lpg tekleme-Atiker beyin-merkezi ateşleme beynİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

lpg tekleme-Atiker beyin-merkezi ateşleme beynİ

İleti konevi1 » 27 Tem 2013, 03:10

*************İNSANLIK ÖLMEMİŞ, HALA YAŞİYOR***********

Lpg tekliyor diye 3 ay önce beyin yeniledim, elektrik rolesi taktırdım, zaman ve belki 100-150 lira para harcadım, değiştirmeden önce 4 , değiştirdikten sonra son iki ayda bugün dahil 4 kez yolda kaldım... Oysa ateşleme beyni problemliymiş, Hikaye ise altta... Siz siz olun, bir tane tevzi makarası, bir tane ateşleme beynini alet çantanızdan eksik etmeyin..!

**** İNSANLIK ölmemiş, HALA YAŞIYOR****
VARAN-1- Merhaba dostlar, sabah 95 felicia-lx skoda emektar ile Meram Gödene Tokiden işe doğru yola çıktım. Malum Toki Türklerindeniz ya, Gonyaya 20 km. mesafe var. Araç lpg beyin parçasını 4-5 kez stop ettiği, yolda bıraktığı vb.sebeble geçen mart ayında değiştirmiştim. Bir ay önce Sivasta benzer tekleme yapmış, hafta başında yine stop etmiş aracı vurdurarak çalıştırmıştım. Sabah lpgden benzine aldım, 300-500 m sonra araç tekleyerek stop etti. Yolda yapım çalışması var, yanımda ortopedik özürlü oğlum var, sağ kol-elini kısıtlı ölçekte kullanabiliyor, rampada kaldık.

Yol yapım işçilerine rica ettim aracı düzlüğe alıp vurdurarak çalıştırma denedim olmadı, araç hafif olduğu için tekrar 2-3 kez denedim çalışmadı, 15-20 dk.geçti. Tam ümidi kesmiş, servis çağırmayı düşünürken marş yaptım araç çalıştı, oğlumu bilgisayar kursuna bıraktım, işyerine haber verip gaz beynini değiştirdiğim Emre Atiker servisine yöneldim. Durumu anlattım, gaz beynini kontrol ettiler ateşleme ünitesine baktılar, rolanti ayarı yaptılar, deneme sürüşü yaptım, problem yok... Başkaca kontrol ettirmem gereken bir yer varmı, görünürde herşey normal, araca her türlü bakımı yaptırdığım için, buji-marş dinamosu, akü, v kayışı, bobin, akü yeni ateşleme beyni, distrübitör vb.yürüyen aksam Sivasa gitme öncesi frenler, rot rotil, far ayarı, rot-balans tamam, arabada eksik bir şey de yok yani... İşe döndüm, aracı kayınvalidegile bıraktım, yürüyerek çalışma ve İşkurumuna döndüm.Akşama iftara davetliyiz...

VARAN- 2--Klasik Konya yemekleri ve su börekli iftarı tamamladık, canınız çekmesin...Saat 23.30 eve dönmek üzere yola çıktık, 2 km filan gittik tam Konya Stadyumunun önünde, pastane ve cafelerin önünde araç stop etti, sağa çektim, araç ful dolu korktuğum başıma geldi, araba çalışmasın mı? Benzine aldım yine çalışmadı, aracı vurdurarak çalıştırma imkanı yok, şehrin göbeğindeyiz, trafiği tıkıyoruz, aracı bırakıp yürüyerek kavınvalideye gidebiliriz, belediye otobüsüne yetişemeyiz, Bacanağı arayıp bizi almasını isteyebilirim vs. Aracı boşalltım, babam ve kızlarım iteledi, lambalara geldim, vurdurma işlemi işe yaramadı, bu ara Cafeden çıkan iki delikanlı abi, sağa dönün aracç yakında akü takviyesi yapalım dedi. Askeri hastane istikametine döndük, 5 dakikaya yakın lpg'de, benzinde marş yaptık araba çalışmadı. Sağa çektim bekliyorum.
Alet çantamda tevzi makarası var, ateşleme beyni var, uzun hikaye felicia ateşleme sistemi biri 6 liralık diğeri 25 liralık iki parçayı çabuk eskitiyor, onun için ihtiyaten bulundururmaktayım, tevzi makarasını denedim çalışmadı, bu arada 7 yıldır ilk yardım çantasında atıl duran akü lambasını açtım kutup başlarına bağladım, merkezi ateşleme beyninin kablolarını söktüm elimdeki beyne taktım, ama aracın metalik bir aksamına değdirmeden havada kızlara verdim, marş yaptım yine çalışmadı. her zaman sanayide tamir yaptırdığım ustamı aradım, cep cevap vermiyor, saat oldu 00-10, Değerli Bacanağımı aradım, tanıdığın usta, servis varmı diye oda eve gitmeden atladı geldi.Bu arada hz.googleden bir türlü skoda yol yardım servisinin 0800'lü telefonuna da erişemedim, böyle akıllı telefonun neyse..Peder, Bacanak, yeğenim Ahmet iteledi, vurdurup çalıştıracağız ya yine olmadı...Gaz, benzin derken araç boğuldumu, Ustam aradı, Özkaya otomotiv gelemiyeceğini, park et git yat, sabaha zaten çalışır al-gel kontrol edelim derken araç 2-3 kez benzinde çalıştı ama tekrar stop etti. Ne kadar marş yaptıysam velhasıl çalışmadı..

VARAN-3 Saat 01.00 oldu, biraz bekleyip marş yaptık acaba çalışırmı diye olmadı, aracı kaldırıma park ettik, Bacanak bizi Meram Tokiye bırakacak, sabah ben aracı sanayiye götüreceğim noktasındayız, bu arada 3-5 marş daha yaptık yine çalışmadı, Bu arada Tutku Çiğ köftenin oradan cabriolet Woswos tarafından bir arkadaş geldi, abi dinamoyu yakacan aküyü bitirecen dayanamadım geldim, aç kaputu marş yap, bu arada buji kablosunu sökmüş, abi bunun ateşleme beyni çalışmıyor dedi. Bende ismi Hasan imiş kardeş bende yedek beyin var dedim, yerini gösterdim, kabloları taktı, Ben dedim ki ben biraz önce denedim çalışmadı, Arkadaş sordu abi şasesini yaptınmı? Şartel düştü, şimşek çaktı, beyin sağ ön çamurluk içinde kaportaya sabit sigara paketi boyunda birşey yani...Kaportadan eksi, kablolardan artı uç alıyor ve MUCİZE ...kablo takılı, kaportaya temaslı ve 1 saatten fazla çalışmayan araç birinci marşta canavar gibi çalıştı...Arkadaş birde alet edevat çantası getirdi, bendede takım çantası var, pense, anahtar takımı filan 5 dakika içinde yenisini monte etti. Teşekkür ettik, ücret vermek istedik, İNSANLIK öldümü abi dedi, hatta benimde beğendiğim TUTKU Çiğ köftenin akrabası olduğunu çay ikram edebileceğini söyledi, saat 01.30 olduğu için ayrılmak istedik, kartvizit aldık...

Hiç tanımadığım halde Sabah yol emekçisi işçiler yardımcı oldular, tırnak içinde belki küçümseyerek baktığım Cafeden çıkan hemşehrilerim akü takviyesi yaptılar, hiç tanımadığım Hasan bey merkezi ateşleme beynini değiştirdi. Kendi hesabıma çok şey kazandım, kendilerine yusuf yusuf 3.5-4 atarken en içten ve samimi teşekkürlerimi ettim, hayırlı ramazanlar diyerek vedalaştım. Bacanağıma ve çocuklara teşekkür ettik, bu kadar Tutku Çiğ Köfte dedikten sonra birer çiğ köfte dürüm yedik, kontağı çevirdik ve mutlu son EVDEYİZ...

Bir diğer tecrübe bu arkadaş yardım etmese, ben aracın şasesini yapmadığımdan/bilmediğimden ateşleme beyni çalışmamıştı ya, sabah çalışırmıydı bilemiyorum, çalışırsa sanayiye giderdim yüzde 90 bi şey bulunamazdı, çünkü her şey sağlam, beynin bir kontrol ünitesi yoksa oraya hiç bakılmazdı. Çalışmasaydı Usta dükkandan gelir, en aşağı 50-100' lira masraf çıkarırdı. Gece 12'de araç yolda kalmasaydı belki ben başka bir yerde kalır belki Ebe olarak göreve başlayacak kızımı Yozgata götürürken arıza yapacaktı vs.

SONUÇ: Hayır ve Şer Allahtandır, neyin hakımızda hayırlı neyin Şer olduğunu saptamamız hem zordur, hem irfan ister, hemde kemalat ve ihsan sahibi olmayı gerektirir.Diğergam insanlar benim gibi acizlere yardımcı olmaktan çekinmezler, yolda kalmışa düşkünlere yardımcı olma noktasında kendime özeleştiri yapıyorum: bana yardımcı olanlar kadar bende bir çap varmıdır, maalesef bu ölçekte sıfır, kentin dağdağalı koşuşturmacasında beni ve hepimizi bir bencillik ve duyarsızlık kuşatmışmıdır evet..!

Ama bak İnsanlık ölmemiş, o zaman haydi İnsan olalım..! Hayırlı Sahurlar, hayırlı ramazanlar....
 
2007 Octavia MPİ
Kullanıcı avatarı
konevi1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 17 May 2007, 15:45
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia 2007 A5 kasa MPİ

İleti PİCK-UP » 27 Tem 2013, 15:27

sonuna kadar yazınızı okudum aynı sorunu sattıgım pickupımda yaşamıştım sağlam beyin bozulmuş araçtaki tüm malzemeleri söküp kontrol etmiştik hepsinin saglamlıgını teyit edince aracın ateşleme beyninden şüphelenmiştik.

ve şüphemiz dogru çıktı yeniledik ve sorunun kış aylarında aracın çamurluk içlerinden ateşleme beyninin arkasının üst kısmında bulunan fabrikasyon bir delikten su altıgını zamanla bu malzemenin bozuldugunu anlayınca aracın ön iki çamurluk içlerine orjinalinde bulunmayan (bazılarında var ancak bizim araçta olmayan) davlumbaz ları taktırınca o parçadan bir daha sorun vermemişti..

sizin aracınız da da yok ise taktırmanızı önerrim aksi halde kış aylarında su alınca malzemeyi bozuyor. ;)
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti konevi1 » 27 Tem 2013, 23:22

Teşekkürler Semih bey, dediğiniz noktada beyne doğru su damlatan bir delik var mı bakayım. Birde pet su şişesinden de muhafaza yapılabiliyormuş.

Felicialarda bu kronik bir problem olarak gözüküyor. Ateşleme beyni yanması ve tevzi makarası yanma olayı, bazende şans işi kimin başına gelirse gibi...

2007'de yolda kalınca tamircim gelip değitirmişti, pazar günü maaile yolda kalmıştım.
2009'da kayseriye 50 km kala araç stop etmişti, tevzi makarası yanmıştı.

2007'de taktırdığım ATİKEr gazı 2012 son aylarına kadar sıfır sorunla süper tasarruflu kullanımla geçirdim, Ancak 2012 son aylarından başlayarak 8-9 ay içinde aralıklı olarak arka arkaya gelen tekleme, stop, yolda kalma ve tekleme yüzünden beyinde problem var diye 20 liraya beyne ilave role taktırdım, mart ayında sırf bu yüzden tekrar 75 lira vererek beynini yeniledim. Son 1.5 ayda biri Sivas da olmak üzere 3 kez ve Cuma gecesi yine yolda kaldım.Oto elektrikçime de en son sordum, elektrik sisteminde bir problem yok, gaz pisliği filan dedi geçti... Enson dün gece Konya şehir merkezinde kaldım, hayırhah vatandaşın yardımıyla işi çözdük.

Aracı 3. el olarak ben aldım, 102binden 148 binlere geldik. Ekonomik, az yakan mütevazi bir araç, Ama böyle dertleri de var. Felicia düz yol aracı olarak fevkalade iyi, 1300 motor ancak 58 beygir gücüyle zayıf rampa sevmeyen ve kuş serisi araçlara göre kıyas kabul etmez konforu var. 2006'da 7.5 milyona aldım, 3 milyonu bulan parça değişimi, tamirat, 100 bin bakımını yaptırdım, triger zinciri-devridaim motoru değişimi, cam krikosu, egzos 2.3.parça vs. yaptım, Yedek parçasının da skoda-WW-Opel grubunda pahalı olduğu bir gerçek, Mercedes -BMV passat-Seat grubu için bir şey bilmiyorum.Golf platformunda üretildiği içinde kaporta eli yüzü düzgündür....Bu bütçeyle bu masraf tablosuyla 18 yaşındaki arabadan bu kadarlık performans denilebilir...Şoförlüğüm acemiliğini ve araç kullanmanın güzelliğini ve olur olmaz her yere gittiğim bir araç olarak hakını da yememek lazım...

Ateşleme beynindeki kısmı bozulmalar, ilk çalıştırmada probleme yol açıyor, araçda giderken stop, tekleme ve çekiş sorunlarına yol açıyor ama biz beyin-yakıt pompası, gaz beyninin markasına filan kusur buluyoruz. Şimdi benim aklıma 35-40 bin km yapmış gaz beynini bile boşuna yeniledim fikri hakim oldu...
2007 Octavia MPİ
Kullanıcı avatarı
konevi1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 17 May 2007, 15:45
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia 2007 A5 kasa MPİ

İleti PİCK-UP » 29 Tem 2013, 22:27

ben davlumbaz taktırdım. 2 aracıma da kesinlikle beyinle ilgili hiçbir sorun yaşamadım.

tevzi makarasıyla da ilgili sorun yaşamadım dispiritörü komple orjinal olan mal ile değiştirin kesinlikle tekrarlamaz.

aracınız sağlıklı bir motora sahipse eğer.


keyfli sürüşler.


aracımın motoru ;) maaşallah

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=398769683519372&set=a.398768866852787.94510.100001590328743&type=3&theater
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti konevi1 » 30 Tem 2013, 09:24

Sağolun, davlumbaz konusunu araştırıyım, Siz skoda parça satıcılarında olan bir şeymi taktırdınız? Yoksa siz kendinizmi bulup monte etirdiniz? (Saç veya plastik muhafaza)

Ben aracın üçüncü sahibiyim, genelde motorun iyi olduğunu söylendi. 5 yıl erkek+5 yıl bir bayan kullanmış ben 2005 aralığından beri kullanıyorum. Genelde orijinal ve miadı dolan parçalar bana rastgeldi, mümkün mertebe orijinaliyle değiştirdim, bazende yan sanayi aldım.(dikiz aynası, stop lambası gibi)

Distribütörün kapağını yeni kömür bitmesi nedeniyle değiştirdim, Distribütör alt takımınında orijinal olma ihtimali yüksek, değişmesine ihtiyaç varmı baktırmam lazım,

Skoda feliciadan da anlayan iyi bir oto elektrikçi bulup ateşleme sistemini gözden geçirtmek ve bu iki probleme
neyin yol açabileceğini irdelemek lazım...


Tevzi makarası da iki kez yandı, 2009 ve Nisan ve 2011 Temmuz, ikincisinde yan sanayiymiş bosch marka tak dediler onu taktım, bir tanede yanımda yedek var, ateşleme beynide yedekteydi

Selamlar...
2007 Octavia MPİ
Kullanıcı avatarı
konevi1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 17 May 2007, 15:45
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia 2007 A5 kasa MPİ

İleti PİCK-UP » 31 Tem 2013, 13:04

davlumbaz skoda parçacılarında mevcut çifti 25-30 lira civarındaydı. şuan bilmiyorm ama çok yükselmemiştir..

benim motor parçaları full orjinal aracımı gece gündüz kullanmama ragmen rutin bakımları dışında yag , yag filtresi,

hava filtresi filan bakımları dışında yapılan bir işlem yok şükürler olsn.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir