Aracım viteste giderken boşa atınca stop ediyor yardım ?!?!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Aracım viteste giderken boşa atınca stop ediyor yardım ?!?!

İleti erginbkr » 17 Eyl 2011, 23:47

belkide benzin pompanız arızalıdır...pompa ömrünün sonlarına doğru düzgün çalışmaz ve benzini bir yollar bir yollamaz...dolayısıyla sorun benzin pompası olabilir...bence pompanızı sökün ve bir elektirikçi kontrolünü yapsın...arızalı ise 100 tl civarıdır alın değiştirin...geçmiş olsun...
 
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti yabani » 18 Eyl 2011, 10:27

Anıl bey,
Öncelikle geçmiş olsun, sizinle aynı tipte araca sahip olan bir arkadaş öncesinde emme manifoldunda kaça olduğu için böyle bir hata yaşadığını yazmış, sizde emme manifoldundaki sensörün hata verdiğini ve yenisiyle değiştirdiğinizi yazmışsınız. bence manifold komple sökülüp kontrol edilmeli ve yerine tekrar takılmalı, işlem sadece işçilik üzerine olacağından çok bitrşey tutmaması gerekir. eğer burada da çıkmazsa o zaman yataklara baktırırsınız.

Benzin pompasından olacağını sanmıyorum çünkü eğer olsaydı motor soğukken de en azından birkaç kere yapması gerekirdi. Ki, sizde böyle bir sorun çıktığında aracın soğumasını bekliyorsunuz ve bir miktar soğuduktan sonra tekrar çalışıyor. (siz yinede hararet müşürünü değiştirin 30 tl olması lazım, bence hala şüpheli)
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti Kindred Brujah » 18 Eyl 2011, 10:43

Hararet müşürünü parçacıdan sorayım elinde varsa değiştireyim, manifolt sensörünü değiştirdik ama gene aynı sorunu yaptı demek ki benim sensör sağlamdı, şimdi gitsem çıkma parçayı iade'de edemem di mi yandı o para :( birde birşey farkettim araç yüksek devirlerde vites boştayken tabi, gaz verdiğimde arada bir siyah duman atıyor çok şiddetli olmamakla beraber pat pat ses yapıyor, araç normal viteste giderken aniden benzin kesiyor mesela dün 3. viteste yokuş tırmanırken 3000 devirde aniden benzin kesti araç sonra bi anda geri çalıştı kendisi, bazende çalışmıyor işte devir aniden 0'a inip orda kalıyor :( yataklar için erken gibi 60 binde araç krank sensöründen olabilirmi arızalı olunca 3000-4000 devirde elektrik kesiyormuş bazen diyeceğim ama benim araç bazen uzun süre bekledikten sonra mesela 1-2 saat marşa basınca çalışmamazlık yapıyor gene mesela dün optimuma gittim kapalı otoparka çektim aracı, 1 buçuk saat kadar gezdik, geldim araç marş almadı, baya bi uğraştık olmadı bekledik falan felan, benimde aklıma şey geldi, dün ustayla stop ettiğinde manifolt sensörünü söküp takınca çalışmıştı geri, bende onu sökemediğim için devir sensörünü söktüm iki arızayı ortak veriyor diye , araç çalıştı biraz 2000-3000 devirde tuttum rolantiyi sonra geldim eve, yoldada iki kere benzin kesip geri çalıştı kendisi...

yabani yazdı:Anıl bey,
Öncelikle geçmiş olsun, sizinle aynı tipte araca sahip olan bir arkadaş öncesinde emme manifoldunda kaça olduğu için böyle bir hata yaşadığını yazmış, sizde emme manifoldundaki sensörün hata verdiğini ve yenisiyle değiştirdiğinizi yazmışsınız. bence manifold komple sökülüp kontrol edilmeli ve yerine tekrar takılmalı, işlem sadece işçilik üzerine olacağından çok bitrşey tutmaması gerekir. eğer burada da çıkmazsa o zaman yataklara baktırırsınız.

Benzin pompasından olacağını sanmıyorum çünkü eğer olsaydı motor soğukken de en azından birkaç kere yapması gerekirdi. Ki, sizde böyle bir sorun çıktığında aracın soğumasını bekliyorsunuz ve bir miktar soğuduktan sonra tekrar çalışıyor. (siz yinede hararet müşürünü değiştirin 30 tl olması lazım, bence hala şüpheli)
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti muzaffer » 18 Eyl 2011, 17:51

MErhaba ,
Bu sorunların bir çoğunu 2. arabamda (Ford) yaşamıştım.Kafayı yiyecektim nerdeyse.Bazen boşa atınca stop ediyor bazende 2 dakikalık bekleme yaptığımda araba çalışmıyordu.Aradan 2-3 saat geçince çalışıyordu.Ha bazende ilk çalıştırmamda bile çalışmadığı oluyordu.Yapmadığım etmediğim değiştirmediğim elektiriksel aksam kalmamıştı.İnanın arabaya benzin döküp yakmayı bile düşünmüştüm.En son araç sanayide 4 gün yattı ve sanayinin tüm ustaları aracın üstünde staj yaptı.Aracım sanayideki ustalar için tez konusu olmuştu.Acaba arızayı kim çözecek diye yarışa bile girdiler.En son aynı model ve marka bir araç buldular ve Beynini söküp benim araca taktılar.Araç çalıştı ve sorun ortadan kalktı.Neyse uzatmayım sorun Ateşleme beyninden çıktı.Beyindeki entegreler bitmişmiş.Yani gördüğüm kadarıyla sizin araçta muhtemelen bu Beyin illetinden gibi duruyor.Bir beyin bulup deneyin belkide sorun hallolacaktır.Tabi bu bir öneri.
muzaffer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 01 Haz 2007, 16:04

İleti Kindred Brujah » 18 Eyl 2011, 19:00

Beyinde sorun olabileceği aklıma gelmedi değil aslında ama aracı bilgisayara bağlayınca devir sensörü ve basınç sensörü hatası veriyo, beyin sağlam olmasa bilgisayara bağladığında uyarıları okuyabilir miyiz? Bu ateşleme beyni normal beyinden farklı bir parça mı ? benim aracımda aynen sizin dediğiniz gibi yapıyor bazen vitesteykende stop ediyor bazen normal çalışıyor bi yere park ediyorum bi saat sonra dönüyorum çalışmıyor, beni sıkan araç rolantide vs.. istop etmesi değil öyleyken gene bi şekilde araç ya çok yavaş oluyor ya da bi yerde duruyor oluyor, benim araç viteste normal devrinde giderkende aniden benzin mi kesiyor tüm elektriği mi kesiyor bilmiyorum gösterge 0'a iniyor ama yağ ve akü lambası yanmıyor, vitesi aracı çalıştırmadan boşa alınca yanıyor yağ ve akü, bunuda hangi hızda yapcağı belli olmadığı için, 90 la giderken yapsa direk kazaya sebebiyet verir direksiyon acayip ağırlaşıyor kontrolü pek mümkün olmuyor aracın.

muzaffer yazdı:MErhaba ,
Bu sorunların bir çoğunu 2. arabamda (Ford) yaşamıştım.Kafayı yiyecektim nerdeyse.Bazen boşa atınca stop ediyor bazende 2 dakikalık bekleme yaptığımda araba çalışmıyordu.Aradan 2-3 saat geçince çalışıyordu.Ha bazende ilk çalıştırmamda bile çalışmadığı oluyordu.Yapmadığım etmediğim değiştirmediğim elektiriksel aksam kalmamıştı.İnanın arabaya benzin döküp yakmayı bile düşünmüştüm.En son araç sanayide 4 gün yattı ve sanayinin tüm ustaları aracın üstünde staj yaptı.Aracım sanayideki ustalar için tez konusu olmuştu.Acaba arızayı kim çözecek diye yarışa bile girdiler.En son aynı model ve marka bir araç buldular ve Beynini söküp benim araca taktılar.Araç çalıştı ve sorun ortadan kalktı.Neyse uzatmayım sorun Ateşleme beyninden çıktı.Beyindeki entegreler bitmişmiş.Yani gördüğüm kadarıyla sizin araçta muhtemelen bu Beyin illetinden gibi duruyor.Bir beyin bulup deneyin belkide sorun hallolacaktır.Tabi bu bir öneri.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Kindred Brujah » 18 Eyl 2011, 19:54

Birde beyinde arıza olup olmadığını nasıl anlarım ? bunun için ayrı bi ustaya mı gitmem gerek ne önerirsiniz?

Sorun beyin kaynaklıysa Ankara'da felicia beyin tamirinden anlayan sağlam bi usta var mı bildiğiniz ? Ya da nereden ne kadara beyin temin edebilirim çıkma ya da sıfır olarak ?
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti yabani » 18 Eyl 2011, 22:25

Aracın soğuduktan sonra da marş almaması sorunu varsa bu hararet müşürü devreden çıkıyor (artık onun ihtimali kalmadı) fakat benzin pompasının ihtimali de tekrar devreye giriyor.

Aracın problemi garip, garip problemlerde deneme-yanılma yöntemi kesenize çok zarar verir, en iyisi aracı yetkili servise götürmek olacaktır. Servis hatalı parçayı değiştirirse, sorun giderilmediği takdirde bu parçayı iade şansınız olacak. (sorunla alakasız parça değiştiği için) soruna piyasa ortalamasının üstünde ücret alacaklar fakat diğer türlü daha fazla para harcama ihtimaliniz çok daha yüksek. Öte yandan anlaşabilirseniz serviste sadece sorunun neden kaynaklandığını tespit ettirin, ücret bilgisi alın gerekirse servise ekspertiz parasını ödeyip sorunu dışarıda hallettirin. (bence sorunu serviste çözdürün, 3 gün sonra aynı sorun tekrarlanmasın)

Bu arada sorun manifolddan çıkarsa hiç şaşırmayacağım.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti bekocan » 18 Eyl 2011, 22:37

bence ateşleme bobinine elektirik veren küçük bir elektronik kart var onun lehim kanallarından bir boşlama veya çürüme yapmış gibi
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Kindred Brujah » 19 Eyl 2011, 14:01

Bugün sabah aracı götürdüm bilgisayara bağladık bu sefer devir sensörü arıza verdi , basınç sensöründen arıza düşmemiş beyne, usta 3 gün önce yeni devir sensörü takmıştı çıkardı baktı bi yerinde ufak bi erime var kıllandı yenisiyle değiştirdi, 25 km kullandım aracı sorun yok, ama dünde böyleydi hatta dün 50-55 km kullandım sorun yoktu sonra birden gene başlamıştı, inş o erimeden dolayıdırda düzelmiştir araç, sorunu bulamıyoruz cebim delindi harcaya harcaya araçtan soğuyacağım böyle giderse...:( Bahsettiğiniz servisle anlaşma olayı benimde dün aklıma geldi babamla paylaştım oda yarın bi götürelim aracı gene düzelmezse öyle yapacağız artık napalım dedi... Serviste parçalar değiştirildikten sonra sorun düzelmediğinde tamamını iade edebilir miyiz ? eğer böyle bi şans varsa servise götürürüm parası neyse vericez artık bıktık çünkü, düzelmezsede taktıkları bütün parçaları söktürüp parasını iade isteyeceğim ama çünkü aracın bi parçası değişiyor 50 km sorun yok sonra gene başlıyo, usta deneyecek sorun yok diyip vericek elime sonra ben eve gidicem ertesi gün aynı sorun, servis kabul edecek mi bunu ? hangi servisi önerirsiniz ankara'da?


yabani yazdı:Aracın soğuduktan sonra da marş almaması sorunu varsa bu hararet müşürü devreden çıkıyor (artık onun ihtimali kalmadı) fakat benzin pompasının ihtimali de tekrar devreye giriyor.

Aracın problemi garip, garip problemlerde deneme-yanılma yöntemi kesenize çok zarar verir, en iyisi aracı yetkili servise götürmek olacaktır. Servis hatalı parçayı değiştirirse, sorun giderilmediği takdirde bu parçayı iade şansınız olacak. (sorunla alakasız parça değiştiği için) soruna piyasa ortalamasının üstünde ücret alacaklar fakat diğer türlü daha fazla para harcama ihtimaliniz çok daha yüksek. Öte yandan anlaşabilirseniz serviste sadece sorunun neden kaynaklandığını tespit ettirin, ücret bilgisi alın gerekirse servise ekspertiz parasını ödeyip sorunu dışarıda hallettirin. (bence sorunu serviste çözdürün, 3 gün sonra aynı sorun tekrarlanmasın)

Bu arada sorun manifolddan çıkarsa hiç şaşırmayacağım.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Kindred Brujah » 19 Eyl 2011, 14:04

Ateşleme beyni sanırım dediğiniz, onun fiyatlarına internetten bakmıştım yanlış hatırlamıyorsam 50 lira gibi birşeydi, ama onda arıza olsa bilgisayara bağladığımızda gösterirmiş, onunla ilgili bi uyarı düşmüyor beyne hiç :( mesela basınç sensöründe + kutupa doğru kısa devre verdiğini göstermişti bilgisayar onda da aynı şekilde boşalma olduğunu göstermesi gerekmez mi ?

Benim korkum ana beynin arızalı olması, eğer öyleyse bilyarlar çıkacak gibi cepten :(

bekocan yazdı:bence ateşleme bobinine elektirik veren küçük bir elektronik kart var onun lehim kanallarından bir boşlama veya çürüme yapmış gibi
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti termineytir » 20 Eyl 2011, 16:03

Üstadım benim parçalardan henüz bir haber yok. 25 gündür araç evin önünde yatıyor. Parça gelip test yaptığımda sana cevabını yazacağım ama senle sorunlarımızdaki tek fark benim araç kaç km hızla gidersen git boşa atınca stop etmesi. Genellikle bunu yoğun trafikte yapıyor. hararet yüksekken sıkışık trafikte yani. bende benzin ya da elektrik kesmesi gibi bir sorunda yok.

Aracımın motorunda yatak sarma başlangıcı da yok. Heleki Zincir nerde onu bile bilmiyorum. Benimkinde Triger mevcut. (1997 1,6 Combi) Bendeki tek zincir yağ pompasında ve bagajda.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti Kindred Brujah » 20 Eyl 2011, 16:20

sizin araç 1.6 olduğu için kayış mevcut bendeki araç 1.3 zincirli oluyor, üstad 25 gün nedir ya internetten sipariş etseniz 2-3 güne kapınızda olması lazımdı onun kargoyla gelirdi ayağınıza çok bekletmişler, sizin sorun ilk başta bende de vardı boğaz kelebeğini temizlettim ortadan kalktı, ilk başta aynen dediğiniz gibiydi benimde özellikle sıcakken, ışıklara yaklaşıyorum vitesi boşa atınca devir aşırı düşüp toparlıyamıyordu kendini sonradan, yükse hızda boşa atmam ben hiç alışkanlığıma ters ben vites büyütüp ayağımı gazdan çekerim hep :) ama sizin sorunun aynısı vardı işte bende vites boşa atar atmaz devir gidiyodu bazen toparlıyodu bazen toparlıyamıyodu :) ben bu sorunla gidince boğaz kelebeği temizlendi, sibop ayarı yapıldı aracın bu sorunu ortadan kalktı rolanti devri hala biraz düşük ama stabil, umarın en yakın zamanda ikimizde çözüm buluruz araçlarımıza benim şimdiki sorun daha beter, araç dün stop etmedi inş düzelmiştir bi kaç gün daha deneyeceğim :)

termineytir yazdı:Üstadım benim parçalardan henüz bir haber yok. 25 gündür araç evin önünde yatıyor. Parça gelip test yaptığımda sana cevabını yazacağım ama senle sorunlarımızdaki tek fark benim araç kaç km hızla gidersen git boşa atınca stop etmesi. Genellikle bunu yoğun trafikte yapıyor. hararet yüksekken sıkışık trafikte yani. bende benzin ya da elektrik kesmesi gibi bir sorunda yok.

Aracımın motorunda yatak sarma başlangıcı da yok. Heleki Zincir nerde onu bile bilmiyorum. Benimkinde Triger mevcut. (1997 1,6 Combi) Bendeki tek zincir yağ pompasında ve bagajda.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Cancanoz » 14 Oca 2012, 00:31

arkadaşlar öncelikle iyi geceler benim fabiada da aynı olay mevcuttu rölantiye yakın kırmızı ışıklarda lpg stop ediyordu en sonunda çözebildik problemi enjeksiyon nozzle (ustaların nozul dediği şey) 1.8 mm ye genişletildi şimdi maşallahı var tık demiyo bi baktırmanızı tavsiye ederim çok basit bi işlem
Cancanoz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 20 Arl 2011, 22:54
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 2 1.4 Classic Plus

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir