FELICIA 1,9D GLX DİZEL MOTOR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FELICIA 1,9D GLX DİZEL MOTOR

İleti scania_seat_skoda » 26 Şub 2012, 18:02

enjektörlerinizin değiştiğini baştan belirtseydiniz iyi olurdu.yolda kalmazsınız içinizi ferah tutun.
araçınız km si kaçtır acaba,belirli bir km ye gelen araçlarda pompa haliyle %100 perfosmansda olamıyor,%60 - 70 oranında kabul edersek pomanızın şimdiki durumunu,yeni enjektör 260 ila 300 bar arasında acılması gerekiyor marka ve modele göre değişir tabi açılış basıncı,
diyelimki sizin aracınızın enjektör açılış basıncı 290 bar.
eğer enjektörü söküp onarıp takan usta ejnektörü orjinal basıncına ayarladıysa aracınızın sabah ve vites aralarında duman yapması normal.motorun çalışmasıda az uzaya bilir.
pompanızın performansı %70 kabul edersek
enjektörünüzünde buna paralel olarak biraz daha düşük acılış basıncına ayarlanması gerekiyor,275 bar'a misal.
 
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti felicia-dizel_ahmet » 26 Şub 2012, 20:14

scania_seat_skoda yazdı:enjektörlerinizin değiştiğini baştan belirtseydiniz iyi olurdu.yolda kalmazsınız içinizi ferah tutun.
araçınız km si kaçtır acaba,belirli bir km ye gelen araçlarda pompa haliyle %100 perfosmansda olamıyor,%60 - 70 oranında kabul edersek pomanızın şimdiki durumunu,yeni enjektör 260 ila 300 bar arasında acılması gerekiyor marka ve modele göre değişir tabi açılış basıncı,
diyelimki sizin aracınızın enjektör açılış basıncı 290 bar.
eğer enjektörü söküp onarıp takan usta ejnektörü orjinal basıncına ayarladıysa aracınızın sabah ve vites aralarında duman yapması normal.motorun çalışmasıda az uzaya bilir.
pompanızın performansı %70 kabul edersek
enjektörünüzünde buna paralel olarak biraz daha düşük acılış basıncına ayarlanması gerekiyor,275 bar'a misal.



sabah çalışırken en az 3 marşta çalışıyomuş. ben arabayı almadan 1 gün önce araba çalışmamış. sonra enjektörleri değiştirmişler. 80 lira ödediğini söyledi aldığım kişi. acaba enjektörler değişmeden kurum falan temizlenmiş olabilirmi? şu anda soğukken bile tek marşta çalışıyor. enjektörlerin üzerindeki hortumları değiştirdiğim ustaya sordum. abi bunlar mekanik enjektör kolay kolay sorun çıkarmaz dedi.
Peki ben bu durumda sizce enjektörlerin basıncını pompaya göre tekrar mı ayarlatayım. yoksa pompayı mı ayarlatayım. yada herikisine demi baktırayım.
felicia-dizel_ahmet
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 52
Kayıt: 18 Eyl 2009, 16:46
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Felicia 1.9D

İleti scania_seat_skoda » 26 Şub 2012, 22:00

evet kolay kolay bozmaz ama 80 tl ye kimse enjektör memesi vs değişmez.temizliği yapılıp dediğim gibi ayarı 15 -20 bar düşük yapılmıştır büyük ihtimal.arac önceden çalışmıyormuş bile, bence gerekenler yapılmıştır araca,hiç bir yerine elletmeden kullanın aracınızı sıkıntınız yok dizelin yabancısı olduğunuzdan kuruntu yapıyorsunuz.
birde aracınızın motorunu söktürmek gibi bir düşünceniz oluşmasın sakın.
aracınızın gerekli bakımlarını zamanında yapın,ara sıra kaputu kaldırıp motorunuzu yıkama huyu edinin bence,kaldırmışkende sağı solu kontrol edin sürtünen hortum,gevşeyen civata,yağı, suyu,hidroliği, varmı kayışları ne durumda,yağ kaçağı varmı,su kaçağı varmı.bu şekilde motorunuzu devamlı kontrol altında tutarsanız hem cebiniz yanmaz,hem canınız sıkılmaz,hemde yolda kalmazsınız.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti felicia-dizel_ahmet » 27 Şub 2012, 16:18

scania_seat_skoda yazdı:evet kolay kolay bozmaz ama 80 tl ye kimse enjektör memesi vs değişmez.temizliği yapılıp dediğim gibi ayarı 15 -20 bar düşük yapılmıştır büyük ihtimal.arac önceden çalışmıyormuş bile, bence gerekenler yapılmıştır araca,hiç bir yerine elletmeden kullanın aracınızı sıkıntınız yok dizelin yabancısı olduğunuzdan kuruntu yapıyorsunuz.
birde aracınızın motorunu söktürmek gibi bir düşünceniz oluşmasın sakın.
aracınızın gerekli bakımlarını zamanında yapın,ara sıra kaputu kaldırıp motorunuzu yıkama huyu edinin bence,kaldırmışkende sağı solu kontrol edin sürtünen hortum,gevşeyen civata,yağı, suyu,hidroliği, varmı kayışları ne durumda,yağ kaçağı varmı,su kaçağı varmı.bu şekilde motorunuzu devamlı kontrol altında tutarsanız hem cebiniz yanmaz,hem canınız sıkılmaz,hemde yolda kalmazsınız.



Evet Dizelin yabancısı olduğumdan tedirgin oluyorum. kaputu herzaman açar bakarım. radyatör suyu arada bir eksiliyor. Geçenlerde kalorifer peteğinin girişinden kırılmıştı. idareten hortumu bağladık. musluğu aldım firsat olmadı takılmadı. ordan bi yerden kaçırıyor olabilir diye düşünüyorum.
dizel motor benzinli gibi çabuk ısınmıyor. o bakımdan çok iyi. neyse yavaş yavaş tanışacağız.
Ufuk bey siz bana 1540 mobil mx yağını kullan demiştiniz. yağı değiştirmem lazım. bu yağı bi deneyeceğim.
birde trigeri değiştireyim diyorum. sanıyorum 40-50 bin km önce değiştiğini öğrendim.
saygılar...
felicia-dizel_ahmet
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 52
Kayıt: 18 Eyl 2009, 16:46
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Felicia 1.9D

İleti Fetih1453 » 29 Kas 2012, 15:00

Abiler bana acilen favorit ustası lazım bilgi bekliyorum
Fetih1453
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Ekm 2012, 00:44
Ad Soyad: Fatih
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

İleti Fetih1453 » 29 Kas 2012, 15:01

Avrupa yakası fatih civarı olabilir
Fetih1453
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Ekm 2012, 00:44
Ad Soyad: Fatih
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir