Araç çok kötü silkeleniyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Araç çok kötü silkeleniyor

İleti albatt » 17 Arl 2011, 01:19

kiyakfeli yazdı:Benim sorunum titreme şeklinde değil, çok kötü silkeleme şeklindeydi. Gaza çok yüklendiğimde, genelde araç sollarken yapıyordu. forumdaki arkadaşlar sağolsun yardımcı oldular. bilgisayara bağlat dediler.
Krank sensörü darbeli olunca ondan zannetmiştim. Çıkarıp takarken düzeldi zannetmiştim. bir ara düzelir gibi oldu.
Derken seydişehire gittiğim bir gün bilgisayara bağlattım. Aracın manifolt sensöründe sorun gösterdi. usta kablolarını kontrol etti ve birinin içten kopuk olduğunu gösterdi.
kablo sensörün içinden görünmeyen bir yerden kopmuş. şimdi artık böyle bir problemin kalmadı çok şükür.25 tl ye çok rahatladım. Aracın çekişi değişti.

buradaki ustaya sorduğumda bana ateşleme bobinin bozuk olabilir demişti. yenisi 200 tl civarı olması lazım.

Bunların hepsi başıma ANTİFİRİZ kullanmamaktan geldi. Sonucunda conta eskidi. contayı değiştirirken muhtemelen usta manifolt sensörünün kablosunu kopardı. Aracın contasını güzel yapmıştı ama bana da böyle bir sorun çıkardı.

Size tavsiyem önce bir bilgisayara bağlatın, görünen bir arızası var mı diye. Ben de aracı ankaradan aldım. Şaşmaz oto sanayide skoda tamircileri ve yedek parçacıları vardı ama hiç gitmedim.


bende de silkelenme şeklinde özellikle tüpde kullanırken bazen öyle yapıyor ki tak tak tak diye ses geliyor sanki arabayı biri arkadan tutup bırakıyor gibi güçden kesiliyor ben de seninkinin tam tersi gaza hafif dokunduğumda oluyor genelde tam yüklendiğimde veya bıraktığımda düzeliyor.

konyada serviste bilgisayarada bağlatmıştım ama herhangi bir sorun gözükmemişti. yine bağlatsam mı acaba? sorunun gözükme ihtimali var mı bilmiyorum.

hocam sevindim problemi çözdüğünüze bazen sorunun kaynağı çok küçük bir şey olabiliyor ama maalesef ustaların çoğu analitik düşünemediği için sorunu bildikleriyle sınırlı şekilde veya işine gelen şekilde çözmeye çalışıyorlar . Soruna çok yönlü bakamıyorlar sonra şuradan olabilir mi şöyle şöyle olunca problem oluyor deyince de konuyu ben bu işi 20 senedir yapıyorum muhabbetine getiriyorlar.
temassızlık ilgili benim başıma da benzer bir olay gelmişti arabamın fanı zaman zaman devreye girmiyordu götürdüm elektrikçiye anlattım durumu bazen fan devreye girmiyor diye söyledim direk fanın içindeki lehim atmıştır diye kestirip attı sonra allahtan tamirci life kaldırdı da tesadüfen fanın bir kablosunun tam temas etmediğini gördü kabloyu iyici bağlayınca bir daha tekrar etmedi. yani işimiz tamamen iyi ustayla tesadüflere kalmış!

umarım bende çözerim konyada nerde yaptırdın kardeşim?
 
albatt
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 14 Arl 2011, 21:48
Ad Soyad: ali
Nereden: Ankara
Arabanız: felicia 1.6

İleti f_conq » 17 Arl 2011, 13:22

albatt yazdı:slm arkadaşlar

benim arabamda da silkelenme sorunu var. Benzinde de yapıyor tüpde yapıyor ancak tüpde şiddeti daha fazla. araba genelde düşük vitesde giderken böyle silkeleniyor gazdan ayağımı çekince veya gaza yüklenince düzeliyor. Ancak bu durum son zamanlarda yüksek viteslerde de olmaya başladı. Bu sorunu çözmek için bu yaz çok uğraştım sanayide, servisde ama hala çözemedim. yazdan beri arabama yaptıklarım;
genel bakımını yaptırdım, yağını değiştirdim, bujileri, buji kablosunu değiştirdim, distribütörü değiştirdim sorun biraz düzeldi gibi oldu ancak yine olmadı en son götürdüğüm sözde tanıdık bir usta durumun motorla ilgili bir şey olduğunu söyledi motorda pistonlarla ilgili bir şey yaptı ancak silkelenme sorunum hala çözülmedi ben de tüm bunlara rağmen çözülmeyince ustalara, servise olan güvenim iyice gitti ve epeydir bu şekilde kullanıyorum aracımı ancak sanırım bu durum yakıtı da etkiliyor. çünkü gaz ayarına götürdüğüm tüpcüler aracın benzin ile bir sorunu olduğunu milisaniylerinin çok yüksek olduğunu söylediler ki arabam hemcinslerine göre tüpde de benzinde çok fazla yakıyor. ayrıca en son götürdüğüm tüpcü tüpün beyni ile ilgili bir sorunlu olabilir dedi.

bana şimdiye kadar söylenenler arasında değiştirmediğim tek parça ateşleme bobini .
bu başlığı incelediğimde silkelenme sorununun krank devir sensörü ile manifolt basınç sensöründen kaynaklanabiliceğini öğrendim. sizce sorunun kaynağı ne olabilir. krank devir ile manifolt sensörünü değiştirmek gerekiyor yoksa bakım yapılabiliniyor mu?

bir de bana Ankara da önerebileceğiniz bu sorunlarıma kesin çözüm bulabilecek güvenilir dürüst, işini yapan iyi bir usta var mı?


aracım
Felicia 2001 GLXi


Aynı sorun bende de vardı araç farklı ama mantık aynı olduğu için söylüyorum sorun ateşleme bobibinden kaynaklıydı bobin değişti düzeldi. denemekte fayda var ustaya taktrın sıkıntı çözülmezse parçayı geri verin alırken o şekilde söyleyin yani
Kullanıcı avatarı
f_conq
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 266
Kayıt: 03 Oca 2011, 18:34
Ad Soyad: Fatih
Nereden: Erzurum
Arabanız: Fiesta '11 1.4TX

İleti albatt » 17 Arl 2011, 20:32

zaten bana söylenenler arasında değişmeyen bir o kalmıştı onuda değiştireyim bir umut belki düzelir.
acaba başka sebebi olabilir mi?
albatt
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 14 Arl 2011, 21:48
Ad Soyad: ali
Nereden: Ankara
Arabanız: felicia 1.6

İleti emre18 » 28 Arl 2011, 00:59

99 glx.i var benzinli aynı sorun bendede var 2000 devirde sabahları sogukken silkeliyor ısınınca sorun yok ama bazen stop ediyor zor çalıstırıyorum acaba bunda mı sorun ısı sensörü dediler deyiştirdim benzin otomatigi saglam bunu deyiştirsem sorun kalkarmı
emre18
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 29 Kas 2011, 23:46
Ad Soyad: skoda felicia
Nereden: Ankara
Arabanız: felicia glx i

İleti kiyakfeli » 28 Arl 2011, 20:39

albatt yazdı:
umarım bende çözerim konyada nerde yaptırdın kardeşim?


Konya - Seydişehir de yaptırmıştım. Konya da daha iyi ustalar var diye duydum. Skodacı değildi, her türlü araca bakıyordu. Seydişehir sanayinde girişte en sağda. Ali orhan ustaydı herhalde ismi.
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti kiyakfeli » 28 Arl 2011, 20:43

keba yazdı:99 glx.i var benzinli aynı sorun bendede var 2000 devirde sabahları sogukken silkeliyor ısınınca sorun yok ama bazen stop ediyor zor çalıstırıyorum acaba bunda mı sorun ısı sensörü dediler deyiştirdim benzin otomatigi saglam bunu deyiştirsem sorun kalkarmı


Önce bir bilgisayara taktırın. Ben bilgisayara taktırmasaydım krank sensörünü değiştirmek zorunda kalacaktım boş yere.
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti condorcan » 14 Ağu 2013, 15:21

Arkadaşlar Merhaba,
1999 skoda felicia karbüratörlü aracım var. LPG ve Benzinde de yapıyordu. Bu şekilde sirkeleme ve hatta tekleme problemi yaşadım. Ateşleme bobini, ateşleme beyni, distribütör, buji kabloları ve bujileri değiştirdim. Ancak geçmedi. Meğerse, hareket müşiri arızalıymış. Fakat hareret göstergesi çalışıyor sorun olmuyordu. Orjinal hareret müşürini takınca geçti. Değiştiğim diğer parçalarda bir sorun olabilir diye yenilenmiş oldu. Bu sorun kronik flicialarda ve yedek parçacı da aynı şeyi söyledi. Bazen krank sensörü arızalı diyorlar ancak hareket müşiri sorunlu ancak orjinali alın der. bilginize. herkese geçmiş olsun.
condorcan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 14 Ağu 2013, 15:04
Ad Soyad: Bayram
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda felicia

İleti kiyakfeli » 16 Ağu 2013, 15:25

Eğer hararet müşürünüz resimdeki gibi ise görüldüğü gibi dört bacağı var. Karbüratörlünün ki aynı mı bilemiyorum.

ikisi göstergeye gidiyor ikisi beyne gidiyor diye biliyorum. Beyne giden bağlantıdaki direnç bozuk ise ondan dolayı yapabilir diye düşündüm. problemi çözdüğünüze sevindim. sorunlar gidince insan arabayı bir ayrı seviyor.
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti condorcan » 21 Ağu 2013, 22:38

Merhaba, aynen resimdeki gibi hareret müşüri. Karbüratörlülerde de aynı demekki. Yalnız, bir gözlemim daha oldu. Hareret müşiri değiştikten sonra düşük devirde silkeleme yine yaptı. Bugün farkettim ki, distribütörün vakum bağlantı hortumunun karbüratör bağlantısı çıkmış. Onu yerine takınca o silkemele de geçti. Bu durumdan özetle, o kadar parça değişmeden, hareret müşiri ve distribütör vakum bağlantısını kontrol etmek lazım.
Herkese keyifli sürüşler dilerim. Arıza çözülünce bir başka oluyor:)
condorcan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 14 Ağu 2013, 15:04
Ad Soyad: Bayram
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda felicia

İleti serhat_a89 » 21 Ağu 2013, 23:05

Silkelenmenin hararet müşüri ile ne alakası varmış anlayamadım. Orjinal olup olmadığını nasıl anlarız?
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti condorcan » 22 Ağu 2013, 08:43

Orjinal hareret müşüri arkadaşımızın gönderdiği resimdeki gibi olup, üzerinde skoda parçası olduğuna dair işareti bulunuyor. Sanırım karbüratöre sıcaklık bilgisi gidip ona göre yakıtı ayarlıyor ondan olabilir. Arkadaşımızın dediği gibi direnç değerleri tutmayınca sorun oluyor. Birde distribütör vakum kısmının kontrolü, vakum çalışmıyorsa olabilir: aşağıdaki linkte buna benzer bir çözüm açıklanmış. Herkese keyifli sağlıklı sürüşler dilerim.
kendin-yap/distributor-teklemesi-sorunu-cozuldu-resimli-t26346.html
condorcan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 14 Ağu 2013, 15:04
Ad Soyad: Bayram
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda felicia

İleti serhat_a89 » 22 Ağu 2013, 08:49

Enjeksiyonlularda da önemli mi acaba h. müşüri?
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti condorcan » 22 Ağu 2013, 14:16

Bence enjeksiyonlu olduğunda daha da önem kazanıyor. Çünkü bu sefer Motor Kontrol Ünitesi üzerinden bilgiler alınıp yakıt sistemi kontrol ediliyor.
Keyifli sürüşler dilerim.
condorcan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 14 Ağu 2013, 15:04
Ad Soyad: Bayram
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda felicia

İleti rebirth » 19 Eyl 2013, 14:38

97 model felicia gazda kullanırken problem yok şu an ama benzine alınca sıkıntı var buna benzer
aracım 2000 devirden yukarı 3.4.viteste 60 kilometre ve yukarısı giderken ok gibi sıkıntı yok ama diyelim ki durdum hız yavaşladığı zaman boşa attığım zaman devir saati 2000 altına düşünce silkeliyor stop edecek gibi oluyor devir saati göstergesi bi çıkıp bi iniyor stop edecek gibi oluyor ama etmiyor
kısaca yavaşken silkeliyor edecek gibi hızlı iken sıkıntı yok karbüratörü söküp temizlemek lazım dediler başka bir nedeni olabilirmi

teşekkürler

neden olabilir karbürat
rebirth
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 21 Oca 2013, 11:49
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir