekanik anlamda parça değişimleri yapılmış bi nevi orjinalliğin içine edilmiş oluyor öyle olmasın :)

yabani yazdı:computest merkezleri ancak amortisörlerin, motorun* durumu ile araçta nerelerde boya olduğunu belirtir.
ancak aracın kazası varmıdır vs. bunları bilemez.

*: motor durumunu hernekadar bilgisayar ile ölçüyor olsalarda kesinlik yoktur, hatta %100'lük motora %60 rapor verebilecek kadar hatalı ölçüm yapabilirler.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti yabani » 18 Ağu 2011, 00:26

MEsaj atarak 2004 yılından sonraki tramer kaydına erişebilirsiniz sadece. 2004 yılından önceki verilere ulaşılamaz. Ayrıca kaza iki araç arasında olmamış, yani kişi tek başına bir yere girmiş ise ve kaskosu da yoksa aracı kendi parasıyla yaptıracağından tramer kaydı olmaz, yani her kaza tramerde yer almaz.

Aracın kazalı olup olmadığını ancak servis veya iyi bir usta söyleyebilir. (kaporta birleşim yerlerindeki slikonlara vs. bakarak anlaşılır.)
10 yaşın üzerindeki 68 beygirlik bir araç en iyi ihtimalle (süper zor bir ihtimalle) 50bg civarında üretebilir. alacağınız araç esas olması gereken beygire eşit yada çok yakın (bazen daha fazla) beygir üretiyorsa ya gerçekten absürt az km yapmıştır yada motor rektefiyeye girmiştir. (yada rektefiyeye girip km'si düşürülmüştür)

Motorun orjinalliğinin bozulmuş olmasını bende istemem açıkçası, fakat bu işlemde üst kapak taşlama vs. girer işin içine, yani bir motorun orjinalliğini ciddi anlamda bozmak kolay değildir ve masraflıdır. tabi kişi biraz kırık ise motora rektefiye yaptırırken piston yuvalarını genişletip kapağı vs. ona göre yaptırıp hacim artımı yapmış olabilir. bu masraflı iştir fakat hazır rektefiyeye giren motorda masrafı pek fazla artırmaz. aslında silindir hacminin artması (silindir çapının genişletilerek) beygire fazla yardım sağlamasa da torkun yükselmesini sağlar ve bizim araçlarımız için gereksiz bir olaydır, boşuna yakıt tüketimini artırır. bu kadar laf kalabalığını neden yaptığımı bende bilmiyorum fakat sözün özü; modifiyeli motor'a felicia'da denk gelmeniz oldukça zor bir ihtimal, honda crx/ bmw 3 kasalarında denk gelme ihtimaliniz %10 gibi yüksek bir orandayken felicia'da bu oran imkansız denebilecek düzeyde. (biz 126 bis'e yaptık ama biz manyağız o sayılmaz, zaten aracı satmıyacağız :D )

Siz almak istediğiniz aracın başına 2-3 arkadaş gidin, aracı soğuk çalıştırın, öyle hemen ısınmasın, mümkünse sabah erken saatte olsun. aracın soğuk çalışma sesine bakın, ekzos atımına bakın, çekişine bakın, tabi düz yolda tüm araçlar çeker, yokuş çekişine bakın, yokuşta vites değiştirdiğinizde büyük devir kaybı yaşıyormu diye bakın (bu birazda motor karakteristiği ve şanzıman oranına da bağlı, bu yüzden büyük devir kaybı yaşasa bile vuruntu yapmadan toparlıyabiliyormu ona bakın), kişinin oturduğu yere yakın bir yokuş bulup farklı bir araç ile (benzinli araç alacaksanız gittiğiniz ve test edeceğiniz araçta benzinli olsun, dizellerin kompresyon oranı çok farklı olduğundan olmaz) o yokuşta aracı viteste bıraktığınız kompresyon kaçırıyormu/ne kadar kaçırıyor bunu test edip almak istediğiniz aracıda aynı yere götürüp aynı şekilde test edin, içinize sindiğinde de ustanıza yada servise götürüp son kontrolleri yaptırın.

10 yaş üzeri araçlarda boya olma ihtimali %90 üzerinde, hafif kazasının olma ihtimali %60'larda. İstediğiniz gibi bir araba bulabilmenizi temenni ederim fakat bence beklentilerinizi çok yüksek tutmayın.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti Kindred Brujah » 18 Ağu 2011, 00:33

ufak kazaları çok takmıyorum, boya sevmiyorum ama ona biraz takıntım var :) bakacağım araçların biri oturduğum yere yakınmış burda yokuşta çok buralarda bi test sürüşü yaparım önce sonra içime sinerse gimatta bahsedilen yere götürürüm :) yada bildiğiniz bir usta varsa yönlendirebilirsiniz, bir arkadaşım reno 19 aldığı sırada bir ustaya denk gelmişti adam arabanın inciğini cıncığını söylemişti sahibi ne anlattıysa aynı senaryoyla , burasını vurmuş ama şöyle olmuş tahminen şu olmuştur falan gibisinden çok iyi biliyordu adam :) usta gibi usta lazım :)

yabani yazdı:MEsaj atarak 2004 yılından sonraki tramer kaydına erişebilirsiniz sadece. 2004 yılından önceki verilere ulaşılamaz. Ayrıca kaza iki araç arasında olmamış, yani kişi tek başına bir yere girmiş ise ve kaskosu da yoksa aracı kendi parasıyla yaptıracağından tramer kaydı olmaz, yani her kaza tramerde yer almaz.

Aracın kazalı olup olmadığını ancak servis veya iyi bir usta söyleyebilir. (kaporta birleşim yerlerindeki slikonlara vs. bakarak anlaşılır.)
10 yaşın üzerindeki 68 beygirlik bir araç en iyi ihtimalle (süper zor bir ihtimalle) 50bg civarında üretebilir. alacağınız araç esas olması gereken beygire eşit yada çok yakın (bazen daha fazla) beygir üretiyorsa ya gerçekten absürt az km yapmıştır yada motor rektefiyeye girmiştir. (yada rektefiyeye girip km'si düşürülmüştür)

Motorun orjinalliğinin bozulmuş olmasını bende istemem açıkçası, fakat bu işlemde üst kapak taşlama vs. girer işin içine, yani bir motorun orjinalliğini ciddi anlamda bozmak kolay değildir ve masraflıdır. tabi kişi biraz kırık ise motora rektefiye yaptırırken piston yuvalarını genişletip kapağı vs. ona göre yaptırıp hacim artımı yapmış olabilir. bu masraflı iştir fakat hazır rektefiyeye giren motorda masrafı pek fazla artırmaz. aslında silindir hacminin artması (silindir çapının genişletilerek) beygire fazla yardım sağlamasa da torkun yükselmesini sağlar ve bizim araçlarımız için gereksiz bir olaydır, boşuna yakıt tüketimini artırır. bu kadar laf kalabalığını neden yaptığımı bende bilmiyorum fakat sözün özü; modifiyeli motor'a felicia'da denk gelmeniz oldukça zor bir ihtimal, honda crx/ bmw 3 kasalarında denk gelme ihtimaliniz %10 gibi yüksek bir orandayken felicia'da bu oran imkansız denebilecek düzeyde. (biz 126 bis'e yaptık ama biz manyağız o sayılmaz, zaten aracı satmıyacağız :D )

Siz almak istediğiniz aracın başına 2-3 arkadaş gidin, aracı soğuk çalıştırın, öyle hemen ısınmasın, mümkünse sabah erken saatte olsun. aracın soğuk çalışma sesine bakın, ekzos atımına bakın, çekişine bakın, tabi düz yolda tüm araçlar çeker, yokuş çekişine bakın, yokuşta vites değiştirdiğinizde büyük devir kaybı yaşıyormu diye bakın (bu birazda motor karakteristiği ve şanzıman oranına da bağlı, bu yüzden büyük devir kaybı yaşasa bile vuruntu yapmadan toparlıyabiliyormu ona bakın), kişinin oturduğu yere yakın bir yokuş bulup farklı bir araç ile (benzinli araç alacaksanız gittiğiniz ve test edeceğiniz araçta benzinli olsun, dizellerin kompresyon oranı çok farklı olduğundan olmaz) o yokuşta aracı viteste bıraktığınız kompresyon kaçırıyormu/ne kadar kaçırıyor bunu test edip almak istediğiniz aracıda aynı yere götürüp aynı şekilde test edin, içinize sindiğinde de ustanıza yada servise götürüp son kontrolleri yaptırın.

10 yaş üzeri araçlarda boya olma ihtimali %90 üzerinde, hafif kazasının olma ihtimali %60'larda. İstediğiniz gibi bir araba bulabilmenizi temenni ederim fakat bence beklentilerinizi çok yüksek tutmayın.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Henien » 18 Ağu 2011, 08:23

Computeset falan hikaye boşuna 50 tl vermeyin. İki araba sattım, bir tanesi benzinde hiç çalışmıyordu, lpg'de soktular teste %90 mı ne çıktı motor. Ben söyledim alıcıya problemi. Bir de 1,5 ayda 3-4 bin tl masraf yapıp derdini bitiremediğim mondeo sattım. Onda da motor mükemmel çıktı. Şanzımana hiç bakmadılar zaten. Benden alan da bir dolu masraf yapmış sonra.

Öneri olarak bosch car service olabilir. Ben denemedim ama baktıran arkadaşlar yarım saate yakın arabayı inceliyorlar demişti. Fiyat olarak da 5 dk.lık computestlerle aynı diye biliyorum.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti Kindred Brujah » 18 Ağu 2011, 11:17

bu bosch car service nerdedir acaba :)

Henien yazdı:Computeset falan hikaye boşuna 50 tl vermeyin. İki araba sattım, bir tanesi benzinde hiç çalışmıyordu, lpg'de soktular teste %90 mı ne çıktı motor. Ben söyledim alıcıya problemi. Bir de 1,5 ayda 3-4 bin tl masraf yapıp derdini bitiremediğim mondeo sattım. Onda da motor mükemmel çıktı. Şanzımana hiç bakmadılar zaten. Benden alan da bir dolu masraf yapmış sonra.

Öneri olarak bosch car service olabilir. Ben denemedim ama baktıran arkadaşlar yarım saate yakın arabayı inceliyorlar demişti. Fiyat olarak da 5 dk.lık computestlerle aynı diye biliyorum.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Henien » 18 Ağu 2011, 13:41

3-4 yerde var. Bir tanesi balgatta, bir tane konya yolu dikmen kavşağında, bir tane de şaşmazda vardı sanırım. Google'dan arama yapınca çıkar tam adresleri.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti bobici35 » 02 Oca 2014, 12:24

Artık İnternet var iletişim çağındayız burdan araştırın forumlardan okuyun öyle gidin... Burda herkes bir şey yazmış... Ben Konya dan Ankara ya geldim Emekten galeriden araç aldım.Netten Araştırdım Nokta ya gittim.Allah razı olsun pert sorgulamasıda yapıyorlar sistemden 2011 model 17 binde toyota corolla götürdüm.Araçta hata boya yok sitemde 39 binliralık perti hasarı çıktı.Giderkende Sigortacıma baktırdım bir şeyi yok dedi... ordaki uzman motor numarası şaşe ve plakadan ayrı ayrı girdi Araç motor numarasından perte ayrılmış... almadım ama ordan başka yerede gitmem Ankara ya gelirsem...
bobici35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 02 Oca 2014, 11:46
Ad Soyad: tacettin evcil
Nereden: Konya
Arabanız: c4


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir