kalorifer sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

kalorifer sorunu

İleti slipknot85 » 18 Arl 2011, 18:23

mrb arkadaşlar ben forumu yurt dışından takip ediyorum eğer bu konu daha önceden açılmışsa şimdiden af olla benim bir sorunum var araba çalışır vaziyette iken kalorifer sürekli sıcak üflüyo(kademesi 0 konumunda bile) sizce bu normalmıdır yoksa anormalmidir.ayrıca sıcak soğuk ayırma düğmesi mi desen her neyse o ayırmıyo soğuk tarafada çeksem sıcak üflüyo ve arabanın içine orta ızgaradan hava giriişi var yanlardaki küçük ızgaralardan hiç üflemiyo.kendimce bişeyler yapmaya çalıştım ama olmadı işin içinden çıkamadım baktırmaya da fırsatım olmadı sizce neden olabilir bana bilgi verirmisiniz ve ne kadara mal olur. bu arada arabam 97 felicia 1.9D glx sw.ilgilenenlere teşekkürler
 
slipknot85
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 31 Tem 2010, 16:32
Ad Soyad: hüseyin deniz
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: skoda felicia

İleti kiyakfeli » 18 Arl 2011, 18:45

felicia-pickup/felicia-kalorifer-fani-ses-yapiyor-cozum-t24064.html

konusuna bakarsan sana yardımcı olabilir. benim de gönderdiğim resimler var. ben fanı değiştirdim ama yapısını biraz öğrendim. Alttaki resimde radyatörün içinde gördüğün kapak var. sıcak soğuk düğmesini çevirince bu kapağın hareket etmesi lazım. Hareket etmiyorsa sıcakta takılı kalmıştır. Açmayla ilgili bilgiler konuda olması lazım. Açınca anlarsınız.
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti slipknot85 » 18 Arl 2011, 19:02

teşekkürler dostum ;) bunu dikkate alıcam bu resimle sanırım sorunu giderebilirim :)
slipknot85
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 31 Tem 2010, 16:32
Ad Soyad: hüseyin deniz
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: skoda felicia

İleti skodaizm » 18 Arl 2011, 21:55

Kalorifer musluğu ile ayar düğmesi arasındaki tel kopmuş veya teli sıkılaştırma somunu gevşemiştir. Bağlantılarda sorun yoksa, usluğun iç yapısı bozulmuştur. Akü tarafındaki bakılırsa bağantlar ve musluğun tele bağlı olan kolu gözükür. Akü tarafından ve de aküyü sökerek daha rahat çalışabilirsiniz.

Resimde gösterilen ise, sadece dış hava klapesidir radyatorün sıcaklığı ile ilgisi yoktur.Temiz hava veya iç sirkilasyonun açılıp kapanmasını ayarlar.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti slipknot85 » 18 Arl 2011, 23:46

bilgi için teşekkürler dostum
akünün arkasındaki mekanizmayı ben elimle bastırdığım znm soğuk tarafa geçiyo ama sabit durmuyo parmağımı çektiğim znm tekrar eski haline dönüyo o mekanizmada sorun olabilirmi içerden düğme hiç ayırmıyo yazları benim için çok çileli geçiyo yazın sıcağı zaten yetiyo birde buna kalorifer sıcağı eklenirse bide siz düşünün araba içinde neler oluyo :D yani uzun lafın kısası o mekanizmaya ve bağlantılara bakmam gerekiyor
slipknot85
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 31 Tem 2010, 16:32
Ad Soyad: hüseyin deniz
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: skoda felicia

İleti ealkan5 » 07 Şub 2012, 18:05

selamlar
2012 model octavia aracımda kaloriferle araç içini ısıtma sorunu var. araç hem çok geç ısıtıyor hemde yeterince ısıtmıyor. ayrıca farklı bölmelerden farklı ısılarda hava üflüyor. acaba aranızda bu sorunu yaşayan varmı? bi tavsiyesi olan?
ealkan5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 06 Şub 2012, 09:46
Ad Soyad: emre alkan
Nereden: Erzurum
Arabanız: scoda octavia

İleti felicia-dizel_ahmet » 09 Şub 2012, 11:58

Merhaba, Bende de 98 model felica 1,9d var.
Birgün otoparka parkettim. tam kontağı kapattım sağ ön göğüs tarafından buhar çıktı. yedek su deposuna su koyunca alttan su akıyordu. neyse aracı evin önününe çekiyle çektirdim. Ertesi günü aküyü söktüm. peteğin girişinde musluk var. musluk girişinden kırılmış. Neyse geçici olarak kendim taktım onu sonra yedek parçacıya gittim musluk aldım ama henüz takmaya fırsatım olmadı. Tamam musluğa bağlı bir tel var. ama birde onun haricinde fan korumalarına bağlı bir tel daha vardı. çıkartırken ben kırdım onu. açıkçası ne işe yaradığını bilmiyorum. İşallah sorun yaşamam.
felicia-dizel_ahmet
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 52
Kayıt: 18 Eyl 2009, 16:46
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Felicia 1.9D

İleti erdi ortakcı » 09 Şub 2012, 14:01

benım kalorıffer motorunun ıcınde bulundugu yuva kırıldı nerden temın edebılırım
Kullanıcı avatarı
erdi ortakcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 07 Şub 2012, 19:36
Ad Soyad: erdi ortakcı
Nereden: İzmir
Arabanız: blaklıne

İleti kiyakfeli » 09 Şub 2012, 21:50

skodaizm yazdı:Kalorifer musluğu ile ayar düğmesi arasındaki tel kopmuş veya teli sıkılaştırma somunu gevşemiştir. Bağlantılarda sorun yoksa, usluğun iç yapısı bozulmuştur. Akü tarafındaki bakılırsa bağantlar ve musluğun tele bağlı olan kolu gözükür. Akü tarafından ve de aküyü sökerek daha rahat çalışabilirsiniz.

Resimde gösterilen ise, sadece dış hava klapesidir radyatorün sıcaklığı ile ilgisi yoktur.Temiz hava veya iç sirkilasyonun açılıp kapanmasını ayarlar.


Benim araç 1,3 mpi. bizimkilerde iç hava sirkülasyonu yok. keşke olsaydı. arkadaşınkinde varmıdır bilmiyorum. resimde görülen kapakçık radyatöre giren havayı kalorifer radyatorüne yönlendirir(sıcak konum) veya radyatör peteğine girmeden içeri girmesini sağlar(soğuk konum).

Resimdeki fotoğrafta görülen kapakçığın arkasında kalorifer radyatörü var. şu an soğuk konumda. dikkat ederseniz içeri giren hava üst taraftan giriyor. Yani kapakçık tam olarak kapanmıyor. fan 0 konumdayken bile içeri bir miktar hava giriyor.

En iyisi açıp bakmak.
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir