185/60 R13 ACİLLLLLL

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

185/60 R13 ACİLLLLLL

İleti goksu » 19 Ekm 2007, 01:06

[quote="trifaze"]anladim ben onu yanak genisligi olarak biliyordum.
4 yanak lastikleride takmis derlerya. ince yanak da

ama hocam

lastik te tur\yol kavraminda israrciyim
[/QUOTE]
Lastik ölçülerini değiştirmek mutlaka yakıt tüketimini olumsuz etkiler. Ancak, yukarıdaki örneğe gelirsek, lastik çapının %1.6 azalması yakıt tüketiminde %1.6 artışa sebep olur diyemeyiz. Aynı şekilde lastik çapını %2 arttırarak %2 yakıt tasarrufu yaparız diyemeyiz. Oranlar lineer olmaz. Ama olumsuz yönde olur.
 
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti trifaze » 19 Ekm 2007, 01:13

[quote="goksu"][quote="trifaze"]anladim ben onu yanak genisligi olarak biliyordum.
4 yanak lastikleride takmis derlerya. ince yanak da

ama hocam

lastik te tur\yol kavraminda israrciyim
[/QUOTE]
Lastik ölçülerini değiştirmek mutlaka yakıt tüketimini olumsuz etkiler. Ancak, yukarıdaki örneğe gelirsek, lastik çapının %1.6 azalması yakıt tüketiminde %1.6 artışa sebep olur diyemeyiz. Aynı şekilde lastik çapını %2 arttırarak %2 yakıt tasarrufu yaparız diyemeyiz. Oranlar lineer olmaz. Ama olumsuz yönde olur.
[/QUOTE]
 

hocam istanbul da taksiye binmeden once lastikler orjinalmi diye bakilir.

daha dusuk cap ayni tur devri ile daha az yol alir.

yakit tasarrufu lastik capi buyutmekle olmaz ancak design calismalari lastik caplarini standartlar olcusunde belirler ve daha dusuk cap sarfiyattir. daha buyuk cap ise aracin zorlanmasindan olusacak enerji kaybindan dolayi yine sarfiyattir. daha buyuk cap da daha hafif jant lar kullandiginiz zaman yakit tasarrufu saglarsiniz.

tabiki bir arabayi degerlendirirken iki disli carkin birbirini cevirmesinden soz edemeyiz. hesabi gercekten cok zor. tamamen kullanici, dizayn ve parcalarin dogru calismasi ile ilgili bir konu

saygilar hocam degerli bilgiler icin
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti goksu » 19 Ekm 2007, 01:18

[quote="trifaze"][quote="goksu"][quote="trifaze"]anladim ben onu yanak genisligi olarak biliyordum.
4 yanak lastikleride takmis derlerya. ince yanak da

ama hocam

lastik te tur\yol kavraminda israrciyim
[/QUOTE]
Lastik ölçülerini değiştirmek mutlaka yakıt tüketimini olumsuz etkiler. Ancak, yukarıdaki örneğe gelirsek, lastik çapının %1.6 azalması yakıt tüketiminde %1.6 artışa sebep olur diyemeyiz. Aynı şekilde lastik çapını %2 arttırarak %2 yakıt tasarrufu yaparız diyemeyiz. Oranlar lineer olmaz. Ama olumsuz yönde olur.
[/QUOTE]
 

hocam istanbul da taksiye binmeden once lastikler orjinalmi diye bakilir.

daha dusuk cap ayni tur devri ile daha az yol alir.

yakit tasarrufu lastik capi buyutmekle olmaz ancak design calismalari lastik caplarini standartlar olcusunde belirler ve daha dusuk cap sarfiyattir. daha buyuk cap ise aracin zorlanmasindan olusacak enerji kaybindan dolayi yine sarfiyattir. daha buyuk cap da daha hafif jant lar kullandiginiz zaman yakit tasarrufu saglarsiniz.

tabiki bir arabayi degerlendirirken iki disli carkin birbirini cevirmesinden soz edemeyiz. hesabi gercekten cok zor. tamamen kullanici, dizayn ve parcalarin dogru calismasi ile ilgili bir konu

saygilar hocam degerli bilgiler icin
[/QUOTE]
Taksi konusunda haklısın, daha küçük çaplı lastik takarak taksimetre yanıltılabilir. Daha küçük çaplı lastik ile aracın hız göstergesi de gerçek hızımızdan daha fazlasını gösterecektir.

iyi akşamlar.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti uçurum » 19 Ekm 2007, 11:14

hadı ya bıde ıstanbullu olacagız vaybe ınsanlar bunları dusunuyo ha daha fazla yazsın dıye ulan allah yedırırmı o parayı cıkar bıryerden  ben boyle dusunuyorum
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti trifaze » 19 Ekm 2007, 11:17

[quote="uçurum"]hadı ya bıde ıstanbullu olacagız vaybe ınsanlar bunları dusunuyo ha daha fazla yazsın dıye ulan allah yedırırmı o parayı cıkar bıryerden  ben boyle dusunuyorum[/QUOTE]
 

orjinal lastikli olmasina dikkat etmek lazim
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti uçurum » 19 Ekm 2007, 11:21

su hale bak lastıge bakıcaz orjımı dıye eskıden baban zamanı taksıcının yuzune bakardık
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti sainz » 19 Ekm 2007, 16:43

Favorit' in orijinal jantlarına takacaksanız 185/60/13 lastikleri, yanak yüksekliği azalmasına rağmen, jant 4,5" genişlikte olduğu için, lastiğin yanakları balon gibi görünecektir ve virajlarda janttan sıyrılma gibi problemlerle karşılaşıldığını duymuştum. Blackline ve Silverline serisinde kullanılan jantlar 5" ya da 5,5" diye biliyorum. Sürekli gittiğim servisteki eleman Blackline almıştı ve 185/60/13 lastiklerle yakıtın çok abartı artmadığını ama direksiyonun ağırlaştığını anlatmıştı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tayel » 19 Ekm 2007, 20:43

[quote="dieselamaöfkeli"]mrb abii... bende 98 model diesel felicia var
 

 185/60 r13 taktırdım hemdee yenı taktırdım..mukemmel olduu...gidişi yolu tutusu...cekıste hıcbır degısıklık olmadıı gayet memnunum...bence taktır..resımlerını yolluyum ıstersen...Wink
[/QUOTE]
resimleri bekliyorum

ayrıca yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

felicianın kitapçığında 175/70 R13 yok. 175 serisinde 65 R 13 ve 60 R13 var
tayel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 14 Şub 2007, 18:30

İleti felicia41 » 19 Ekm 2007, 23:12

bende fikrimi söyliyeyim. biraz büyütünce görünüş güzelleşir olumsuz bir değişiklik olmaz diye düşünüyordum. sonuç:


165 70 13 olan lastikleri 175 70 13 ile değiştirdim. 2. hatta 3. viteste kalkan araba 1. viteste nazlanır oldu. hız denemesinde ibre 150 de takıldı kaldı. yakıttada %20 artış oldu.

iyi tarafları ise görünüş güzelleşti. yoltutuş süper. güvenemediğim frenlerim tutmaya başladı.

yani bu tecrübeden sonra bir daha taktırırmısın deseler yine kararsız kalırımSmile
felicia41
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Mar 2007, 22:44

İleti trifaze » 20 Ekm 2007, 01:00

http://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap
 




lastik farklarini hesaplayin
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti tayel » 20 Ekm 2007, 04:01

lastix.com sitesinde lastik jant hesaplama modülüne göre, skodanın kitapçığında tavsiye ettiği 175/65 R13 ebatlarını girdiğimde değişim yüzdesi 3.88 çıkıyorki, sitede değişim yüzdesi + veya - %3 ün dışına çıkmayı tavsiye etmiyor. 185/60 R13 ün ise -1.6 çıkıyo. ozaman kitapçıktaki ebatla sitenin değişim yüzdesi arasında bir çelişki yokmu arkadaşlar? saygılarımla
55 ND 202
tayel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 14 Şub 2007, 18:30

İleti trifaze » 20 Ekm 2007, 10:33

[quote="tayel"]lastix.com sitesinde lastik jant hesaplama modülüne göre, skodanın kitapçığında tavsiye ettiği 175/65 R13 ebatlarını girdiğimde değişim yüzdesi 3.88 çıkıyorki, sitede değişim yüzdesi + veya - %3 ün dışına çıkmayı tavsiye etmiyor. 185/60 R13 ün ise -1.6 çıkıyo. ozaman kitapçıktaki ebatla sitenin değişim yüzdesi arasında bir çelişki yokmu arkadaşlar? saygılarımla
55 ND 202
[/QUOTE]
 

o neyle kiyasladigina bagli degilmi

biraz daha aciklarmisin?
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti tayel » 20 Ekm 2007, 12:33

[quote="trifaze"][quote="tayel"]lastix.com sitesinde lastik jant hesaplama modülüne göre, skodanın kitapçığında tavsiye ettiği 175/65 R13 ebatlarını girdiğimde değişim yüzdesi 3.88 çıkıyorki, sitede değişim yüzdesi + veya - %3 ün dışına çıkmayı tavsiye etmiyor. 185/60 R13 ün ise -1.6 çıkıyo. ozaman kitapçıktaki ebatla sitenin değişim yüzdesi arasında bir çelişki yokmu arkadaşlar? saygılarımla
55 ND 202
[/QUOTE]
 

o neyle kiyasladigina bagli degilmi

biraz daha aciklarmisin?
[/QUOTE]
skodanın kullanım kılavuzunda takılabilecek lastik ebatlarından biri 175/60 R13 ve lastik jant hesaplama modülüne göre bu ölçüleri girdiğimde değişim oranı %-3.8 çıkıyor. ama kitapçıkta yer almayan 185/60 R13 ebatlarını girdiğimde ise değişim oranı %-1.6 çıkıyor. ozaman siteye göre kitapçığın tavsiye ettiği lastik ebadını takmak dezavantaj olmazmı? çünki değişim oranı daha yüksek çıkıyor.
tayel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 14 Şub 2007, 18:30

İleti sainz » 20 Ekm 2007, 13:23

O sitede hatalı olan bir şeyler olabilir mi? Bendeki Excel sayfasına değerleri girdiğimde 165/70/13 ile 175/65/13 arasında; 165 olan yükseklikte 0,3 cm., çevrede de 1,1 cm. daha büyük. 185/60/13 ile kıyaslayınca da çevrede 2,8 cm., yükseklikte 0,9 cm. daha az görünüyor 165 tabanlıya göre.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti trifaze » 20 Ekm 2007, 14:14

165/70/13 lastik için:

çap = 561.2mm (13x25.4+2x165x0.7) dir


 

185/60/13 lastik için:

çap = 552.1mm (13x25.4+2x185x0.6) dir

 

goksu arkadasimiz vermisti hesabi

buradan hesaplayabilirsin
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti tayel » 03 Kas 2007, 16:10

geçen gün kastamonuya gittik arkaadşlarla. onlar goodyear bayiinden akü alırken bende lastik inceleme fırsatı buldum. ve oranın sahibiyle bu konuyu telefonda da görüşmüştük. benim felicianın jant genişliği 5.5 olduğu için 185/60 R 13 ün bu janta tam oturmayacağı, tabana ters v şeklinde basacağı yani lastiğin dışarı taşacağı, bunun içinde jantın enaz 6.0 olması gerektiğini dile getirdi. bu incelemeler sonucunda 175/70 R13 takmaya karar verdim. şimdi bide jant parası vermeyelim dedik. neyse yorum yapan herkese tekrar çok teşekkür ederim 
tayel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 14 Şub 2007, 18:30

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir