Araç çok kötü silkeleniyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Araç çok kötü silkeleniyor

İleti kiyakfeli » 06 Ekm 2011, 08:44

6 aydır bu problem var. Skoda felicia 2000 glxi.
Bazen ilk çalıştırdığım zaman bazen araçla giderken yapıyor. Araba çok kötü bir şekilde ileri geri gider gibi silkeleniyor. debriyaja basarak silkelemenin önüne geçiyorum. Debriyaja basarken gazı köklediğim halde 2500 deviri geçmiyor. uuu uuuu uuuu ediyor zorlanır gibi. yavaş yavaş sönüyor. gazı kesersem durma noktasında geziniyor ve kısa sürede duruyor. Bu sırada bazen "pot" diye bir ses gelebiliyor.
Hızla giderken yaparsa debriyaja basıp gazdan da ayağımı çekince araç coğunlukla duruyor. Biraz tehlikeli ama araç hareket halinde iken boşa alıp yeniden çalıştırıp devam ediyorum.

Gazda daha çok yapıyor ama benzinde de yapıyor. Bu sılarda hep benzinde kullanıyorum.

Her zaman yapmıyordu ama son zamanlarda sıklaştırdı. Özellikle ilk çalışma anlarında yapıyor. Kontağı kapatıp 3-5 defa denedikten sonra çalışıyor. Yani sorun olduğunda yeniden çalıştırmak biraz çözüm oluyor. Üzerine gidip gaza yüklenirsem düzelmiyor. birkaç denemeden sonra normal bir şekilde çalışıyor.

İlk ne zaman yaptı?
Opet istasyonundan Mogaz alacaktım. ,Pompacı araca gazı 2. denemesinde yükledi. Pompa bib-ledi birşeyler oldu. Elindeki anahtarlığı bir daha okuttu ondan sonra yükledi. Bununla alakası varmıdır bilmiyorum ama bu gazı doldurduktan sonra kullanırken yapmaya başladı. Gazdandır geçer dedik geçmedi.

Usta ne yorum yaptı?
Sırasıyla buji sonra ateşleme sonra beyinle ilgili problem olabilir dedi. Ateşlemesinde bir problem vardır dedi. Bujileri değiştirdim problem devam ediyor. Yani beyine kadar gidermi? Bu arada benim aracta distrübitör değil de ateşleme transformatörü müdür nedir 4 bujinin üstüne direk takılan ondan var.

Uzun yolda daha az yapıyor. 300-400 km şehirlerarası gittim 1-2 defa yaptı ama sonra kesti. Uzun yolda fazla problem çıkarmıyor. Çünkü araç düzgün çalıştı ise öyle genelde sorun çıkarmadan devam ediyor.

Böyle bir sorunla karşılaşan buna çözüm bulabilen var mı acaba? Şimdiden teşekkürler.
 
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti Kindred Brujah » 06 Ekm 2011, 09:31

Hocam aynı sorunu yaşadım benzinli felişimde benimkide 2000 model 1.3 glxi modeli, aracın yakıt sistemini kontrol ettirin ateşleme sistemine baktırın dediler bana da , hepsi sağlamdı, aracı bilgisayara bağlattık krank(devir) sensörü uyumsuz sinyal arızası verdi, benim aracımda 3000 devirden sonra aynı silkelenmeyi yapıyordu 3000'i çok zor geçiyor yada geçmiyordu aynı şekilde yolda giderken aniden stop ediyordu, ben bir iki kere vurdurdum, öğrendim ki 3. viteste de araba vurdurulabiliyor istanbul yolunda stop edince, siz aracı bir bilgisayara bağlatın bi bakın iki sensörde arıza var mı?

-Krank(devir) sensörü
-Manifolt basınç sensörü

bende sorun bu ikisinden kaynaklanıyordu değiştirince düzeldi, bir daha yapmadı hiç. özellikle devir sensörü arızalı ise 2500-3500 devirlerde benzini-gazı kesiyor olabilir, ki öyle yapıyormuş arızalı olduğunda, silkeleme de bu yüzden, araç aniden güçten düşüyor bahsettiğiniz devirde zaman zamanda stop ediyor. siz iyisi mi bi bilgisayara bağlatıp bakın beyine arıza düşmüş mü ondan sonra ateşleme yakıt vs.. sistemlere geçin boş yere sök tak sök tak yapmayın aracı, en yakın zamandan çözersiniz umarım kolay gelsin.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti sainz » 06 Ekm 2011, 09:32

Formun Felicia kısmını iyice araştırısanız "krank devir sensörü" nedeniyle böyle bir sorun yaşayan arkadaşlar vardı.

Kindred Brujah benden önce davrandı.:)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kiyakfeli » 06 Ekm 2011, 23:22

Cevap için teşekkürler.
Benim feli de 2000 glxi fakat bilgisayar bağlantısı yok. yada ben bulamadım. sigorta kutusunun oralara baktı usta senin aracın bağlantısı yok dedi. Bilgisayara takmak için bağlantı ucu nerede bulunuyor? Böyle bir imkanım varsa en kısa zamanda baktırayım.

devir problemi yok. yani sonuna kadar gidiyor devir. Fakat problem çıkardığı zaman dediğim gibi 2500 ü geçmiyor... yaptığı zaman kontağı kapatıp yeniden çalıştırıyorum. birkaç denemeden sonra düzeliyor. yapmayıncada bazen uzun süre yapmıyor.

sainz dediğin konulara bakacağım. teşekkürler.
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti Kindred Brujah » 07 Ekm 2011, 08:18

2000 model ve glxi ise bilgisayar bağlantısı olmak zorunda ya :) enjeksiyonlu sensörlü falan araç nasıl olmaz, sol amortisörün orda beyin vardır zaten onunla bi iletişim kurulabiliyor olması gerek, bilgisayara bağlama yeri sigorta kutusunun yanında hemen, yanlış hatırlamıyorsam sigorta kutusunun sağında kalıyor, illaki vardır, böyle eski bilgisayar monitörlerinin soketine benzeyen bi giriş olması lazım biraz büyükçe siz bir daha kontrol edin derim ben, usta dikkatli bakmamış olabilir :) şimdi siz devir 2500 ü geçmiyor bazende geçiyor diyince sorun değişebilir, yakın zamanda boğaz kelebeği temizlettiniz mi? şöyle 15-20 gün içinde falan? boğaz kelebeği temizliğinden sonrada olabiliyor öyle şeyler rölanti 2000-3000 de takılabiliyor ya da araç 3000 den sonra gaz yemeyebilir denmişti bana yanlış hatırlamıyorsam yine de iyi bir ustaya sormak lazım ben ustası değilim bu işlerin yaşadıklarımı ve duyduklarımı aktarıyorum sadece :)

kiyakfeli yazdı:Cevap için teşekkürler.
Benim feli de 2000 glxi fakat bilgisayar bağlantısı yok. yada ben bulamadım. sigorta kutusunun oralara baktı usta senin aracın bağlantısı yok dedi. Bilgisayara takmak için bağlantı ucu nerede bulunuyor? Böyle bir imkanım varsa en kısa zamanda baktırayım.

devir problemi yok. yani sonuna kadar gidiyor devir. Fakat problem çıkardığı zaman dediğim gibi 2500 ü geçmiyor... yaptığı zaman kontağı kapatıp yeniden çalıştırıyorum. birkaç denemeden sonra düzeliyor. yapmayıncada bazen uzun süre yapmıyor.

sainz dediğin konulara bakacağım. teşekkürler.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti kiyakfeli » 07 Ekm 2011, 16:54

Bende olması gerekir diye düşünüyorum. Kutudaki boş soket mi bilgisayara bağlanıyor.
103_2750_.jpg
Sigorta kutusu
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti felicia042 » 07 Ekm 2011, 17:37

Ah birde bu kutunu sağına baksaydınız görürdünüz bağlantı yerini, biraz eğilip bakarsanız orada olması gerek sigorta kutusunun sağ tarafında
devir sensörü arızasında sensör tam olarak görev yapmıyor. krankın her bir turunda devir sensörü beyine mesaj gönderiyor.arızalandığı zaman benim başımada geldi sensör bazen bu sinyali göndermiyor. bu sırada beyinde motorda ateşleme işlemini yapmıyor. bencede sorununuz devir sensöründe, alıp kendiniz bile değiştirebilirsiniz, motor kapağını açın termostatın tam altında motorla şanzımanın birleştiği yer bir tane vidası var. birde soketi okadar
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti kiyakfeli » 08 Ekm 2011, 07:10

Ya ya :) bende foto çektiğimi zannettim. Kutunun sağını solu çekmiştim. Çok yakından çekince bağlantıyı kaçırmışım. Az önce meraktan hemen gidip tekrar baktım. Oracıkta sizin dediğiniz yerde duruyor .
103_2767_.jpg
Sigorta kutusunun sağında bilgisayar bağlantısı Felicia42 sağolsun

Dün krank sensörü bu mudur diye foto çekmiştim. dediğin gibi bu olduğunu öğrendim.
103_2756_.jpg
Krank sensörü ve termostat


Buda çektiğimi sandığım fotoğraf. bilgisayar soketini ıskalamışım.
103_2751.JPG
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti kiyakfeli » 09 Ekm 2011, 20:07

1274_2.jpg
yeni ve temiz krank sensörü 047907319a

Duramadaım merak edip söküp baktım krank sensörüne. Belki söküp takarken düzelir diye. felica42 dediğin gibi çok kolaymış. fakat üzerinde beya bir çizik vardı. çok küçük de bir delik var. yani arada bir çalışması bile iyi.
Merak ettiğim nasıl olmuş bu böyle. Çünkü krankın dönüş yönüne 90 derece çizik. bu çizik dışarıda olmuş olmalı. yada içeride kalan bir parça çizmiş olabilir mi? Hiç dikkat etmemiştim ama bu sensöre bağlı olan kablolar falan kesilip yeniden bantlanmış.
01_.jpg
benim araçtan çıkan kırank sensörü üzerinde skoda logosu var 99 üretimi

Sensörü çıkartırken zannediyorumku altında yağ gibi birşey olmalı. Sensörün çıktığı bölge aşağıdaki gibi. Biraz küflü. Burada yağ falan olması gerekmiyor mu?
Daha önce uğraşan varmı bunlarla? felicia42 sen biliyormusun?
krank sensörü yuvası (2).JPG
krank sensörünün yuvası
krank sensörü yuvası (2).JPG (71.97 KiB) 13255 defa görüntülendi
krank sensörü yuvası (3).JPG
krank sensörü yuvası (4).JPG
krank sensörü yuvası (4).JPG (81.82 KiB) 13255 defa görüntülendi
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti Kindred Brujah » 09 Ekm 2011, 20:21

bu nasıl olmuş olabilir sorunuza kendimce cevap vereyim, aracın debriyaj balatasını değiştirirken bu bağlantıyı sökmedilerse krank sensörü zarar görebiliyor, konumundan ve bizim araçların debriyajının çıkarılma şeklinden dolayı, ustam böyle demişti bana, belkide ezilmiştir debyiyajı yerine oturtmaya ya da ordan çıkarmaya çalışırken bir ihtimal sadece :)
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti kiyakfeli » 09 Ekm 2011, 20:22

Peki burada yağ olması gerekiyor mu? bu küf normal mi? Bu arada ilginizden dolayı teşekkürler.
Bu başlıktan beya bilgi edindim. Sizin dediğiniz manifolt sensörüde motorun arka kısmında krank sensörüne yakın sensör var o mu? Bunun kablolarıda birbirine geçmiş. Hey Allahım. Paldır küldür iş yapıyor ustalar.
103_2853_.jpg
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti felicia042 » 09 Ekm 2011, 21:00

burada yağ olmaz küf pas olabilir, termostatın altında çünkü, arkadaşın dediği gibi debriyaj balatası değişirken veya başka şekilde zarar görmüş olabilir. belkide debriyaja yakınsa balatadan kopan parçalar zarar vermiş olabilir. söktüğünüz parça orijinal parçaya benziyor mu? değilse yenisini alacaksanız orijinalini almaya çalışın gri kutuda olur. piyasada çin olanları var bozuk çıkabiliyor. takmadan önce, takıldığı yerde zarar görebilir mi kontrol edin.
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti Kindred Brujah » 09 Ekm 2011, 22:28

Evet manifolt sensörü motorun arka tarafında kalıyor muhtemelen bahsettiğiniz yerde :) aracı bilmeyen bilmiyor sırf para kazanmak için yaparız ederiz abi diyorlar sonra böyle oluyor ne yazık ki :( kimse hizmet, memnuniyet peşinde değil milletin derdi para valla :)

kiyakfeli yazdı:Peki burada yağ olması gerekiyor mu? bu küf normal mi? Bu arada ilginizden dolayı teşekkürler.
Bu başlıktan beya bilgi edindim. Sizin dediğiniz manifolt sensörüde motorun arka kısmında krank sensörüne yakın sensör var o mu? Bunun kablolarıda birbirine geçmiş. Hey Allahım. Paldır küldür iş yapıyor ustalar.
103_2853_.jpg
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Kindred Brujah » 09 Ekm 2011, 22:32

Bu arada orjinal parça konusunda felicia042'ye katılıyorum, çin malı alacağınıza çıkmada olsa orjinal alın sağlamsa çok daha uzun süre ve sorunsuz gideceği kanaatindeyim :) bu araçların fabrikadan çıkarkenki karter muhafazasıyla şimdi piyasadakileri karşılaştırın en basitinden :) biri etli etli diğeri kağıttan bozma metal parçası, orjinal her zaman iyidir :) Hele ki felicia'nın orjinal parçalarının çok sağlam olacağını düşünüyorum, neden derseniz, vw ilk felicia'da el attı skoda olayına, tabi öyle birşey yapması lazımdı ki, hem skoda fiyatıyla gene skoda olmalıydı, ama kalite vw'ye taşınmalıydı, o yüzden bu araca çok özenmiş olmaları gerektiğini düşünüyorum :)
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti kiyakfeli » 28 Ekm 2011, 10:53

Arkadaşlar Allah razı olsun.
Krank sensörünü değiştirmeden önce söküp birbirine dolanmış gibi duran kablolarını düzelttim. kabloların bazı kısımları soyulmuş silikonladım. birbirine değme ihtimalini engelledim.
Artık bahsedilen problemler yok. Eğer foruma bakmasaydım ustalar beni başka parçalara yönlendirecekti.
Çok teşekkürler felicia42 ve Kindred
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti kiyakfeli » 28 Ekm 2011, 11:03

Bu arada internette bir tamir videosu gördüm. oradaki fotoğrafları paylaşmak istiyorum.
Krank sensörü tamir sırasında korumasız duruyor. Yani dediğiniz gibi baskı balata değişimi sırasında dikkatsiz ustalar çok rahatlıkla bu sensöre zarar verebilir.
Resimde sensör karşı tarafta.
motor12_.jpg
Krank sensörü
Eklentiler
motor6_.jpg
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti albatt » 16 Arl 2011, 10:46

slm arkadaşlar

benim arabamda da silkelenme sorunu var. Benzinde de yapıyor tüpde yapıyor ancak tüpde şiddeti daha fazla. araba genelde düşük vitesde giderken böyle silkeleniyor gazdan ayağımı çekince veya gaza yüklenince düzeliyor. Ancak bu durum son zamanlarda yüksek viteslerde de olmaya başladı. Bu sorunu çözmek için bu yaz çok uğraştım sanayide, servisde ama hala çözemedim. yazdan beri arabama yaptıklarım;
genel bakımını yaptırdım, yağını değiştirdim, bujileri, buji kablosunu değiştirdim, distribütörü değiştirdim sorun biraz düzeldi gibi oldu ancak yine olmadı en son götürdüğüm sözde tanıdık bir usta durumun motorla ilgili bir şey olduğunu söyledi motorda pistonlarla ilgili bir şey yaptı ancak silkelenme sorunum hala çözülmedi ben de tüm bunlara rağmen çözülmeyince ustalara, servise olan güvenim iyice gitti ve epeydir bu şekilde kullanıyorum aracımı ancak sanırım bu durum yakıtı da etkiliyor. çünkü gaz ayarına götürdüğüm tüpcüler aracın benzin ile bir sorunu olduğunu milisaniylerinin çok yüksek olduğunu söylediler ki arabam hemcinslerine göre tüpde de benzinde çok fazla yakıyor. ayrıca en son götürdüğüm tüpcü tüpün beyni ile ilgili bir sorunlu olabilir dedi.

bana şimdiye kadar söylenenler arasında değiştirmediğim tek parça ateşleme bobini .
bu başlığı incelediğimde silkelenme sorununun krank devir sensörü ile manifolt basınç sensöründen kaynaklanabiliceğini öğrendim. sizce sorunun kaynağı ne olabilir. krank devir ile manifolt sensörünü değiştirmek gerekiyor yoksa bakım yapılabiliniyor mu?

bir de bana Ankara da önerebileceğiniz bu sorunlarıma kesin çözüm bulabilecek güvenilir dürüst, işini yapan iyi bir usta var mı?


aracım
Felicia 2001 GLXi
albatt
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 14 Arl 2011, 21:48
Ad Soyad: ali
Nereden: Ankara
Arabanız: felicia 1.6

İleti kiyakfeli » 16 Arl 2011, 20:23

Benim sorunum titreme şeklinde değil, çok kötü silkeleme şeklindeydi. Gaza çok yüklendiğimde, genelde araç sollarken yapıyordu. forumdaki arkadaşlar sağolsun yardımcı oldular. bilgisayara bağlat dediler.
Krank sensörü darbeli olunca ondan zannetmiştim. Çıkarıp takarken düzeldi zannetmiştim. bir ara düzelir gibi oldu.
Derken seydişehire gittiğim bir gün bilgisayara bağlattım. Aracın manifolt sensöründe sorun gösterdi. usta kablolarını kontrol etti ve birinin içten kopuk olduğunu gösterdi.
kablo sensörün içinden görünmeyen bir yerden kopmuş. şimdi artık böyle bir problemin kalmadı çok şükür.25 tl ye çok rahatladım. Aracın çekişi değişti.

buradaki ustaya sorduğumda bana ateşleme bobinin bozuk olabilir demişti. yenisi 200 tl civarı olması lazım.

Bunların hepsi başıma ANTİFİRİZ kullanmamaktan geldi. Sonucunda conta eskidi. contayı değiştirirken muhtemelen usta manifolt sensörünün kablosunu kopardı. Aracın contasını güzel yapmıştı ama bana da böyle bir sorun çıkardı.

Size tavsiyem önce bir bilgisayara bağlatın, görünen bir arızası var mı diye. Ben de aracı ankaradan aldım. Şaşmaz oto sanayide skoda tamircileri ve yedek parçacıları vardı ama hiç gitmedim.
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir