Yağ Filtresi bu kadar etki yapar mı?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yağ Filtresi bu kadar etki yapar mı?

İleti termineytir » 27 Nis 2012, 15:39

1997 Felicia 1.6 MPI aracım aldığımdan beri stop edip duruyordu. Her zaman aracın yağını zamanında değiştirttim. Her 10binde de filtre değişti. Yalnız aracı aldığımda yağ filtresi yeniydi. 10bin sonunda OPET madeni yağlarda tekrardan yağını ve filtresini değiştirttim. En son 10 gün kadar önce Kastamonuya gideceğim için yağ ve Filtreyi değiştireyim dedim. Bu sefer ORJİNAL yağ filtresi taktık.
Tespitlerim şunlar oldu;
1- Rolantideyken devir aşırı düşerek yağ lambasını titretme usulü yakıyordu, ( yağ lambam artık yanmıyor)
2- 1200 Km yol yaptım Stop etme sorunum kesildi
3- Yakıt acaip derecede düştü (Yani o kadar ki hayretler içerisindeyim. 55,37 TL gaz [23,560 LT] ile 356 Km yol yaptım. Km'de 155 Kuruş [ Km'de 6 Litre]).
Benim düşüncelerime göre
1- Yağ lambasının yanmamasını Yan sanayi takılan Yağ Filtresine bağlıyorum çünkü yan sanayi olan 3Bar basınç veriyorsa Orjinali 4Bar basınç veriyor ve yağlamayı tam yapıyor.
2- Yağlama tam yapıldığı için rolanti dengede oluyor ve stop etme sorunu ortadan kalkıyor.
3- Acaba yağ filtresinin yakıta etkisi var mıdır. İşte bu konuda bir tezim yok.
 
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti AhmetH » 27 Nis 2012, 19:32

orijinal parça iyidir.

alın stoklaryım. kendi adıma sanayide 5 ve 5 in katları şeklinde ücret ödemekten sıkıldım.

bir çok orijinal parça sanayiden ucuz olabiliyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti scania_seat_skoda » 27 Nis 2012, 20:25

çok değerli bir paylaşım yapmışsınız.kaliteli olmayan yada en azından marka olmayan ürünler bu tarz garip sıkıntılara yol acabiliyor,her filitrenin belirli bir akışkanlık (mikron) oranı var,MANN,MAHLE,BOSCH,ASAŞ gibi montaja ürün veren markalar bunlara çok dikkat etmekte ve bu yüzden hatasız üretilmekte.ben şahsen bu markalardan başka markayı kesinlikle kendi aracımda kullanmam.
bu sefer motorunuza koyduğunuz yağ hangi markaydı acaba,yağda sizin aracınızdaki sorunlara sebep olabilir,benzinli veya dizel (turbolu-turbosuz) motorların yağ filitrelerinin içinde bir baypas valfi bulunur genel olarak,yada filitrenin bağlandığı yerde bulunur,yağ filitresi miyadı dolup tıkandığında 3-4 veya 5 bar gibi bu valf acılır ve hem filitrenin patlamasını veya contasından sızıntı yapmasını önler hemde motorun yağlamaya devam etmesini sağlar.sağlıklı motorlarda yağ pompası rolantide en az 3 bar olmalı tam yükte ise en fazla 7 bar basınç uygulamalı,merdiven altı ürünlerde mikron oranı önemsenmediğinden rölantide 3 bar olan yağ basıncı filitre kağıdından randımanlı gecemiyor ve göz kırpma şeklinde yağ lanbasını yakıyor genelde,gaz basıldığında yağ basıncı artıyor ama filitre kağıdından geçemediği için baypas valfi acılıp motorun yağlanmasını sağlıyor.dandik ve uygun sınıfta olmayan yağlarda yağ basıncını düşüre biliyor,rölantide kabul edilebilinir en düşük yağ basıncı 1.5 bar dır.
bu durumun yakıta etkiside şudurumda olabilir,randımansız yağlama sürtünme katsayısını arttırır,buda yakıt artışına,yağ eskilmesine ve hararetli çalışmasına sebep olur,harareti sürekli sabit tutmaya çalışan fan eskisinden daha fazla devrede olur yani araçtan daha fazla elektrik çeker,araçtan ekstra elektrik çeken herşey aracın yakını etkiler benim koltuk ısıtmasının yakıtımı arttırdığı gibi.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti yabani » 28 Nis 2012, 15:59

*** yazdı:yag fıltresı duzenlı yapılması gerekır
Kusura bakmayın ama ne demek istedini? cümleniz Türkçe'de bir anlam ifade etmiyor.yağ filtresinin düzenli değiştirilmesi gerektiği mi? zaten herkes değiştiriyor, başlıktaki arkadaş orjinal ekipmanın daha iyi olduğu, sorunlarının hiç ummadığı bir parça sayesinde düzeldiğini yazmış.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti termineytir » 30 Nis 2012, 08:49

yabani yazdı:
*** yazdı:yag fıltresı duzenlı yapılması gerekır
Kusura bakmayın ama ne demek istedini? cümleniz Türkçe'de bir anlam ifade etmiyor.yağ filtresinin düzenli değiştirilmesi gerektiği mi? zaten herkes değiştiriyor, başlıktaki arkadaş orjinal ekipmanın daha iyi olduğu, sorunlarının hiç ummadığı bir parça sayesinde düzeldiğini yazmış.


Kelimelerime tercüman olmuşsun arkadaşım. Yağ filtrem zaten düzenli değişiyordu ancak üzerindeki orjinal değilmiş bende gidip normal bir yapcıda değiştirttiğim için takılanda orjinal olmamış haliyle. Şu anda orjinal takıldı, Castrol 10/40 yağ koyduk, Allah nazarlardan saklasın aracın her konuda maşallahı var.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir