FELICIA 1.3 KBÜRATÖRLÜ ARAÇ KIŞIN LPG TÜKETİMİ %100 ARTARMI?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FELICIA 1.3 KBÜRATÖRLÜ ARAÇ KIŞIN LPG TÜKETİMİ %100 ARTARMI?

İleti 9köy » 01 Nis 2012, 03:23

Merhabalar sayın arkadaşlar. forumun başka bir topiğine yazmıştım bu uzunyazımı yanlışlıkla. Yazı silinecek. Word e aldım düzeltiyorum yeni konu açtım. Noktalama işaretlerim haliyle

dilbilgisi eksikliğimden

dolayıdır. Yazının karışıklığıda olabilir baştan özür dilerim herkezden.


Ben sizlere de sormak istiyorum. Kartal sanayi sitesinde gazcı mucip firması. tüm araçların yakıtı kışın çok artar. Skoda aracın %100 fazla yakması normaldir dediler. Bu durum ne kadar doğrudur.


bizde felicia 1.3 var. lpg ile kullanıyoruz aracımız karbiratörlü 96 model.

skoda konusunda istanbulda en övülen tamircilerden birine gittim şampiyon oto Osman usta Musa usta isimli ortağı varmış oda çok iyi ustaymış ayrılmışlar şuan. bu şekilde söylersem daha açıklayıcı olur..

2 makine müh. abimden bilgi aldım. birisi aynı zamanda otogaz ın duayenlerinden. ve motor üzerine eğitimli.. dh ve homehaber forumda yazıyor nicki kocausta.. diğer mühendis abim de donanım haberde yazıyor. aynı zamanda fotoğrafçı ve şarjlı piller konusunda uzman bir ağabeyimiz.. vede skoda kullanıcısı nicki bipekkan


Arkadaşlar bir reno 9 kullanıcısı arkadaş 2 ay veya biraz daha fazla süre önce 100 tl lpg alıp. En az 430-435 km kullandığını söylemişti bana. İnanın içim gitti bu yakıta.

Kmde 230 tl yakıyor. Hadi 250 diyelim.


Bizse 47,5 krş yakıyorduk. Pendikteki şampiyon otoyu bir şekilde duydum. Aracın içindeki lpgyi bitirdim sdece 5 tl

lpg aldım 16km yaptım Aracı Osman ustaya götürdüm. Osman usta bu mümkün değil, şehir içi 25 krş yakman lazım. Ben kendi aracımla 25 krş yakıyorum dediler. Ve şuan 16 km yaptıysan normal aslında daha bitmemiş dediler.


Araca gerekli ayarlar buji platin vs yapıldı beraber gaz ayarına gittik.

Gazcı arkadaş ayarlar bozuk dedi çok yakması normal dedi. (ben içimden diyorum ne yaprsan yap düşmez bu yakıt) Oldum olasıda gaz ayarına inanamıyorum sinirimden.


Çünkü zmanında bir gazcı benim kafayı ayar tutmuyor diye sökmüştü. Yine düzelmedi yakıt. Birkez kardeşim

bir tanığın gazcısına götürmüş. Ordan demişler kışın yakar bu araç jikleli çünkü oynamayın fazla demiş.


Aracın içinde kalan gazı dolaşıp bitirdik 20 km de bitti 25 krş yakmış oldu. Osman usta e normal bu yakıt dedi.

Osman ustanın tavsiyesi ile shell e gittik. 5 tl benzin aldık.


Çıktık dolaştık 20,5 hadi 21 diyelim bitti gaz. Yani değişen bişe yok. Osman ustaya dedim şimdi ben gelirkende normal yaktı gaz ayarından sonrada değişen yok usta nedir bu? Oda şaşırdı tabi.

Tekrar shell e gittik 30 tl gaz aldık ve ben döndüm eve aracı teslim ettim kardeşime. Aradan 6 gün geçti gaz bitti 370 tl yakmış km de. Delirdim aradım Osman ustayı. Sonra Kocausta ağabeymize sordum. Bana normal denemende yakıtın iyi. Aracın borularında kaçak olabilir çift musluk vardır depoda sıra ile kapat dene uzun süre durduğunda inceden gaz kaçağı vardır dedi. Kısa mesafe kullanımdada çok yakar dedi. Evet günde 3-4 km bile kullanım yok. Bazen 7-8 km kullanıyoruz. Ama %100 fark ettirirmi konusunu tam sormadım.



Benim romatizmal rahatsızlığım olduğu için. Zor hareket ediyorum kışın. Koca ustanın demiş olduğu testi yapamdım. Dedim yazın denerim. Gazcı Mucip ustayı aradım durumu anlattım arabayı getirin kaçak varsa elektronik çok hassas cihazlarımız var buluruz kaçağı dediler.

Gittim oraya baş ustalarından biri, ismini uttum. Bana dedi birazdan aracınıza bakıcaz. Ama emin olun hiç bişe çıkmıycak. Hava buz gibi aynı şikayetten dolu araç geliyor. Bu aracın yakması normal. Usta %100 fazla yakıyor dedim gene normal dedi. Sonra test yapıldı kaçak çıkmadı. Hatta test esnasında aracı çalıtırdığımızda motor sadece 10 dk içinde soğumuş. Ama bu soğuma tam soğuma değil 5 dk çalıştı elaman geldi abi neden yüksek çalışyor dedi. Gaz telini çekip bir gaz verdi düştü jikleden çıktı araç.

Usta dedi işte buda etken Skodalarda.


Benden parada almadılar çıktım.

Sanırım ozaman bana şunuda söyledi anlamadım ama sonra kendim tespit ettim. Ustada bunu bana demişti dedim.


motor sıcakken araba gayet normal yakıyor.

Çünkü ben Osman ustanın yanına giderken dolaşıp gazı bitirdim motor tam forumdayken gaz aldım ve gittim 20,5 km yaptım. Gaz ayarından çıktık gene motor sıcak gazı bitirdik gaz aldık dolaştık motor sıcak ve sonuçlar normal. 25 kuruş yaktı.

Durumu Bipekkan

hocamada sordum. Yakıt artar ama okadar olmaması lazım dedi bana. Yazın devirdaim değiştikten sonra araç rölantide titremeye başlamıştı onu anlattım silkelemenin önemli olduğunu söyleyip. Motor kapağında ve alt bölümde yağ kaçakları var. Bana kompresyon ölçümü yaptır dediler.

Osman ustayı aradım dedim kompresyon ölçüm cihazı varmı. Yokmuş isterse motor tam bitmeye yakın olsun genede bukadar yakmaz. Aracın motoru gayet iyi daha 94000 de. Sen gaz kaçağını tekrar ara dedi. Hatta ben kendimin ve kardeşimin şöförlüğünün iyi olmadığını baştan belirtmiştim alakası yok taş çatlasa 0,15-0,20 kuruş artırır demişlerdi.

Yani arkadaşlar bu araç beni deli ediyor. Zihnim durdu. Acaba bu araçlar geç ısınmayama ayarlı öyle olsa Çekoslovakya için dezavantaj. Hadi Türkiye için yazın zararlı diyelim. Nedir anlamadım

Skodanın Felicia dahil en büyük düşmanı hararettir.. özellikle yüklü durumda ortam sıcaklığı 30-35 oC ta aracı uzun yokuş veya rampalara vurursanız motor hararet yapar. Skoda Üzerindeki termostat 83-88 oC aralığında ve Çekoslavak(Orta Avrupa) iklimine uygundur Yaz sıcağına gelmez. Renault termostatı 69-92oC daha uygundur

ben burdan sizlerede sormak istiyorum. yaz için yazılmış ama kafam karıştı. kış ayları için uyarlarsak.. skoda 83C de ısınıyor ve 88C termostat atıyor. doğrumudur? doğru okuyabiliyorsam yazında dezavantaj. kışında dezavantaj. kışın yakıt tüketimi açısından. doğrumudur sorularım ve cevaplarım. yanlışım varmı?

reno ise 69C-92 c ile yaz kış avantajlı.
Daha öncede dediğim gibi takıntım sırf renault yüzünden oldu. Reno 9 skodadan üstün bir araba değilki.

Hatta gazcının ustasının 1,6 mıdır şahini net bilmiyorum ama kesin öyledir. O bile feliciadan az yakıyor. Sallandımmı desem hiç sanmam ciddi bir firma. Mucip otogaz.

Şuan ben hala kaçak olduğuna inanıyorum. Ve Skodalarda bir anormallik olduğunada inanıyorum. Sırf başımdaki araba yüzünden. Satıp kurtulucam temizliğine yanıyorum ne değişeni felan yok. Baskı balata direksiyon frenler vs hepsi yeni. Son bakımda da zinci değişecek. Satsam ne alcamki bu ortamda. Çokmu zor ya bu arabanın yakıtının düşmesi. Arkadaşlar benzinde 400 tl yakıyoruz diyorlar daha soğuk illerde. Kısa mesafe şu bu bıktım resmen. Osman usta bende kısa mesafe kullanıyorum diyor.

birde şunu ekliyim depoyu fulleyip 100-200 km olayı doğrudur. ama ben şahsen deneyemem. kullanım şeklimiz engel buna. ama uzun yol yaptığımız zamanlardaki ölçümümüz ile az yakıt alarak yaptığımız testler aynı bence iddia etmiyorum ama benim için yeterli. birde tüm otoların motorları alüminyuma dönsede bence alüminyum motorda 5 para etmez. Başka bir topikte bir arkadaş yazmış demiş bizim eski station reno bile az yakıyor nedir bu yakıtlarınız demiş. O arabada çelik motorlu reno 9da. Nebilim artık burada stop diyorum yazıma. sizlerden yardım bekliyorum.
 
9köy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 09 Oca 2011, 12:42
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti SilisTre » 01 Nis 2012, 06:15

Vallaha benim 1.3 felicia yazın 20 tl gazla 2011 yazından bahsediyorum 90km yapıyordu
kışın normal lastiklerle 4 mevsim brigstone 20 tl gazla 65-70 km yol yaptım %100 etkilemedi beni ama aracın ısınması malum çok yakıyor:S
Kışın çabuk ısınmıyordu benim aracım aracımda silkeleme vardı yağ yakması vardı ki zaten şu an komple motor yaptırdım ;) bana görede bu araçlar çabuk ısımıyor ama renoult denen araçlar 90-95 modelleri inanın 1 saate zor ısınıyor tam randıman bakımından skodayıda yazın ağusto sıcağında 5 kişi şöför dahil 70 km gidiş 70km geliş asfalt ve bozuk yoldan oluşmak üzere 60km-90km hız ile hiç hararetin h sini görmedim ben tatile giderken tabiki yinede ustalar ne der bilinmez ;)Renoult rainbow 1.4 92 model ile skoda felicia 95 model kullandım yakıt yönünden skoda felicia dan yana oldu tercihim reno 25 tl gaz ile ilk baharda çorludan tekirdağ tahmini 40-45km şehir içi 5km toplamda 50 km gidiş geliş 100km reno 25 tl ye zor gidiyordu gazı kısık karbratör temiz yakıt ayarlıydı skoda felicia gaz acık karbratör bakımsız yağ yakan bir motor bozuk ön takımlar ile 25 tl gazla tam 110km yaptım=) rahatlık ve konfor bakımından tercih sebebimdir yakıt konusuna girecek olursanız günümüzün en yeni çıkan araçlarını deneyin artık 2000 altı araç ları rafa kaldırmanın yolunu arıyan bir ülkedeyiz ;) eski araçalr kuvvetli motor fazla yakıt fazla güç yoluyla üretilmiş galiba ondan =) araç üreticileri yakıt fiyatlarına göre araç üretmemiş ;) her ülkenin yakıt lt fiyatı olduğunu baz alırsak =) bu konuları otomobil performans uzmanlarına sormak lasım araç tasarlandıkdan sonra testlerini yapan lar varya =) onlar aydınlatır bizi=) iyi forumlar...
Kullanıcı avatarı
SilisTre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 133
Kayıt: 25 Tem 2011, 16:12
Ad Soyad: erdal tunalı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Felicia

İleti 9köy » 01 Nis 2012, 11:41

bilgi için teşekkürler sn SilisTre kardeşim. sizin yakıtınız gayet normalmiş. gazcı mucip firmasına yazınızı göstermek gerek.

kullanım şekliniz, günde kaç km kışın. yani 20 tl gaz aldığınızda 2-3 gündemi kaç günde bitiriyorsunuz. sorma sebebim. nekadar uzun sürede bitiriyorsanız ısınma süresi bizim araba kadar oluyordur hali ile. hele bu gazı 6 günde hergün aracı kullanarak bitiryorsanız gayet normal.

biz 30 tl gazı 6 günde birtirdik. 79 km yaptık son 1-2 km zorladım zaten aracı içindeki gaz bitsin diyerek. km de 380 kuruş yaktık.

ben 30 tl gazın ilk dolduruluşunda 16 km yapıp eve döndüm motor sıcaktı zaten. eğerki ben 30 tl gaz ile anında yola çıkmış olsaydım 100 km yapardım. hele birde trafik yoksa 105 i bile bulurdum. fakat evin yakınındaki benzinlikten soğuk motora gaz almış olup deneseydik inanın gene km de 450-475 kuruş yakardık. anlam veremiyorum bu duruma.

kardeş siz kaç binde motor yaptırdınız. osman usta felicaların motoru 150 binde biter diyor. budurumda dezavantaj. çveremde ve net ortamında sorduğum arkadaşlar en az 300 yapar deselerde. osman usta nekadar zorlasanda bol yağ yakarak 170- bilemdin 190 binde motor biter 200 ü göremezsin diyor. bence bu araçların tek ekonomik yönü sağlamlığı kolay kolay arıza çıkartmayışı.

kendimizi zorlayıp jazz düşünüyoruz yakıt ve motorun 6-700 bin km bulması açısından ama. bu araçlarda resmen teneke ve masrafı skoda gibi olmaz diyorlar. rahatlığı olsada çok ararsınız skodayı diyorlar. bu arada skoda mecburen elden çıkacak çünkü.

SilisTre yazdı:Vallaha benim 1.3 felicia yazın 20 tl gazla 2011 yazından bahsediyorum 90km yapıyordu
kışın normal lastiklerle 4 mevsim brigstone 20 tl gazla 65-70 km yol yaptım %100 etkilemedi beni ama aracın ısınması malum çok yakıyor:S
Kışın çabuk ısınmıyordu benim aracım aracımda silkeleme vardı yağ yakması vardı ki zaten şu an komple motor yaptırdım ;) bana görede bu araçlar çabuk ısımıyor ama renoult denen araçlar 90-95 modelleri inanın 1 saate zor ısınıyor tam randıman bakımından skodayıda yazın ağusto sıcağında 5 kişi şöför dahil 70 km gidiş 70km geliş asfalt ve bozuk yoldan oluşmak üzere 60km-90km hız ile hiç hararetin h sini görmedim ben tatile giderken tabiki yinede ustalar ne der bilinmez ;)Renoult rainbow 1.4 92 model ile skoda felicia 95 model kullandım yakıt yönünden skoda felicia dan yana oldu tercihim reno 25 tl gaz ile ilk baharda çorludan tekirdağ tahmini 40-45km şehir içi 5km toplamda 50 km gidiş geliş 100km reno 25 tl ye zor gidiyordu gazı kısık karbratör temiz yakıt ayarlıydı skoda felicia gaz acık karbratör bakımsız yağ yakan bir motor bozuk ön takımlar ile 25 tl gazla tam 110km yaptım=) rahatlık ve konfor bakımından tercih sebebimdir yakıt konusuna girecek olursanız günümüzün en yeni çıkan araçlarını deneyin artık 2000 altı araç ları rafa kaldırmanın yolunu arıyan bir ülkedeyiz ;) eski araçalr kuvvetli motor fazla yakıt fazla güç yoluyla üretilmiş galiba ondan =) araç üreticileri yakıt fiyatlarına göre araç üretmemiş ;) her ülkenin yakıt lt fiyatı olduğunu baz alırsak =) bu konuları otomobil performans uzmanlarına sormak lasım araç tasarlandıkdan sonra testlerini yapan lar varya =) onlar aydınlatır bizi=) iyi forumlar...
9köy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 09 Oca 2011, 12:42
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti Kindred Brujah » 01 Nis 2012, 12:01

Hocam ben bildiklerimi ve anlık yakıt tüketimi olan çeşitli araçlardaki gözlemlerimi aktarayım, lpg benzin hiç farketmez, araçlar ısınana kadar çok yakar bu doğru, 1.2 bir araç tam ısınmamış bir motorla 2. viteste yokuşa vurulunca yakıt tüketimi 22litre/100 kilometreye çıkıyor, evet yanlış yazmadım 22 litre/100 kilometre. Kışın kışlık lastiklerin motorun ısınmamasının etkilerinide düşünürsek, sizde aracı günde ortalama 4-5 kilometre kullanıyorsanız eğer 40 kuruş yakabilir. Ha ama şunuda söyleyeyim benim aracım 1.3 glxi motor, lpg yok aracımda, ama günlük 50 kilometre yapıyorum hergün, şu an litresi 4,79 lira benzinle kilometrede 36 kuruş yakıyorum, kışın en soğuk günlerinde arka kapının donup açılmadığını biliyorum o zamanda benzin 4.5 muydu kaçtı tam hatırlamamakla beraber yine 36 kuruş yakıyordum. Yazın 6.43 litre/100 kilometre benzin yakıyor, kışın 7.5 litre, yani bir litreden fazla farkettiriyor her zamanki kullanım. Bu birde uzun yol sayılabilecek bir ortalama, eğer çok kısa mesafelerde kullanılıyorsa araç bundan 3-4 litre fazla yakabilir, buda 11,5 litreye denk gelir. Tabii bu benzin için siz lpg'de kullanıyorsunuz o zaman 1,5-2 litre daha eklenecek, 13,5 litre yakar. 13,5 * 2.5 (lpgnin litre fiyatı burada) = 33,75 yani 34 kuruş yakabilir çok normal bi şekilde. Aracınızın karbüratörlü olması ne kadar etkiliyor bilmiyorum karbüratörlü kullanmadım ancak karbüratörlü bir felicia sahibi arkadaşım lpg'de 30-35 kuruş yaktığını sölyedi geçen ay, oda günde 50 kilometre civarı yapıyor, ama keçiörende olduğu için yokuşlar in çıklar var, bide araç 4 kişi oluyor hergün, bunlarında etkisi var.

Motor sıcaklığının etkisi hakkında haklısınız sıcak motorda araç daha az yakar, buna ek olarak kullandığınız yağda etmen, aracınızda yağ olarak ne var bilmiyorum ama çok kalın yağlar yakıt tüketimini artırır, forumda bir arkadaş yazmıştı ben 15-40 koyduruyorum, yoksa ustalar 20-40 koyuyor diye. Termostat konusuna gelince feliciaların termostatı yazın dezavantaj aynen söylendiği gibi, çünkü araç 90 dereceye dayanmadan fan açmıyor, haliyle hararet yapıyor fan yeterli gelemiyor o anda, ama kışın tam aksine felicialar için bir avantaj, kışın ve bahar dönemleri felicialar sürekli sıcak motorla yolculuk imkanı sunduğu için renault vs..'den daha az yakar. Araç 90 dereceye dayanmadan fan açmadığı için, eğer genelde ilk 3 viteste yolculuk yapıyorsanız felicialar ısındıktan sonra genelde 70 derecenin üstünde bir motor sıcaklığına sahip olur buda yakıt tüketimini bariz bir şekilde azaltır.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti 9köy » 01 Nis 2012, 13:25

sn Kindred Brujah, bilgiler için çok teşekkür ederim. kafamı toplayınca bir şeyler daha soracağım. bu arada verdiğiniz örnek 100 kmde 22lt 1,2 araçlar içinmidir. yoksa genel olarak tüm arabalar içinmidir. motor büyüdükçe bu oran artarmı yoksa düşermi. bizim araçta 1,3. (çünkü bazı 1,6 sahibi olan skoda kullnıcıları. 1,6 1,3 e göre daha az yakıyor diyorlar şehir içi kullnımda.)

yağ konusunu araştıracağım çok eskiden duymuştum zaten. tekrar teşekkürler.


Kindred Brujah yazdı:Hocam ben bildiklerimi ve anlık yakıt tüketimi olan çeşitli araçlardaki gözlemlerimi aktarayım, lpg benzin hiç farketmez, araçlar ısınana kadar çok yakar bu doğru, 1.2 bir araç tam ısınmamış bir motorla 2. viteste yokuşa vurulunca yakıt tüketimi 22litre/100 kilometreye çıkıyor, evet yanlış yazmadım 22 litre/100 kilometre. Kışın kışlık lastiklerin motorun ısınmamasının etkilerinide düşünürsek, sizde aracı günde ortalama 4-5 kilometre kullanıyorsanız eğer 40 kuruş yakabilir. Ha ama şunuda söyleyeyim benim aracım 1.3 glxi motor, lpg yok aracımda, ama günlük 50 kilometre yapıyorum hergün, şu an litresi 4,79 lira benzinle kilometrede 36 kuruş yakıyorum, kışın en soğuk günlerinde arka kapının donup açılmadığını biliyorum o zamanda benzin 4.5 muydu kaçtı tam hatırlamamakla beraber yine 36 kuruş yakıyordum. Yazın 6.43 litre/100 kilometre benzin yakıyor, kışın 7.5 litre, yani bir litreden fazla farkettiriyor her zamanki kullanım. Bu birde uzun yol sayılabilecek bir ortalama, eğer çok kısa mesafelerde kullanılıyorsa araç bundan 3-4 litre fazla yakabilir, buda 11,5 litreye denk gelir. Tabii bu benzin için siz lpg'de kullanıyorsunuz o zaman 1,5-2 litre daha eklenecek, 13,5 litre yakar. 13,5 * 2.5 (lpgnin litre fiyatı burada) = 33,75 yani 34 kuruş yakabilir çok normal bi şekilde. Aracınızın karbüratörlü olması ne kadar etkiliyor bilmiyorum karbüratörlü kullanmadım ancak karbüratörlü bir felicia sahibi arkadaşım lpg'de 30-35 kuruş yaktığını sölyedi geçen ay, oda günde 50 kilometre civarı yapıyor, ama keçiörende olduğu için yokuşlar in çıklar var, bide araç 4 kişi oluyor hergün, bunlarında etkisi var.

Motor sıcaklığının etkisi hakkında haklısınız sıcak motorda araç daha az yakar, buna ek olarak kullandığınız yağda etmen, aracınızda yağ olarak ne var bilmiyorum ama çok kalın yağlar yakıt tüketimini artırır, forumda bir arkadaş yazmıştı ben 15-40 koyduruyorum, yoksa ustalar 20-40 koyuyor diye. Termostat konusuna gelince feliciaların termostatı yazın dezavantaj aynen söylendiği gibi, çünkü araç 90 dereceye dayanmadan fan açmıyor, haliyle hararet yapıyor fan yeterli gelemiyor o anda, ama kışın tam aksine felicialar için bir avantaj, kışın ve bahar dönemleri felicialar sürekli sıcak motorla yolculuk imkanı sunduğu için renault vs..'den daha az yakar. Araç 90 dereceye dayanmadan fan açmadığı için, eğer genelde ilk 3 viteste yolculuk yapıyorsanız felicialar ısındıktan sonra genelde 70 derecenin üstünde bir motor sıcaklığına sahip olur buda yakıt tüketimini bariz bir şekilde azaltır.
9köy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 09 Oca 2011, 12:42
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti Kindred Brujah » 01 Nis 2012, 15:17

Yokuş sırasında 1.2 motorda görmüştüm bu değeri 1.6 içinde durum çok farklı değildir, 1-2 litre en fazla oynar. Normalde motor büyüdükçe yakıt tüketimi artar, ama şehir içinde artar aslına bakarsanız 1.6 motor bir araç 1.2-1.3'e göre şehirlerarası daha az yakıt harcar. 1.6 aracın 1.3'e göre şehir içinde daha az yakması gibi bir şey söz konusu değil, aracın bakımlarıyla alakalı bir durumdur bu, iki araçta aynı kondisyonda ise 1.3 kesinlikle daha az yakar. Ama şuda var, eğer siz aracı full+full dolulukta ve yokuşu bol bi yerde kullanıyorsanız, işte o zaman büyük motor daha az yakabilir, sebebide 1.3 motoru yükleyip yokuşa sürerseniz, motor güç yetiştiremeyeceği için sürekli daha çok benzin atacaktır, enjektörler tam gaz benzin püskürtürken bi yandanda motor boğulacağı için siz bütün yokuşu 2. viteste maximum tüketimde tamamlarsınız, ama 1.6 araçta aynı durumda motorun gücü ve torku yeterli olduğundan araç boğulmadan yokuşu çıkarsınız haliyle en yüksek püskürtmeye gerek duymaz araç, buda görece daha az yakmasına sebep olur. Ama eğer ortalama bir çevrede yani yokuşu çok dik olmayan, ara ara düz yol yokuş aşağı vs... olan bir yerde, ve tek başınıza seyahat ediyorsanız, şehir içinde 1.6 bir araç asla 1.3 ten az yakmaz. Bunun tek yolu 1.3 araç sahibinin tüm yolu 2. viteste bağırta bağırta giderken 1.6 araç sahibinin de her boş bulduğu yerde vitesi boşa atmasıyla mümkün :) Uzun yol meselesine gelince neden 1.6 daha az yakar derseniz, 1.3 araçlar 2000 devir civarında 70 kilometre hız yaparken 1.6 araçlar daha yüksek hızlara ulaşabilir, vites dişli oranıyla alakalı birazda, aracın en az tüketimi 2000-2500 devir arasında olduğunu varsayarsak, uzun yolda da genelde 100 kilometre üstünde hızla seyredildiğini düşünürsek, 1.3 araçla en az 3000 devirde ve bazen 4000 lerde seyahat etmek zorunda kalırsınız ki buda yakıt tüketimini fazlaca artırır. 1.6 araçta ise daha düşük devirde daha yüksek hıza ulaşabileceğiniz için tüketiminiz daha az olur. Ama dediğim gibi bu sadece 5. viteste ve yüksek hızda gittiğiniz için böyle, düşük viteslerde küçük motorlu araçlar daha az yakar, sonuçta araç motor hacmine göre benzin atıyor, hacim küçükse tüketimde küçük olur.

9köy yazdı:sn Kindred Brujah, bilgiler için çok teşekkür ederim. kafamı toplayınca bir şeyler daha soracağım. bu arada verdiğiniz örnek 100 kmde 22lt 1,2 araçlar içinmidir. yoksa genel olarak tüm arabalar içinmidir. motor büyüdükçe bu oran artarmı yoksa düşermi. bizim araçta 1,3. (çünkü bazı 1,6 sahibi olan skoda kullnıcıları. 1,6 1,3 e göre daha az yakıyor diyorlar şehir içi kullnımda.)

yağ konusunu araştıracağım çok eskiden duymuştum zaten. tekrar teşekkürler.

The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti Kindred Brujah » 01 Nis 2012, 15:27

Hazır aklıma gelmişken yağ konusunda yanlış hatırlamıyorsam ustaların kalın yağ koyma sebebi bu araçlar eski olduğu için, ince yağ koyunca (yani normalde olması gerekeni) yağ yakma-eksiltme-akıtma gibi durumlar oluyorsa eğer kalın yağda bu durumların kesilmesiydi. Tabi bizim ustaların genel fikri bir sorun bir araçta varsa diğerinde de vardır yoksa bile illa bir gün olur, biz şimdiden yapalım bir zararı olmaz şeklinde olduğu için, aracın kullanım kılavuzundan ziyade deneme yanılmayla arızalı araçlar üzerinden elde edilen tecrübeleri uygulamayı daha çok seviyorlar.

9köy yazdı:sn Kindred Brujah, bilgiler için çok teşekkür ederim. kafamı toplayınca bir şeyler daha soracağım. bu arada verdiğiniz örnek 100 kmde 22lt 1,2 araçlar içinmidir. yoksa genel olarak tüm arabalar içinmidir. motor büyüdükçe bu oran artarmı yoksa düşermi. bizim araçta 1,3. (çünkü bazı 1,6 sahibi olan skoda kullnıcıları. 1,6 1,3 e göre daha az yakıyor diyorlar şehir içi kullnımda.)

yağ konusunu araştıracağım çok eskiden duymuştum zaten. tekrar teşekkürler.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti 9köy » 01 Nis 2012, 16:45

Kindred Brujah yazdı:Yokuş sırasında 1.2 motorda görmüştüm bu değeri 1.6 içinde durum çok farklı değildir, 1-2 litre en fazla oynar. Normalde motor büyüdükçe yakıt tüketimi artar, ama şehir içinde artar aslına bakarsanız 1.6 motor bir araç 1.2-1.3'e göre şehirlerarası daha az yakıt harcar. 1.6 aracın 1.3'e göre şehir içinde daha az yakması gibi bir şey söz konusu değil, aracın bakımlarıyla alakalı bir durumdur bu, iki araçta aynı kondisyonda ise 1.3 kesinlikle daha az yakar. Ama şuda var, eğer siz aracı full+full dolulukta ve yokuşu bol bi yerde kullanıyorsanız, işte o zaman büyük motor daha az yakabilir, sebebide 1.3 motoru yükleyip yokuşa sürerseniz, motor güç yetiştiremeyeceği için sürekli daha çok benzin atacaktır, enjektörler tam gaz benzin püskürtürken bi yandanda motor boğulacağı için siz bütün yokuşu 2. viteste maximum tüketimde tamamlarsınız, ama 1.6 araçta aynı durumda motorun gücü ve torku yeterli olduğundan araç boğulmadan yokuşu çıkarsınız haliyle en yüksek püskürtmeye gerek duymaz araç, buda görece daha az yakmasına sebep olur. Ama eğer ortalama bir çevrede yani yokuşu çok dik olmayan, ara ara düz yol yokuş aşağı vs... olan bir yerde, ve tek başınıza seyahat ediyorsanız, şehir içinde 1.6 bir araç asla 1.3 ten az yakmaz. Bunun tek yolu 1.3 araç sahibinin tüm yolu 2. viteste bağırta bağırta giderken 1.6 araç sahibinin de her boş bulduğu yerde vitesi boşa atmasıyla mümkün :) Uzun yol meselesine gelince neden 1.6 daha az yakar derseniz, 1.3 araçlar 2000 devir civarında 70 kilometre hız yaparken 1.6 araçlar daha yüksek hızlara ulaşabilir, vites dişli oranıyla alakalı birazda, aracın en az tüketimi 2000-2500 devir arasında olduğunu varsayarsak, uzun yolda da genelde 100 kilometre üstünde hızla seyredildiğini düşünürsek, 1.3 araçla en az 3000 devirde ve bazen 4000 lerde seyahat etmek zorunda kalırsınız ki buda yakıt tüketimini fazlaca artırır. 1.6 araçta ise daha düşük devirde daha yüksek hıza ulaşabileceğiniz için tüketiminiz daha az olur. Ama dediğim gibi bu sadece 5. viteste ve yüksek hızda gittiğiniz için böyle, düşük viteslerde küçük motorlu araçlar daha az yakar, sonuçta araç motor hacmine göre benzin atıyor, hacim küçükse tüketimde küçük olur.

9köy yazdı:sn Kindred Brujah, bilgiler için çok teşekkür ederim. kafamı toplayınca bir şeyler daha soracağım. bu arada verdiğiniz örnek 100 kmde 22lt 1,2 araçlar içinmidir. yoksa genel olarak tüm arabalar içinmidir. motor büyüdükçe bu oran artarmı yoksa düşermi. bizim araçta 1,3. (çünkü bazı 1,6 sahibi olan skoda kullnıcıları. 1,6 1,3 e göre daha az yakıyor diyorlar şehir içi kullnımda.)

yağ konusunu araştıracağım çok eskiden duymuştum zaten. tekrar teşekkürler.



Normalde motor büyüdükçe yakıt tüketimi artar, ama şehir içinde artar aslına bakarsanız 1.6 motor bir araç 1.2-1.3'e göre şehirlerarası daha az yakıt harcar.

bu durumu küçük motorlu araçlar içinde şehir içi yokuşlar vs bol olduğu için anlatmışlardı. istanbulda çok yokuşlu bir şehir. yoksa dediğiniz doğru. malesef bizim sabah ilk çıktığımız yol aşırı yokuş. iki evimiz var iksinin arasındaki yolda rampa. dezavantaj çok yani

uzun yol durumunda ise 1,6 araca yüklenirsen daha çok yakar görüşü son yıllarda hakim. halbuki benimde bildiğim uzun yolda yakıt düşer. devir konusndada katılyorum küçük motorlu araçlar bağırdımı yakıyorum zaten diyor anladığımca

1.6 araçta ise daha düşük devirde daha yüksek hıza ulaşabileceğiniz için tüketiminiz daha az olur. Ama dediğim gibi bu sadece 5. viteste ve yüksek hızda gittiğiniz için böyle,

bu durumda çok doğru servis şöförlerimize kadar tavsiye ediliyor. rahat yolu bulduğu zaman küçük vites içinde geçerli olduğu söyleniyor aynı zamanda. doğrumudur?

birde şu var. bayanların oto kullanım esnasında motor sesini okuyamamasından dolayı. vaktinde vites değişimleri yapmadıkları için. otomatik vitesli araç bayanlar için daha ekonomiktir görüşü seslendirilmeye başlandı. şuanki tamircimiz bunuda kabul etmiyor.

yağ konusuna göz gözgezdirdim evet. ufat tefek conta değişimleri tamamlanınca aynen 10-40 veya 15-40 uygun olan yağı deneyeceğim. diğer topikte baya yazmış arkadaşlar sağolsunlar.
9köy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 09 Oca 2011, 12:42
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti Kindred Brujah » 01 Nis 2012, 19:23

Uzun yolda 1.6 araca yüklenirsen daha çok yakar ama aynı şekilde 1.3 araca yüklenirsen 1.3 daha da çok yakar :) birisinde 160 la giderken motor yanmanın eşiğindeyken diğeri 200 e kadar rahat çıkıcak çünkü. Yüksek hızda büyük motor avantajlı.

"bu durumda çok doğru servis şöförlerimize kadar tavsiye ediliyor. rahat yolu bulduğu zaman küçük vites içinde geçerli olduğu söyleniyor aynı zamanda. doğrumudur? "

Doğrudur, ama rahat yol kavramı çok önemli, örneğin düz yolda ya da hafif aşağı meyilli yolda düşük devirde gaza çok az basarak giderseniz tüketim ciddi derecede düşer, mesela 4. viteste 40-50 ile gitmek gibi ama bu hareketi yaparken yol uygun olmalı, az yaksın diye yukarı meyilli (az veya çok) yolda düşük devirde sürmeye çalışırsanız bu sefer araç boğulur, daha çok yakar, bi süre sonra düşük devirde kalmak için gaza sonuna kadar basmak zorunda kalırsınız o zamanda tüketim tavan yapar.

Otomatik vitesli araç bayanlar için daha ekonomiktir görüşüne katılıyorum, ama son çıkan otomatik vitesler için katılıyorum sadece, gidipde 90-95 model bi otomatik vites için katılmam :) Yeni teknoloji otomatik vitesler oldukça ekonomik, vites geçişleri hızlı ve kusursuz, ayrıca geçiş devirleri gayet hoş. Zaten çoğu araçta otomatik viteslerde 1 vites fazladan var, aracın normali 5 vitesse otomatiği 6 vites oluyor, buda manueldeki tüketime yaklaşmaya yardımcı oluyor. Bence doğrudur, zaten otomatik vitesin sevilmemesinin sebebi genel olarak boşa atılmaması bana kalırsa, bizim millet çok seviyo bulduğu yerde boşa atmayı, sonuçta ekonomi yapıcak adam güvenliğin ne önemi var dimi, ee otomatik olunca boşa atamıyor adam benzin yakıyor güvenli sürüş yapcam derken :)

9köy yazdı:Normalde motor büyüdükçe yakıt tüketimi artar, ama şehir içinde artar aslına bakarsanız 1.6 motor bir araç 1.2-1.3'e göre şehirlerarası daha az yakıt harcar.

bu durumu küçük motorlu araçlar içinde şehir içi yokuşlar vs bol olduğu için anlatmışlardı. istanbulda çok yokuşlu bir şehir. yoksa dediğiniz doğru. malesef bizim sabah ilk çıktığımız yol aşırı yokuş. iki evimiz var iksinin arasındaki yolda rampa. dezavantaj çok yani

uzun yol durumunda ise 1,6 araca yüklenirsen daha çok yakar görüşü son yıllarda hakim. halbuki benimde bildiğim uzun yolda yakıt düşer. devir konusndada katılyorum küçük motorlu araçlar bağırdımı yakıyorum zaten diyor anladığımca

1.6 araçta ise daha düşük devirde daha yüksek hıza ulaşabileceğiniz için tüketiminiz daha az olur. Ama dediğim gibi bu sadece 5. viteste ve yüksek hızda gittiğiniz için böyle,

bu durumda çok doğru servis şöförlerimize kadar tavsiye ediliyor. rahat yolu bulduğu zaman küçük vites içinde geçerli olduğu söyleniyor aynı zamanda. doğrumudur?

birde şu var. bayanların oto kullanım esnasında motor sesini okuyamamasından dolayı. vaktinde vites değişimleri yapmadıkları için. otomatik vitesli araç bayanlar için daha ekonomiktir görüşü seslendirilmeye başlandı. şuanki tamircimiz bunuda kabul etmiyor.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti SilisTre » 01 Nis 2012, 23:58

Kardeş Söyle vecaplıyım

kışın sadece işe gidip gelmelerde servise geç kaldığımda kullandım otomu bir şehir içinde otogara gidip gelmelerde
1 günde toplam 7 ile 10km aracıma 20 tl gaz 20 tl benzin alırdım ve bitene kadar devam ederdim bu şekilde
benzin sadece gaz alma durumları için kullanırdı =) daima km sıfırlayarak giderdim
kış biterken bir kere gözüme çok battı 'yakıt olayı' 20 tl yakıt vardı 30 km -40km yol yapmışım önceden aracı aldım 5km gitmedi yakıt bitti 10 tl benzinde depoda herne hikmetse kurumuş :S kullanmadıgım halde depoda sızıntı yok bi ozaman şaşırmıştım onun haricinde böyle bir terlik olmadı ki zaten o olaydan bir gün sonra aracında yangın meydana geldi nedeni karbratöre giriş hortumundan benzin egzos manifolduna damlamış hortum yarılmış ve parlayınca güldür güldür yandı yolda söndürdüm aracımı bi aksilik oldu yani

ve aracı ben 200 000km de aldım 215000km de motor yaptırdım motor çok yağ yakıyordu ve işten gelirken bir gün karterin tapası gitmiş yolda farkına varamadım yağ müşürü de tam randımanlı değildi boş vitesteyken yanar sönerdi ki genelde yakıt yönünden tasarruf amaçlı yokuş aşağı vitese takmam ben=) motorum kilitledi acı bir paylaşım ama olan olmuş=) yakıt konusu bende çok iyi anlamış değilim işin gerçeği...
Kullanıcı avatarı
SilisTre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 133
Kayıt: 25 Tem 2011, 16:12
Ad Soyad: erdal tunalı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Felicia

İleti security25 » 23 Nis 2012, 10:12

s.a. arkadaşlar bende 1 ay oldu aranıza katılalı 1999 felicia glx kullanıcısıyım artık pazara ekonomik bir araç almak için gitmiştim ama ona vereceğim paranın üzerine biraz daha koyup aile sınıfı bir araç alayım dedim felicia 1,3 glx denk geldi bütçeme göre çokda memnunum konfor ve sürüş keyfi olarak mükemmel bir araç benim için yakıt konusundada ilk önce bende tereddüt yaşamadım değil aslında aldığımda lpg 1,5 yıl olmuştu takılalı garantisi devam ediyordu lastikler gene öyle akü gene öyle ama yakıt şehir içi km de 55 krş yakıyordu 20 tl lik gazla 35 bilemedim 40 km yol yapıyordu şehir dışındada 35 krş civarı yakıyordu doğal olarak fazla geldi gözüme lpg nin takıldığı servise gittim usta açtı baktı denedi birşeyi yok 1.3 lere göre normal dedi bende döndüm geldim ama kafam fena bozuldu sonuçta yakıt konusunda ekonomik olsun diye 1.3 almıştım daha sonra içim rahatsız tabi araştırmaya başladım nasıl yakıtı düşürürm diye forumları siteleri baya bir araştırdım dedim tasarruf cihazı taktırayım baktım orjinal bir yakıt tasarruf cihazına 1500 tl fiyat istiyorlar ondanda vazgeçtim tabi bi ara forumda gezerken bir arkadaşımızın hava filitresinin girişinde bulunan termostatın kelebeği ile ilgili bir işlem yaparak yakıtı düşürdüğünü okudum tabi bunu gören ben dururmuyum durmadım yaptım oldu tabi tam kapatmadım kelebeği 2 veya 3 cm açık bıraktım sıcak hava girişini tam kapatmamak için ama baktım arabanın çalışması değişti gaz yememeler felan tekrar gaz ayarına gittim usta ayarı yaptı git abi dene dedi olmazsa tekrar ayarlayalım dedi denediim gaza yüklenince yemediğini farkettim geri döndüm usta koli bantı ile karbüratörün hava girşini yarım olacak şekilde bantladı dene abi dedi gene denedim bu sefer sanki ayağımın altında gaz pedalı yok gibiydi gaza dokunduğum anda araba altımdan fırlıyordu tamam usta dedim döndüm yakıtı ilk fırsatta denedim tabi çıkan sonuç beni çok şaşırttı aracım şehir içinde 20 tl lik gazla 85 km yol yaptı birde sınav vardı ankara ya gittim uzun yolda deneme şansım oldu 580 km yolda 95 tl yaktı yani bu işlemden sonra aracımın yakıtı 100/55 azaldı yakıtı fazla olan arkadaşlara bilgi vermek istedim şu an aracım şehir içi son ölçümlerimde 23 krş şehirdışı 160 krş yakıyor en az 3 kez denedim
security25
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 23 Nis 2012, 09:43
Nereden: Eskişehir
Arabanız: 1999 felicia glx

İleti 9köy » 23 Nis 2012, 22:48

sevgili kardeşim sevindim duruma. ama şuan okuduklarımı anlayacak durumda değilim. zaten yazacaklaımı bile yazamıyorum. bir ara siznle mesajlaşalım hatta telefonlarımızı alalım. tamirciye gidince direkt size verim telefonu ona bir anlatırsınız:)) güle güle kullnın aracınızı. gerçekten sağlam bir araç

security25 yazdı:s.a. arkadaşlar bende 1 ay oldu aranıza katılalı 1999 felicia glx kullanıcısıyım artık pazara ekonomik bir araç almak için gitmiştim ama ona vereceğim paranın üzerine biraz daha koyup aile sınıfı bir araç alayım dedim felicia 1,3 glx denk geldi bütçeme göre çokda memnunum konfor ve sürüş keyfi olarak mükemmel bir araç benim için yakıt konusundada ilk önce bende tereddüt yaşamadım değil aslında aldığımda lpg 1,5 yıl olmuştu takılalı garantisi devam ediyordu lastikler gene öyle akü gene öyle ama yakıt şehir içi km de 55 krş yakıyordu 20 tl lik gazla 35 bilemedim 40 km yol yapıyordu şehir dışındada 35 krş civarı yakıyordu doğal olarak fazla geldi gözüme lpg nin takıldığı servise gittim usta açtı baktı denedi birşeyi yok 1.3 lere göre normal dedi bende döndüm geldim ama kafam fena bozuldu sonuçta yakıt konusunda ekonomik olsun diye 1.3 almıştım daha sonra içim rahatsız tabi araştırmaya başladım nasıl yakıtı düşürürm diye forumları siteleri baya bir araştırdım dedim tasarruf cihazı taktırayım baktım orjinal bir yakıt tasarruf cihazına 1500 tl fiyat istiyorlar ondanda vazgeçtim tabi bi ara forumda gezerken bir arkadaşımızın hava filitresinin girişinde bulunan termostatın kelebeği ile ilgili bir işlem yaparak yakıtı düşürdüğünü okudum tabi bunu gören ben dururmuyum durmadım yaptım oldu tabi tam kapatmadım kelebeği 2 veya 3 cm açık bıraktım sıcak hava girişini tam kapatmamak için ama baktım arabanın çalışması değişti gaz yememeler felan tekrar gaz ayarına gittim usta ayarı yaptı git abi dene dedi olmazsa tekrar ayarlayalım dedi denediim gaza yüklenince yemediğini farkettim geri döndüm usta koli bantı ile karbüratörün hava girşini yarım olacak şekilde bantladı dene abi dedi gene denedim bu sefer sanki ayağımın altında gaz pedalı yok gibiydi gaza dokunduğum anda araba altımdan fırlıyordu tamam usta dedim döndüm yakıtı ilk fırsatta denedim tabi çıkan sonuç beni çok şaşırttı aracım şehir içinde 20 tl lik gazla 85 km yol yaptı birde sınav vardı ankara ya gittim uzun yolda deneme şansım oldu 580 km yolda 95 tl yaktı yani bu işlemden sonra aracımın yakıtı 100/55 azaldı yakıtı fazla olan arkadaşlara bilgi vermek istedim şu an aracım şehir içi son ölçümlerimde 23 krş şehirdışı 160 krş yakıyor en az 3 kez denedim
9köy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 09 Oca 2011, 12:42
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti security25 » 24 Nis 2012, 09:37

olur kardeşim ne zaman istersen görüşelim yardımcı olabilrsem sevinirim geçmiş olsun bu arada rahatsızsınız herhalde
security25
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 23 Nis 2012, 09:43
Nereden: Eskişehir
Arabanız: 1999 felicia glx

İleti security25 » 24 Nis 2012, 09:39

yakın zamanda fotoları yükleyeceğim yapılan işlemleri ile birlikte size yardımcı olur diye düşünüyorum
security25
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 23 Nis 2012, 09:43
Nereden: Eskişehir
Arabanız: 1999 felicia glx

İleti 9köy » 25 Nis 2012, 00:30

security25 yazdı:olur kardeşim ne zaman istersen görüşelim yardımcı olabilrsem sevinirim geçmiş olsun bu arada rahatsızsınız herhalde


çok sağol kardeşim Allah razı olsun. rahatsızlığa gelince. Allah herkeze bir hastalık dert vermiş bundan şikayetçi olamayız. benim rahatszılığım daha çok, teknoloji geliştikçe hiç bir şeye yetişememekten kaynaklı:)) hadi koşuşturyoruz normal sağlık sorunları şu bu hayat mücadelesi. ama insan oğlu maymun iştahlı her şeye yetişim istiyor. istirahat etmeyi bile bilmiyoruz daha çok şahsım adına söyliyim bunu. birazda bilgisayar bilgisi az oldumu ister istemez herşeyi birbirine karıştırıyorum resmen:)) zaten nokta virgül harf karışıklığı yazmayı bilmediğimden varken birde dilbilgisi eksikliği oldumu yazdığım yazılar bile anlaşılmaz oluyor. sevgi ve selamlarımla.
9köy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 09 Oca 2011, 12:42
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti 9köy » 25 Nis 2012, 00:32

security25 yazdı:yakın zamanda fotoları yükleyeceğim yapılan işlemleri ile birlikte size yardımcı olur diye düşünüyorum

buda çok süper olur genel olarak fayda sağlar böyle bir konu görmüştüm. aradım bulamadım sonrasında:))
9köy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 09 Oca 2011, 12:42
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir