Felicia Neden Stop Eder?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia Neden Stop Eder?

İleti KorsanKedi » 23 Haz 2015, 22:19

GÜNCELLEME...

Epeydir konuyu güncellemedim. 2. sayfaya kadar inmiş konu. Stop "etmeme" aynı şekilde devam arkadaşlar. Ramazan'ın birinci günü (Perşembe) muayenemiz vardı. Hiç masraf etmeden gittim, yapılması gerekenler vardı, "ne isterlerse onu yapacağım" dedim. Ve hafif kusurlarla geçtim.

Ama canımı sıkan, aslında hep olan, fakat stop etme sorunum yüzünden pek önemsemediğim bir başka sorun ön plana çıktı şimdi. Debriyajı bırakırken 1 ve ikinci viteste "tınk" diye bir ses yapıyor, ve bu beni çok rahatsız ediyor, baskı balatayı sırf bunun için değiştirdim, düzelmedi. Tavsiye ile gittiğim ustaya verdim veriştirdim. Bu vurma sesi harekete yansımıyor, üstelik geri viteste giderken debriyaja bas bırak, bas bırak daha belirgin hale geliyor.
 
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti KorsanKedi » 26 Tem 2015, 21:33

KorsanKedi yazdı:GÜNCELLEME...

Epeydir konuyu güncellemedim. 2. sayfaya kadar inmiş konu. Stop "etmeme" aynı şekilde devam arkadaşlar. Ramazan'ın birinci günü (Perşembe) muayenemiz vardı. Hiç masraf etmeden gittim, yapılması gerekenler vardı, "ne isterlerse onu yapacağım" dedim. Ve hafif kusurlarla geçtim.

Ama canımı sıkan, aslında hep olan, fakat stop etme sorunum yüzünden pek önemsemediğim bir başka sorun ön plana çıktı şimdi. Debriyajı bırakırken 1 ve ikinci viteste "tınk" diye bir ses yapıyor, ve bu beni çok rahatsız ediyor, baskı balatayı sırf bunun için değiştirdim, düzelmedi. Tavsiye ile gittiğim ustaya verdim veriştirdim. Bu vurma sesi harekete yansımıyor, üstelik geri viteste giderken debriyaja bas bırak, bas bırak daha belirgin hale geliyor.
GÜNCELLEME:Stop etme oranı %95 - 98 iken, şuan halen %2 yada 5.Bu da diğer sorunun çözümü.http://www.skodam.com/felicia-pickup/felicia-2001-silkeleme-ve-tesadufen-cozumu-t34287.html
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti kenand70 » 30 Tem 2015, 14:50

Erdemsah yazdı:Kenan bey sonucu bekliyorum öze atarsanız gözümden kaçmaz takip edebilirim




Erdem Bey Allah sizden razı olsun sayenizde sorun çözüldü hangi ustaya gittiysem tavsiyenize ne lakası var öyle bişey mümkün değil tarzında yanıtlar aldım en son akrabama zorla değiştirttim ve sonuç bahsettiğiniz gibi çözüldü ne kadar teşekkür etsem azdır a hakikaten konunuzda uzman olmuşsunuz.,,,


teşekkür ederim www.uzmanotoskoda.com
kenand70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 01 Kas 2013, 15:32
Ad Soyad: Kemal AHISKALI
Nereden: Bursa
Arabanız: TOYOTA

İleti KorsanKedi » 18 Ekm 2015, 17:13

Epeydir güncelleme yapmadım, sorunu unuttum desem yeridir. Arada hatırlatıyor elbet.

Sorunsuzluk, "stop etmeme" devam ediyor ediyor arkadaşlar. Aynen dediğim gibi, haftada anca 1 veya 2.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti mrtarikaya » 02 Kas 2015, 18:33

KorsanKedi yazdı:Epeydir güncelleme yapmadım, sorunu unuttum desem yeridir. Arada hatırlatıyor elbet.

Sorunsuzluk, "stop etmeme" devam ediyor ediyor arkadaşlar. Aynen dediğim gibi, haftada anca 1 veya 2.



Konuyu baştan sona bi seferde okudum
Ancak kafa mkarıştı o kadar ço konu girmiş işin içine ve o kadar çok değişen denenen parça var ki

Size göre sorun neredeymiş
Nasıl çözüldü ben de de aynı sorun var
Benzinde hiç etmiyor stop sıkıntı yok

Ancak gaz da birde gaz verip çektiğimde rolanti 200 e kadar dşüp yükseliyor veya stop ediyor
Giderken boşa alınca stop ediyor
Ve bugün ffarkettim daha çok fan çalışırken boşa atarsam veya boşa atıp aynı zamanda frene basarsam stop ediyor frene basmazsam 300-400 e kadar indiriyor devri tekrar yükseltiyor

Birde 3-5 gün önce hararet müşürü değişti onunla alakalı birşey olabilr mi (Sarı yüzüklü)
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)

İleti KorsanKedi » 02 Kas 2015, 19:33

mrtarikaya yazdı:
KorsanKedi yazdı:Epeydir güncelleme yapmadım, sorunu unuttum desem yeridir. Arada hatırlatıyor elbet.

Sorunsuzluk, "stop etmeme" devam ediyor ediyor arkadaşlar. Aynen dediğim gibi, haftada anca 1 veya 2.



Konuyu baştan sona bi seferde okudum
Ancak kafa mkarıştı o kadar ço konu girmiş işin içine ve o kadar çok değişen denenen parça var ki

Size göre sorun neredeymiş
Nasıl çözüldü ben de de aynı sorun var
Benzinde hiç etmiyor stop sıkıntı yok

Ancak gaz da birde gaz verip çektiğimde rolanti 200 e kadar dşüp yükseliyor veya stop ediyor
Giderken boşa alınca stop ediyor
Ve bugün ffarkettim daha çok fan çalışırken boşa atarsam veya boşa atıp aynı zamanda frene basarsam stop ediyor frene basmazsam 300-400 e kadar indiriyor devri tekrar yükseltiyor

Birde 3-5 gün önce hararet müşürü değişti onunla alakalı birşey olabilr mi (Sarı yüzüklü)
Aynı şeyler olmaya devam edecek. Benim sorun düzelmedi, sadece yok denecek kadar azaldı. Devir dalgalanması devam, ve sanırım bu dalgalanma stop ettiriyor. Kelebek değişimine kadar gitmiştim, son tamircim, kelebekten değil, krank sensörü dedi, öylece kaldı. Benimkinde sensör distribitörün içinde. Komple orjinali pahalı, çıkmasını da bulmak problem.
Sadece aklımda kalan, kelebeği söküp, mekanik aksamın olduğu bölümü açıp orayı temizlemek (bu dedğim rölanti motoru olan bölüm). Kelebeği temizleyenler bunu yapmaz, sadece akış, alış, emiş bölümünü temizlerler. Sprey sıkmak ise en basit ve kolaya kaçan yoldur. Aşırıya kaçmadan si bile yapabilirsiniz, gördüyseniz.

Hararet müşürü benim de sarıydı, şuan mavi var üstünde. Orjinali Mavi deniyor. Tabi ben bilerek mavi yapmadım.
Hararet müşürü üstünde 4 kablo var dikkat ettiniz mi? Ben bu kablonun kelebeği giden birini kesip iptal etmiştim. Stop etme ve dalgalanma kalmamaıştı, biraz rölanti yükselmişti. Müşürü bozuk diye yenisini almıştım ama bozuk değilmiş.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti mrtarikaya » 02 Kas 2015, 21:25

Anladım
Yani haftada 1-2 sefer benim için kabul edilebilir bir rakam ancak sanrm % 100 şundan diyemiyeceğz malesef

Birde arkadaşlar lambda sensörü enrdedir nasıl çıakrtıp temizlerim var mı yardımcı olacak
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)

İleti KorsanKedi » 03 Kas 2015, 00:16

mrtarikaya yazdı:Anladım
Yani haftada 1-2 sefer benim için kabul edilebilir bir rakam ancak sanrm % 100 şundan diyemiyeceğz malesef

Birde arkadaşlar lambda sensörü enrdedir nasıl çıakrtıp temizlerim var mı yardımcı olacak



Bu sensörü aracın altından görebilirsin. Motordan gelen egzoz borusu üzerinde. Yanlışım yoksa ilk sustırucıya gelmeden. Bujiye benzer, üstünde kablosu var.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti ddarko » 11 Kas 2015, 09:43

KorsanKedi yazdı:
mrtarikaya yazdı:Anladım
Yani haftada 1-2 sefer benim için kabul edilebilir bir rakam ancak sanrm % 100 şundan diyemiyeceğz malesef

Birde arkadaşlar lambda sensörü enrdedir nasıl çıakrtıp temizlerim var mı yardımcı olacak



Bu sensörü aracın altından görebilirsin. Motordan gelen egzoz borusu üzerinde. Yanlışım yoksa ilk sustırucıya gelmeden. Bujiye benzer, üstünde kablosu var.

Geçmiş olsun öncelikle... Bir de direksiyon pompasının soketini çıkarıp dener misiniz? Bir de ateşleme bobini sağlam mı? üzerinde çatlak vs var mı, kontrol eder misiniz?
ddarko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 11 Kas 2015, 09:40
Nereden: Adana

İleti KorsanKedi » 11 Kas 2015, 16:02

ddarko yazdı:
KorsanKedi yazdı:
mrtarikaya yazdı:Anladım
Yani haftada 1-2 sefer benim için kabul edilebilir bir rakam ancak sanrm % 100 şundan diyemiyeceğz malesef

Birde arkadaşlar lambda sensörü enrdedir nasıl çıakrtıp temizlerim var mı yardımcı olacak



Bu sensörü aracın altından görebilirsin. Motordan gelen egzoz borusu üzerinde. Yanlışım yoksa ilk sustırucıya gelmeden. Bujiye benzer, üstünde kablosu var.

Geçmiş olsun öncelikle... Bir de direksiyon pompasının soketini çıkarıp dener misiniz? Bir de ateşleme bobini sağlam mı? üzerinde çatlak vs var mı, kontrol eder misiniz?

Direksiyon pompası soketi tam olarak aracın neresindedir? Söketi sökünce direksiyona ne etikisi olur?
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti Korkusuz » 30 Eyl 2016, 23:38

Merhaba arkadaşlar bende Scoda Felicia 1.3glxi 2000model araç var aracım bi anda gaz kesti ve durdu elektrikci çağırdım ben bu aracı yapamam dedi ve şuanda marş basıyor yanlız araç çalışmıyor bana yardım edermisiniz acil cvp saygılarımla
Korkusuz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 30 Eyl 2016, 23:32
Ad Soyad: Akın akkaya
Nereden: Ankara
Arabanız: Scoda felicia

İleti cobweb » 03 Kas 2016, 21:40

İlhan bey son durum nedir var mı olumlu bir gelişme?
Aynı sorun benim araçta da var, bir hafta süreyle benzinde kullandım sabah özellikle soğuk havalarda ilk marşta çalışıp arkasından hemen stop etme 2. ve 3. marş denemelerinden sonra tabi ki gaz pedalına dokunarak hafif gaz vererek çalışması dışında motor ısınınca stop etme olmadı ama devir düşüklüğü yaşadım. şimdi yine lpg de kullanıyorum aynı şekilde boşa atınca, debriyaj fren yapınca stop etme var. usta gaz kelebeği temizliği ve adaptasyon yaptı kısa süreliğine bir düzelme oldu ancak sorun tekrarladı neticesinde gaz kelebeğini değişelim dedi. kelebeğin değişmesinin kesin çözüm olacağına inansam tamam diyeceğim ama o da şüpheli. vala şaştık kaldık bu hale :? araba kullanmaktan soğutur oldu bu sıkıntı...

Bu ezanlar-ki şehâdetleri dinin temeli
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli..
.

Kullanıcı avatarı
cobweb
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 414
Kayıt: 22 Nis 2010, 14:15
Ad Soyad: Levent
Nereden: Bolu
Arabanız: Felicia 1.6glxi

İleti Hun » 04 Kas 2016, 01:03

Daha önce başıma geldiği ve sorunu %90 hallettiğim için yazıyorum. Aracım 1,3 glxi 2000 model

Benzinde ve gazda stop ediyorsa bir kaç parçaya baktırın.

1. Ateşleme bobini (orjinali 400 tlden fazla yan sanayi 200 civarı ama tavsiye etmiyorlar.)

Bu parçada sorun olduğunu anlamanızın tek yolu stop etme sorunu olmayan başka felica dan takıp sanayide gezinmek.

2. Krank sensörü.
Bu parça adı üzerine sensör ve hassas olduğundan metal kısmında bir kararma oluyor. Ben bunu değiştirdikten sonra başka bir usta " getirsen temizlerdik düzelirdi" dedi. Ne derece gerçekçi bilmiyorum. Tek bildiğim ben bu parçayı değiştirdikten sonra stop etme sorunum çözüldü.
Ama burada işlem yaptırırken dikkat etmeniz gereken bir nokta var!!!
Ustalar sensörü takarken bağlantı yerlerine lehim yapıp bantlamışlar. Yağmurda arabanın üstünden akan su ya da altından gelen su,neyse artık bantların arasına girip sensörün düzgün çalışmasını engellemiş.
Benzinde tekrar stop etmeye başlayınca anladım.
Başka bir ustaya gidince yukarıda yazdığım sorunu söyledi oralara soket taktı sorun düzeldi.
Yani dikkat edilmesi gereken nokta burası.

3. Parça ya da 3. adım diyeyim.
Bunlara rağmen BENZİNDE rölanti az çok oynuyorsa ya da GAZA GEÇERKEN stop ediyorsa.
Gaz kelebeğini temizletmek.
Bu işlem bazen bir bez parçasıyla silmek olabiliyor(motora takılıyken asla üzerine ilaç sıktırmayın diyorlar, diyorlar işte sebebini bende bilmiyorum yaptırmadım hiç)
Bazende sökülüp temizlendikten sonra adaptasyonunu yapmak şeklinde de oluyor.

Kendi arabam için %90 dememin sebebi 3. adımı yaptırmadım. Sadece bezle sildirdim.
Benzinde stop etmiyor ama gaza geçerken nadiren stop ediyor. Havaların soğumasının da bunda etkisi olabilir tabi.
( Kışın tüpe geçiş sıcaklığını 35' yaptırmakta fayda varmış)

3. adımı yaptırmayı düşünüyorum. Kelebek sökülüp ilaçta bekletilip temizlenecek takılıp adaptasyon yapılacak.
İsteğe bağlı subap ayarı yaptıracağım.
Anlayacağınız üzere bu işlem için yarım gün gerekli ,zaman ayarlayıp yaptıracağım inşallah.
Sonuçlarını ilk fırsatta yazarım.

Ustanın verdiği fiyat kelebek temizliği + subap ayarı = 100 TL

Not:
Yukarıda yazdığım işlemler tecrübe ile sabittir. yani birebir yaşadığım olaylardır.
Tabi ki her usta kötü değildir ama sorunu çözemeyen çok ustada var bu da bir gerçek.
Bir noktadan sonra mesele para harcamaktan çıkıyor. Kaybolan vakit ve çözülmeyen sorun insanı sinir ediyor.
Kullanıcı avatarı
Hun
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 09 Tem 2013, 22:47
Ad Soyad: Emre KAYA
Nereden: Konya
Arabanız: Felicia 1,3 GLXi

İleti recepkoyuncu » 08 Kas 2016, 01:28

Bende 1,3 var aniden gaz kestiğinde araç vitesinde değilse stop ettiğini tespit ettim önlem olarak vitesi boşalttıktan sonra gazı kesiyorum böyle çözüm buldum kendimce
recepkoyuncu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 08 Kas 2016, 01:17
Ad Soyad: Recep koyuncu
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia GLX

İleti KorsanKedi » 10 Kas 2016, 14:06

cobweb yazdı:İlhan bey son durum nedir var mı olumlu bir gelişme?
Aynı sorun benim araçta da var, bir hafta süreyle benzinde kullandım sabah özellikle soğuk havalarda ilk marşta çalışıp arkasından hemen stop etme 2. ve 3. marş denemelerinden sonra tabi ki gaz pedalına dokunarak hafif gaz vererek çalışması dışında motor ısınınca stop etme olmadı ama devir düşüklüğü yaşadım. şimdi yine lpg de kullanıyorum aynı şekilde boşa atınca, debriyaj fren yapınca stop etme var. usta gaz kelebeği temizliği ve adaptasyon yaptı kısa süreliğine bir düzelme oldu ancak sorun tekrarladı neticesinde gaz kelebeğini değişelim dedi. kelebeğin değişmesinin kesin çözüm olacağına inansam tamam diyeceğim ama o da şüpheli. vala şaştık kaldık bu hale :? araba kullanmaktan soğutur oldu bu sıkıntı...


Bende sorun düzelmedi Levent bey.O kadar yaptığım masrafa ramen. Çek sitelerine kadar araştırdım,değişmeyen bir tek kelebek ile distribitör kaldı. Bizimkilerde krank sensörü bu distiribitör içinde. Ya çıkma birdistribitör bulunup sensör denenecekti. Ama kısmet olmadı.2015 Kasım'da takas ile 2012 Punto Evo 1.4 aldım. 4 ay önce de Atiker Lpg taktırdım. Kendim taktırdığım için neyin ne olduğunu biliyorum en azından. En son aksları komple değiştirdim. 450 TL masraf yaptım, vuruntu vardı. Motor ve şanzıman takozları vs. 1 hafta iyi gitti her zamanki gibi. Sonra yine keyifsizlik başlayınca takas'a yöneldim. Ama stop etme sorunu çözülmedi. Verirken de aracın herşeyini anlattım galericiye.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir