Felicia Neden Stop Eder?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia Neden Stop Eder?

İleti KorsanKedi » 06 May 2014, 00:19

Bir türlü çözemediğimiz bir sorun. Çok tartışıldı, pek çok yerde konular açıldı, araştırdım, okudum. Bazen "acaba bu parça benim arabam da varmı" diye kararsız kaldığım durumlar oldu.
En son geçen cuma günü bir Volkswagen özel servisine gittim, sahibi de 3 yıldır görmediğim ve bu işi yaptığını bilmediğim internet kafede birlikte oyunlar oynadığımız bir arkadaş çıktı.

Stop etme şekilleri: Düz yolda boşa atınca stop, kırmızı ışıkta durunca stop, geri gitmek için geri vitese takmak için debriyaja basınca stop, yokuş çıkıp en tepede durup trafiğin içine girmek için bir'e takarken debriyaja basınca stop.

Bu sorun, aracı aldığım tarih 09.2013 den beri mevcut.

Sorun hep debriyaj gibi görünüyor değil mi? Boşa alıp bir süre gittikten sonra yapmasa ben de debriyaj' yoğunlaşacağım.

Ayrıca 2'de 40-50 km ile giderken ayağımı hafif şekilde gazdan çeksem, sanki acemi sürücüymüşüm gibi silkeleme yapıyor.

Yapılan:
Çıkma bir boğaz kelebeği takıldı, stop etme düzelmedi, olmaz ise geri verilmek şartıyla 300 TL Çin malı boğaz kelebeği sipariş edildi, hemen geldi, taklıdı. Stop derdi yine düzelmedi. Bu arada her iki taklıan kelebekte 2. vites silkelemesi kalmadı. Distribitöre avans ayarı yaptı, silkeleme bundan düzelmiş olabilir.

O gün işlemi sonlandırıp sonra tekrar bakılmak üzere oradan ayrıldım. Sonraki bakmak istediği durum ise eksantrik kayışı olacak. Geç vakitte gittiğimden ona bakamadık.

Bu arada beyin bilgisayara bağlandı, daha önce gittiğim yerlerde motor beyninin bilgisayara bağlanmadığını öğrendim, anlamıyorum ya. Lpg'cilere gittiğim onların bağladıkları lpg beyniymiş, ayrıntılı anlatılmıyor, "bilgisayara bağlandı, sorun yok" dendi hep.

Kendimce düşündüğüm çözümler:
- Hararet müşürünü değiştirmek (başka bir konuda "kaçlık takmam lazım" diye sormuştum, belki cahilce bir soru sormuş olabilirim, cevap verilmedi. Belki derecesi yoktur hararet müşürünün, bilmiyorum.)
- Komple distribitörü değiştirmek (belki gereksiz bir masraf olacak ama çaresizlikten çırpınıyorum)

Görüş ve düşünceleriniz benim için çok önemli, şimdiden teşekkür ederim.
 
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti KorsanKedi » 06 May 2014, 10:17

Yazmayı unuttum, araç. 1.6 ve Lpg'li. Bu stop meselesi gaz veya benzin farketmiyor. Her ikisinde de aynı.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti MadloveR » 06 May 2014, 10:29

sorun hararet müşirinde olsa ilk marşta çalışırken de sıkıntı yaratır, zor çalışır. Ama yine de aklımdan çıksın derseniz değiştirip bakın çok pahalı bir parça değildir, derecesi olmaz. Aracın marka modelini söylerseniz verirler. Distirbitörü komple değiştirmek yerine bilen birine bakım yaptırmanız daha iyi olur. Düz yolda boşa atıca stop etme ve silkeleme genelde hava ayarsızlığından olur fakat sizinki biraz daha farklı gibi.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti SKDFORMAN » 06 May 2014, 13:06

KorsanKedi yazdı:Yazmayı unuttum, araç. 1.6 ve Lpg'li. Bu stop meselesi gaz veya benzin farketmiyor. Her ikisinde de aynı.


Boğaz kelebeğinin üstünde bir soket var. O soketi çıkık şekilde deneyin birde.
Benimde başıma gelmişti böle bişey. Boğaz kelebeğinin üstündeki sensöre giden soketi cıkardığımda sorun kalmamıştı LPG de. LPG kullanımında boğaz kelebeği üstündeki sokete gerek kalmıyor. Ayrıca ben hidrolik direksiyon sensörünün soketinide sökmüştüm. LPG de direksiyonu çevirince rolantide cok fazla dalgalanma oluyordu. O sokentte motorda hidrolik direksiyon mekanizmasının yanındaydı.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti KorsanKedi » 06 May 2014, 14:57

Ali bey, teşekkür ederim. Hararet müşürünü değiştirdim. Sorun devam etti. Eskiyi geri taktım. Müşürden olmadığını anlamış olduk.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti KorsanKedi » 06 May 2014, 15:00

Mustafa bey, teşekkür ederim. Peki soketi çıkarıp sorun çözüldüğünde öyle kullanmaya devam mı ettiğiniz. yoksa sensörü m değiştirdiniz?
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti SKDFORMAN » 06 May 2014, 15:04

KorsanKedi yazdı:Mustafa bey, teşekkür ederim. Peki soketi çıkarıp sorun çözüldüğünde öyle kullanmaya devam mı ettiğiniz. yoksa sensörü m değiştirdiniz?


Hayır soketi çıkarıp öyle kullandım. Banada boğaz kelebeğini değiştir felan demişlerdi. LPG taktırıp soketi sökünce boğaz kelebeği değiştirmekten kurtulmuştum. Ama benzinde rolanti cok yüksek çalışıyordu soket cıkık olduğu için. Benzinde kullanmadığım için problem olmadı.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti KorsanKedi » 06 May 2014, 17:01

kkkk945 yazdı:
KorsanKedi yazdı:Mustafa bey, teşekkür ederim. Peki soketi çıkarıp sorun çözüldüğünde öyle kullanmaya devam mı ettiğiniz. yoksa sensörü m değiştirdiniz?


Hayır soketi çıkarıp öyle kullandım. Banada boğaz kelebeğini değiştir felan demişlerdi. LPG taktırıp soketi sökünce boğaz kelebeği değiştirmekten kurtulmuştum. Ama benzinde rolanti cok yüksek çalışıyordu soket cıkık olduğu için. Benzinde kullanmadığım için problem olmadı.

Anladım, ama bu benim için yeterli bir çözüm olmayacak. Sıralı kullanıyorum çünkü. Yazın fazla sıkıntı yaratmaz gerçi, yine de deneyeceğim.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti shooter » 10 May 2014, 22:55

merhabalar sorun lamda sensöründen olabilir.bilginiz olsun aracınız ondan dolayı stop ediyor olabilir orjinali bosh markadır bilginize..
Mahir ER
www.izmirkameralarm.com - Güvenlik ve Alarm Hizmetleri

0850 225 0 135
Kullanıcı avatarı
shooter
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 26 Kas 2008, 01:05
Konum: Genel Müdür
Ad Soyad: Mahir ER
Nereden: İzmir
Arabanız: Felicia 1.3 MPI

İleti felicia_3437 » 11 May 2014, 02:26

kırak sansörüde ola bilir
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti KorsanKedi » 11 May 2014, 19:50

Mahir bey ve Selim bey. Bilgiler için teşekkür ederim, tamirciye söylemek üzere not aldım, belki kendim de yapabilirim bu değişimleri.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti KorsanKedi » 12 May 2014, 21:47

Krank sensörünün taklılı olduğu yer burasımıdır arkadaşlar? Benimkinde boş görünüyor. Termostat'ın altına denk geliyor. Tamirciye "bunun krank sensörü nerede" diye sorduğumda, "bunda yok, o işi distribitör yapıyor" gibi bişey söyledi. Doğrumudur.



KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti Safariali » 12 May 2014, 22:20

krank sensörü yok 1.6 da bende kullandım 1.6 felim vardı hala tadı damağımda evvela şunu söyleyim debriyaj balatası 1.3 lerle aynı değil şanzıman aynı olsada balata farklı marmaris de otoyedekparçacımı ara hatta bas gaza marmarise gel sorunun çözülecektir acizane stop etme sorunu iiçin şunu söyleyim eğer 70 derecelik termostat oluyorsa varsa düşük dereceli termostat kullan 1.6 ların kronik sorunu 90 dereceye geldimi sıcaklık stop sorunu başlıyor birde şunu yap kontak açık vaziyette motoru çalıştırma ama ışıklar yanık vaziyette iken akü eksi kutup başını sök 2 dakika bekle ve sonra kabloyu 3 kere arka arkaya akü başına tıkla tık tık tık ve kabloyu yerine tak boğaz kelebeğinde vınlama kurma sesi gelecek ve kelebek kendini kapatacak sonra marşa bas ve on dakika turla gel benzinde selamlar olanları ppaylaşırsan sevinirim
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti KorsanKedi » 12 May 2014, 22:25

kizilcalihoca yazdı:krank sensörü yok 1.6 da bende kullandım 1.6 felim vardı hala tadı damağımda evvela şunu söyleyim debriyaj balatası 1.3 lerle aynı değil şanzıman aynı olsada balata farklı marmaris de otoyedekparçacımı ara hatta bas gaza marmarise gel sorunun çözülecektir acizane stop etme sorunu iiçin şunu söyleyim eğer 70 derecelik termostat oluyorsa varsa düşük dereceli termostat kullan 1.6 ların kronik sorunu 90 dereceye geldimi sıcaklık stop sorunu başlıyor birde şunu yap kontak açık vaziyette motoru çalıştırma ama ışıklar yanık vaziyette iken akü eksi kutup başını sök 2 dakika bekle ve sonra kabloyu 3 kere arka arkaya akü başına tıkla tık tık tık ve kabloyu yerine tak boğaz kelebeğinde vınlama kurma sesi gelecek ve kelebek kendini kapatacak sonra marşa bas ve on dakika turla gel benzinde selamlar olanları ppaylaşırsan sevinirim

Teşekkür ederim. Aracı bu akşam tamirciye bıraktım, yarın sabah gidip birlikte araştıracağız. Çözüm olmazsa dediklerinizi kesinlikle uygulayacağım, gelişmeleri de yazarım. Sağolun.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti Safariali » 13 May 2014, 06:58

plastik termostatı çelik termostat la değiştiklerini okudum ama sonuçları bilmiyorum.

hatta google da yaz polo düşük dereceli termostat diye bir araştır iş görebilir.
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti KorsanKedi » 18 May 2014, 20:06

SONUÇ:

Geçen 6 günlük süre sonunda, ilk 4 gün benzin ile kullandım, stop sorunu yaşamadım.
Dün ve bugün tekrar gazdayım, Gaz'da stop olayım devam ediyor.

Sente ayarı yapıldı son olarak, çok güzel bir rölanti sesim var, aracın gidişi değişti, tekrar LPG'ciye gideceğim. Bakalım o ne diyecek, ne yapacak.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti emretezcan » 22 May 2014, 12:00

araç beynini yedi sanırım beyni tanımakta zorluk çekiyor. benzinli kullandığın zaman sorun ortadan kalkmaz ise hız sensörünün değiştirilmesi gereklii 3 dk bir işlem 110 tl orjinal fiyatı

SAYGILAR
emretezcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 22 May 2014, 11:58
Ad Soyad: emretezcan
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LXİ 1,3

İleti KorsanKedi » 22 May 2014, 19:35

emretezcan yazdı:araç beynini yedi sanırım beyni tanımakta zorluk çekiyor. benzinli kullandığın zaman sorun ortadan kalkmaz ise hız sensörünün değiştirilmesi gereklii 3 dk bir işlem 110 tl orjinal fiyatı

SAYGILAR

Resimdeki görülen yerde, sizin aracınızda hız sensörü varsa, o bölümde benim aracımda yok. Ne tavsiye edersiniz?
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir