muhtelif sıkıntılarım var lütfen bilgi...?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

muhtelif sıkıntılarım var lütfen bilgi...?

İleti özgürgürel » 27 Kas 2012, 14:26

Merhaba arkadaşlar ben ANKARA-POLATLI'lılıyım.daha önce reno'cu idim,ama ne biliyim biz bu zamana kadar eşşeğe binmişiz.konfor,rahatlık,ergonomik tasarım,v.s. işlevler ne ararsanız çok memnunum.
ama bir kaç takım sorunlarımda yok değil.öncelikle bende 2000 felicia 1.3 glxi stw. var.
size başlıca sorunlarımı belirteyim,şimdiden olumlu yada olumsuz yorumlarınız için teşekkür ederim;
1)aracımı aldığım kişi düz sistem lpg taktırmış randıman alamayınca söktürmüş,bu olay bana ne gibi sorunlar teşkil eder?
2)aracıma lpg taktırmak istiyorum (felicia 1.3 glxi stw.) uyumlu önereceğiniz lpg markaları?
3)aracımın 1-2-3 çok iyi kalkış problemsiz ama 4-5 yapınca sanki arkamdan birisi beni çekiyor,araç yığılıp kalıyor,düz yolda 120-130 giden araç 80-60 a kadar düşüyor.aklı esincede normal devrini yakalıyor.
4)bu aracda triger varmıdır?,araç bakımı için neler yapmam gerekli vede bundan sonra nelere dikkat etmeliyim?
5)yedek anahtar yaptırmak istiyorum.nerede yaptırmalıyım?(cip li)
6)arka bagaj'ı gizleyen katlanır plastiğim yok nereden temin edebilirim?
7)arka bagaşın kilit bölümünü kapatan plastik yok nereden temin edebilirim?
8)üfleme kademe anahtarı 1-2-3 de çalışmıyor,sadece 4 de çalışıyor ne yapabilirim?
SİZİN TECRÜBELERİNİZ BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ,YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM.(nede olsa çok okuyan değil çok gezen bilir)
 
özgürgürel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 27 Kas 2012, 13:35
Ad Soyad: özgür gürel
Nereden: Ankara
Arabanız: felicia 1.3 glxi

İleti MadloveR » 27 Kas 2012, 15:55

Öncelikle foruma hoşgeldiniz.
Dilimin döndüğünce fikrim olan bir kaç konuda yardımcı olmaya çalışayım.

Lpg yi istediğiniz marka taktırabilirsiniz. Fakat montajı yapan yer çok önemli. Bunun için iyice araştırmanızı tavsiye ederim.
Arkadan asılma olayına gelince enjektörlerinizi kontrol ettirin ara ara düzeliyorsa tıkanma olabilir.
Bu araçlarda triger zinciri var. Bakımı geldiği zaman o sizi rahatsız edici sesiyle uyarır zaten :)
İstemiş olduğunuz yedek parçalar hakkında bilgim yok.
Üfleme anahtarına gelince sorun %90 kablodan kaynaklanıyordur. Aynı sıkıntı benim favoda da vardı 2-3 çalışmıyordu kabloda temassızlık varmış. en kötü ihtimal rezistans bozulmuştur. Bir elektrikçiye gösterirseniz hemen halleder.
Bunlar benim kendi fikirlerim. Diğer arkadaşlar da yardımcı olacaklardır.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti feliş » 27 Kas 2012, 17:09

Kolay gelsin abi öncelikle lovatodan kaçın çünkü küçük motorlara göre değil eğer taktıracam derseniz atikeri öneririm bizde atiker taktırdık yakıttan tutun çekişine kadar çok iyi ama taktıracağınız usta çok ama çok önemli biz Kırıkkale'de taktırdık atiker bayisi ustanın ismi cemil usta çok iyi işçilikleri var benden bu kadar tekrar kolay gelsin.
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti AhmetH » 27 Kas 2012, 20:16

Motor benzinde sorunsuz çalışıyorsa temiz bi sıralı sisteminizi takarsınız sorunsuz binersiniz.
motor benzinde sıkıntılıysa belki bakımlarını aksatmışlardır yağı bujisi falan filan biraz üstüne düşünce güzel çalışır cefakar bir makinadır.

Triger kayışı yoktur onun yerine zincir vardır yağ bakımına falan denk getirirseniz değişimini 180 lira civarı alıyorlar. bikere düzgün yaparsanız uzunca süre ses yapmaz.. ses yapsada kopmaz büyük sorun açmaz ama 5-6 yılda bir ihtiyaca göre değiştirmek fena fikir değil..

aracın plastik parçaları zor bulunur araştırmak lazım büyük yerlerden. Çıkma falanda denk gelebilir o kilidi örten plastik biraz zayıf bagajı falan sık sık yükleyen biri hep yerinden çıkartıyor perçin yaptıydım ben yinede atıyor kırılmasın diye indirdim kenara pek bir sorun açtığı yok.. idare eder diyorsanız kalsın.

çip işleri artık kolay güzel bir anahtarcı yapar .

kalorifer fanı demekki sıkıntılı Vika marka yan sanayisi 50 TL civarı para etmez değiştirin yada üzerindeki orijinalse sökünce rulman mulman tamir ediliyor. uğraşanı bulunursa ..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti feliş » 27 Kas 2012, 20:32

Abi kalorifer 1-2-3 çalışmıyor ama 4 çalışıyor demişsiniz, kaputu açın kalorifer kutusunun yani kalorifer motorunun yanında kutudan soketli bir kablo çıkıyor onu söküp soketlerin içine pas sökücü sprey sıkın kuruduktan sonra takın muhtemelen çözülecektir aynı sorun bendede vardı düzeldi
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti Kindred Brujah » 29 Kas 2012, 00:35

Aracım 2000 model 1.3 GLXi felicia, lovato marka tüp taktırdım, smart kit, 10 bin km oldu, sıkıntı yok, lpgde gördüğü son hız 155 düz yolda. Gaza atikercilerinkinden çabuk geçiyor, performansı daha iyi, stop etme sorunu yok (şu an bobin tam randımanlı olmadığı halde). Bana sorarsanız atikerden kaçın, önemli olan elbetteki işçilik ama lovato atikeri havada karada diyorum başka birşey demiyorum. Gidipte bi kasaba prins taktırsanız bile randıman alamazsınız, gidipte ustasına en dandik toplama parçalardan lpg taktırsanız müthiş verim alabilirsiniz. Ama illa marka kıyası yapılcaksa, lovato > atiker. Aksini söyleyen parçaları tek tek incelememiş ellememiş demektir. Ben aracıma lpg taktırırken bütün ankarayı dolaştım, landirenzodan tutun voltran aldesa vs.. ucuz pahalı bütün markaların kutusunu açtırdım içlerine baktım, aldesanın malzeme kalitesi bile atikerden iyiydi.

Sen önce ustanı bul kardeş, sonra bütcene göre bişey seç, bu arada ben ankara damla otogazda taktırdım, ana bayilerinde, takan ustanın adıda yahya, montajıda atiker gibi değil, kaputu açınca bu arabada lpg var demezsin, resimlerini de paylaştım. Yakıt konusuna gelince yazın lpygi 1.98 gibi bir rakamdan alıyordum 17 kuruş yakıyordu kilometrede, şu anki fiyatlarla, düzenli ölçüm yapıyorum, her hafta, kullanım tarzı minimum 3000 devirde vites atarak, sık sık gaza abanarak, bazen kasti olarak vites yükseltmeyerek, kısacası aracı verimsiz ve çok tüketcek şekilde kullanarak 21.5 kuruş yakıyorum. Aracıda sabah soğuğu ve gece ayazında kullanıyorum, öyle öğlen güneşinde değil. Benim diceğim bu kadar araştırmalarına sen devam et.

Ha bu arada dipnot: düz yolda 155, otobanda hafif meyilli denedim 160-165 arasında bi yerde dolandı ibre, ama denemeyin, hatta bu araçlarla 130'u geçmeyin. Geçer geçmesine ama en ufak rüzgarda sağa sola çekmese bile o hissi tadarsınız, eğer acemiliğiniz varsa heyecanlanıp direksiyon hakimiyetini kaybedebilirsiniz, savrulma konusunda çok iyi araçlar değiller, dönüşlerde çok savurur aracın içinde. Alışkanlık meselesi tabi biraz da ama renocuysanız savrulmaya alışmışsınızdır zaten :D

feliş yazdı:Kolay gelsin abi öncelikle lovatodan kaçın çünkü küçük motorlara göre değil eğer taktıracam derseniz atikeri öneririm bizde atiker taktırdık yakıttan tutun çekişine kadar çok iyi ama taktıracağınız usta çok ama çok önemli biz Kırıkkale'de taktırdık atiker bayisi ustanın ismi cemil usta çok iyi işçilikleri var benden bu kadar tekrar kolay gelsin.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir