Distribütör Tamiri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Distribütör Tamiri

İleti zeybek » 11 Eyl 2011, 20:51

Merhaba arkadaşlar. Rölantiden itibaren gaza bastığımda 3000 devire kadar tekleme, zor gaz yeme ve silkelenme var. Distiribitörü Vika marka ile değiştirdim. Üzerindeki Magneton marka idi. Tekleme hala devam ediyor. Ben Magneton markayı vika marka ile destekleyerek tamir etmek istiyorum. Nasıl sökülüp tamir edileceği ile ilgili bilgi verecek bi arkadaş varmı.
 
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti AhmetH » 11 Eyl 2011, 23:08

tam sizin için uğraştığım şey

koca haftasonumu yedi 30 dakikalık video bile çektim sizlerle paylaşmak için ama yayınlamayacağım çekimim güzel olmamış...
üstüne üstlük birde bobini bozduk heralde araba çalışmıyor şu anda..

soracağınız en ince detaya kadar size bilgi verebilirim distirbütör hakkında..


ben yinede kabaca yazayımda gözünüz kavrarsa işe başlayıp detayları sorarsınız.

birkere distiribütör karbüratör gibi başlı başına ayrı bir makina. saygıyı gerçekten hakediyor

sökmek için metrik 10 somun var lokma takımı ile çalışamazsınız açık ağız anahtar lazım.

ateşleme beynine giden kablo içeride 2 yere dallanıp bağlanıyor bağlantıların biri kalın biri ince. karışması mümkün değil.

vakum hortumuda çekince çıkıyor biliyorsunuz..
buji kablolarının sırasınıda hiç karıştırırm diye korkmayın.

velhasıl biraz sağa sola zorlayıp çekince distribütörü çıkartmış oluyorsunuz..

kapağını söküp kenara koyun.
içinde dönen tevzi makarasını çekip çıkarın..

bundan sonrası tamamen sinir harbi..

sarı renkli prinç gövdeye sıkı geçme yıldız bir parça var dönüyor.. bunu dikkatli dikkatli kanırta kanırta çıkarmanız lazım..

ben distribütörü buzdolabının derin dondurucusuna attım biraz işe yaradı metallerin genleşme farkını kullanarak zorda olsa çıkardım.

distribütörün çevresindeki vidaların hepsi bir ince düşünce eseri..

vakum tertibatını tutan iki vida tek başına duran ayrı bir vida ve menteşelerin vidaları olmak üzere 5 vida var.

bunları hepsini çıkarınca içerden bir nevi " J " harfi gibi 3 adet parça düşecek bunların hepsi aynı boyda ancak birinin deliği daha ortada.

bunlar çıkınca siyah renkli manyetik bobin boşa çıkıyor onuda çıkartabilirsiniz.

sonrsına devam etmek için anahtar halkası gibi bir yapıyla sabitlenmiş bir pim var motorbloğuna gömülen yerde..

o yapıyıda sökünce şaft boşa çıkıyor çekince çıkacaktır.

pimin olduğu yapının orda da üst kısımda da pullar var sırasını karıştırmadan olduğu gibi çıkarıp kenara koyun.

olay bu kadardır...

zaten buraya kadar gelirseniz yağlanacak yerlerin hepsini anlarsınız..
gövdenin üzerinde bir vida var onuda söküp içine yağ basarsanız şaft rulmanlarını yağlıyor..

bütük ihtimal distribütörünüz sorunsuz çıkacaktır çünkü bozulacak pek biryeri yok gibi..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti zeybek » 12 Eyl 2011, 14:34

Ben j harfi gibi duran metallere kadar söktüm. Fakat ortada şafta bağlı sarı metali sökememeşitim. Bi deneyeyem bakalım tekrardan. Birde altta çevresi telden yapılma yay ile çevrilmiş bölge var orasıda çıkartılabiliyormu
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti frostbite19 » 12 Eyl 2011, 16:30

AhmetH yazdı:tam sizin için uğraştığım şey

koca haftasonumu yedi 30 dakikalık video bile çektim sizlerle paylaşmak için ama yayınlamayacağım çekimim güzel olmamış...
üstüne üstlük birde bobini bozduk heralde araba çalışmıyor şu anda..

soracağınız en ince detaya kadar size bilgi verebilirim distirbütör hakkında..


ben yinede kabaca yazayımda gözünüz kavrarsa işe başlayıp detayları sorarsınız.

birkere distiribütör karbüratör gibi başlı başına ayrı bir makina. saygıyı gerçekten hakediyor

sökmek için metrik 10 somun var lokma takımı ile çalışamazsınız açık ağız anahtar lazım.

ateşleme beynine giden kablo içeride 2 yere dallanıp bağlanıyor bağlantıların biri kalın biri ince. karışması mümkün değil.

vakum hortumuda çekince çıkıyor biliyorsunuz..
buji kablolarının sırasınıda hiç karıştırırm diye korkmayın.

velhasıl biraz sağa sola zorlayıp çekince distribütörü çıkartmış oluyorsunuz..

kapağını söküp kenara koyun.
içinde dönen tevzi makarasını çekip çıkarın..

bundan sonrası tamamen sinir harbi..

sarı renkli prinç gövdeye sıkı geçme yıldız bir parça var dönüyor.. bunu dikkatli dikkatli kanırta kanırta çıkarmanız lazım..

ben distribütörü buzdolabının derin dondurucusuna attım biraz işe yaradı metallerin genleşme farkını kullanarak zorda olsa çıkardım.

distribütörün çevresindeki vidaların hepsi bir ince düşünce eseri..

vakum tertibatını tutan iki vida tek başına duran ayrı bir vida ve menteşelerin vidaları olmak üzere 5 vida var.

bunları hepsini çıkarınca içerden bir nevi " J " harfi gibi 3 adet parça düşecek bunların hepsi aynı boyda ancak birinin deliği daha ortada.

bunlar çıkınca siyah renkli manyetik bobin boşa çıkıyor onuda çıkartabilirsiniz.

sonrsına devam etmek için anahtar halkası gibi bir yapıyla sabitlenmiş bir pim var motorbloğuna gömülen yerde..

o yapıyıda sökünce şaft boşa çıkıyor çekince çıkacaktır.

pimin olduğu yapının orda da üst kısımda da pullar var sırasını karıştırmadan olduğu gibi çıkarıp kenara koyun.

olay bu kadardır...

zaten buraya kadar gelirseniz yağlanacak yerlerin hepsini anlarsınız..
gövdenin üzerinde bir vida var onuda söküp içine yağ basarsanız şaft rulmanlarını yağlıyor..

bütük ihtimal distribütörünüz sorunsuz çıkacaktır çünkü bozulacak pek biryeri yok gibi..


Çok faydalı bilgiler teşekkürler. Peki Distribütörün taa içini sökmeden, bahsettiğin deliklerden yağlamak istersek

nasıl yaparız, yeterli olur mu sence kardeşim?

Çok teşekküe ederiz.

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti AhmetH » 12 Eyl 2011, 19:27

zeybek yazdı:Ben j harfi gibi duran metallere kadar söktüm. Fakat ortada şafta bağlı sarı metali sökememeşitim. Bi deneyeyem bakalım tekrardan. Birde altta çevresi telden yapılma yay ile çevrilmiş bölge var orasıda çıkartılabiliyormu



sarı metal çıkmıyor zaten, sarı metale sıkı geçme dört sivri ucu olan yıldız gibi parlak bir parça var. marifet onu çıkarmak

sıkınca açılan segman pensesine ihtiyacınız var ancak o yıldızın segmanını çıkarmak için.

telden yapma 3 tur dolanmış anahtarlık halkası gibi olan pimi saklayan bir parça var. onu sökünce bir pim var görürsünüz, çıkarınca şaft boşa çıkıyor eğer üstten o yıldızı ve manyetik bobinide söktüyseniz dönen ne varsa komple çıkmış oluyor.

pimli kısmı tekrar toplarken hata yaparsanız ateşleme zamanı kayar.

bir nevi sente...

sanırım ben şu anda bunun sıkıntısını yaşıyorum manyetik bobini değiştirmeme rağmen araç çalışmadı

terzi kendi söküğünü dikemezmiş.. gündüz gözüyle sentesini kontrol edeceğim.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 12 Eyl 2011, 19:37

frostbite19 yazdı:
Çok faydalı bilgiler teşekkürler. Peki Distribütörün taa içini sökmeden, bahsettiğin deliklerden yağlamak istersek

nasıl yaparız, yeterli olur mu sence kardeşim?

Çok teşekküe ederiz.




tevzi makarasını sökünce altından bir keçe çıkıyor oraya yağdanlıkla yağ veriyorsunuz.

distribütörün dibine doğru gömülü bir vida var onuda söküp yağdanlıkla yağ veriyorsunuz.

sonra beyaz kablonun çıktığı yere doğru kabloyu sabit tutan bir parça var onu çıkarınca serçe parmak girecek kadar boşluk görürsünüz ordanda avans ağırlıklarının olduğu bölgeye gres sürebilirsiniz...

bana kalırsa yeterlidir.

zaten distiribütörü gördükten sonra bozulabileceğine ihtimal vermiyorum...
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti bekocan » 12 Eyl 2011, 20:56

dsbratörü sökmeden önce gövde ile dsbratör bağlantı yerinden 3 adet bir birine çizik atın ki tam olarak nerde durduğunu ğörür tam yerine takarsınız
lakin
dsbratörü tamamen yerinden çıkatıp ve iç mekanızmayı dağıtıp tekrar toplayıp taktığınızda motorun çalışması garanti değildir unutmayın başınıza bela olabilir motor çalışmadığı gibi siz doğru taksanız bile herşeyi buji sıralaması özellikle 1 ve 4 numaralı kablolar bazan değiştirmek gereke biliyor
her yeri sökerken sorun olmamasını istiyorsanız kesinlikle milimlik işaretler koyun
yoksa söktüğünüze pişman olursunuz
çok kolay ve hiçbir şey içerisinde olmadığı halde bı zıkkım herzaman sorun çıkarabilir.
illaki sökecekseniz aracı baş aşşa doğru koyup çalışmadığı zaman en azından vurdurarak çalıştırnız
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Ömer Fatin » 11 Arl 2012, 23:40

Dün aracım ile yoğun bir su bendinden geçmek zorunda kaldım. Neredeyse 3-5 saniyeliğine de olsa Motor bloğuna kadar su geldi diyebilirim. Sonrasında bi sıkıntı olmamıştı.

Ama Araç bugün 1500-2000 devir aralığında bikaç defa tekledi. Sonrasında tekleme kesildi ancak devir saati 1000-2000 devir aralığındayken kendi kendine sanki gaz vermişim gibi yükselip alçalıyor.

Umarım beyinden değildir ve distribütör temizliği ve yağlaması ile düzelir.

Bende bu hafta sonu sökeceğim distribütörü bakalım.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti AhmetH » 11 Arl 2012, 23:44

Sökmeyin distribütörle alakası olmadığını düşünüyorum. Mevsim soğuk çalışan parçayı ellememek en doğrusu bu zamanlarda. İlk seferde tecrübe ederken manyetik bobine zarar verebilirsiniz aracınız yatar.
şu anda çalışıyorsa Distribütörden değildir.

Ayrıca bizim arabaların beyni yok ki korkulacak bişey yok :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Ömer Fatin » 11 Arl 2012, 23:59

Ateşleme bobininin altındaki parçanın adı nedir bilmiyorum ama ya o parça yada ateşleme bobini veya distribütörden kaynaklı diye düşünüyorum.

Devir saatinin kendi kendine yükselmesinin devir yükselmediği halde başka sebebi ne olabilir ki?
Hatta 2 defada duraksadığım sırada devirdeki dalgalanma sırasında araç stop etti.

Hafta sonuna kadar kullanayım bakalım. Düzelmez ise sökücem kararlıyım..
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti MadloveR » 12 Arl 2012, 11:45

Buji kablolarını bujilere geçen kısımlarını sırasıyla sökün, bujileri kabloları sırasıyla güzelce kurulayın, daha sonra kabloları tekrar takın, distiribitör kapağındaki buji kablolarını sökerekte aynı işlemi uygulayın, daha sonra tevzi makarasını ve distiribitör kapağını da kurulayın yüksek ihtimal sorununuz çözülecektir. İki gün önce aynı sıkıntı bende de oldu su birikitisine girmek zorunda kaldım, araç teklemeye rölanti dalgalanmaya başladı dediğim işlemi yapınca düzeldi.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Bülent Elibol » 14 Arl 2012, 19:57

Arkadaşım Çin malı disbratörle orjinal disbratorün parçaları birbirine uymuyor.
Tekirdağ/Çorlu Skoda'cı Bülent Elibol Zafer Mah.Yeni Sanayi Sit.Şehit Yüzbaşı Yücel Kenter Cad.No:2 A8-11 Blok
GSM:05355216500
www.skodacorluservis.com
ototeknikcorlu@hotmail.com
Bülent Elibol
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 80
Kayıt: 12 Kas 2012, 20:03
Ad Soyad: Bülent Elibol
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia Combi 1.3 Mpi

İleti Ömer Fatin » 15 Arl 2012, 21:34

Ali bey kardeşim ne kadar temizledimse de 1000-2000 devir arasında ki teklemeyi ve rolantide olmasada devir saatindeki düzensiz dalgalanmayı kesemedim.

Dün gece mecburen Distribütörü söktüm. Ama daha önce eski aracımın arızalı Distribütörünü dikkatlice sökerek tecrübe ettim. Sonrasında farkettimki manyetik bobinin kenarında ince kağıt parçası gibi bir metal parça var ve manyetik bobine yapışmış deyiyor. Dikkatlice çıkardım parçayı, baktım bakındım bi sorun görülmüyor. Tekrardan temizleyip yağlayıp toparladım. Bismillah deyip bastım marşa ve çok şükür tık dedi tek marşla çalıştı.

Bugün mecburi bi yolculuk yaptım 240km kadar ve çok şükür bi sorun görünmüyor.

Ama şunu belirteyim daha önce tecrübe etmediyseniz kesinlikle Distribütörün içini sakın sökmeyin. Benim eski arızalı distribütörü sökmeden şuankini sökseydim çalışanıda kesin bozardım.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir