bakım hk

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

bakım hk

İleti kantekunte » 06 Ağu 2013, 13:19

merhabalar,
arabamı alalı 2 seneye yakın oldu skoda felicia
123000 km de
arabayı aldığımdan beri sadece yağı ve yağ filtresi ile hava filtresini değiştirdim,
aldığımdan bu yada 10000 km yi oldu ne önerirsiniz
belli kmlerde değişmesi gereken parçalar varmı
 
kantekunte
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 29 Arl 2011, 10:06
Ad Soyad: MEHMET ÖZTÜRK
Nereden: Bursa
Arabanız: FABIA 1.2 2006

İleti fencolic » 07 Ağu 2013, 21:46

benim durumumda sizinkine benzerdi. Bir keresinde yolda kalınca bakıma soktum arabayı. Kısaca bahsedersem size de fikir verebilir. Zaten 100 bin km sonra başlıyor genelde sorunlar.
1. Ön düzen kontrol edildi bazı parçalar mecburen değiştirildi. Özellikle akislere baktırın.
2. Balata-frenlerinizi kontrol ettirin. Arka tekerlerde kampana var bunlar genelde 100 bini devirmiş arabalarda miadını doldurur.
3- Rot-balans ayarı
4- komple motor soğutma suyunuzu değiştirin. çıkan suyun çamur gibi olduğunu görürsünüz. mutlaka kırmızı antifriz koydurun.
5- Vantilatör kayışınızı eskiyse değiştirin.
6- bujilerinizi bulabilirseniz orjinal brisk marka üç tırnaklı bujiyle değiştirin.
hepsini bir seferde yaptırmasanız bile uzun süre binecekseniz mutlaka yaptırın.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti blauzahn » 09 Ağu 2013, 10:04

fencolic yazdı:benim durumumda sizinkine benzerdi. Bir keresinde yolda kalınca bakıma soktum arabayı. Kısaca bahsedersem size de fikir verebilir. Zaten 100 bin km sonra başlıyor genelde sorunlar.
1. Ön düzen kontrol edildi bazı parçalar mecburen değiştirildi. Özellikle akislere baktırın.
2. Balata-frenlerinizi kontrol ettirin. Arka tekerlerde kampana var bunlar genelde 100 bini devirmiş arabalarda miadını doldurur.
3- Rot-balans ayarı
4- komple motor soğutma suyunuzu değiştirin. çıkan suyun çamur gibi olduğunu görürsünüz. mutlaka kırmızı antifriz koydurun.
5- Vantilatör kayışınızı eskiyse değiştirin.
6- bujilerinizi bulabilirseniz orjinal brisk marka üç tırnaklı bujiyle değiştirin.
hepsini bir seferde yaptırmasanız bile uzun süre binecekseniz mutlaka yaptırın.



Ben de 97 model lx aldım yeni bu verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Sormak istediğim bir iki şey var; orjinal buji Brisk D15YC olarak geçiyor ve tek tırnaklı, acaba ben mi yanlış biliyorum?

Aracı aldığım kişi motor soğutma suyunu sadece antifriz koyarak değiştirmemi istedi, arkadaşımda aynını söyleyerek onayladı. Acaba neden böyle bir şey yapıyoruz orasını anlayamadım? Siz de antifriz ile değiştirin demişsiniz...
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti fencolic » 11 Ağu 2013, 10:31

[/quote]


Ben de 97 model lx aldım yeni bu verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Sormak istediğim bir iki şey var; orjinal buji Brisk D15YC olarak geçiyor ve tek tırnaklı, acaba ben mi yanlış biliyorum?

Aracı aldığım kişi motor soğutma suyunu sadece antifriz koyarak değiştirmemi istedi, arkadaşımda aynını söyleyerek onayladı. Acaba neden böyle bir şey yapıyoruz orasını anlayamadım? Siz de antifriz ile değiştirin demişsiniz...[/quote]

Sizin araba enjeksiyonlu değil o yüzden tek tırnak. Bilgiğim kadarıyla 2000 üstü enjeksiyonlu modellerde 3 tırnak var. Benim aracımın üstünden öyle çıktı yani. 2001 glxi. Siz tek tırnak takın.

Soğutma suyuna sadece antifiriz koymayın. Saf antifirizin donma noktası, antifirizli sudan daha yüksektir. Böyle ilginç bir durumdur bu. İsteyen denesin görsün. bir şişeye saf antifriz koyun. Diğerine yarım antifiriz ve üstünü suyla tamamlayın. Buzluğa koyun ve takip edin. Önce hangisi donuyor? Saf antifriz daha erken donar, antifrizli su daha geç donar. Ayrıca antirfirz sadece kış için gerekli bişey değil. Suya göre daha çabuk soğuyabilen bir yapısı var. Bu yüzden yazın hararetin yükselmesini önler. Yani yazın sadece su kullananların harareti çabuk yükselir. Fan durmaz hiç. Bu işin kimyasını bilmeyen bunu alır, satar, değiştirir, insanlar ona inanır.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti kantekunte » 15 Ağu 2013, 09:58

fencolic yazdı:benim durumumda sizinkine benzerdi. Bir keresinde yolda kalınca bakıma soktum arabayı. Kısaca bahsedersem size de fikir verebilir. Zaten 100 bin km sonra başlıyor genelde sorunlar.
1. Ön düzen kontrol edildi bazı parçalar mecburen değiştirildi. Özellikle akislere baktırın.
2. Balata-frenlerinizi kontrol ettirin. Arka tekerlerde kampana var bunlar genelde 100 bini devirmiş arabalarda miadını doldurur.
3- Rot-balans ayarı
4- komple motor soğutma suyunuzu değiştirin. çıkan suyun çamur gibi olduğunu görürsünüz. mutlaka kırmızı antifriz koydurun.
5- Vantilatör kayışınızı eskiyse değiştirin.
6- bujilerinizi bulabilirseniz orjinal brisk marka üç tırnaklı bujiyle değiştirin.
hepsini bir seferde yaptırmasanız bile uzun süre binecekseniz mutlaka yaptırın.




kırmızı antifiriz kiri pası temizler güzel fakat kuvvetli olduğu için delip, su kaçırmazmı

bi önceki tamircim öyle demişti diye hatırlıyorum eski araba olduğu için
kantekunte
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 29 Arl 2011, 10:06
Ad Soyad: MEHMET ÖZTÜRK
Nereden: Bursa
Arabanız: FABIA 1.2 2006

İleti serhat_a89 » 15 Ağu 2013, 10:36

fencolic yazdı:
Sizin araba enjeksiyonlu değil o yüzden tek tırnak. Bilgiğim kadarıyla 2000 üstü enjeksiyonlu modellerde 3 tırnak var. Benim aracımın üstünden öyle çıktı yani. 2001 glxi. Siz tek tırnak takın.

Soğutma suyuna sadece antifiriz koymayın. Saf antifirizin donma noktası, antifirizli sudan daha yüksektir. Böyle ilginç bir durumdur bu. İsteyen denesin görsün. bir şişeye saf antifriz koyun. Diğerine yarım antifiriz ve üstünü suyla tamamlayın. Buzluğa koyun ve takip edin. Önce hangisi donuyor? Saf antifriz daha erken donar, antifrizli su daha geç donar. Ayrıca antirfirz sadece kış için gerekli bişey değil. Suya göre daha çabuk soğuyabilen bir yapısı var. Bu yüzden yazın hararetin yükselmesini önler. Yani yazın sadece su kullananların harareti çabuk yükselir. Fan durmaz hiç. Bu işin kimyasını bilmeyen bunu alır, satar, değiştirir, insanlar ona inanır.


+1
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti serhat_a89 » 15 Ağu 2013, 10:50

Sadece antifreze koymayı hangi akıllı çıkardıysa..?

Saçma sapan dayanaksız bi mantık

Bence ideal karışım %60-%40 yada %40-%60 olmalı.
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir