Felicia Neden Stop Eder?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia Neden Stop Eder?

İleti KorsanKedi » 23 Tem 2014, 20:48

redneks yazdı:arkadaşım gerçekten sorunun için çok para ve zaman harcamışsın bendede skoda 98 felicia var 2005 den beri keyifle kullanıyorum iyide bir ustam var aynı stop etme sorunu benimde başıma geldi giderken araç gaz yerken sorun yok durunca ve boşa atınca stop ediyordu,ustam bir iki kontroldan sonra karbrötörün altındaki keçeden hava alıyor değişmesi lazım demişti gerçektende sökülünce keçenin resmen övelendiğini gördüm o zaman on lira bi şeydi fazla pahallıda değilmiş ama yaptığı iş büyük değişince sorunumda düzeldi güzelde bir hava ayarı yaptı şimdi hem gazda hem benzinde fark yok kullanıyorum baktırmadıysan birde o alt keçeye baktır tavsiye ederim :)
Katıldığınız için teşekkür ederim İskender bey. Sorunu halledip keyifle kullanıyor olmasına çok sevindim. Bizimkilerde karbüratör yok ne yazıkki. Araçlarımız aynı olsaydı hemen yarın yola çıkıp oraya geliyordum. Sağolun.
Sorun çözülene kadar devam.
 
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti patchadams2 » 01 Ağu 2014, 22:05

benim buna benzer arızam distribütörün değişmesi ile düzelmişti.. Yolda giderken birden stop ediyordu. Bir süre sonra 5-10 dakika kadar) hiç bir şey olmamış gibi çalışıyordu.. bilginize..
patchadams2
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 41
Kayıt: 13 May 2010, 22:35
Ad Soyad: ufuk koç
Nereden: Yalova
Arabanız: skoda felıcıa

İleti rebirth » 02 Ağu 2014, 14:59

aynı konu için başlık açmaya gerek yok

arabam 97 model 1.3 glx karbüratörlü

gazda problem yok uzun süre gazda kullandım benzinde kullanmıyordum kullanayım dedim geçenlerde araba düşük hızda silkeleme yaptı
boşa atınca durunca stop ediyordu ama 3.4.5. vitesle süratli iken canavar gibi 2de düşük süratte silkeleme ve stop sorunu vardı

bi ustaya gittik karbüratörü söktü benzinle yıkadı temizledi taktı düzelir dedi silkeleme gitti ama hala stop ediyor rölanti ile uğraştı 1 saat olmadı sonra başka bi usta uzun süre gazda kullanınca kelebekler var onların ucu aşınıyor gazda benzine alınca ordan hava alıyor stop ediyor tamir olmaz uğraşma dedi git yeni karbüratör al taktır parçacılarda bulursun eskiden almış elinde kalmış olanlar vardır dedi varsada kaç paradır acaba ?

şu arabadan anlayan bi usta bulamadık adam akıllı izmirde bildiğiniz anlayan usta varmı ? sıkıldım bu işten

teşekkürler
rebirth
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 21 Oca 2013, 11:49
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia

İleti İstop » 02 Ağu 2014, 16:46

bu arabaların zaten nıyeyse heryerde ellı tane servısı var bır kacını tenzıh ederek soyluyorum adam gıbı ugrasanda anlayanda yok zaten paran coksa ugras dıycem ama emın ol onu taktırınca baska bı yerden patlayacak sen en ıyısı bı alet edavat al kafana takılan yerlerı kendı kafana gore kurcala hocam Allah sabır versın
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti KorsanKedi » 04 Ağu 2014, 00:14

Çalşıtığım işyerinde, komşu bir abimiz, emanet bir felica (eski kasa) almış. Giderken (sonradan takılma) klima motorunun bilyası dağılmış. Sonra araç sahibinin sürekli gittiği bir tamirciye gitmişler. Bir süre sonra bana da orayı tavsiye etti. Birlikte gittik. Adam bakmadı bile, "ne apacaksın usta" dedim. "Sen o işi bana bırak, yarın sabahtan gel"dedi.

Ertesi sabah gittim. Yer uzak, arabayı bırakıp geri dönemem. Başında durmuyorum, 2 saat sonra "bin dolaş" dedi.
100 mt içinde 3 kez stop etti. Döndüm, tekrar uğraşmaya başladı, sonra bir ara kendi bindi gitti, dedim heralde turlamaya gitti. 1 saat geçti, sonra geldi. Meğer başka bir yere gitmiş, bilgisayara bağlatmış, benzin pompa röle hatası görmüş. Ve hararet müşürünü değiştirmiş. Bendeki sarı bilezikliydi, derece sormayın bilmiyorum. Bunu aynı sarı bilezik olanından kendim de değiştirmiştim fakat işe yaramaıştı. Kendisi mavi bilezikli olanı takmış. Altta resimde göreceksiniz. Şimdi biraz daha yüksek de duruyor hararet.

Benim aracın sigorta kutusu ile oynanmıştı, ordan burdan kablo alıp röle ayaklarına sokmuşlar vs. Ayrıca klimayı açsam, kalöriferi de açsam ayrıca ilave edilen sigortalar vardı, buna bağlı olan kablolar ısınıyordu, bir süre sonra sigorta eriyip attırıyordu. Bunlarla uğraşmaya başladı Derken farları kaybettik. Farları tekrar aktif etmek için çok uğraştı, sağlam olan far anahtarını da bozdu. Benzin pompa röle kablosu başka aktif bir kabloya bağlanmış, elektrik kesmesi bundanmış, böyle anlattı.

Kaloriferin rezistansı bozulmuş, başka tamirciler rezistan yok bunlarda diyorladı, demekki varmış çok bilen ustalar. Söktü, gittim kendim aldım, taktım, şimdi kaloriferin her kademesi çalışıyor.

Sabah 10 da gitmiştim, akşam 8 de döndüm. Şuan 2 gün oldu, stop etme olmadı, 2. vitesdeki dengesizlik ve 2000 de taklı kalma devam ediyor, bu sorun başka bir boğaz kelebeği ile çözülür sanırım. Bunu ise kendim, gaz telinin bağlı olduğu yuvarlağı hafif gaz verdiğimde bir noktadan sonra kendi hareket ettirmeye çalışıyor, elimde hissediyorum bunu.
Resime bakarsak, müşür değişmeden önce ibre alttaki oktan az aşağıda duruyordu. Yeni müşürde ok şuan ibrenin olduğu yerde. Üstteki ok'un olduğu yere çıkıyor. Bu işaretler sizce kaç dereceleri gösteriyor?
Bu arada yapan usta, "oto elektrik" tabelası altında faaliyet gösteriyor. Ama her türlü soruna bakıyor.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti SKDFORMAN » 04 Ağu 2014, 01:42

rebirth yazdı:
gazda problem yok uzun süre gazda kullandım benzinde kullanmıyordum kullanayım dedim geçenlerde araba düşük hızda silkeleme yaptı
boşa atınca durunca stop ediyordu ama 3.4.5. vitesle süratli iken canavar gibi 2de düşük süratte silkeleme ve stop sorunu vardı

bi ustaya gittik karbüratörü söktü benzinle yıkadı temizledi taktı düzelir dedi silkeleme gitti ama hala stop ediyor rölanti ile uğraştı 1 saat olmadı sonra başka bi usta uzun süre gazda kullanınca kelebekler var onların ucu aşınıyor gazda benzine alınca ordan hava alıyor stop ediyor tamir olmaz uğraşma dedi git yeni karbüratör al taktır parçacılarda bulursun eskiden almış elinde kalmış olanlar vardır dedi varsada kaç paradır acaba ?

şu arabadan anlayan bi usta bulamadık adam akıllı izmirde bildiğiniz anlayan usta varmı ? sıkıldım bu işten

teşekkürler


Aracınız LPG li. Benzinle ne işiniz var anlamadım. Benim benzin otomatiği arızalandı. Şuan benzini tamamen iptal ettim. Normalde de hiç işim olmuyor zaten. Kışın çok soğuk havalarda belki ihitiyaç duyulabilir. Ama izmirde o kadarda soğuk hava olmuyor bildiğim kadarıyla.
Lpg li aracın benzinde düzgün çalışmaması hava girişlerinin LPG ye göre ayarlanması ve kalbiratörün üstündeki gaz mikserinden olabilir. Ayrıca usta doğru söylemiş. LPG de uzun süre kullanılınca kalbiratör ayarları bozulabiliyor.
Açıkçası benzinle ne işiniz var, sorun nedir onu anlamadım. LPG yi iptal ettirip gaz mikserini söküp hava girişini orj. şekilde yaptığınızda ufak bi kalbiratör ayarıyla benzinde düzen sağlanabilir diye düşünüyorum.
Bizimki gibi kalbiratörlü araçların hava girişleriyle oynandığı ve LPG ye göre ayarlandığı için stop etmesi olağan bir durumdur. Benimkide yapıyor. Ustanın size yeni kalbiratör al demesini başından savma olarak algıladım şahsen. Geçmiş olsun...

İlhan bey, hararet göstergeniz sağlam ve doğru gösteriyor diyebilirsek bizim formanlare göre 100C civarı gösteriyor. Buda fazla. Eğerki termostatınız favo-formanlarla aynıysa 88C olabilir. Buda yazın hararetin resimdeki gibi seyretmesine yol açar. 74C termostat takarsanız yine sizin dediğiniz ilk haline döner.
Eğerki şu haliyle hararetiniz doğru ise rampalarda trafikte ve aşırı sıcaklarda kırmızı bölgeye yaklaşır ve su kaynatabilir. Ve bu durum zamanla motor contası ve motor arızasına yol açar.
Ayrıca hararet müşürü değişimi aracın hararetini değiştirmez. Sadece arızalıysa bizim, göstergede doğru görmemizi sağlar. aracın hararetini ayarlayan mekanik termostat ve fan müşürüdür. (favo-forman motorlarıyla aynıysa)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti AhmetH » 04 Ağu 2014, 11:25

Ben bu konuyu ilgi ile takip ediyorum,

aracın Mpi 1.6 vw motor olması ve LPG sistemine sahip olması beraberinde alışa geldiğimiz 1.3 felicia söylemlerini bir nebze geride bırakıyor.

işin içine elektromekanik işler girdiği aşikar, aracın rölanti tutmaması ve stop etmesi rölanti ayarlayıcı kökenli sorun demeyi kolaylaştırsada arkadaşımın 97 model 1.6 polo sunda da benzer bir stop etme sıkıntısı vardı ozaman onunla cebelleşirken bu motorların boğaz kelebeğinde rölanti ayarlayıcı olmadığını kelebeğin kendisinin rölanti tutturduğunu görmüştüm.

LPG ve benzinde rölantinin sorunlu olması motorun birşekilde emme yoluna hava aldığınıda çağrıştırsada genelde o devirlerde zengin karışım ayarlı çalıştığından emme yoluna ECU tarafından ölçülmemiş hava alan motor deviri yükselir.
öyleyse motorun boğulduğunu düşünüyorum. Bu ya boğaz kelebeğinin rölanti için yeteri kadar havaya yol vermemesinden yada yakılan yakıtın rölanti için ayarsız olduğunu çağrıştırıyor.

LPG ile araçta çift yakıt olduğundan fazlalığın hangisinden geldiğini bulmakta farklı değişkenleri düşünmeyi gerektiriyor.

Eğer LPG enjektörlerinin sağlığı sorunlu ise ve tam kapanmıyorsa küçük miktarda olsa aracı zenginde bırakması olası. aracın kendi ECU su kendi ayarlarını değiştirerek bunu dengelemeye çalışmasıda zamanla benzindeki düzenini bozmuş olabilir.

Aracın okuduğum kadarıyla bir çok yeri ile ilgilenilmiş ancak LPG sistemi olayın kökü olabilir diye düşünüyorum.

LPG sistemi bilgisayara bağlandığında enjektörlerin olması gereken milisaniye değerlerinde açıldığı kapandığı ayarsız olmadığı sorunsuz olduğu kabaca ustalar tarafından söylenebilsede muhtemel bir mekanik enjektör sorununda atıyorum 3 mili saniye açık kalması gereken enjektör 3 mili saniye açık dursa ama tam mekanik olarak tam açılmasa LPG ye yeteri kadar yol vermese yada kapandığında tam kapanamasa enjektörün üzerinden motora giren LPG miktarının tamamen farklı olacağı aşikar.

ben kabaca benzinde düzen tutturduysanız naçizane LPG sistemi üzerine gitmenizi tavsiye ederim. 4 tane yeni LPG enjektörünün maliyeti ne olur bilmiyorum ama denemelisiniz.

aracın kendi motorundaki beyin(ECU) ve LPG nin beyini boğaz kelebeğnden motora girmeden önce MAF sensörü üzerinden geçerken ölçülmüş kütlesi bilinen hava ile Yakıtı karıştırmak üzerine çalışır. Yakıtıda ölçülü havaya enjektörlere akım gönderip belirli milisaniye değerlerinde açarak karıştırır.

işte ölçülen hava yada gönderilen yakıt bir şekilde sorunlu ise motor düzgün çalışmaz.

hülasa diyeceğim LPG enjektörlerinin eskidiğinden şüpheliyim.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 04 Ağu 2014, 11:46

konunun başında şanzımanınız üzerindeki delik krank pozisyon sensörü içindir. ama 1.6 motorlarda pozisyon başka yerden okunduğundan burasının önemi yok. Sanırım tapası düşmüş buraya tapa skoda parçacılarında bulunuyor. 1.3 karbüratörlü feliciamız var onda da bu delik iş görmez şekilde duruyor.

Bu araçların beyninin Avansa müdahele edip edemediğini bilmiyorum. Distribütörü var vakum ile yada bir şekilde avansa müdahele etmesi şart. Dijital ateşlemeye sahip motorların beyinleri Avans/Rötar işinide yaptığından sizde durum nasıl gelişiyor bilemiyorum. Ancak gittiğiniz ustaların benzer bir şüphe ile distribütör denediği ve çözüme kavuşamadığı görünüyor dolayısı ile ateşleme kökenli bir arıza olmadığını söyleyebiliriz gibi duruyor.

Benzin rölesinin kurcalanmış olması aracın sürekli LPG çalıştığını ve pompanın yanmaması için böyle bir basit çözüm sunulduğunu düşündürüyor. Benzin pompaları dalgıç pompa misali deponunda benzinin içinde çalışırken üzerinden geçen benzin ile soğur. benzin hiç alınmaz yada ışık yanık gidilirse zamanla ısınıp bozulurlar. Heralde bunun önüne geçmek için röleden pompayı devre dışı bırakacak bir çözüm yapılmış diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 04 Ağu 2014, 12:00

bir iki kelamda müşürler üzerine etmek isterim. :D
ECU yani Beyin için motora emilen hava kütlesinin bilinmesi ve bu hava ile ne kadar yakıt karıştırmalıyım ve yanma sonucu çıkan egzozdaki oksijene bakarak acaba işimi doğru yapıyormuyım sorusu sürekli bir kapalı döngü içindedir. buna ingilizce "Closed loop" derler.

Lamda sensörü ile egzozdaki oksijen miktarı ile içerde gerçekleşmiş yanmanın fakir mi zengin mi olduğu sürekli kontrol altındadır. Buna göre enjektörlerin açılma süreleri oynanarak anlık karışım ayarlar.

ancak motorun çalışması için elzem değildir. ince ayarlamayı yapamaz ise göstergede ışık yakar (LPG sisteminden çoğumuz bu ışığa aşinadır)

Hararet müşürü ise ilk çalıştırma için jikle olayını ayarlamada devreye girer. benzer şekilde varsa emilen havanın sıcaklığınıda ölçerler. Hepsi düzgün bir karışımla motorun sağlıklı hizmet etmesi için.
Ancak iyi kötü çalışır stop etmemeli.

Bursalısınız aşağısı 30 derece iken yukarı uludağa çıkmaya çalışsanız yukarda hava belki 10 dereceye düşer. Hem irtifadan hemde sıcaklıktan dolayı havanın yoğunluğu değişir. ECU bunu ölçemezse bilmezse karışımı ayarlamayı becertemez.
Ama dediğim gibi bunların hepsi ince ayarlar içindir. Motorun stop etmemesi lazım.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti KorsanKedi » 06 Ağu 2014, 21:40

4 gün herşey çok güzel gidiyordu. Dün yine stop etmeye başladı, illallah ettirdi yine. Aradım tamirciyi, "gel bakalım" dedi. Bu sabah gittim yerinde yoktu, bir yere gitmiş, telefonu da ne hikmetse kapalı. Çırağına "geldiğimi söyle" dedim.

Sigorta kutusu ile uğrşamıştı, yazmıştım. Salam far anahtarını bozmuştu, sonra arka cam rezistans düğmesini açtığım elektrik kesip komle stop ediyordu. "Anahtar arızalı, değiştir dizelecek" dedi. Dün değiştirdim, düzelmedi. Sağlam anahtarı bozdurup bana yenisini aldırdı yine. Bozdurdu diyorum, çünkü çıkarırken zorlandım, ve dağıldı. Çevresinde olan tornavide izleri de cabası.

Yarın gideceğim yine, bakalım neler olacak.

Ahmet bey, yorumlarınız için teşekkür ederim. Çok açıklayıcı.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti KorsanKedi » 12 Ağu 2014, 21:16

Bu sabah tekrar gittim. Kaputu açtı, distribütör den ayar vs yaptı. Gitti dolaştı geldi, "manifolttan hava alıyor" dedi. (Ben de içimden "vay be" dedim)

"İnşallah öyledir ustam, bu akşam yetişecek mi" dedim, "söz veremem dedi". Yani yetişmezse araba kalacak orda. Yer uzak çünkü.

Yarın sabah tekrar gideceğim. Neler olacak merak ediyorum.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti KorsanKedi » 14 Ağu 2014, 21:43

Dün tekrar gittim. Manifoltu söktü, beni malzeme almaya yolladı, "manifolt lastiği 4 tane, ince hortum, slikon" vs aldım. Enjektörün biri benzin kaçırmış dedi. Onları da söktü, temizledi, tam 3 kere tura çıktı, gitti geldi ayar çekti, gitti geldi ayar çekti. Açıkçası hiç de içime sinmedi yaptıkları. Dün akşam eve gelirken sorun yok, bu gün sorun yok, yalnız klima açınca bir tuhaf çalışıyor.

"Tekrar stop etmeye başlarsa ateşleme bobini'ni değiştireceğiz" dedi. Çünkü o da kafasına takılmış.










KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti tnt68 » 16 Ağu 2014, 14:57

İlhan bey en son Olasılıksız Kitabını sizin hikayeniz kadar soluksuz okumuştum.. skoda ailesinde yeniyim 1.3 MPİ motorlu Felicia aldım daha dün.. Aldığıma sevinsem mi üzülsem mi bilemedim. Üzülme sebebim bulunamayan arızaya sahip olan bir araç almış olmam sevinme sebebim ise bu kadar uğraşa rağmen vazgeçmiyor olmanız.. Bu tip çözülemeyen sorunla başka bir model araçla bende yaşamıştım... >Genelde çok basit bir nedenden kaynaklanıyor ama iş bilmeyen ustalar nedeniyle o kadar çok şeye bakıyorsunuz ki o basit nedeni atlıyor önemsemiyorsunuz..

Hikayenin sonunu merak la bekliyoruz :) Ya bu araba satılacak yada bu çözülecek ama olaylar çok heyecanlı...
Kullanıcı avatarı
tnt68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 16 Ağu 2014, 14:16
Ad Soyad: Fsoner
Nereden: Ankara
Arabanız: Tabanway 2.8 OTİ Elegance

İleti SKDFORMAN » 16 Ağu 2014, 15:38

evet gelişmeleri ilgiyle ve merakla takip ediyoruz. Bencede basit bir arızaydı. Neredeyse motor inmiş. Ustaya para vermiyormusunuz veya ustayla dalgamı geçiyorsunuz. ustalıktan men etmeyemi niyetlisiniz, bu işin sonu galiba ustanın tükkanı kapatıp kaçmasıyla sonuçlanacak :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti hidrojenci61 » 16 Ağu 2014, 20:00

Arkadaşlar merhaba:

Forma yenı katıldım bende 3 hafta once skodafelıcıa 1,3 benzın & lpg mpi 2000 model araç aldım.
Daha onceki aracım 1994 model ford festivaydı Yenı aldığım aracımı galerıden aldım galerı sahıbın sozune ınanarak baktırmadan aldım . Aracım aldım ve İstanbul_ trabzon bayram tatılıne çıktım ancak skodalarda bu kadar çekış duşukluğu olduğunu bılmıyodum . 1,3 motor olmasına ragmenden duz yolda nasıl olurda 3000 devırde kalkar aracta bır sıkıntı olduğunu fark ettım trabzona vardıgımda aracı tamıre goturdum Trabzonda skodadan anlyana fazla ustada yoktur Buyuk sanayının en ıyı ustası olana 40 yıllık skoda tamırcısı ustaya aracımı gostermeden once zincirli olan trigerını kontrol etmesını istedım usta aracı problemınden dolayı ınceledı onunda aklına gelen şey triger oldu normalde araç gaz yemıyodu duz yolda kalkışlarda 3000 devır yapmaz isenız stop edıp bayılıyordu duz yolda gıderken boşa atarsanız stop edıyordu . Usta senteyı trıgerı kontrol için 160 lira istedi bende tamam olsun dedım aklıma aracın lambda sensorunde problem olduğuda gelmedı değil sonuç olarak usta trigeri açtı kontrolumuz yaptı kı mılımetrık olarak aracın sentesınde problem yoktu tabıkı halıyle uzuldum cunkı şüphelendıgım iki şey vardı bırı triger zıncırın 1 yada 2 diş yanlış takılmış olmasıydı oda çıkmayında ustada uzuldu bende sonrasında aracın egzostunu sokrurmemı istedi ondan yapabılır dedı egzostcuya gıttım sokturdum denedık değişen bişey olmadı aynı gun yıne ustanın yanına gıttım usta dedım bu arıza lambdadan olmasın sonuç ıtıbarıyle lambda sensoru egzost içindekı yanmaış oksıjenı ölçerek ona gore ecudan yakıt ayarlamasını yapıyor. Usta bana labmdanın motor soğuk çalıştıgında sıcak çalışısıyomuş gıbı oldugunu gosterır dedı daha sonra senın aracın sıbablarına bakalım dedı ust kapagı actı sıbablar sıkı dedı sibab ayarı yaptı daha sonrada bogaz kelebegını soktu temızleyıp adaptasyon yaptı ecudan ayarlama yaptı tamamdır dedı aracı lıftten ındırdık teste cıktık ki değişen hiç bir şey olmadı moral 0altına düştü halıyle . En son olarak 1 gün heba oldu ayrıca 160 kağıt ustaya odedım tam çıkmadan önce ınadından vazgecmeyen 40 yıllık ustaya ustam su aracın lambdasını acalım temızleyelım dedım oda bana ben lıfte alıyım aracı dedı sen bak aracı lıfte kaldır dık lambdayı 22 anahtarla soktum balata spreyı ıle temzıledım aracı dışarı cıkardım marşa vurdum araç UCAK OLDU RESMEN hanı o 3000 devirde duz yolda kalkamayan araç SU Anda ne stop edıyor ne bayılıyor ne de gaz yerken boğuluyor Herşey LAMBDA Sensörundenmiş Ustanın Bu arızadan haberı yok söylemedım çünki inadım ınat ettiğnden dolayı bi de ben müşteriyim o ise usta 40 yıllık usta kendi mekanında ustaya Akıl Vermiş gibi olmak istemedğimden dolayı söylemedım arızayı ancak burda yazıyorum Bilgi paylaştıkça çoğalır zararın neresınden donulurse kardır :roll:

Arkadaşlar tamırcı falan değilim araçlara yakıt tasarrufu hidrojen montajı yaptıgımdan dolayı araç sensörlerınden bıraz anlarım Bide 1,3 2000 felicia sahıplerınden lpg yakıt tüketım değerlerinizi paylaşırmısınız :roll:

Ben Trabzon İstanbul arası 35 litre lpg ile 430 km yaptım hız ise 120 km ortalama araç yuku 400 kilo sizce bu rakam kötümü ? bence çok kotu en az 600 km beklıyordum

Herkese ıyı çalışmalar
hidrojenci61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 16 Ağu 2014, 19:15
Ad Soyad: Dursun
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 1,3 felicia

İleti KorsanKedi » 19 Ağu 2014, 21:28

Bugün beşinci günüm arkadaşlar. Stop etme yok, sadece ilk kalkışta nbir kaç defa stop ettirdim, bunu da distribitör ile yaptığı ayara bağlıyorum. İnsanın içine sinen şu tedirginlik yokmu, hala olacak hissi gitmedi içimden, hala ara gaz vermeye devam ediyorum.

Bu işlemlerden sonra kelebeğe adaptasyom falan yapılmadı maalesef, yapacak cihazı da yok, başkasına gidip para vermek de istemiyorum.

İkinci viteste, sabit bir hızla giderken ayağımızı hafif gazdan çekmek gerektiğinde kasma yapıyor ve rahatsız edici, bu halen devam ediyor. Yanıma binen birisi "bu kesin acemi" der.

Halen beklemedeyim açıkçası.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti kenand70 » 26 Ağu 2014, 07:53

İlhan bey varmı problem ?
kenand70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 01 Kas 2013, 15:32
Ad Soyad: Kemal AHISKALI
Nereden: Bursa
Arabanız: TOYOTA

İleti KorsanKedi » 26 Ağu 2014, 21:06

kenand70 yazdı:İlhan bey varmı problem ?

Evet Yusuf bey, bugün 12 gün oldu, ve ilk kez bugün sabah işe giderken 1 km'lik yolda 3 kez stop etti. Sonra bir daha etmedi. Devir düşmesi devam ediyor, ama toparlıyor, ilk kez bugün üst üste yaptı. Şimdi kafama takılan Ateşleme Bobini. Sanırım değiştireceğim.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

ÖncekiSonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir