Bantlayarak Lpg ve Hava Ayarı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bantlayarak Lpg ve Hava Ayarı

İleti zeybek » 14 Ekm 2011, 09:27

Merhaba Arkadaşlar. Kendi aracımda bazı denemeler yaptım. Ustalar her zaman hava girişini bantlıyorlardı. Forumdan araştırmalarıma göre mikser hatalı ise yada karbüratör hava alıyorsa bantlamak zorunda kalıyorduk. Benim karbüratörümde kaçak hava girişi yok, bende hava girişindeki bantı söktüm.Fotoğrafta belirttim. Mikserdeki hava girişini bantladım. 1 numara açık, 2-3-4 tam kapalı. Çalışma güzel ama çekiş çok düştü. Bantları tekrar söktüm 1 numara tam açık halde, 2 numaranın 1/2 si kapalı halde 3 ve 4 tamamen kapalı halde, gaz ayarı yapıp tekrar deneme yaptım. Çekiş mükemmel oldu ama bu kezde yakıt sarfiyatı arttı. Bazı arkadaşlar sağolsun kendi felicialarından örnek verip bana voltran marka mikser önerdiler. Ama ne yazık ki bulunduğum şehirde bulamadım. Ustalara gidiyorum gelişi güzel gaz vanasından ayar yapıyorlar. Önemli olan 15/1 hava gaz ayarlamak ama giren hava miktarı ne kadar olmalı hiç bir usta bakmıyor. Hemen gaz ayarına geçiyor. Benim fikrimce önce motora ne kadar hava girmesi gerektiğini bulmamız lazım. Karbüratöre 30 birim hava giriyorsa o zaman 2 birim gaz vermek zorundayız. O halde yakıt artmış oluyor. Önce motorun ihtiyacı olan havayı ayarlamak ve sonra gaz ayarı yapmak gerekmez mi. Benim aracım düz yolda 110 u geçmiyor bu nedenle.

Benim sorum aracımın hava ihtiyacını nasıl tespit ederim. Fikirlerinize ihtiyacım var.
 
Eklentiler
mikser.JPG
mikser.JPG (6.88 KiB) 5803 defa görüntülendi
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti AhmetH » 14 Ekm 2011, 11:59

Hava/yakıt ayarı çok ince iştir.

biraz otomobil mekaniğine ve elektroniğine ilgim olduğundan mesleğim olmamasına rağmen hatrı sayılır bilgi birikimi yapmıştım.

en birincisi LPG/hava ayarı benzin/hava ayarından farklı çıkar. İngilizce AFR derler (air to fuel ratio) ve bunun takibi mili saniyeler bazında elektronik olarak sürekli sensörlerden geri besleme alınarak yapılır.

Egzoz sistemi üzerindeki Oksijen sensörü yani Lamda sensörü sürekli olarak egzoz gazından atmosfere salınan serbest oksijeni algılamaya çalışarak motorun anlık olarak fakir karışımla mı yoksa zengin karışımla mı çalıştığını okuyarak anlık olarak karışımı ayarlaması için beyine yani ECU ya sinyal gönderir. ECU ince ayarına rağmen motoru fakir veya zengin karışımda çalışmaktan kurtaramıyorsa emisyon ışığını yakar. Ekseriyet tüm LPG li araçlarda zaten bu ışık yanar kaale alan olmaz :D

ancak bizim araçlarda ne lamda sensörü var ne beyin.. herşey mekanik olduğundan ayarı mekanik olarak yapmak sıkıntılıdır.

En birinci olarak motorun benzinde çiçek gibi çalışması lazım ki benim aracım bile benzinde tam düzgün gittiği söylenemez. Fakat sorunu ve kaynağını biliyorum. Sorun sorunu doğuracağından ve düzen tuttuğu için üzerine düşmüyorum. benzinde sorun varken LPG iş yapar halde kalması yerinde olur LPG de mükemmeli arayan benzinde çalışmayı bozar.

LPG nin oktanı bile farklı olduğundan avans bile değiştirmek lazım ancak buda mekanik olarak yapılan bir ayar olduğundan "beyinli" araçlara göre burdan da kaybımız var :oops:

Size naçizane tavsiyem aracı benzinde düzgünce çalışacak şekilde ayarlartın.
Avans
CO
Rölanti
Jikle

gibi kademelerinde çiçek gibi çalışması gerek. 2. boğazın açıldığından emin olun. Genelde vakum hortumları çatladığından vakum kaçar benim sorunum bu mesela.

Dikkat edin LPG beyni dediğimiz buharlaştırıcının Gaz pedalı ile hiç bir bağlantısı yoktur. Hiç düşündünüz mü bu alet nasıl oluyorda benim gaz verdiğimi anlıyorda ona göre LPG gönderiyor diye :)

Herşey emme yolundaki vakumda bitiyor. Buharlaştırıcının içindeki nerdeyse 10cm çapındaki diyafram gaz pedalının en ufak haraketinden değişen manifold basıncına göre LPG ayarı yapıyor, bir yerden hava giriyorsa vakum düşüyorsa pek doğaldır ki düzen tutmaz.

Bu ve buna benzer noktaları zaten işini bilen bir tamircinin bakacağını düşünüyorum, dediğim gibi benzinde düzgünce gitsin LPG ayarı çok kolay olacaktır. Olaya burdan başlarsanız gerisinin çorap söküğü gibi geleceğini düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti bekocan » 14 Ekm 2011, 20:45

zeybek yazdı:Merhaba Arkadaşlar. Kendi aracımda bazı denemeler yaptım. Ustalar her zaman hava girişini bantlıyorlardı. Forumdan araştırmalarıma göre mikser hatalı ise yada karbüratör hava alıyorsa bantlamak zorunda kalıyorduk. Benim karbüratörümde kaçak hava girişi yok, bende hava girişindeki bantı söktüm.Fotoğrafta belirttim. Mikserdeki hava girişini bantladım. 1 numara açık, 2-3-4 tam kapalı. Çalışma güzel ama çekiş çok düştü. Bantları tekrar söktüm 1 numara tam açık halde, 2 numaranın 1/2 si kapalı halde 3 ve 4 tamamen kapalı halde, gaz ayarı yapıp tekrar deneme yaptım. Çekiş mükemmel oldu ama bu kezde yakıt sarfiyatı arttı. Bazı arkadaşlar sağolsun kendi felicialarından örnek verip bana voltran marka mikser önerdiler. Ama ne yazık ki bulunduğum şehirde bulamadım. Ustalara gidiyorum gelişi güzel gaz vanasından ayar yapıyorlar. Önemli olan 15/1 hava gaz ayarlamak ama giren hava miktarı ne kadar olmalı hiç bir usta bakmıyor. Hemen gaz ayarına geçiyor. Benim fikrimce önce motora ne kadar hava girmesi gerektiğini bulmamız lazım. Karbüratöre 30 birim hava giriyorsa o zaman 2 birim gaz vermek zorundayız. O halde yakıt artmış oluyor. Önce motorun ihtiyacı olan havayı ayarlamak ve sonra gaz ayarı yapmak gerekmez mi. Benim aracım düz yolda 110 u geçmiyor bu nedenle.

Benim sorum aracımın hava ihtiyacını nasıl tespit ederim. Fikirlerinize ihtiyacım var.

ğüzel bir konuya değinmişsin abuk sapuk şeyler yüzünden herşeyi tam okumuyorum ama bu konu tartışılması gerekli
zaten karbratördeki en alttaki karışım jikle ayarını tam yapıpta dış ortam hava kanalı oranını tutturduğumuzda yakıt sorununun 100 /50 sini ayarlanmış olacağız diğer ellisi motor ve hava filitresi baskı balata buji buji kabloları akü yanlış tekerlek kullanımını çıkartıyorum avans sipoplar ve ateşleme bobinine kabahat buluyorum
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti beyazkurt61 » 14 Ekm 2011, 22:37

arkadaşlar bu sorun felciada aldı başını gıdıo bende daha usdelemıorum aracım zorluorum 130 yukarı gecmıo 3 vıtess 120 gordum ama 4 dede 130 5 de fark yok yanee ole gıdıorum yakıtım depoyu 70 fulluorum şehır ıcı dışı karişik 300 km yapıorum sorunsuz artık degişcek bişi gelmıo aklımaoyuzden uraşmayınn da fazla cunku benım gıbı kurcaladıkcaa daha cok sorun cıkıooo
Kullanıcı avatarı
beyazkurt61
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 15 Mar 2011, 00:16
Ad Soyad: çilingiroglu
Nereden: Trabzon
Arabanız: felicia

İleti zeybek » 15 Ekm 2011, 09:50

Aracın 110-120km yi geçmemesinin sebebi büyük ihtimalle gaz ayarındandır. Bende bant var. 110- 120 km ye gelince motor daha fazla havaya ihtiyaç duyuyor ama hava girişi dar olduğundan gerekli havayı alamıyor. Bu nedenle önce motorun ihtiyacı olan hava miktarı alacak şekilde ayarlanmalı. Sonra gaz ayarı yapılmalı. Sanırım kimse hava ayarının nasıl yapılacağını bilmiyor :)
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir