1998 felica hararet sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1998 felica hararet sorunu

İleti erciyes » 26 Arl 2012, 00:06

Benim düşüncemde termostat dan kaynaklanıyor olmasıdır, antıfırız kullanılmadıysa uzun zaman termostat paslanmadan kaynaklanan sorun dan dolayı zor açıyor olabilir. Degiştirdikden sonra hararetinizin düzeleceginden eminim.
 
erciyes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 164
Kayıt: 08 Ekm 2012, 22:12
Ad Soyad: kazım özdemir
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: fabıa

İleti PİCK-UP » 26 Arl 2012, 01:43

myege35 yazdı:ben 110 normal demiyorum. ama termostatı iptal etmek iyi değil. aracınızın ömrünü kısaltırsınız. ben sadece aracımda bir şeylerin düzensiz calıştığını düşünüyorum. bu termostat olabilir. radyatör müşürü olabilir yada motor ısısı ile radyatördeki ısı birbirini tutmuyor. bu en kötüsü inşallah öyle bir şey değiltir ki contanın yanık olmasıdır. devirdaimi tam oalrak tamamladığındandır.
ama yinede öneriniz içi,n t.ş.k ler PİCK-UP






rica ederim ne demek



şuda olabilir 2 yıl önce başıma gelen bir olaydı bu aracım herşeyiyle normal ancak kırmızılarda fan açıyordu,

aklıma ilk gelen yer sorunun çözümü oldu. Hararet Muşuru diger adıyla Gösterge muşuruda derler , buna bu

malzeme zamanla arıza yaptıgından göstergede kırmızıda açtıgını zannettiriyor sürücüye ancak araç 70 de

açıyordu o muşurdan sonra sorunum düzeldi.



malzemenin kendisi ve değişimi örnek alabilirsiniz...

http://www.skodam.com/kendin-yap/felicia-hararet-musuru-degistirme-t13046.html
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti myege35 » 26 Arl 2012, 18:55

ilgiyle cevap veren ve yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim . aracım az önce servisden cıktı. fan müşürü değiştrildi. ve sorun çözüldü. artık hararet 90 kalıyor sürekli sabit. benden önce ki sahibi hangi sebebden dolayı taktırmış bilmiyorum ama fan müşürünü yüksek değerde takılmış. ondan dolayı 110 da acıyormuş fanı.
myege35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 12 Ekm 2012, 23:29
Ad Soyad: gökhan erdogmus
Nereden: İzmir
Arabanız: 1997 skoda felicia 1.6 glxi

İleti nehuse » 26 Arl 2012, 19:36

Benim aracın orjinal müşürüde öyleydi 110 da açıyordu bir küçüğünü taktırdım.O zamana kadarda bir sorun olmadı.
nehuse
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 23 Ekm 2008, 20:54

İleti Ahmet BALKANCI » 26 Arl 2012, 20:23

Ömer Fatin hocam gerekli bilgileri çok güzel açıklamışlar. görüşlerine katılıyorum. termostatın yaz ve kış takılı olması gerekir. Saygılar.
Ahmet BALKANCI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 137
Kayıt: 25 Nis 2012, 15:54
Ad Soyad: Ahmet BALKANCI
Nereden: Edirne
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000

İleti forman37 » 27 Arl 2012, 00:14

termostad yaz ve kıs takılı olması gerekıyo ama mevsıme gore derecelerı farklı olmasıda gerekıyo .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti myege35 » 07 Şub 2013, 23:58

selam arkadaşlar yine aynı konu ile tekrardan bir sorun paylaşmak istedim. hararet sorunu tam olarak cözemedim sanırım. yada nomar calışıyor. ben bilemedim. şimdi radyatör ve müşür değişti. bir süre sonra termostatda değiştirdik. şimdiki durum ise arac soğu iken rolanti de calıştırıyor. ve arac fan acıncaya kada ısınıyor. rolantide calışmasına rağmen sizce bu normal mi ? hareket halindeyken şehir içi trafiğe girdiğim zaman bile fan acıyor. başka bir arkadaşların aracına bağtığımda hararet göstergesi 90 de duruyor. hiç kımıldamıyor bile. benim aracda sürekli yükselip fan acıyor ısı düşüyor. bir süre sonra yine ısınıyor. tekrar fan acıyor..bilgi veriseniz sevinirim. 97 model 1.6 polo motorlu benzinli
myege35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 12 Ekm 2012, 23:29
Ad Soyad: gökhan erdogmus
Nereden: İzmir
Arabanız: 1997 skoda felicia 1.6 glxi

İleti Ömer Fatin » 08 Şub 2013, 01:35

Müşür ve termostad değerlerinizi yazmamışsınız. o nedenle örnek vererek açıklayacağım. Sizde ona göre önlem alırsınız.

Örneğin; Termostatınız 88C diyelim. Bu demektir ki araçtaki soğutma sıvısı 88c ye ulaştığında termostat açacak ve sıvıyı radyatöre gönderecektir. Radyatörde serinleyen sıvı motora girdiğinde termostat yine kapanacaktır. Böylelikle termostatınız sağlam ise sıvı ısısı 88 derecede kalacaktır. Ancak olaki rolantide veya şehir içi trafiktesiniz. o zaman radyatörde sıvı soğuyamayacak ve ısı 88i geçecektir. İşte tam orada fan müşürü devreye girer. Fan müşürünüz misalen 85-92c ise ısı 92c ye geldiğinde fan çalışır ve 85c ye sıvıyı soğuttuktan sonra fan durur. yani motor ısınız neredeyse 88c de sabit kalır.

Termostatınız 88c ama fan müşürünüz 65-72 ise fanınız çok sık çalışacak ve neredeyse susmayacaktır. Yada termostatınız düşükse bu defada aracınız ısınmadan radyatör soğutacaktır. Bu dengeyi kullanım şekli ve ortamınıza göre iyi belirlemelisiniz.

Ayrıca rolantide ve şehir içinde aracın daha fazla ısınması normaldir. Çünkü radyatöre giren hava sirkülasyonu düşüktür.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti tyilal » 08 Şub 2013, 02:25

peki fan müşürünü 65-72 yapsak daha iyi olmaz mı? fan biraz fazla çalışabilir ama eski araçlarda v kayışından hareket alıp marşla beraber dönmeye başlıyordu
Kullanıcı avatarı
tyilal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 74
Kayıt: 05 Mar 2010, 16:44
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia 1.3 mpi

İleti myege35 » 08 Şub 2013, 17:52

Ömer Fatin yazdı:Müşür ve termostad değerlerinizi yazmamışsınız. o nedenle örnek vererek açıklayacağım. Sizde ona göre önlem alırsınız.

Örneğin; Termostatınız 88C diyelim. Bu demektir ki araçtaki soğutma sıvısı 88c ye ulaştığında termostat açacak ve sıvıyı radyatöre gönderecektir. Radyatörde serinleyen sıvı motora girdiğinde termostat yine kapanacaktır. Böylelikle termostatınız sağlam ise sıvı ısısı 88 derecede kalacaktır. Ancak olaki rolantide veya şehir içi trafiktesiniz. o zaman radyatörde sıvı soğuyamayacak ve ısı 88i geçecektir. İşte tam orada fan müşürü devreye girer. Fan müşürünüz misalen 85-92c ise ısı 92c ye geldiğinde fan çalışır ve 85c ye sıvıyı soğuttuktan sonra fan durur. yani motor ısınız neredeyse 88c de sabit kalır.

Termostatınız 88c ama fan müşürünüz 65-72 ise fanınız çok sık çalışacak ve neredeyse susmayacaktır. Yada termostatınız düşükse bu defada aracınız ısınmadan radyatör soğutacaktır. Bu dengeyi kullanım şekli ve ortamınıza göre iyi belirlemelisiniz.

Ayrıca rolantide ve şehir içinde aracın daha fazla ısınması normaldir. Çünkü radyatöre giren hava sirkülasyonu düşüktür.

acıklamalarınız teşekkür ederim. müşür ve termostat değerlerini tam oılarak bilmiyorum. tamircimle konuşup değerleri öğreneyim. peki olması gereken değerler nedir.?
myege35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 12 Ekm 2012, 23:29
Ad Soyad: gökhan erdogmus
Nereden: İzmir
Arabanız: 1997 skoda felicia 1.6 glxi

İleti Ömer Fatin » 08 Şub 2013, 19:05

Fan müşürünün düşük olması iyi olur diyemeyeceğim. En iyisi termostatla doğru orantılı olmasıdır. Çünkü bizim araçlarımız çabuk ısınan ve çabuk soğuyan motorlara sahiptir.

Ayrıca aracınızın kontrolünü tamamen tamircilere bırakmayın. Her aracın en iyi ustası kullanıcısıdır unutmayın bunu. Herkesin kullanımı aynı olmayacağı için ustalar sizlerin araçlarınızı kullanım şeklini bilemez.

Bakın benim aracımın bagajında sürekli 80kg civarı yük olur ve kullanımın %80'i şehir içidir. Ayrıca Bolu gibi soğuk denilebilecek bir iklimde kullanmaktayım. Kar tipi lastik vs. etkenlerde cabası.

Tüm bu etkenleride düşünerek ben aracımda aşağıdaki değerlerde termostat ve fan müşürü kullanıyorum.

Kasım - Mayıs ayları arasında 88C termostat, 85-92 fan müşürü
Mayıs - Kasımayları arasında 74C termostat, 68-82 fan müşürü


Benim kullanım şeklime göre en ideal oranlar bana göre budur. tabi sizinki iklim, lastik ve kullanım şeklinize göre değişiklik gösterebilir. Onu siz belirleyeceksiniz.
Doğru oranlar aracın stabil çalışmasından yakıta kadar herşeye etki etmektedir.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti myege35 » 08 Şub 2013, 20:55

izmirde oturuyorum, sanırım 88 C termostat, 85/92 fan müşürü uygun olacaktır.
myege35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 12 Ekm 2012, 23:29
Ad Soyad: gökhan erdogmus
Nereden: İzmir
Arabanız: 1997 skoda felicia 1.6 glxi

İleti myege35 » 11 Şub 2013, 23:29


ömer fatin. benim aracın göstergelerin aynısından. burdaki göstergelere göre hararet ibresi olması gereken cızgi hangisidir. bendeki söyliyeyim. aracı ilk aldığımda en üstteki kırmızı çizginin hemen altındaki ince çizgide fan acıyordu. formda bununla ilgili konum var. sonra fan müşürünü değiştirdik. şimdi ortadaki kalın çizgi ile üstteki ince çizgi arasında duruyor. inçe çizgiye yaklaşmadan fan devreye giriyor. düşüyor. sürekli bu şekilde oluyor.
myege35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 12 Ekm 2012, 23:29
Ad Soyad: gökhan erdogmus
Nereden: İzmir
Arabanız: 1997 skoda felicia 1.6 glxi

İleti AhmetH » 11 Şub 2013, 23:52

alttaki kalın çizgide duruyor benimki.

zorlasam bile üstteki inceye dayanmıyor.

motor 1.3 ama.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Ömer Fatin » 12 Şub 2013, 00:29

Benim aracımda 1.3 karbüratörlü ve AhmetH'in değeriyle neredeyse aynı. Yani alttaki kalın çizgide.

Siz öncelikle Hararet müşürü, Fan müşürü ve Termostat değerlerinizi yazın. Sonrasında yorum yapmak ve doğru değerleri bulmak daha kolay olacaktır.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti MadloveR » 12 Şub 2013, 09:28

Arkadaşların da dediği gibi büyük ihtimalle müşür değerleriniz ve termostat dereceniz uyumlu değil. Sorununuz oradan kaynaklanıyor. Normalde hararet ortadaki kalın çizgide çakılı durur, ne düşer ne yükselir. Kışın çok soğuk havalarda biraz ortadan aşağı düşebilir normaldir.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti myege35 » 12 Şub 2013, 18:08

o zaman sorun eğer ordansa çözümü ucuz yoldan hallerim. inşallah ordandır. ilk önce radyatördeki müşür değişti. 1 -2 hafta sonra termostat değişti. muhtemelen uyumsuz görünüyor.
myege35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 12 Ekm 2012, 23:29
Ad Soyad: gökhan erdogmus
Nereden: İzmir
Arabanız: 1997 skoda felicia 1.6 glxi

İleti Ömer Fatin » 12 Şub 2013, 23:06

myege35 yazdı:o zaman sorun eğer ordansa çözümü ucuz yoldan hallerim. inşallah ordandır. ilk önce radyatördeki müşür değişti. 1 -2 hafta sonra termostat değişti. muhtemelen uyumsuz görünüyor.



Bakın herkesin mutabık olduğu konu değerlerin uyumsuz olması yönünde ancak bu şekilde verilen karara göre siz sorunu tespit edemezsiniz.

Siz öncelikle Hararet müşürü, Fan müşürü ve Termostat değerlerinizi öğrenip yazın. Sonra arızanın nerede olduğuna karar verin. Daha değerlerin ne olduğunu yazmıyorsunuz ve buna göre arıza tespiti yapmaya çalışıyorsunuz. Yani boşa kürek çekiyoruz, çekiyorsunuz.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

ÖncekiSonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir