Cam silme suyu depo temizliği

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Cam silme suyu depo temizliği

İleti sainz » 24 Mar 2014, 10:49

kkkk945 yazdı:Ahmet abi senin fıskıye çalışmadığına eminmisin. Korna gibi üstüne basacan biliyorsun dimi. Ben kendime doğru çekiyordum selektör yapar gibi sora çalışmıyor diyordum. Sora farkettim korna gibi çalıştığını. Motor çalışmıyorsa motorum alttrafafındaki soketleri kontrol et. Kolay kolay bozulan bi motor diil çünkü. Susuz çalıştırınca bozuluyo.
Kürşad dostum eline sağlık güzel çalışma olmuş.

Kornaya basar gibi bastığınızda ön cama su atması gerekiyor. Arka cam için selektör yapar gibi bir kademe çekerseniz silecek çalışır; ikinci kademeye çektiğinizde de cama su atmaya başlar. Motorların kabloları ters takılmışsa dediğiniz gibi de olabilir.
blauzahn yazdı:Selim ve Mustafa arkadaşım teşekkür ederim cevaplarınız için. Benim burada aklıma takılan taraflar şunlar;

1- Alt hortum derken sanırım radyatörün altını kastediyorsunuz. Onu söktüğümde genleşme kabı ve radyatörün suyu boşalacak. Bu durumda termostat kapalı kaldığından motordaki su kalacak. Motorun içindeki ve kalorifer sistemindeki suyu nasıl boşaltacağım? Bu aşamada radyatörün içi ve genleşme kabının içini su basarak temizleyebiliyorum anladığım kadarıyla ama motor ve kalorifer suyu kalıyor.

2- İkinci aşamada radyatör borusunu taktığımızı farzediyorum ve genleşme kabı üstündeki ince hortumu çıkarıyorum ve buradan su gelmesi için sanırım motorun çalışması gerekiyor, termostat açtıktan sonra su gelecek sanırım. Aynı zamanda da genleşme kabından eksilen suyu tamamlamam gerekecek.

3- Bu iki seçeneği düşündüğümde termostattan dolayı çalışmayan motorun suyunu boşaltamıyoruz hadi boşalttık bir şekilde içeriye antifrizli su koymaya başladığımızda sanırım bir miktarından vazgeçeceğiz dökülme taşma ihtimalinden ötürü.

4- Antifriz rengi ne olmalı? Castrol Radiocool Mavi antifriz uygun mudur?

Bu anlattığım durumlardan bazıları havada kaldığından detaylı bir açıklama yapabilir misiniz?

Soğutma sistemini temizlemeyi ustama yaptırmışstım ben. yatığı işler sırasıyla şöyleydi:
1- Fan müşirini söküp radyatördeki suyu boşalttı.
2- Fan müşirini yerine takıp alttan geçen metal borunun üst bağlantılarını söktü ve genleşme kabından bolca su ilave etti ve suru su gelene kadar buna devam etti.
3- Bu arada motorda kalan suyun bir kısmı da kendiliğinden çıkmış oluyor.
4- Metal boruyu da bağlayıp hararet müşirini söktü ve yine oradan da duru su gelene kadar genleşme kabından su ilavesi yaptı. Hararet müşiri termostattan önce olduğu için ancak bu şekilde bloğun etrafındaki kiri-pası atabiliyoruz. Ardından müşiri yerine taktı.
5- Tam hatırlayamamakla birlikte kalorifer çıkış hortumunu söküp tekrar su ilavesi yaptı ve duru su gelene kadar devam etti. Yalnız bana "kalorifer radyatöründe su biraz dolambaçlı bir şekilde dolaşıyor ve bu şekilde tam temizlenemiyor. Tam temizlik için radyatörün sökülüp temizlenmesi gerekiyor" diye de bilgi verdi.
6- En son tüm hortum ve müşir gibi parçaların sıkıca bağlandığından emin olup hararet müşirini açık bıraktı ve oradan kesintisiz su gelene kadar su koyduk; kesintisiz su geldikten sonra da antifrizi ilave ettik. Antifrizi ilave edince hararet müşirinden hemen antifiriz çıkmıyor. Önce bloktaki su geliyor. Antifirizi eklemeyi bitirince hararet müşirinden su akarken genleşme kabındaki su seviyesini kontrol edin ve istenen seviyeye geldiğinde hararet müşirini yerine takın.
7- Sistemin havasını bu durumda almış oluyorsunuz ancak yine de emin olmak için fan açana kadar motoru rölantide çalıştırıp su eksilmesi olup olmadığını kontrol edin. Bu arada genleşme depo kapağı açık olsun ki bir şekilde sistemde hava kalmışsa çıkacaktır.
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti blauzahn » 24 Mar 2014, 19:22

Teşekkür ederim Uğur kardeşim verdiğin bilgiler için. Sanırım ilk değişimi ustaya yaptırmak daha iyi olacak gibi görünüyor..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir