felicia glxi boğaz temizlemeden sonra marş sorunu çözümü

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

felicia glxi boğaz temizlemeden sonra marş sorunu çözümü

İleti baris.geyve » 03 Tem 2012, 16:45

aracım 2001 - felicia glxi - 1,3mpi - sıralı sistem atiker lpg

[b]

bir çoğumuzun başına gelmiştir çeşitli materyallerle boğaz - kelebek - enjeksiyon vs temizlendikten sonra soğukken problemsiz marş basıp sıcakken marş basamama problemi.. bu benimde başıma geldi ve sonrasında sorunu çözdük.. aynı dertle yaklaşık 1 yıl yaşadım ve artık rahatım.. yol ortasında stop etmeler kısa süreli motor durdurmalar kabusum olmuştu.. problem gerçekten ne bilmesem de bir kaç denemeden sonra çözümü buldum.. biliyorsunuz ki kontağı marş konumuna aldığınızda benzin pompası (dızzzzzzzzz) belirli bir saniye çalışıyor ve "tık" duruyor.. sonrasında marşa basarsanız daha hızlı alıyor... işte marş basmama problemine sebep olan şey bu.. ben benzin pompasına bir anahtar koydum direksiyonun alt kısmına.. aracım sıcakken pompanın elektriğini kesiyorum marşa basıyorum ve motor aldığı anda benzin pompasına yine elektrik gönderiyorum.. eğer anahtarı açmazsam marş alıp hemen stop ediyor.. özetlersek[/b]





1 - benzin pompasına giden elektrik kablosuna bir aç/kapa anahtar koyuyoruz


2 - sırasıyla şu adımları uyguluyoruz..
- anahtarı açıyoruz (pompada elektrik yok)
- marşa basıyoruz
- motor marş alır almaz kontağı bırakırken anahtarı kapatıyoruz (pompada elektrik var standart düzen çalışıyor)


not.bu işlemi sadece motor sıcakken yapıyoruz.. soğukken yada sabahları anahtara hiç dokunmuyoruz..


bukadar basit..
 
Kullanıcı avatarı
baris.geyve
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 01 Mar 2010, 04:47

İleti feliş » 03 Tem 2012, 20:40

Bu olay aracı hırsızlardan bile korur :)
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti baris.geyve » 03 Tem 2012, 21:12

doğru ama motor soğuksa direk çalışıyor.. eğer hırsız koruma sistemi olarakta kullanmak isterseniz pompaya bağlı anahtarı açık bırakıp inin araçtan .D
Kullanıcı avatarı
baris.geyve
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 01 Mar 2010, 04:47

İleti efboacestc » 03 Tem 2012, 22:34

bu problem bendede var aynen anlattığın gibi ama önceleri yoktu orjinal gibi uğraşmadan nasıl hallederiz acaba bunu ben krank devir sensörünü benzin pompasını değiştirdim ama sorun çözülmedi
efboacestc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 12 Kas 2007, 12:24
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Golf GTİ (limited edition)

İleti baris.geyve » 03 Tem 2012, 23:14

benzin pompasına giden elektrik kablosuna bir elektrikçiye anahtar koydurarak çözebilirsin bu problemi.. burada benim arkadaşlara anlattım skodacılara onlar bildiğim kadarıyla 20tlye o anahtarı bağlıyorlar..
Kullanıcı avatarı
baris.geyve
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 01 Mar 2010, 04:47


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir