İlk marşta vuruntu neden olur?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İlk marşta vuruntu neden olur?

İleti fencolic » 17 Oca 2013, 18:27

Aracı sabah ilk çalıştırdığımda çok fazla vuruntu yapıyor, gaz versem bile vuruntu devam ediyor. Ama 1-2 dk. olmadan çok azalıyr ve motor ısınınca vuruntu filan kalmıyor neredeyse. Burada yetkili servis yok. Bir tane özel servis var ona gittim olur böyle filan diye geçiştirdi, :? Hiç uğraşmak istemiyorlar bir acayip tavırlar şaşıyorum sanki hayrına yapıyormuş gibi davranıyorlar.
Bu arada benzin ve lpg katkısı kullanmıştım, şeytan kulağına kurşun rölantimdeki dalgalanma kesildi. Motor ısındıktan sonra araç oldukça sessiz çalışıyor. Her depoda bir motto lpg katkısı koyuyorum. ancak dediğim gibi motor soğukken çok vuruntulu çalışıyor, sanki kaputta kedi-köpek dalaşı var.:D
 

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti AhmetH » 17 Oca 2013, 18:42

vites boşta ve debriyajdan ayağınızı çekik mi oluyorsunuz ses gelirken ?

evetse debriyaja basmayı deneyin. Ses kesiliyorsa şanzımanda bir iki bilyanın emekliği gelmiş :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti fencolic » 17 Oca 2013, 18:44

AhmetH yazdı:vites boşta ve debriyajdan ayağınızı çekik mi oluyorsunuz ses gelirken ?

evetse debriyaja basmayı deneyin. Ses kesiliyorsa şanzımanda bir iki bilyanın emekliği gelmiş :D

Vites boşta ve debriyaja basmıyorum. Bunları zaten denedim yani debriyaja bassamda seste değişme olmadı. Şanzımanla ilgili değil motordan kaynaklanıyor sanırım.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti AhmetH » 17 Oca 2013, 18:47

motor yağı 20/50 mi 10/40 mı ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti paranoia » 17 Oca 2013, 19:19

Motorun sabah ilk çalışmadan sonra biraz vuruntulu çalısmasından daha doğal bir durum düşünemiyorum. Yağlanma tamamen motora dağılınca kesilir olur biter. Bu arıza olmasa gerek değil mi ? Gerçi akışkanlığı daha az olan yağlarda kısmen biraz daha fazla osa da ben farklı oldugunu sanmıyorum. LPG katkısı bir şey diyemem ; kullanıcıları daha net bir şeyler söyleyebilirler.
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Otomatik 2011 Makyajlı Ambient

İleti fencolic » 17 Oca 2013, 20:26

AhmetH yazdı:motor yağı 20/50 mi 10/40 mı ?

Yağım 20/50. Kalın olduğu için mi vuruntulu sizce?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti AhmetH » 17 Oca 2013, 20:44

yok zannetmem. 20/50 iyidir. çoğusu injeksiyonluya 10/40 koyar oda ayrı mesela.

velhasıl muhtemelen alternatör veya devirdaim ile ilgili bir rulman sorununuz var.

yüksek ihtimalde alternatör olsa gerek.

motor pistonlar etek vuruyor desek oda ihtimal ama heralde onu anlayabileceğinizi zannederim.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti fencolic » 17 Oca 2013, 23:22

AhmetH yazdı:yok zannetmem. 20/50 iyidir. çoğusu injeksiyonluya 10/40 koyar oda ayrı mesela.

velhasıl muhtemelen alternatör veya devirdaim ile ilgili bir rulman sorununuz var.

yüksek ihtimalde alternatör olsa gerek.

motor pistonlar etek vuruyor desek oda ihtimal ama heralde onu anlayabileceğinizi zannederim.


Ben etek vurma sesini anlayabileceğimi sanmıyorum.:( Sesin nereden geldiğini tahmin edemiyorum yani. Ses sadece motor soğukken ilk çalıştırmada 1-2 dk geliyor, araba gaza geçince kesiliyor. Bu bir ipucu vermez mi? Önce motorcuya mı gitmek lazım yoksa elektrikçiye mi?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti AhmetH » 17 Oca 2013, 23:34

gazda motor daha kibar daha sessiz çalışır.

ses işleri çok karın ağrısı işlerdir. :mrgreen:

iyi tarif edemezseniz servise gidip bulmasını beklemek gerçekten uğraştırıcı oluyor .

aracınızı bırakmanızı falan isterler en basiti.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 17 Oca 2013, 23:38

kendi tecrübemden anlatacak olursam ;

yağ pompası iyi basmaz ise yağ lambası geç söndüğü zaman her bir ateşlemede tak tak tak tak şeklinde bariz etek vurma sesini duyarsınız. ama bu en fazla 3-5 saniye olması hatta hiç olmaması lazım.

ses motor devri ile orantılı artıyor ve tak tak şeklinde ise bu etek vurma sesidir. motor son baharında sayılır :oops:

ayrıca debriyaj işini kontrol ettiğinize göre şanzıman tarafı ile işiniz yok diyebiliriz.

geriye rulmanlar kalıyor. alternatör ve devirdaim..

motor ısınıp boşluklar kendine gelince ses kesiyor anladığım kadarıyla. Ama tam olarak gaza geçince kesiyorsa durum kafa karıştırıcı.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Ahmet BALKANCI » 18 Oca 2013, 17:01

FENCOLİC ARKADAŞIM, ÖZEL SERVİS OLAN ARKADAŞLARINDA ÇOĞU SKODA YETKİLİ SERVİSLERİNDEN AYRILMA. MESALA BENİM USTAM SKODA YETKİLİ SERVİSİNDEYDİ, ŞİMDİ ÖZEL KENDİ İŞYERİNDE ÇALIŞIYOR, MAAŞLA ÇALIŞMAK FARKLI, KENDİ İŞYERİNDE KENDİ HESABINA ÇALIŞMAK FARKLI. BEN USTAMDAN ÇOK MEMNUNUM. MOTORUNDA DA PROBLEM YOK SANIRIM. TABİ DÜZCE'NİN İKLİMİ SOĞUK, BİZİM TRAKYA DA SOĞUK. 1-2 DAKİKA ÇALIŞTIRDIĞINDA SORUN OLMAZ.
Ahmet BALKANCI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 137
Kayıt: 25 Nis 2012, 15:54
Ad Soyad: Ahmet BALKANCI
Nereden: Edirne
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000

İleti fencolic » 18 Oca 2013, 22:15

Dün hiç aracımı çalıştımamıştım, bu sabah çalıştırdım ve bahsettiğim vuruntu çok az oldu. Dikkat ettim sabah çok soğuk olduğunda oluyor bu sorun, çünkü bu sabah hava çok ılıktı o yüzden pek olmadı.

Ben pek tarif edemedim sesi ama tak tak tak şeklinde değil, sanırım etek sesi değil bu. Bu ses sanki motor istop edeceği zaman çıkan ses gibi horultu ve kesik kesik gelen bir ses. motor biraz ısınınca vuruntu ve bu ses oldukça azalıyor.

Bana kalırsa ilk çalışmada soğuk olduğu için yağlama yapmıyor gibi, yağ akmıyor sanki. Motor biraz ısınınca yağlama normal oluyor. Tabi bu sadece benim kafamda kurduğum bir tahmin.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti furunotr » 18 Oca 2013, 23:06

Bende de olur motor soğukken ve özellikle soğuk havalarda; kısa bir süre sonra da düzelir; triger zinciri diye düşünmüştüm ben; aldırış etmiyorum çünki herhangibir problem yaşamadım...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti burak mysterio » 18 Oca 2013, 23:29

Acaba araba jigle açtığı için o ses gelebilrmi dicem ama bilemiyorum
Kullanıcı avatarı
burak mysterio
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 571
Kayıt: 12 Nis 2011, 12:18
Ad Soyad: Burak YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Felicia 1.6 MPİ

İleti MadloveR » 19 Oca 2013, 09:27

Aynen dediğiniz gibi yağlamadan kaynaklanıyor bence. Motor yağlamayı yapınca kesiliyor ses. 10/40 veya 15/40 yağ koyarsanız büyük oranda o vuruntu kesilir. Geçen kış benim araçta da 20/50 vardı aynen sizin dediğiniz şekilde çalışıyordu. Yağı 15/40 la değiştirdim ses kesildi. 20/50 kışın biraz kalın geliyor.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti fencolic » 19 Oca 2013, 16:57

Arkadaşlar bugün bolu dağını çıktım, bilenler bilir virajlı rampalı bir yolu var. Yol 45 km ve yükselti farkı 700 m. civarında. Aracım rampada yığılıp kalıyor yine, arabada 2 kişiyiz bagaj yok. Ne kadar süratli de girsem 3.vitese düşüyorum. Clio-palio gibi arabalar yanımdan geçip gidiyor. Düz yolda basınca gidiyorum 120-130 görüyor zorlamadan. Ama rampaya gelince gaz yemiyor. Ne yaptımsa olmadı moralim çok bozuk. Benzinde de gazda da aynı. Daha önce hiç 1.3 kullanmadım, acaba benim mi beklenim fazla ama 4. vitesle çıkmam gereken yeri 3.vitesle çıkıyorum.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti hakangemini » 19 Oca 2013, 17:54

Valf ayarları ile ilgili olabilir, kompresyon testi yaptırın. Bende kompresometre var. Ama hortumsuz olduğundan direk buji deliğine uygulanabiliyor. Motor soğukken valfler ayarsız ise bu sorunu yaşarsınız. Isınınca valfler uzar ve ses ve motor titreşimi azalır. Yokuş yukarı çekişiniz düşükse valfler yada yakıt/hava oranı ideal değildir yada motor kompresyonunda sorun vardır. Bunların tespiti 30 dakikalık bir iş 8işinin ehli bir ustada). Benzinde yokuş yukarı çıkarken hıza göre bir üst viteste gaza bastığınızda şıkır şıkır metalik ses geliyorsa avans ayarı yada valf ayarı sorunu vardır.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti yabani » 19 Oca 2013, 23:28

Soğuk havalarda ve ilk çalışmada yapııp araç ısınınca kesiliyorsa subaplardan da olabilir, bu ilk çalışmada gaza bastığınızda ekzosdan duman atıyorsa subap iticileri bir kontrol ettirmekte yada o kontrole kadar ince yağ koydurmakta fayda olabilir. tabi sonuçta bende motor ustası değilim ve aracınızı görmedim/sesi de duymadım bu yüzden en doğru saptamayı ancak aracın yanında olan bir usta söyleyebilir.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir