1.3 motorlar için kodlar

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.3 motorlar için kodlar

İleti kiyakfeli » 15 Eyl 2011, 16:51

Benim aracım 2000 model felicia 1.3 glxi mpi hatchback. aracımın motor kodu hangisidir bilen var mı?

135B Low-compression , single-point injection : Düşük sıkıştırma, tek noktalı enjeksiyon
135M Low-compression , multi-point injection : Düşük sıkıştırma, çok noktalı enjeksiyon
136B High-compression , single-point injection : Yüksek sıkıştırma, tek noktalı enjeksiyon
136M High-compression , multi-point injection : Yüksek sıkıştırma, çok noktalı enjeksiyon

Compression ratio (sıkıştırma oranı) BU ORANIN TAM OLARAK NE OLDUĞUNU BİLEN VARMI? İNTERNETTEN BAKTIĞIM KADARIYLA PİSTONUN İÇİNDEKİ HAVANIN SIKIŞTIRILMA ORANI. hangi oran daha iyidir?
135 motor : 8.8:1
136 motor : 9.7:1 (bu motor yüksek sıkıştırma oranına sahip)

136 motorun pistonu düz. 135 motorun pistonu biraz girintiliymiş.

bu arada yağ kapağının hizasına gelen yerde, motor üst kapağının altında sarı skoda amblemi varsa 136 oluyormuş motor kodu. Bende yok o zaman benimkisi 135M dir diye tahmin ettim.

hangi tarihten itibaren hangi motor çıkmıştır. hangisi daha iyidir. bilgisi olan var mı?

(bu bilgilere haynes kitabından baktım.)
 
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti kiyakfeli » 15 Eyl 2011, 16:54

bosch un sitesinden bu bilgileri buldum. ama kafam karıştı.
135b motor kodu üretim yılı 10/1994 - 07/1996
136b motor kodu üretim yılı 10/1994 - 07/1996

136m motor kodu üretim yılı 08/1996 - 08/2001
135m motor kodu üretim yılı 08/1996 - 08/2001

doğrusu buymuş.

10/1994 - 07/1996 135B
10/1994 - 07/1996 136B

08/1996 - 08/2001 136M
08/1996 - 08/2001 135M
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti sainz » 16 Eyl 2011, 08:18

Aracınızın kitapçığı mevcutsa, teknik kısmındaki özelliklerde sıkıştırma oranı yazar. Oradan çıkılabilir yola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir