Felicia aldım, yardıma ihtiyacım var

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia aldım, yardıma ihtiyacım var

İleti fencolic » 06 Ekm 2012, 18:26

2001 1.3 GLXi felicia aldım. Araç 90 bin km.de ilk sahibi bir tanıdığımız abimizden aldım. Birkaç parça boyası var haliyle, kazası değişeni yok. İçi oldukça temiz. 12.000 TL'ye aldım. Skodaya yeniyim. İlk izlenimlerime göre birkaç sorum var, kullanıcılar cevaplarsa çok memnun kalırım:

1- Arabada normal LPG sistemi var, yani sıralı sistem değil. Bunun ne gibi etkisi olur çalışma sistemine ve yakıt tüketimine?

2-Arabayı alınca LPG'yi tam doldurdum. 50 km şehirdışı, 40 km şehiriçi gezdim. Sakin bir sürüş stilim var. Tekrar gaz almaya gittim 13 TL gaz aldı (litesi 2.64 TL). 13 / 90= 145 krş yakmış km.de ama bana pek mümkün gelmedi. Bu kadar az yakması imkansız gibi birşey. Bir süre gezdikten sonra yine deneyeceğim.

3-Aracımda özellikle ilk çalıştırmada motor vuruntulu çalışıyor, titreşimi aracın içinde hissediyorum. Az bişey gaz verince kesiliyor ama. Bu titreşimi nasıl kesebilirim?

4-Rölantide çalışırken debriyaja basınca motordan gelen seste ciddi bir azalma oluyor, sanki dönen birşey artık dönmüyor gibi. Bu normal mi?

İlk izlenimlerime göre motor sesine ve vuruntulu çalışmaya kafam takıldı. Fren mesafesi biraz uzun geldi bana. Konfor beklediğimden iyi. Çekişi 1.3 motora göre oldukça iyi. Kalkışta filan hemen toparlanıyor araba.
 

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti emre18 » 06 Ekm 2012, 23:04

kardeş öncelikle hayırlı olsuun keşke 1,6 sını alsaydın neyse aynı sorun bendede vardı yag yag filtresi hava filtresi benzin filtresi deyiştirdim aldıgımda ve en önemlisi bujilerin 3 tırnak dı benimki tek tırnak platin buji taktırdım sorun gitti bi dene derim
emre18
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 29 Kas 2011, 23:46
Ad Soyad: skoda felicia
Nereden: Ankara
Arabanız: felicia glx i

İleti felıcıamanıa » 07 Ekm 2012, 00:03

12 bin tl çok derim bu fiyatlara 1.6 klimalı bile bulunabiliyor
felıcıamanıa
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 08 Ekm 2011, 18:48
Ad Soyad: engin
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda felicia

İleti efboacestc » 07 Ekm 2012, 00:34

bencede 12 bin lira çok vermişsiniz
efboacestc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 12 Kas 2007, 12:24
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Golf GTİ (limited edition)

İleti fencolic » 07 Ekm 2012, 06:31

Arkadaşlar fiyat normalin biraz üstü ama çok değil. İnanın 4 aydır araba bakıyorum ve 2.el fiyatları son yıllarda çok yükseldi. 10 liraya da satan var ama araba dökülüyor, içi-koltukları v.s yıpranmış. Arabamın içi neredeyse sıfır gibi. Lastikleri 1 aylık, muayenesi 2014 eylüle kadar. Km. yaşına göre çok az ve ilk sahibinden. Lütfen araba temizliğine göre fiyat biçin. Kasko değeri 11.000 TL çıktı zaten noter şatışında.

2009'da focus aldım 20.500 TL'ye. Aldığımda piyasasına göre 500-1000 lira yüksek dediler. Ev aldığım için focusu satıp şimdi felicia aldım. Focusu 23.250'ye sattım 6 ay önce. Gerisini siz düşünün. 3 yıldır bindiğim arabanın fiyatı neden arttı sizce?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti PİCK-UP » 07 Ekm 2012, 16:16

öncelikle aracınız hyrlı olsun...

1. aracınızın düzeni, motor ömrü ve sağlıgı için mevcut kabala sistemi sıralı sistemle değiştirin,gidişi yakışı ve motor vibrasyon titreşimi düşecektir motor ömrü uzayacaktır. şuan yarım enjeksiyonlu tüp sistemi; 650 atiker tam enjeksiyon sıralı tüp 1000tl brc sizin mevcut sistemin çogunu kullanırlar borular tank filan-150 max;200 düşer.

2. yakıt ölçümlerinizi her zaman sabit yerlede yapın ölçümü ya tamamen şehiriçi yada tamamen şehirdışı yapın ve depoyu fullediginiz istasyondan tekrar dolum yaptırın ki tam ve net sonuç alın.

3. bu titreşim tüp beynindeki ayar vidasında yapılabilir ama kesin çözümü 1. şıkta yazdım.

4. bu şekilde gelen sesler ucuz diye hitap ettigimiz baskı balata setinden kaynaklanmakta. ilerde değişim yapacakgınız zaman sacks yada luk baskı balata takarsanız bu sorun kalkar ortadan ama şuanda size sesden
başka sıkıntı yapmaz balata tamamen bitene kadar kullanın değişimde dedigim markalardan birini takarsınız.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti lkwdriver » 07 Ekm 2012, 18:22

öncelikle hayırlı olsun. 12000 tl bu araba için gerçekten çok bence bu paraya dizelde alabilirdin. ne ayar derdi nede kapalı alanlara giriş derdin olurdu.artık avrupada benzinli araçlar çok az denecek sayılarda kaldı.biz avrupanın gerisinden takip ediyoruz onların yıllar önce kullandığı benzinli araçları biz yeni diye kullanıyoruz.neyse debriyaja basınca kesilen ses debriyaj çatalındaki rulmandan kaynaklanıyor.rulman baskıya yakın deydiği için ses yapıyor. ustana bir göster ayarla kurtarabilirse bir kaç zaman daha idare edersin.yada bozulana kadar devam.birde kırmızı ışıkta beklerken viteste debriyaja basılı tutma ayağını en çok hatayı bu durumda yapıyor kullanıcılar. vede sonuç rulman bozuluyor.ilk çalışmadaki seste lpg li olduğu için araç normaldir.çünkü lpg motoru kurutuyor.daha çok sürtünmeye maruz kalıyor.motoru bir kaç dakika ısınıncaya kadar rolantide çalıştır daha sonra hareket et.durduğu yerde ısınan motorun o günkü performansına doyamazsınız.bu söylediğim tüm motorlu araçlar için geçerlidir.ön ısıtma hem motorun aşınmasını önler hemde yakıtında düşüş ve çekişinde artış olur ilk çalışmalarda sarsıntılarda kaybolur. kolay gelsin.
Kullanıcı avatarı
lkwdriver
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 14 Mar 2012, 21:56
Ad Soyad: coşkun aytan
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: skoda felicia 1,9 glx

İleti sainz » 08 Ekm 2012, 09:46

fencolic yazdı:...Rölantide çalışırken debriyaja basınca motordan gelen seste ciddi bir azalma oluyor, sanki dönen birşey artık dönmüyor gibi. Bu normal mi?

Vites boşta, motor da rölantide iken şanzımanın tüm dişlileri dönmeye devam ederler ki yağlanma sürekli olabilsin. Eğer debriyaja basarsanız motordan gelen hareketi kesersiniz, doğal oalrak gelen sesler de azalır.
fencolic yazdı:Fren mesafesi biraz uzun geldi bana...

Auto Show' daki testte Favorit GLX' in fren mesafesi 55 metre olarak ölçülmüştü. Felicia' nin da olsun olsun 50 metre olsun. Günümüzdeki araçlarla karşılaştırınca frenleri o kadar da iyi değildir.

Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Bülent Elibol » 14 Arl 2012, 20:35

ben bülent usta senin arabandan bende kullanıyorum.90 senesinden beri skoda tamiri yapıyorum.1.3 mpi ye tek sıralı sistem tüp randıman vermez.sana sıkıntılar yaratır.debriyaja bastığın zaman sesin kesilmesi şanzıman içindeki grup bilyalarının zamanala boşluk yapmasında kaynaklanıyor.zararı olmaz.tel=05355216500
Tekirdağ/Çorlu Skoda'cı Bülent Elibol Zafer Mah.Yeni Sanayi Sit.Şehit Yüzbaşı Yücel Kenter Cad.No:2 A8-11 Blok
GSM:05355216500
www.skodacorluservis.com
ototeknikcorlu@hotmail.com
Bülent Elibol
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 80
Kayıt: 12 Kas 2012, 20:03
Ad Soyad: Bülent Elibol
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia Combi 1.3 Mpi


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir