Cam silme suyu depo temizliği

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Cam silme suyu depo temizliği

İleti blauzahn » 22 Mar 2014, 16:45

Evet arkadaşlar dayanamadım sonunda cam suyu deposunu temizlemeye karar verdim. Orjinali 45 lira olunca haliyle temizlemek en mantıklısı diye düşünüyorum. Eski hali ve yeni halinin fotoğrafını ekliyorum kusura bakmayın, ellerim çamaşır suyu ve cifli durumdaydı. Eski halinin resmini geçen yaz çekmiştim, şu anda daha da pis durumdaydı, yeni halinin resmi biraz ışıklı oldu, güneş çok felaket vuruyordu bu görüntüyü zor yakaladım..

Nasıl söküldüğüne gelince; deponun hemen sağ tarafında kaportaya tutturulmuş iki vidalı bir metal parça var, onu sökmeden önce gelen elektrik bağlantısını sökmek iyi olur çünkü kablosu kısa. Metal parçayı söktükten sonra motora iki tane lastik boru bağlı onları söküyoruz. Sökerken kaportaya su dökmemeye dikkat edin antifrizli su zarar verebilir. Boruların içinde kalan suyu ağzınızla üfleyebilirsiniz tabi dikkat ederek, yoksa acı bir tat sizi bekliyor. Boruları karıştırmayın takarken yanlış bağlarsanız ön cam suyu yerine arkaya su basmış olursunuz :) Depo tamamen serbest kalınca üzerindeki motoru yukarıya doğru ittirirseniz deponun içine salınmış olan borusuyla beraber motor da serbest kalacaktır. Sonrasında depo tamamen size ait, hayal gücünüzün zorladığı kadar temizlik yapabilirsiniz. Ben önce sert bir fırça ve yoğun kıvamlı çamaşır suyu karıştırılmış bir su kullandım. Ağır pislik aktıktan sonra ise bulaşık süngeri ve cif kullandım. Antifriz artıkları ile çok uğraştım lakin çok güzel çıktı.

Eski hali:



Yeni hali:

 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 22 Mar 2014, 17:09

fotoshop var :DDD elıne saglık kardesım guzel olmus benım kıde senınkının eskı halınden daha beter ama cam motoru calısmıyo bende calıssaydı temızlerdım bende :D gozumde almıyo acıkcası alet edevat yok
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 22 Mar 2014, 17:15

İstop yazdı:fotoshop var :DDD elıne saglık kardesım guzel olmus benım kıde senınkının eskı halınden daha beter ama cam motoru calısmıyo bende calıssaydı temızlerdım bende :D gozumde almıyo acıkcası alet edevat yok



Akşama daha net bir foto yükleyeceğim. Güneş gider gitmez :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 22 Mar 2014, 17:30

saka yaptım kursat takılıyom :D yakısır guzel olmus elıne saglık
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 22 Mar 2014, 18:01

Ahmet abi senin fıskıye çalışmadığına eminmisin. Korna gibi üstüne basacan biliyorsun dimi. Ben kendime doğru çekiyordum selektör yapar gibi sora çalışmıyor diyordum. Sora farkettim korna gibi çalıştığını. Motor çalışmıyorsa motorum alttrafafındaki soketleri kontrol et. Kolay kolay bozulan bi motor diil çünkü. Susuz çalıştırınca bozuluyo.
Kürşad dostum eline sağlık güzel çalışma olmuş.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 22 Mar 2014, 18:18

Teşekkür ederim arkadaşlar. Temiz halinin resmini yenileyeyim temiz olduğu belli olsun. Yok Ahmet farkındayım şaka yaptığının zaten düzgün bir resim çekeyim diyordum :)

blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 22 Mar 2014, 18:56

vala mustafa abı bılıyom onu :DD lakın motora elektırık gıtmıyomus baktıydı bacanak bı ustayada sorma ıhtıyacı duymadım ama dedıgın gıbı bı ara kontrol ettırıyım temmuzdamı ne vıze var zaten yavas yavas baktırıyım saolasın :D kursat kardesım hala dıyom fotosop yada yenısını alıp taktın bızı yıyon :D :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 22 Mar 2014, 19:36

İstop yazdı:vala mustafa abı bılıyom onu :DD lakın motora elektırık gıtmıyomus baktıydı bacanak bı ustayada sorma ıhtıyacı duymadım ama dedıgın gıbı bı ara kontrol ettırıyım temmuzdamı ne vıze var zaten yavas yavas baktırıyım saolasın :D kursat kardesım hala dıyom fotosop yada yenısını alıp taktın bızı yıyon :D :D



Geliştiriyorum kendimi photoshopta :) Yarın ben onu şeffaf yapar koyarım :P
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti blauzahn » 22 Mar 2014, 22:58

Yaza genleşme kabını da temizlemek istiyorum fakat suyu nasıl boşaltacağıma dair tam bir anlatım bulamadım. Genleşme kabını ve sistemi tamamen boşaltıp 3 lt saf su ve 3 lt antifriz eklemek istiyorum. Var mı bu konuda bilgisi olan?
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti felicia_3437 » 23 Mar 2014, 00:00

motor suyunu boşaltmak icin bir tane yıldız tornavida yetiyor insana kaputu acın sol tarafta alta bır hortum göreceksiniz o hortumun kelepcesini sökün ve yerınden cıkarın motorun ve radyotorun icindeki su boşalacaktır sonra su deposunun icine uflersenız motorun ıcınde kalan bır mıktar suda boşalacaktır
ama antı fırız koymadan öce saf suyu koyun calıştırın motorunuzu sonra yenıden boşaltın bunu bır kac kere gun aşırı yaparsanı hem radyotorun icindeki paslar hem motorun icindeki aaslar ve tortularıda temızlemiş olursunuz daha ıyı bır temızlık olsur kolay gelsın iyi iş cıkarmışsınız
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti SKDFORMAN » 23 Mar 2014, 01:13

Kürşad arkadaş, M.Selim arkadaşın paylaştığı bilgiye aynen katılıyorum. Motor soğukken radyatörün alt hortumunu sökün su boşalır. Daha sora yedep depoyuda söküp temizleyebilirsiniz. Fakat tekrardan su koyarken havasını iyi almaya özen göstermelisiniz. Deponun üstündeki boruyu söküp sisteme su doldurmaya başlanmalı, üstteki borudan su geldiği gözlemlendiğinde boru yerine takılıp, deponun ağzı açık bir şekilde bir müddet çalıştırılırsa, sistemde hava kalmaz diye düşünüyorum.
Ayrıca güzel ve aydınlatıcı paylaşımınız için bir kez daha kendi adıma tşk ederim.
syglarımla...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 23 Mar 2014, 02:50

Selim ve Mustafa arkadaşım teşekkür ederim cevaplarınız için. Benim burada aklıma takılan taraflar şunlar;

1- Alt hortum derken sanırım radyatörün altını kastediyorsunuz. Onu söktüğümde genleşme kabı ve radyatörün suyu boşalacak. Bu durumda termostat kapalı kaldığından motordaki su kalacak. Motorun içindeki ve kalorifer sistemindeki suyu nasıl boşaltacağım? Bu aşamada radyatörün içi ve genleşme kabının içini su basarak temizleyebiliyorum anladığım kadarıyla ama motor ve kalorifer suyu kalıyor.

2- İkinci aşamada radyatör borusunu taktığımızı farzediyorum ve genleşme kabı üstündeki ince hortumu çıkarıyorum ve buradan su gelmesi için sanırım motorun çalışması gerekiyor, termostat açtıktan sonra su gelecek sanırım. Aynı zamanda da genleşme kabından eksilen suyu tamamlamam gerekecek.

3- Bu iki seçeneği düşündüğümde termostattan dolayı çalışmayan motorun suyunu boşaltamıyoruz hadi boşalttık bir şekilde içeriye antifrizli su koymaya başladığımızda sanırım bir miktarından vazgeçeceğiz dökülme taşma ihtimalinden ötürü.

4- Antifriz rengi ne olmalı? Castrol Radiocool Mavi antifriz uygun mudur?

Bu anlattığım durumlardan bazıları havada kaldığından detaylı bir açıklama yapabilir misiniz?
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti felicia_3437 » 23 Mar 2014, 09:53

depodaki ince boruyu söküp üflediğinizde icindeki su boşalacaktır zaten
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti blauzahn » 23 Mar 2014, 11:30

felicia_3437 yazdı:depodaki ince boruyu söküp üflediğinizde icindeki su boşalacaktır zaten



Hocam söylediğiniz durum termostatsız bir araç için doğru olabilir ya da benim yanlış bildiğim bir şeyler var.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 23 Mar 2014, 12:16

blauzahn yazdı:Selim ve Mustafa arkadaşım teşekkür ederim cevaplarınız için. Benim burada aklıma takılan taraflar şunlar;

1- Alt hortum derken sanırım radyatörün altını kastediyorsunuz. Onu söktüğümde genleşme kabı ve radyatörün suyu boşalacak. Bu durumda termostat kapalı kaldığından motordaki su kalacak. Motorun içindeki ve kalorifer sistemindeki suyu nasıl boşaltacağım? Bu aşamada radyatörün içi ve genleşme kabının içini su basarak temizleyebiliyorum anladığım kadarıyla ama motor ve kalorifer suyu kalıyor.

2- İkinci aşamada radyatör borusunu taktığımızı farzediyorum ve genleşme kabı üstündeki ince hortumu çıkarıyorum ve buradan su gelmesi için sanırım motorun çalışması gerekiyor, termostat açtıktan sonra su gelecek sanırım. Aynı zamanda da genleşme kabından eksilen suyu tamamlamam gerekecek.

3- Bu iki seçeneği düşündüğümde termostattan dolayı çalışmayan motorun suyunu boşaltamıyoruz hadi boşalttık bir şekilde içeriye antifrizli su koymaya başladığımızda sanırım bir miktarından vazgeçeceğiz dökülme taşma ihtimalinden ötürü.

4- Antifriz rengi ne olmalı? Castrol Radiocool Mavi antifriz uygun mudur?

Bu anlattığım durumlardan bazıları havada kaldığından detaylı bir açıklama yapabilir misiniz?


1-Değerli kardeşim. radyatörün alt borusunun bir ucu motora bağlı. radyatörün suyu boşalırken motorunda suyu hortumdan tahliye olur. Termostat yukarıda olduğu için engel diildir.

2-(Deponun üstündeki ince borunun diğer ucu hararet müşürünün olduğu yere bağlı, dolayısıyla oraya su gelmezse hararet müşürümüz çalışmaz) Deponun üstündeki ince borudan su gelebilir çalıştırmadan da. Çünkü motorun içinde dolanacak su. İlk etapta termostat kapalı olduğu için radyatör dolmayabilir ve hava yapabilir. O havayıda deponun üst kapak açık bırakılarak tahliye edecektir. (bu durumdan tam emin deilim. Çünkü eski araçlarımda radyatörün kapağı vardı, bu araçlarda nası yapıldığını tam hatırlayamadım, ama sanırım bu şekildeydi)

3-Dökülme taşma sıvı kaybı ihtimali az miktarda olsa ilk etapta mümkün.

4-Ben antifrizin rengine takılmıyorum. Bilindik marka bir antifriz yeterlidir bence.

Yapmayı düşündüğünüz işlem esasen çok gerekli bir şey. Geçen arkadaşımın su sisteminden cıkan çamur ve balçığı görünce hayretler içinde kalmıştım. Bu pislikten dolayı araç hareret yapmış, devirdaim, termostat, ıvız zıvır bir sürü masraf yapmıştık boş yere
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 23 Mar 2014, 13:03

kkkk945 yazdı:
blauzahn yazdı:Selim ve Mustafa arkadaşım teşekkür ederim cevaplarınız için. Benim burada aklıma takılan taraflar şunlar;

1- Alt hortum derken sanırım radyatörün altını kastediyorsunuz. Onu söktüğümde genleşme kabı ve radyatörün suyu boşalacak. Bu durumda termostat kapalı kaldığından motordaki su kalacak. Motorun içindeki ve kalorifer sistemindeki suyu nasıl boşaltacağım? Bu aşamada radyatörün içi ve genleşme kabının içini su basarak temizleyebiliyorum anladığım kadarıyla ama motor ve kalorifer suyu kalıyor.

2- İkinci aşamada radyatör borusunu taktığımızı farzediyorum ve genleşme kabı üstündeki ince hortumu çıkarıyorum ve buradan su gelmesi için sanırım motorun çalışması gerekiyor, termostat açtıktan sonra su gelecek sanırım. Aynı zamanda da genleşme kabından eksilen suyu tamamlamam gerekecek.

3- Bu iki seçeneği düşündüğümde termostattan dolayı çalışmayan motorun suyunu boşaltamıyoruz hadi boşalttık bir şekilde içeriye antifrizli su koymaya başladığımızda sanırım bir miktarından vazgeçeceğiz dökülme taşma ihtimalinden ötürü.

4- Antifriz rengi ne olmalı? Castrol Radiocool Mavi antifriz uygun mudur?

Bu anlattığım durumlardan bazıları havada kaldığından detaylı bir açıklama yapabilir misiniz?


1-Değerli kardeşim. radyatörün alt borusunun bir ucu motora bağlı. radyatörün suyu boşalırken motorunda suyu hortumdan tahliye olur. Termostat yukarıda olduğu için engel diildir.

2-(Deponun üstündeki ince borunun diğer ucu hararet müşürünün olduğu yere bağlı, dolayısıyla oraya su gelmezse hararet müşürümüz çalışmaz) Deponun üstündeki ince borudan su gelebilir çalıştırmadan da. Çünkü motorun içinde dolanacak su. İlk etapta termostat kapalı olduğu için radyatör dolmayabilir ve hava yapabilir. O havayıda deponun üst kapak açık bırakılarak tahliye edecektir. (bu durumdan tam emin deilim. Çünkü eski araçlarımda radyatörün kapağı vardı, bu araçlarda nası yapıldığını tam hatırlayamadım, ama sanırım bu şekildeydi)

3-Dökülme taşma sıvı kaybı ihtimali az miktarda olsa ilk etapta mümkün.

4-Ben antifrizin rengine takılmıyorum. Bilindik marka bir antifriz yeterlidir bence.

Yapmayı düşündüğünüz işlem esasen çok gerekli bir şey. Geçen arkadaşımın su sisteminden cıkan çamur ve balçığı görünce hayretler içinde kalmıştım. Bu pislikten dolayı araç hareret yapmış, devirdaim, termostat, ıvız zıvır bir sürü masraf yapmıştık boş yere



Tamamdır Mustafa kardeşim şimdi her şey yerine oturmaya başladı. O zaman radyatörün alt hortumu sökülecek ve genleşme kabının oradaki kapağa yakın ince hortum sökülecek. Bu durumda;

1- Sistemi yıkamak için suyu nereden basmamız daha uygun olur? Genleşme kabı mı daha uygun bunun için ve buradan su bastığımızda motoru dolaşacak mı ve sistemde hiç şebeke suyu kalmayacak değil mi? Sistemin dolaşımını tam bilmediğimden soruyorum haliyle..

2- Yıkama sonrasında antifriz su karışımını koymak için radyatör alt hortumunu bağlamamız gerekiyor sanırım. İnce hortumu da bağlıyorum. Bu etapta 6 litrelik karışımı bir kapta hazırlayıp genleşme kabından boşalttığımızda sistemin tümü dolacak mı? Yoksa bir miktar boşaltıp kapta yer kalmayınca motoru çalıştırıp eksildikçe (havası çıktıkça) eklemem mi icap ediyor?

3- Eğer motoru çalıştıracaksak bunun herhangi bir zararı var mı?
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 23 Mar 2014, 13:30

Raryatörün kapağı olmadığı için depodan su koymak mantıklı. Fakat dediğim gibi ince borunun bağlı olduğu yerden hararet müşürünün ordan su geldiğine emin olduktan sonra aracı çalıştırmanızda sorun olmaz. Aracın hararetini göstergeden kontrol edebilirsiniz bu sayede.
Biz nası yaptık: Aracın suyunu dediğimiz şekilde tamamen tahliye ettik. Daha sonra piyasada satılan radyatör ve sistem temizleyici ürünler var 3-5 tl civarı. O ürünle birlikte sisteme yalnızca normal su vererek 15dk rolantide çalıştırdık ve sonra tekrar tahliye ettik. İyice temizlendiğine emin olduktan sora, 3lt antifiriz + su koyarak havasını ve kaloriferin sıcak üfleyip üflemediğini kontrol ettik. İşlemi tamamladık. (radyatör temizleyici ürünlerin üstünde sisteme hiçbir zararı olmadığı yazıyor fakat yinede dikkatli olmak lazım bence, isterseniz hiç kullanmayın)
Evet son aşamada sistem suyu alacak. Depoda su eksilttikçe ilave edeceksiniz. Fan açtığında eksiltme minimize olacaktır. Bu sırada depo kapağı açıkken fokurdama olabilir. Bu hava çıkışıdır. Kaynama ile karıştırıyor bazı arkadaşlar. Hararet normal seviyedeyse araç su kaynatmaz.
Aracınızın motor kısmında devirdaim ettiğine ve hararet müşürünün oraya su geldiğini gördüğünüzde aracınızı çalıştırmakta bi problem olmaz. Fakat aracınızın motoru suyu almadan ve tam bir devirdaim sağlanmadan, hararet müşürünede su gelmeden aracınızın motor suyu ısısını göremessiniz. Buna özellikle dikkat edin. Bu araçlar brodwayler gibi deil. Havasını felan kendi aldığı için kolay kolay problem çıkacağını sanmam.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 23 Mar 2014, 14:20

Teşekkür ederim Mustafa kardeşim cevapların için, Selim kardeşim sana da teşekkür ederim. Kafamdaki soru işaretleri gidince senin cevaplarının da farklı olmadığını anladım :) Artık bu konuşulanların neticesinde kendime yapılacaklar listeli oluşturup önümüzdeki yaz bu işlemleri yaparım. Aslında şimdi yapmak isterim fakat şu sıralar 1 saatin bile değeri çok büyük benim için... Tekrardan teşekkür ederim arkadaşlar, Allah razı olsun.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir