felicia 1.3GLX hararet ve soğutma suyu problemi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

felicia 1.3GLX hararet ve soğutma suyu problemi

İleti frostbite19 » 22 Ağu 2007, 16:02

Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar...Foruma yeni üye oldum ve ilk yazım.Zamanla tanışırız..
 

 Benim 98 model 1.3 LPG'li Felicia GLX var. Arabada yaza gelene kadar bir problem yoktu, zaten kış başında aldım arabayı. Kışın ne hararet ne su eksilme hiç problem yokken, yaz başı Alanyaya bi kaçamak yaptım arkadaşlarla. Geri gelirken öğlen sıcağında yola çıktım, yollar gayet rampalı hararet yaptı fakat 110 u geçmedi.

 İki üç rampada yaptı bunu.Sora memlekete sağ salim geldim ozamandan beri su eksiltme problemi başladı...

 

 Ustaya ilk götürdüğümde radyatörün yetersiz kaldığını,biraz tıkanıklık olduğunu birazda küçük olduğunu söyledi. 3lü süper bakır radyatör taktık(110 YTL). Hararet hiçbir şekilde yükselmiyor, yükselince fan anında indiriyordu. Fakat rampada deneme yaparken usta radyator hortumlarındaki basıncın çok fazla olduğunu contada az da olsa problem olduğunu söledi.Contayı !!! da değiştirdik daha da rahatladı hararet, basınç azaldı dediği gibi. Ama hala su eksiltiyor gibi. Eğer yine eksiltirse radyator soğutma suyunun plastik şişesini değiştirecek,ısıdan ağzının deforme olmuş olabileceğini söylüyor.

 Hortumlara, kalorifer radyatorune vs. vs. bakıldı kaçak yok gibi.

 

 

 Başka fikri olan neden olduğunu bilen başına gelen arkadaşlar varsa... :) fikrinizi bekliyorum

 şimdiden teşekkürler
 

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti yonetici » 22 Ağu 2007, 16:25

Felicia'nın yüksek sıcaklıkta çalışması normaldir. Hararet göstergesi çıkar iner kafasına göre takılır kırmızı çizgilere gelmedikçe sorun yoktur. Çok sıcak kanlı bir motoru olduğundan Big%20smile haliyle antifiriz kullanmıyorsanız soğutma sisteminde çok yüksek basınç oluşur ve bir şekilde buharlaşıp çıkacak yer bulur. Yaz kış antifiriz kullanın faydası olacaktır.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti silverline93 » 22 Ağu 2007, 16:28

arkadaşım aracın LPG li lpg araçlarda bir miktar su azalması doğaldır çünkü lpgnin enjektörlere gelmeden uğradığı odacıkta fazla olan ısı aracın soğutma suyu sayesinde  soğutulur örneğin bir gün aracında su kalmazsa lpg odacığının üzerinin beyaz köpük olduğunu göreceksin o zaman söylediklerimi daha iyi anlarsın ama dediğim gibi lpg li araçlarda bir miktar su eksilmesi normaldir... 
silverline93
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Haz 2007, 01:47

İleti frostbite19 » 23 Ağu 2007, 03:08

araç karbüratorlü ,enjeksiyon deil.  Ya bugun radyatorun orasına burasına bakarken fan müşürünün altında kireç gibi bişey gördüm aşağı akmış gibi.


Demekki oradan mı kaçırıyor???

Ama bazen de radyator şişesinin kapağında da ıslaklık oluyor gibi.Kapağı değiştirmiştim.Şişeyi de mi değiştireyim.

 

Cevaplarınız için teşekkürler...

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti sainz » 23 Ağu 2007, 12:47

[quote="frostbite19"]

araç karbüratorlü ,enjeksiyon deil.  Ya bugun radyatorun orasına burasına bakarken fan müşürünün altında kireç gibi bişey gördüm aşağı akmış gibi.


Demekki oradan mı kaçırıyor???

Ama bazen de radyator şişesinin kapağında da ıslaklık oluyor gibi.Kapağı değiştirmiştim.Şişeyi de mi değiştireyim.

 

Cevaplarınız için teşekkürler...
[/QUOTE]

 

O genleşme kabının kapağı termostatlıdır. Hararet attığında o kapaktan ufak ufak suyu dışarı atması normaldir. Bence fan müşirinin kaçağını araştırın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti emre » 23 Ağu 2007, 18:57

arkadaşım, sorununun rad. şişesinden geldiğini düşünüyorsan uygun büyüklükte cama 1500 kalınlığında zımparayı al camın üstüne yerleştirip rad.şişesinin ağzını düz bir vaziyette zımparala ben öyle yaptım kapaktan gelen sızıntıyı engelledim.
emre
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Mar 2007, 15:27

İleti frostbite19 » 24 Ağu 2007, 15:12

aa bu fikir güzel işte işe yarayabilir.Sanırım hararet yaptığında şişenin ağzı deforme falan oldu.Zımpara işe yarayabilir.


teşekkürler emre deneyecem bi...

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir