"1.3 GLX İ"LPG İLE ÇOK FAZLA YAKIYORUM ÇILDIRACAĞIM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

"1.3 GLX İ"LPG İLE ÇOK FAZLA YAKIYORUM ÇILDIRACAĞIM

İleti wolcy » 16 Kas 2012, 13:18

Arkadaşlar aracım 1.3 GLX İ 2000 model. sürekli bir depo lpg ile 300-310 km yol yaparken şimdi 230 km'yi geçmiyor.Anormal olan şeyi hiçbir usta bulamadı yada bileni ben bulamadım.bujiler bosch marka takıldı.hava filtresi yağ ve yağ filtresi hepsi değişti.en son boğaz kelebeği temizlendi adaptasyonu yapıldı.araç sanki gitmiyor.eskiden dokunduğum zaman beni üzmezdi şimdi "bana bi dokunma Allah aşkına çok yorgunum" diyor.lütfen yardım edin.
 
wolcy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Ekm 2011, 09:32
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia Combi Scout 1.4 85 HP

İleti sonerx » 16 Kas 2012, 13:22

dağ bayır yollara gelmez 1,3 motor. ben sattım 1,5 crdi getz aldım,yani 1,3 motor çekmediği için çok basılıyor fakat bunun farkına varılmıyor...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti wolcy » 16 Kas 2012, 13:24

yok patron son 2 aydır böyle araba 110 geçmiyor.çekiş düştü lpg km'si çok düştü.eskiden beni yanıltmazdı öncesini bildiğim için eftikleniyorum.
wolcy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Ekm 2011, 09:32
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia Combi Scout 1.4 85 HP

İleti sonerx » 16 Kas 2012, 13:42

havalar soğudu,lpg filtreleri,lpg kalitesi vb. bende oldu mu bedavaya karbiratörçüde makineye sokuyordum ama sonuç aynıydı,bende 2 tur vanayı sıkıyordum...conta yakma ,supab vb. binlerce etken ... dizelde herşey otomatik crdi motor,hararet ibresini nerde unuttum,,,benimke 1998 modeldi,2010 da km başına 35 krş yakmaya başlayınca hemen sattım...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti osmanakkaya » 16 Kas 2012, 14:29

subap ayarından olabilir 1 ay önce benimde öyle idi subapları ayarlattıktan sonra normale döndü
osmanakkaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 12 Kas 2012, 19:39
Konum: Eskişehir
Ad Soyad: osman akkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skoda felicia 1.3 lxi pickup

İleti wolcy » 16 Kas 2012, 15:27

çok yakması da subap'tan olabilirmi acaba? ben acaba çok mu hava alıyor diye düşünüyordum.umarım dediğiniz gibi çıkar
wolcy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Ekm 2011, 09:32
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia Combi Scout 1.4 85 HP

İleti wolcy » 29 Kas 2012, 16:27

arkadaşlar lpg enjektörlerimi değiştirdim yeniden bi bakım yaptırdım hafta sonu ama yine değişen bişey yok.hala fazla yakıyor.bir fikri olan varmı :x
wolcy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Ekm 2011, 09:32
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia Combi Scout 1.4 85 HP

İleti MadloveR » 29 Kas 2012, 17:05

Subap ayarı yaptırmadıysan mutlaka yaptır. Subaplar gevşedi veya sıkıştı ise çok yakar. Ayrıca yağ değişiminde eski yağın aynısını mı koydular yoksa farklı bir marka mı? Kullanılan yağın bile yakıta etkisi oluyor.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti wolcy » 30 Kas 2012, 08:32

patron bir tek subap ayarı kaldı zaten ama ustaya gittiğimde eksozdan gelen sese göre subap ayarın çok bozuk değil demişti ama arabanın motoru soğukken bir bakalım dedi.artık bunalıma girdim 4 aydır bunun sebebini araştırıyorum.70 tl gaz ile 230 km gidebiliyorum.normal değil dimi?
wolcy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Ekm 2011, 09:32
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia Combi Scout 1.4 85 HP

İleti fencolic » 12 Arl 2012, 20:34

Arkadaşım bende de 2001 felicia var aynı sorunlar bende de var. Aynı kaderi paylaşıyoruz. Araba rampa yukarı yığılıp kalıyor, düz yolda 110'u ancak görüyor. Boğaz kelebeği temizlettim, hava filtresi-yağ-buji herşey değişti ama çok yakıyor lpgde, benzinle aynı neredeyse. Supap ayarı da yaptırdım ben. Birşey değişmedi. kullanımla alakası yok. Ne kadar sert kullanırsan kullan bu kadar yakmaması lazım ki zaten sert filan da kullanmıyorum. Arabadan soğudum iyice.

Bende atiker sıralı var, sende hangi sistem var? Ustaların deneme yanılma yoluyla birşeyler değiştirmesinden-ayar yapmasından bıktım. Montajda hata mı var anlamadım yoksa sistem mi araçla uyumlu değil. Deneyimli arkadaşlardan çözüm önerisi bekliyorum. Param olsa bir gün bile binmem bu arabaya ama şartlar izin vermiyor.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti MadloveR » 13 Arl 2012, 09:03

Arkadaşlar debriyajınız ne durumda kontrol ettirdiniz mi? Baskı balata zayıfladıysa gücü tam olarak iletemediği için yakıt artmış olabilir.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti fencolic » 13 Arl 2012, 16:41

Kontrol ettim, 3viteste el freni çekik şekilde kalkış yapmaya çalıştım, debriyaj yukarda kavrıyor ama motor istop etti. Tam bitik değil yani, tek başına yakıta bu kadar etki eder mi baskı balata?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti arıkan » 17 Arl 2012, 15:00

mrb arkadaşlar şu an 97 model 1.3 motor karbüratörlü bir feliciaya kullanıyorum araç lpg km 470-480 yakıyor tabi bu üst kapak contasını degiştirdikden sonra bu şekilde yakmaaya başladı diyebilirimsıkıntı neden kaynaklanıyor olabilir bi fikri ve çözümü olan varmı? acilinden mesajlarınızı bekliyorum
arıkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 15 Arl 2012, 18:36
Ad Soyad: ömer arıkan
Nereden: Malatya
Arabanız: skoda

İleti ambiantem_06 » 17 Arl 2012, 19:30

egr valfinizde cekişiniz düşmüştür veya oksıjen sensörunden bu sorunu ıyı bılırım yaşadım bizzat debrıyaz balatası subap ayarı falan degıl bırde hava akış metresınden yapar bu problemı bılgınıze.
ambiantem_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 87
Kayıt: 25 Nis 2012, 07:42
Ad Soyad: can
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia ambiante tdi

İleti wolcy » 19 Arl 2012, 12:48

arkadaşlar son olarak subap ayarı yaptırdım fakat hiç bir yol katedemedim.aynı yine.araca yapmadığım şey kalmadı.ama hangi ustaya gittiysem dedikleri ortak şey şu.lpg yi çok bozmuşlar.içindeki gaz oranlarını çok değiştirmişler ve herkes bununla ilgili şikayetçiymiş artık arabayı oynayıp durmayın diyorlar.en mantıklısı dizel arkadaşlar yapacak bişeyi olan varsa söylesin birde onu deneyelim :x
wolcy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Ekm 2011, 09:32
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia Combi Scout 1.4 85 HP

İleti fencolic » 19 Arl 2012, 19:15

wolcy yazdı:arkadaşlar son olarak subap ayarı yaptırdım fakat hiç bir yol katedemedim.aynı yine.araca yapmadığım şey kalmadı.ama hangi ustaya gittiysem dedikleri ortak şey şu.lpg yi çok bozmuşlar.içindeki gaz oranlarını çok değiştirmişler ve herkes bununla ilgili şikayetçiymiş artık arabayı oynayıp durmayın diyorlar.en mantıklısı dizel arkadaşlar yapacak bişeyi olan varsa söylesin birde onu deneyelim :x

Arkadaşım bende de benzer sorun vardı ve şu an büyük ölçüde çözdüm işi. Yardımcı olmaya çalışayım. Motor sıcak değilken, ilk çalıştırınca motor üzerinde işaretlediğim bölgeye balata spreyi filan sık. Motor silkeleniyor mu yani istop edecek gibi oluyor mu bak. Eğer ediyorsa burası sökülüp contası değişecek. Manifolta hava girdiği için araba hava akışını ayarlayamıyor ve ayar yapılsa bile çok yakıyor. Birde lpg enjektör nozülü çapını 1.5 olanlardan taktır. Muhtemelen üzerinde 1.8 var. LPG'cine git 1.5 ile değiştirip tekar ayar yapsın. Ben bu ikisini yaptım 12 litre yakan araba şimdi 8-9!a düştü.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti wolcy » 20 Arl 2012, 08:23

üstadım resim göremedim.balata spreyini nereye sıkacağım resimi bi kez daha gönderir misin? yardımın için teşekkürler
wolcy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Ekm 2011, 09:32
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia Combi Scout 1.4 85 HP

İleti fencolic » 20 Arl 2012, 21:16

wolcy yazdı:üstadım resim göremedim.balata spreyini nereye sıkacağım resimi bi kez daha gönderir misin? yardımın için teşekkürler

İşaretlediğim kısımda özellikle birleşme yerine sık. Zaten orada iki metal arasında lastik conta var. Conta eski ise oradan hava alır.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir