İLK ÇALIŞMADA TEKLEME PROBLEMİ VE ÇÖZÜMLERİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İLK ÇALIŞMADA TEKLEME PROBLEMİ VE ÇÖZÜMLERİ

İleti foton » 24 Tem 2013, 23:24

2001 MPI 94000 KM DE FELİCİA SAHİBİYİM. SABAH KONTAĞI ÇEVİRDİĞİMDE ARABADA TEKLEMELER MEYDANA GELİYORDU VE 2 DK SONRA DÜZELİYORDU. LPG İLE ALAKALIDIR DİYE DÜŞÜNDÜM AYNI PROBLEMİ BENZİNLİLERDE DE YAŞANDIĞINI BU SİTEDE YİNE OKUDUM. ARACIN ENJEKSİYON SİSTEMİ, SUBAB AYARLARI, BENZİN DEPOSU TEMİZLİĞİ VS. HEPSİNİ YAPTIRDIM TABİİ USTALARIN GÖRÜŞÜYLE.1000 TL PARA HARCAMAMA RAĞMEN SORUN ÇÖZÜLMEDİ. VE BANA DAHA İŞTE ÇELİK SÜBAB YAPALIM YOK İŞTE CONTALAR SU KAÇIRIYORDUR DİYE BİR SÜRÜ ŞEY YAPTIRMAYA ÇALIŞTILAR.SONUNDA ÇÖZÜMÜ BEDAVAYA BULDUM GERÇİ ÇOK BEDAVA SAYILMAZ AMA :) TORPİDONUN ALTINDAKİ SİGORTA KUTUSUNU AÇIN ÜST KISIMDA RÖLE DENİLEN SİYAH KUTULAR VAR,( BENİMKİNİN BİR TANESİ YERİNDEN ÇIKMIŞ ONU YERİNE TAKTIM) ONLARI KONTROL EDİN YERİNDEN ÇIKAN VARMI, ONDAN SONRA ÜSTÜNDE NUMARALAR YAZILI SİGORTALAR VAR 22 VEYA 23 TANE ONLARI TEK TEK SÖKÜN SIRAYLA BİRYERE YERLEŞTİRİN YARIM SAAT BEKLEDİKTEN SONRA AYNI YERLERİNE BİRDAHA TAKIN. SONRA FARKI YAŞAYIN. BAKIN BU SIKINTIYLA KARŞILAŞIRSANIZ DEDİĞİMİ YAPIN ÇÖZÜM OLMAZSA MOTORA HİÇ DOKUNMADAN ÖNCE BİLGİSAYARA BAĞLATIN ARACIN BEYNİYLE İLGİLİ VEYA OKSİJEN SENSÖRÜ İLE İLGİLİ BİR SIKINTIDIR BÜYÜK İHTİMAL. BİZİM USTALARIMIZ HEMEN MOTOR KAPAĞINI AÇMAK İSTEDİĞİ İÇİN ELEKTRONİK KONULARLA İLGİLENMEZLER.
 
foton
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 24 May 2013, 18:49
Ad Soyad: emre sarıçağ
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia

İleti AhmetH » 24 Tem 2013, 23:54

biraz teknik konuşmak gerekirse siz aracın öğrendiği uzun dönem ince ayarları silmişsiniz.
muhtemelen ayar sıkıntınız varsa 1 aya kadar sorununuz gene nüks eder çünkü araba yeniden öğrenir. :oops:

araçtaki beyin(ECU) oksijen sensörü vasıtasıyla aracın çalıştığı her an injeksiyona ince ayar verir buna kısa dönem yakıt düzenlemesi diyorlar (STFT = Short Term Fuel Trim)

belli süre sonra beyin eğerki sürekli aynı ince ayarı yaptığını anlarsa; arkadaş bu iş kısa dönemle olmuyor bari bunu uzun döneme kaydedekte hep böyle çalışak diyor. Bunada Uzun dönem yakıt düzenlemesi diyorlar (LTFT = Long Term Fuel Trim)
ve bu bilgide akü sökülmezse yada sizin gibi röleler sigortalar sökülmezse hep kayıtlı kalıyor.

Peki sorun neden oluyor ?

Sorun LPG nin ayarının düzgün olmamasından kaynaklanıyor olabilir. öyle bir ayar bozukluğu vardır ki kendini son raddeye kadar trimlese bile kurtaramıyordur.
Sanırım sizin durum böyle birşeyden kaynaklanıyor olsa gerek. Çoğu böyle sıkıntısı olan aracın motor arıza yada Oksijen sensörü ışığıda yanıyordur.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 24 Tem 2013, 23:58

ayrıca ilk çalıştırma sorunlarının büyük kısmıda hararet müşürü kaynaklı olabiliyor aklınızda bulunsun.
arıza tekrar ederse yeni bir hararet müşürü ile aracınızı deneyebilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti furunotr » 25 Tem 2013, 01:57

ECU arızası da bu tip sorunlara yol açabilir; diğer seçenekler denendikten sonra sorun burada da aranabilir...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti balistic » 25 Tem 2013, 16:25

Acaba benim aracımın problemi de aynı sebepten olabilir mi?
http://www.skodam.com/favorit-forman/motor-ilk-calistirmada-zor-aliyor-t31678.html#p385876

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti AhmetH » 26 Tem 2013, 03:28

favoritte ECU olmadığından karbüratör kaynaklı bir sorun olması çok büyük ihtimal.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti balistic » 27 Tem 2013, 16:58

AhmetH yazdı:favoritte ECU olmadığından karbüratör kaynaklı bir sorun olması çok büyük ihtimal.



Öneriniz için çok teşekkür ederim...

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti kalppili » 19 Ağu 2013, 13:48

arkadaşım bende de aynı problem vardı boğaz kelebeği kaynaklı büyük ihtimal serviste benim boğaz kelebeğini söktü usta sıfır boğaz kelebeği taktı onunla beyne ayar yaptı sonra benim kelebeği taktı çok şükür ondan bu yana ne stop etme ne dalgalanma yaşamadım
Kullanıcı avatarı
kalppili
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 21 Şub 2013, 12:02
Ad Soyad: abdulkadir okuroğlu
Nereden: Konya
Arabanız: felicia 1.6

İleti foton » 03 Eyl 2013, 14:38

Evet arkadaşlar sigorta sökme takma işlemi geçici oldu tüp ayarı yaptırdım şu anda düzeldi. Burada bir husus var bu tüpçü arkadaşlarında hiçbirşey bilmediği zorla ayar yaptırdım neymiş ilk çalışmayı benzinde yapıyormuş bir halttan anladıkları yok ayrıca aracın benzindeki durumuda daha iyi oldu. Bu arada tüp aracın bütün beyin sistemine etki ediyor galiba iyi bir ayar önemli demekki.bu sıkıntı başınıza gelirse önce kolay ve ucuz yoldan başlayın birkaç ustaya mutlaka gösterin çoğu hiçbirşey bilmiyor.
foton
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 24 May 2013, 18:49
Ad Soyad: emre sarıçağ
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir