FELICIA YAKIT SORUNU

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FELICIA YAKIT SORUNU

İleti zx555 » 27 Arl 2011, 22:30

Merhabalar yaklaşık 2 ay önce 2000 Model 1.3 GLXİ felicia aldım araç aldığımda 82.000 km'de idi araç aldığımdan beri aşırı derecede çok yakıyor şehir içi ortalama 0.50 krş şehir dışı 0.40 krş yakıyor bi kaç yere götürdüm aracı sübap ayarı dediler sübap ayarını yaptırıp bujileri ve hava filitresini değiştirdim hiçbir değişiklik olmadı.
başka bi servise götürdüm muhtemelen enjeksiyonlarda problem var dediler enjektörlerden biri tıkanmış onu açtılar bilgisayara filan bağladılar sorun çözüldü dediler ama durum aynı hiçbişey değiişmedi neyapacağımı bilemiyorum bu işten anlıyan teknik bi arkadaş var ise bilgi bekliyorum.
Bir problemim daha var aracım tek marşda alıyor ve çalışıyor bu yönden hiçbir problemim yok fakat örneğin araç 10 dk çalıştı ve belli bir yol aldı kırmızı ışıkda durdum aracı kaldırır ken aracı stop ettirsem arac nekadar marşa basarsam basayım çalışmıyor 1-2 dk sonra çalışıyor anlamadım gitti.
 
zx555
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 27 Arl 2011, 22:16
Ad Soyad: ömer faruk gök
Nereden: Bursa
Arabanız: SKODA FELICIA

İleti Kindred Brujah » 28 Arl 2011, 23:37

hocam bir bilgisayara bağlatıp baktırın hiç sensörlerden arıza düşmüş mü ona göre yaptırın, şimdi bilgisayarsız bi ustaya gitseniz herşeyini değiştirir gerekli gereksiz, olan size olur. Benimde devir sensörü arızam olmuştu, arızalıyken benzer sorunlar oluyordu, kırmızı ışıkta devir dalgalanıyordu aniden düşüp toparlayamayınca stop ediyordu, sonra marş almıyordu, 4-5 dk bekleyince alıyordu, hatta bazen 10-15 km kullanıp bi yere park ediyordum 1-2 saat sonra gelince yine marş almıyordu, 3000 deviri geçince devir aniden 0'lanıyor araba olduğu yerde kalıyordu, yakıt tüketimimde 8.2 litreydi, bilgisayara bağlattık, devir sensörü arıza verdi, değiştirdim, tüketimim 6,4 litreye düştü tüm sorunlarım ortadan kalktı. şu anda 6,8-7,2 litre arası kış tüketimim var benzinli aracım. yani 28-32 kuruş arası yakıyorum benzinde.

zx555 yazdı:Merhabalar yaklaşık 2 ay önce 2000 Model 1.3 GLXİ felicia aldım araç aldığımda 82.000 km'de idi araç aldığımdan beri aşırı derecede çok yakıyor şehir içi ortalama 0.50 krş şehir dışı 0.40 krş yakıyor bi kaç yere götürdüm aracı sübap ayarı dediler sübap ayarını yaptırıp bujileri ve hava filitresini değiştirdim hiçbir değişiklik olmadı.
başka bi servise götürdüm muhtemelen enjeksiyonlarda problem var dediler enjektörlerden biri tıkanmış onu açtılar bilgisayara filan bağladılar sorun çözüldü dediler ama durum aynı hiçbişey değiişmedi neyapacağımı bilemiyorum bu işten anlıyan teknik bi arkadaş var ise bilgi bekliyorum.
Bir problemim daha var aracım tek marşda alıyor ve çalışıyor bu yönden hiçbir problemim yok fakat örneğin araç 10 dk çalıştı ve belli bir yol aldı kırmızı ışıkda durdum aracı kaldırır ken aracı stop ettirsem arac nekadar marşa basarsam basayım çalışmıyor 1-2 dk sonra çalışıyor anlamadım gitti.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti zx555 » 29 Arl 2011, 23:55

hocam dün tekrar gittim tamirciye gittiğim tamirciler zaten basit teknik kişiler değil bi bosh car servisine götürdüm bide özel bi karbüratörcüye son gittiğim yerde karbüratörcü idi oda bilgisayara bağladı yanmda bütün sensörleri kontrol etti ve aracında hicbir sorn yok dedi depoyu fulle bi dene dedi deniyeceğim ama senin dediğin gibi sornumu anlattığımda aynısı tamircide dedi devir sensöründen kaynaklanır bu tür problemler diye fakat bilgisayara bağladığında hicbir sensör arıza vermiyor anlamadım gitti bu işi. tüpde taktırıp aracımın orjinalliğini bozmak istemiyorum.
zx555
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 27 Arl 2011, 22:16
Ad Soyad: ömer faruk gök
Nereden: Bursa
Arabanız: SKODA FELICIA

İleti Kindred Brujah » 30 Arl 2011, 11:49

hocam aracınız bu haldeyken sakın tüp taktırmayın zaten, daha beter olur, tüp için aracın normalde sağlıklı olması lazım, aracınızdan soğursunuz, benim anlamadığım nokta şu aracınız enjeksiyonlu neden karbüratörcüye gittiniz :D araç arızayı direk vermez, beyne arıza düşmesi lazım mesela bahsettiğiniz arızayı orda yaptıktan sonra bağlatıp baktınız mı bilgisayara ? hiçbir sensör arıza vermiyorsa başka birşey vardır araçta, elektronik olmayan bişeyde sıkıntı vardır, yakıt sistemine ateşleme sistemine baktırın isterseniz birde. bosch teknik servis iyi diyorlar ben aracım için gitmedim bilmiyorum. Birde şunu deneyin ben denediğimde oluyordu o zaman devir sensöründendir, araç stop etti mesela, sonra çalışmıyor diyorsunuz ya bi kaç dk boyunca, o çalışmadığı an denk gelince açın kaputu, devir sensörünü yerinden çıkartıp geri takın, basın marşa araç çalışırsa devir sensöründe vardır birşeyler, benimkinde arasıra uyumsuz sinyal arızası vermişti, bi yere gidiyordum dönerken araç çalışmıyordu, devir sensörünü söküp takınca çalışıyordu, ama çok uzun süreli değil, sonra bi yerde yolun ortasında yine kalıyordu araç, istanbul yolunda stop ettiğini biliyorum hareket halindeyken, aracı 3. viteste falan bi zorlayın 3500 deviri geçirin eksozdan pat pat ses geliyomu dinleyin, araç boştaykende yapın bi bakın, devir 3500 ün üstüne çıkınca pat pat yapıyormu araç.

zx555 yazdı:hocam dün tekrar gittim tamirciye gittiğim tamirciler zaten basit teknik kişiler değil bi bosh car servisine götürdüm bide özel bi karbüratörcüye son gittiğim yerde karbüratörcü idi oda bilgisayara bağladı yanmda bütün sensörleri kontrol etti ve aracında hicbir sorn yok dedi depoyu fulle bi dene dedi deniyeceğim ama senin dediğin gibi sornumu anlattığımda aynısı tamircide dedi devir sensöründen kaynaklanır bu tür problemler diye fakat bilgisayara bağladığında hicbir sensör arıza vermiyor anlamadım gitti bu işi. tüpde taktırıp aracımın orjinalliğini bozmak istemiyorum.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti zx555 » 30 Arl 2011, 23:41

hocam bu devir sensönreinden benim de problemim galiba çünkü kırmızı ışıkda debriyaja basıp aracı frenlediğimde araç deviri hemen düşmüyor 1300 devirde biraz bekliyor ardından 2-3 saniye sonra yavaş yavaş 800 devire iniyor . bu arada bu devir sensörü tam olarak nerede yardımcı olabiliyormusun
zx555
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 27 Arl 2011, 22:16
Ad Soyad: ömer faruk gök
Nereden: Bursa
Arabanız: SKODA FELICIA

İleti zx555 » 31 Arl 2011, 00:06

hocam bişi daha soracağım bu devir sensörü dediğimiz parça nasıl oluyorda yakıtı bu kadar çok etkiliyor 2 nasıl katlıyor ? normal şartlarda 100 km hız ile giderken veya 80 km ortalama 2500 ile 3000 devir arasında gittiğim hıza göre sabit duruyor sadece aracın debriyaja basıp durdurmaya çalıştığımda bi farklılık gösteriyor 1300 devirde biraz durup 800 devire yavaşca iniyor ve durduğum müddetçe sabit duruyor sence aracımın devir sensöründemi problem var?
zx555
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 27 Arl 2011, 22:16
Ad Soyad: ömer faruk gök
Nereden: Bursa
Arabanız: SKODA FELICIA


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir