Sağa dönüşte gelen tık tık (lık lık) sesi neden olur ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Sağa dönüşte gelen tık tık (lık lık) sesi neden olur ?

İleti Kindred Brujah » 10 Mar 2012, 16:05

Arkadaşlar merhaba, daha önce başına gelen oldu mu bilmiyorum ama her zaman olmamakla beraber zaman zaman sağa dönerken, düşük hızlarda 2. viteste oluyorum genelde 90 derecelik dönüşler, sanki sol ön tekerin oralarda bir yerden ses geliyor. Böyle yağlı bir şeyler yerine oturuyormuş gibi tık-lık-lak türünden sesler. Bu sesi neden yapar bilgisi olan var mı? Her zaman yapmıyor birde ara sıra yapıyor tesadüf mü bilmiyorum ama ara sıra yaptığında da hep aynı yerde yapıyor, bir Odtü'de otoparktan çıkışta dönerken sağa yukarı doğru dönüş 90 derece, birde evden giderken yine bir sağa dönüş var bu sefer aşağı doğru 90 derecelik dönüş orada yapıyor. Bilgisi olan, başına gelen, gelmeyip de fikri olan varsa ve paylaşırsa sevinirim :)
 
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti ozantavsan » 10 Mar 2012, 16:08

rot veya akslardan kaynaklanır.
Dönüşlerde tık veya tak şeklinde ses verir.O esnada koparsa yolda kalırsın aracı çekici ile sanayiye alabilirsin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Kindred Brujah » 10 Mar 2012, 16:16

O zaman tehlikeli bir şey sanırım, yüksek hızda bir viraja girdiğimde de kopabilir o zaman araba yerine kendimi ambulansla hastaneye de alabilirim dimi ? Tahmini ne kadar masraf açar peki, iyi ihtimalle ve kötü ihtimalle ona göre hazırlıklı gideyim sanayiye.

ozantavsan yazdı:rot veya akslardan kaynaklanır.
Dönüşlerde tık veya tak şeklinde ses verir.O esnada koparsa yolda kalırsın aracı çekici ile sanayiye alabilirsin.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti ozantavsan » 10 Mar 2012, 16:21

yakın zamanda yaptırdım.

rotlar sağ ve sol değişti tanesi 28 tl sanırım =56 TL
aksları hatırlayamadım ama hepsine toplam 140 liramı verdim 160 mi verdim o civardaydı.Vika marka.

Sen ön takımı sanayide göster söylerler sorununu.Belki baş bir yerindendir kontrol ettirmek gerek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 10 Mar 2012, 16:27

Bana kalırsa rotiller ve salıncak lastik burçlarında sıkıntı var.

Ancak Ozan' ın da dediği gibi ön takımı işinin ehli bir ustaya titizlikle kontrol ettirmek en sağlıklısı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Kindred Brujah » 10 Mar 2012, 16:35

Peki bu rotiller ve salıncak lastik burçlarının maliyeti nedir ?

sainz yazdı:Bana kalırsa rotiller ve salıncak lastik burçlarında sıkıntı var.

Ancak Ozan' ın da dediği gibi ön takımı işinin ehli bir ustaya titizlikle kontrol ettirmek en sağlıklısı.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti forman37 » 10 Mar 2012, 16:37

aracınızın aks kafaları bozulmus olabılır tam donuslerde ses yapar zaten duz gıderken fazla bı ses gelmez . tanesıde 35-40 tl bısey.
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti Kindred Brujah » 10 Mar 2012, 16:40

Evet aynen böyle düz giderken hiç sıkıntı yok, dönüşlerde de çoğu zaman sıkıntısız ama keskin ve yavaş sağa dönerken geliyor ses.


forman37 yazdı:aracınızın aks kafaları bozulmus olabılır tam donuslerde ses yapar zaten duz gıderken fazla bı ses gelmez . tanesıde 35-40 tl bısey.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti AhmetH » 10 Mar 2012, 19:40

Dış akslarından (CV joint) birinin körüğü yırtılmış muhtemelen içine dolan pislikten aşınmaya başlamıştır.

başka yerden bu sesi yapmaz.

söküp ama gerçekten söküp dağıtarak içindeki kafes yıldız ve bilyeleri benzin yada tinerle kız gibi temizleyip(6U0 la başlayan parça numarasını okuyacak kadar temizlemekten bahsediyorum) "orijinal" aks körüğü(yetkili servisten al) ve körükle beraber setin içinde gelen gres kelepçe ve klips(sakın bunu takarken kırmasınlar) ile toplatırsan sorun düzelecektir.(umarım dönülmez noktaya gelmemiştir)

Bunu dağıtmak gerçekten ustalık ister 2 dış aksı aynı anda dağıtınca parçaları karıştırabilirsiniz dikkat edin. Ayrıca peşin anlaşın bunu söküp dağıtmak gerçekten ustalık ister 3D puzzle gibidir


sakına normal gres bastırtma geçici çözümdür sesi keser aşınma devam eder. Bunların gresi siyah-mavi ışıltısı olan MoS2 içerikli grestir. (molibden disülfit)

molibden yük altında kaydırıcı özelliği olan bir malzeme malum.

ama eğer parçan orijinal değilse Vika, RUBY falan çıkarsa direk at çöpe...
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti forman37 » 10 Mar 2012, 23:20

herseyın orjınalı makbul ben bunu bılırım bunu soylerım . :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti phenomx3 » 11 Mar 2012, 02:08

Benim de sola dönüşlerde yapıyor. Bugün dış aks setini aldım 40 tl. müsait bi zamanda değiştiricem.Ben forumdan Hakan48'e sormuştum dış aks başı değişecek yolda kalabilirsiniz değiştirin demişti.
Daha öncesinde Aracı bi ustaya göstermiştim sol akstan ses geliyo bi bak dedim aracla bi tur attık daha az şu anda gerek yok dedi aracı rot balansçıya götürdü orada lifte kaldırıp baktılar sağ rotil değişecek dediler. Parçacıdan parçayı aldım 30 yıldır tanıdığım ustaya gittim baktı ve bu rotil sağlam bişey yok dedi. Kafam bulandığı için bide eski Skoda Yetkili servisten ayrılma ustaların özel servisine gittim onlar da sağlam değişmeye gerek yok dedi. Yani şunu diyeceğim usta diye gittiğim ilk adam arkadaşı olan rot balansçıyla ortak çalışıyor bana sağlam parçayı değiştirtip sonra git rot ayarı yaptır deyip her ikisi de kazanacaktı. Bi arkadaşım da aynı rotbalansçıdan bu yönde şikayetini dile getirmişti. Ustanın iyisi ve ahlaklısını bulmak gerekiyor. Artık yakınımdaki sanayiye mecbur kalmadıkça uğramıycam15-20km uzaktaki bildik ustalarıma gidicem. Eğer ustanızı yeteri kadar tanımıyorsanız değişecek denen arızalı parçanızı bir iki yere daha göstermeden asla değiştirmeyin.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti Kindred Brujah » 11 Mar 2012, 12:06

Aynen bende orjinalciyim 3 fazla öderim 5 fazla gider :D

forman37 yazdı:herseyın orjınalı makbul ben bunu bılırım bunu soylerım . :)
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti unknown1 » 20 Mar 2012, 09:57

Aynı ses bendede vardı üstelik hiç bir problemimde yoktu . 160 a kadar çıktım 1,3 ile zorladım. direksiyonu gevşettim sağa sola çekme yoktu. Birazcık titreme vardı motordan diye düşümüştüm.Muayeneye girdiğimde rot klunda problem olduğunu söylediler.Rot kolunda bariz boşluk vardı. Direksiyonu çevirmeden bir cm lik sağ sol hamle yapıyodu teker. Rot kolunu değiştirdim. Fren hortumları bagaj fitili ile yaklaşık 300 tutmuştu ocak ayında.

Bence aksatma. Ben o hıza çıkarkende virajlara girerkende son derece güvenerek girdim. Ön takım bu en olmadık yerde karşına çıkar Allah korusun.
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir