Felicia sirkeleme ve tekleme sorunu çözülemiyor.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia sirkeleme ve tekleme sorunu çözülemiyor.

İleti condorcan » 28 Nis 2014, 23:40

Arkadaşlar Merhaba,

1999 model 1.3 GLX Karbüratörlü Felicia aracımda tekleme, sirkeleme sorununu bir türlü çözemedim. Olay şu şekilde özetleyebiliriz. Bundan 8-9 ay önce düşük devirde sirkeleme tekleme yapmasından dolayı kontrole götürdüm, sırası ile distribütör, ateşleme bobini, ateşleme beyni, buji kablosu, bujiler değiştirildi. En son hareret müşirini de değiştim. Bundan sonra çok fazla yapmadı. Ancak son 1-2 aydan beridir düşük devirde, yüksek devirde, LPG de, benzinde farketmiyor gaza basınca sirkelenip öyle hızlanıyor. Eskiden basınca gayet güzel hızlanırdı. Ustaya sorduğumda sorun ateşleme sistemi ancak tüm parçalar değişmüşti. Şimdi ateşleme bobini ile ateşleme beyni arasındaki kablo klamenslerini sıkarak sıkılaştırdık bir ara geçer gibi oldu ancak yine çok fazla yapmaya başladı. Krank sensörü bu modellerde yok diye biliyorum. Olmsa onu da değiştireceğim. Şimdi usta der ki; bu durumda yeni distribütör arızalı olabilir. Çünkü başka ihtimal kalmadı der. Anlıyorum ancak orjinale yakın çek malı olanı almıştım. Şimdi siz değerli skoda kullanıcılarından yardım istiyorum. Değerli fikir ve önerilerinizi bekliyorum. Bu arada, en son bir hafta önde bujileri değiştim, gaz ayarı yapıldı, karbüratör ayarı yapıldı. Hatta ateşleme kontrol edildi sorun görülmüyor. Saygılarımla, keyifli sürüşler dilerim.
 
condorcan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 14 Ağu 2013, 15:04
Ad Soyad: Bayram
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda felicia

İleti SKDFORMAN » 29 Nis 2014, 00:12

Bize ve ustalara diyebilecek hiçbir şey bırakmamışsın kardeşim. Gaz ayarını manuel yaptırdıysan birde bilgisayarlı gaz ayarına sok derim. Çünkü bilgisayarda aleşlemede sorun varsa görünebiliyor. Gerçi avans tabancasıyla, yani ölçü aletiyle ateşlemeye bakmışlardır. Eğer öyleyse diyecek hiç bir şey kalmıyor.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 29 Nis 2014, 00:37

gecmıs olsun belkıde hıcbırıyle alakası olmayan basıt bı sorundur hocam baska bı kac yere daha danıstınızmı
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 29 Nis 2014, 10:11

Distribütörün içinde manyetik beyin denilen bir bobin var. Sıkıntı onda gibi görünüyor. Distribütör yeni alındı demişsiniz ancak yenisini de takarken bilmeyen, ezbere hareket eden ustalar o kısmına zarar verebiliyorlar.
Şöyle yapabilirsin;
Araç rölantide iken veya gaz telinden teklemeyi yaptığı devirde olacak şekilde gaz verip, distribütörün yanından çıkıp ateşleme beynine giden ince beyaz (başka renk de olabilir) kabloyu elinizde iş eldiveni tarzı bir şey varken ufak ufak ileri geri hareket ettirip motorun sesini dinleyin. Eğer motorun sesinde değişmeler oluyorsa, sıkıntı bu parçanın değişimiyle düzelecektir. Yalnız değişiminde çok hassas davranmak gerek zira o bobin üzerindeki saç teli kalınlığındaki kablolar hasar görmemeli.

Not : Eğer ki tamirat işinden çok fazla anlamıyorsanız dediklerimi uygulamak yerine ustanızla görüşüp ustanın test etmesini sağlayın. Zira elektrikle uğraşmış olacaksınız, bilmeden hareket edersenz elektrik çarpabilir. Çok dikkat edin!!!
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti condorcan » 03 May 2014, 20:44

Merhaba arkdaşlar,
Yardım ve bilgileriniz için teşekkürler. Ustalar durumu çözdürler. 8-9 ay önce orjinal diye aldığım distribütör arızalı çıktı. Usta, manyetik bobini değişince distribütörden eski verimi alamıyacağımızdan dolayı değişimi önerdi. Şimdi değiştirdim. Sorun çözüldü. Ancak bir durum daha oluştu

Yedek parçacı der ki, orjinal distribütörü bozan zincirin ses yapıyorsa zincirdendir. Şimdi içim rahat değil çünkü zincir ses yapıyor ve bayağı masraf yağtığım için bekletmem gerekti. Bunu da esktra bilgi olarak vermek istedim. Sonrasında, skoda yedek parçacı yakınındaki skoda özel servisi ile görüştüm. Derki çok km yapıyorsan hemen zinciri değiş aldığın pahalı distribütörü bozarsın der. Bir başka özel skoda servisine sorduğumda çok geç kalma hemen bozmaz ancak kısa sürede değişmen iyidir dediler. Diğer arkadaşlara bu şekilde bir problem olursa yardımcı olması dileğimle, keyifli sürüçler...
condorcan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 14 Ağu 2013, 15:04
Ad Soyad: Bayram
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda felicia

İleti sainz » 03 May 2014, 22:33

Eksantrik zinciri distribütörü bozar evet. Üstelik değiştirildiğinde performanstaki farkı çok net hissedeceksiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ubabubab » 04 May 2014, 20:31

-------------------- -eveeet atlama tekleme olayını çok şükür bende çözdüm
ilk evvela -0-endiksiyon---nedeni üstündeki çek orj bu alet 15.000volt yerine zamanla zayıflayıp 10.000 ekadar inermiş
2-distiribitör içindeki mil sarhoş dönüyor -0-rında milyem kıpırtı yok bu ne demek zamanında ateşleme
3-buji brisk alacan nedeni tırnak aralığı 0.7 bosh 0.8 bosh benzine göre brisk lpg göre mesafe yakın çabuk ateşleme
4-alt mil döndürücü sağlam olabilir ama 30 tl kafa kurcalamasın diye bunların hepsi sanal pazarda 9 taxit aldım
distiribitörü vika alın bi ucuzu flame ben beğenmedim gevşek vika sıfır kıpırtı bunları alınca mil döndürünün içine distiribitörün alt oynar kafasına 20-50 yağı bolca sıva takan adam alır onu alttan diyor ama eski çıkana bak ne demek istediğimi anlarsın +distiribitörün yanında küçük yağlama vidası var 2-3damla alır es geçme bunlar yapıldıktan sonra tabanca ile avans ayarı rolantide 8.5-9 arası devir saati hadi geçmiş olsun.......bir tek kapak değiştireyim yok makaradan hikaye komple----bende de aşırı zincir sesi var ama bunun pek zararı yok deniyor sıfır taktırsan dünya para zincir 40-50 tl işçilik ıvır zıvır... gene yapaar kayışaa göre ses takılma sese iş distiribitörde
2.530 tl gaz... 91 km yolu 17tl gaz yaktım önceki hali 92km 34 tl gaz yakmıştım karışık uzun kısa
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti SKDFORMAN » 04 May 2014, 22:27

ubabubab yazdı:-------------------- -eveeet atlama tekleme olayını çok şükür bende çözdüm
ilk evvela -0-endiksiyon---nedeni üstündeki çek orj bu alet 15.000volt yerine zamanla zayıflayıp 10.000 ekadar inermiş
2-distiribitör içindeki mil sarhoş dönüyor -0-rında milyem kıpırtı yok bu ne demek zamanında ateşleme
3-buji brisk alacan nedeni tırnak aralığı 0.7 bosh 0.8 bosh benzine göre brisk lpg göre mesafe yakın çabuk ateşleme
4-alt mil döndürücü sağlam olabilir ama 30 tl kafa kurcalamasın diye bunların hepsi sanal pazarda 9 taxit aldım
distiribitörü vika alın bi ucuzu flame ben beğenmedim gevşek vika sıfır kıpırtı bunları alınca mil döndürünün içine distiribitörün alt oynar kafasına 20-50 yağı bolca sıva takan adam alır onu alttan diyor ama eski çıkana bak ne demek istediğimi anlarsın +distiribitörün yanında küçük yağlama vidası var 2-3damla alır es geçme bunlar yapıldıktan sonra tabanca ile avans ayarı rolantide 8.5-9 arası devir saati hadi geçmiş olsun.......bir tek kapak değiştireyim yok makaradan hikaye komple----bende de aşırı zincir sesi var ama bunun pek zararı yok deniyor sıfır taktırsan dünya para zincir 40-50 tl işçilik ıvır zıvır... gene yapaar kayışaa göre ses takılma sese iş distiribitörde
2.530 tl gaz... 91 km yolu 17tl gaz yaktım önceki hali 92km 34 tl gaz yakmıştım karışık uzun kısa


Yorumlarınız için tşkler. Keşke resimde paylaşsaydınız. Bu distribitör yağlamayı + distribitörün yanında küçük yağlama vidası felan resim koysaydınız iyi olurdu.

2.530tl lt - 17 tl = 6.7lt lpg yapar = 91 km karışık uzun- kısa bir yanlışlık yoksa cok cok iyi ama ben ölçümde hata olduğunu düşünüyorum.
2.530 tl lt - 34tl = 13.4 lt lpg yapar = 92 km. eski yakışı.
Hesaplamada da görüldüğü üzre yarı yarıya bir yakıt düşüşü var. Bu kadar yakıt düşüşü yaptığınız işlemlerde biraz zor. Yüzde 10-yüzde 20, belki yüzde 30 ama yüzde yüz bir düşüş bana mantıklı gelmedi.
Nacizane fikrim.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 05 May 2014, 09:07

ubabubab yazdı:...bende de aşırı zincir sesi var ama bunun pek zararı yok deniyor sıfır taktırsan dünya para zincir 40-50 tl işçilik ıvır zıvır... gene yapaar kayışaa göre ses takılma sese iş distiribitörde...

Aşırı ses yapan zincir Ateşleme zamanlarına etki eder; boşluğun aniden alınmasıyla birlikte gelen sert darbeler nedeniyle distribütörü de bozacaktır. Üstelik bollaşmış zincirin hem tüketime hem de performansa etkisi büyük.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir