İki Ayda Bir Buji Değiştiriyorum!!!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İki Ayda Bir Buji Değiştiriyorum!!!!

İleti frostbite19 » 24 Ekm 2011, 17:22

Araba iyice soğuttu beni kendinden.

3 ay önce tekleme sorunundan dolayı buji değiştirip BRISK D15YC takmıştım, tekleme geçmişti.

2-3 haftadır yine tekliyodu, buji kablosu ve distribütör değiştirdik, geçmedi. Bujiler yeni diye değiştirmek aklımıza gelmemişti. 2 gün önce bujileri tekrar yeniledik, tekleme yine kesildi.

Bu ne iş? Niye bozuluyor bujiler?
 

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti hakan48 » 24 Ekm 2011, 18:55

frostbite19 yazdı:Araba iyice soğuttu beni kendinden.

3 ay önce tekleme sorunundan dolayı buji değiştirip BRISK D15YC takmıştım, tekleme geçmişti.

2-3 haftadır yine tekliyodu, buji kablosu ve distribütör değiştirdik, geçmedi. Bujiler yeni diye değiştirmek aklımıza gelmemişti. 2 gün önce bujileri tekrar yeniledik, tekleme yine kesildi.

Bu ne iş? Niye bozuluyor bujiler?



Buji Kabloları Ne Marka Takıldı Bilginiz Varmı ?
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti ozantavsan » 24 Ekm 2011, 19:46

Söktüğünüz bujilerin durumu nasıl.Buji tırnakları ne renk almış ,deforme olmuşmu ?
Üzerinde çapak varmıydı ?

Eğer sökülen bujiler deforme olmuş , çapak oluşmuş ,epey kurum birikmişse ateşlemeden kaynaklı bir sorun vardır.Avans ayarınız doğrumu ? Avans ayarı bozuk ise bujilere zarar verebilir.

Aslında bu tür olayda ilk önce ateşleme bobinini değiştirmenizi öneririm.Distribütör bobinden gelen yüksek voltajı
buji kablolarına oradanda bujilere dağıtır.
Distiribütör dağıtıcıdır.Yüksek voltajı ateşleme bobini üretir.Değiştirmenizi öneririm.
Zor bir ihtimal olarak ateşleme devresi sorun çıkarabilir.Bunu son ihtimal ve zor ihtimal olarak belirtiyorum.
Ateşleme devresinden ateşleme bobinine ve distribütöre bağlı kablolarıda kontrol edin.

Ama önce ateşleme bobini.
(tevzi makaranızda kontrol ediniz.)
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 25 Ekm 2011, 11:31

Conta yanık olup pistona su sızdırıp bujileri bozuyor olabilir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti frostbite19 » 25 Ekm 2011, 21:55

Ye4ni buji kabloları vika marka olması lazım

Şu an ateşleme sisteminde değişmeyen tek parça ateşleme bobini kaldı zaten. Modül de değişmişti yazmayı unuttum.

Bir de akü var onu saymaya gerek yok.


onurcelikörs arkadaşın dediği biraz daha yakın bir ihtimal gibi çünki sabahları ilk çalışmada bir süre pap pap yapıyor sonra düzeliyor.

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti bekocan » 26 Ekm 2011, 19:12

çin malı buji takma yüksek ateşleme bobinide favoritinse düzelir
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: RedLineMaMi ve 12 misafir