Bu araba neyin kafasını yaşıyor?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bu araba neyin kafasını yaşıyor?

İleti fencolic » 20 Şub 2013, 19:22

Arkadaşlar son zamanlarda ufak tefek çıkan aksilikler beni iyice arabadan soğuttu.

1. Motorda aldığımdan beri var olan motor soğukken vuruntu olayı halen devam ediyor. İlk çalıştırmada rölantide gaz versemde 2000 deviri görmüyor, gaz verdikçe vuruntu artıyor. Sanki pistonlar yuvasında rahat hareket etmiyor gibi..Sonra daha 1 dk olmadan düzeliyor.

2. Arabada orjinal laserline alarm var. Son günlerde kilitleyip gittikten sonra durduk yere alarm ötüyor. Bazen 5 dk. sonra bazen 2 saat sonra.. Sigortayı değiştirdim, alarm anahtarıyla açıp kapattım ama yine aynı. Birşey dokunuyor desem bu alarm darbelere duyarlı değil bildiğim kadarıyla, sadece hırsızlık alarmı.

3. Geçen korna ötmüyordu, 1 gün sonra kendiliğinden düzeldi.

4. Rölantide dalgalanma olayı boğaz temizliği-adaptasyon sonucu düzelmedi. Yakıt katkıları kullandım ve çok azaldı ama tam geçmedi.

5. 3000 devirden sonra motor çok bağırıyor, içim acıyor artık basamıyorum.

Sözde adı usta olanlar da işin kolayını bulmuş, onu değiştir bunu değiştir.. Onu bende akıl ediyorum zaten, sen ne işe yarıyorsun? Sorun kesilene kadar boğaz kelebeğini, distribütörü, ateşleme bobini, sensörleri v.s sırayla değiştirince zaten problem kalmaz. Ustalık nerde kaldı?

Zahmet edip okuduğunuz için teşekkür ederim, hayırlı akşamlar..
 

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti Formancı3450 » 20 Şub 2013, 19:30

Merhaba üstad.Öncelikle aracındaki problemlere gerçekten üzüldüğümü belirtmek isterim.Arabanın motoru soğukken vuruntu yapmasının nedeni volant olabilir.Eğer bundan sıkıntınız yoksa bu durum trigerden de kaynaklanıyo olabilir.Örneğin skoda forman larınki zincir olduğundan zamanla gevşeklik oluşuyor ve şakırtı yapıyor.Kornanın çalmama durumu elektronik korna mekanizmasının oksitlenmesinden olmuş olabilir.Sökülüp temizlenirse eğer düzeleceğini düşünüyorum.Benim formanda da sellektör atarken korna çalıyodu Söküp temizlediğimizde bu sorun bitti.Yardımcı olabildiysem çok memnun olurum.Hayırlı günler...
_-_34 FCU 71_-_
SKODA FORMAN ''GREEN HULK''
Kullanıcı avatarı
Formancı3450
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 10 Kas 2012, 00:45
Ad Soyad: EMRE KIRMIZI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SKODA FORMAN 135 L

İleti fencolic » 20 Şub 2013, 20:42

Triger zinciri gevşemişse değişmek mi lazım yoksa gergin hale getirmek mümkün oluyor mu? Araba 2001 model-92 bin km.de değişmesi gerekir mi?

Volant dişlisi baskı balatası ile ilgili bir parça değil mi? Kontrol edilmesi basit birşey mi yoksa sökmesi bakması zahmetli mi?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti furunotr » 20 Şub 2013, 23:00

Alarmın durduk yere çalması ile ilgili bir tecrübem var; bilemiyorum durum sizde farklı olabilir belki; benim akü ölmeye başlamış; ben farkında değilim; yeterince şarj tutmuyor ve akım belli bir seviye altına indiğinde alarm kendi kendine ötmeye başlıyordu; sorun aküyü yenileyince düzeldi... Aküye bir baktırın dilerseniz; belki benimki ile benzer bir sorundur...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti furunotr » 20 Şub 2013, 23:01

Triger zinciri de eğer kurtarıyor ise gerdirilebiliyor sanıyorum... İyi bir ustaya göstermek gerek; benim ustam 150000 civarı kontrol ederiz; eğer gerekirse değiştiririz demişti...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti fencolic » 20 Şub 2013, 23:49

furunotr yazdı:Alarmın durduk yere çalması ile ilgili bir tecrübem var; bilemiyorum durum sizde farklı olabilir belki; benim akü ölmeye başlamış; ben farkında değilim; yeterince şarj tutmuyor ve akım belli bir seviye altına indiğinde alarm kendi kendine ötmeye başlıyordu; sorun aküyü yenileyince düzeldi... Aküye bir baktırın dilerseniz; belki benimki ile benzer bir sorundur...
Aküden olabilir, bu hiç aklıma gelmemişti. Çünkü aküyü 1 ay kadar önce boşaldığı için takviye yaparak aracı çalıştırmıştım. Hemde ilk seferde marş almadı, biraz bekledim sonra marş bastı.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti hetepe » 21 Şub 2013, 08:45

fencolic yazdı:.................


1- triger zinciri olabilir, besleme sistemi de...bakılmalı,
2- Darbe sensörünü iptal edin, kapı switclerini kontrol edin, tetikliyor olabilir. olmazsa alarmı değiştirin, kurtulun ucuz olduğundan tamir ettirmeye değmez, zaten tamir de edemezler,
3- Kornanın içi su almış, çamurlanmış falan olmalı, kornayı söküp, içini temizleyin, küçük olasılık la korna butonu da meme yapmış olabilir,
4- enjektör ve/veya boğaz kelebeği sorunu...tabii benzinde de yapıyorsa, -varsa- LPG sistemi de şüpheli.
5- debriyaj seti şüpheli, kaçırıyor olabilir ve kaçırıyorsa değişimden başka çözümü yok.
Kolay gelsin.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti sainz » 21 Şub 2013, 10:58

fencolic yazdı:Arkadaşlar son zamanlarda ufak tefek çıkan aksilikler beni iyice arabadan soğuttu.

1. Motorda aldığımdan beri var olan motor soğukken vuruntu olayı halen devam ediyor. İlk çalıştırmada rölantide gaz versemde 2000 deviri görmüyor, gaz verdikçe vuruntu artıyor. Sanki pistonlar yuvasında rahat hareket etmiyor gibi..Sonra daha 1 dk olmadan düzeliyor.

Kesinlikle jikle aşamasındaki beslemede hata var. Az da olsa ısınana kadar ya çok zengin karışım geliyor ya da hava olması gerekenden çok az geliyor. Aynı sorunu Favorit' imde yaşamıştım. İmzadan anladığım kadarıyla aracınız enjeksiyonlu. Eğer öyleyse gerekli sensörlerin kontrolü yapılmalı. Karbüratörlü ise de jikle kelebeğinin tam kapalı konumda iken olması gereken konumu bozulmuş. Ayar ile jikle kelebeğine biraz daha açıklık verildiğinde muhtemelen düzelecektir.
fencolic yazdı:2. Arabada orjinal laserline alarm var. Son günlerde kilitleyip gittikten sonra durduk yere alarm ötüyor. Bazen 5 dk. sonra bazen 2 saat sonra.. Sigortayı değiştirdim, alarm anahtarıyla açıp kapattım ama yine aynı. Birşey dokunuyor desem bu alarm darbelere duyarlı değil bildiğim kadarıyla, sadece hırsızlık alarmı.

3. Geçen korna ötmüyordu, 1 gün sonra kendiliğinden düzeldi.

Elektrik sistemi komple gözden geçirilmeli.
fencolic yazdı:5. 3000 devirden sonra motor çok bağırıyor, içim acıyor artık basamıyorum.

Favorit-Felicia' nın bu motorlarında eski buji, ayarsız karbüratör, yanlış supap ayarı, ...vb. gibi bir durum varsa, motorun bağırıntısı çok fazla oluyor. Bana kalırsa bazı ayarları bozulmuş veya buji, hava filtresi, ... gibi değişmesi gereken parçalar var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fencolic » 21 Şub 2013, 16:43

hetepe yazdı:
fencolic yazdı:.................


2- Darbe sensörünü iptal edin, kapı switclerini kontrol edin, tetikliyor olabilir. olmazsa alarmı değiştirin, kurtulun ucuz olduğundan tamir ettirmeye değmez, zaten tamir de edemezler,
Kolay gelsin.


Bildiğim kadarıyla darbe sensörü özelliği yok orjinal alarmda, eğer yanlış biliyorsam nasıl iptal edileceğini söyler misiniz?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti MadloveR » 21 Şub 2013, 16:52

Büyük ihtimal göğüsün altına direksiyonun sol tarafına doğru yerleştirmişlerdir. İki tane kutu olur biri büyük elektrik fişlerinin takıldığı, biri de küçük. Büyük kutu üzerinden küçük kutunun bağlantı fişlerini çıkarırsanız alarm çalmaz.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Ahmet BALKANCI » 21 Şub 2013, 17:00

BENİM ARABA DA 156.OOO KM'DE TRİGER ZİNCİRİ HAFİF SES YAPIYOR. USTAM KOPMAYACAĞINI SÖYLEDİ. VW GRUBU YENİ ZİNCİR SETİ ALDIM YAĞ DEĞİŞİMİNDE DEĞİŞTİRİCEM. SAYGILAR.
Ahmet BALKANCI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 137
Kayıt: 25 Nis 2012, 15:54
Ad Soyad: Ahmet BALKANCI
Nereden: Edirne
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000

İleti fencolic » 21 Şub 2013, 17:30

Triger zinciri değişim işçiliği sanayide yaklaşık ne kadar tutar? Triger değiştirirken devirdaim ve V kayışı da değişiyor mu?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti Formancı3450 » 22 Şub 2013, 19:18

Triger zinciri gevşediyse kaçarı yok mecburen değişmesi gerekir.Değişmesede sıkıntı olmaz sadece ses yapar.Volant da baskı balatayla ilgili dediğiniz gibi.söküp takması zahmetlidir.Arıza varsa komple değişmesi gerekir...
_-_34 FCU 71_-_
SKODA FORMAN ''GREEN HULK''
Kullanıcı avatarı
Formancı3450
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 10 Kas 2012, 00:45
Ad Soyad: EMRE KIRMIZI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SKODA FORMAN 135 L

İleti felicia042 » 22 Şub 2013, 23:20

Bence bi cihaza bağlattırın bir arıza varsa çıkar
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir