Felicia Neden Stop Eder?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia Neden Stop Eder?

İleti berkin » 11 Eyl 2014, 20:56

ilhan bey büyük geçmiş olsun . yazdıklarınızı skodayı tanımıyan biri olarak okusam asla skoda almam . fakat sizin aracın aynısından bizdede var . 2001 1,6 klimalı .
öncelikle
1- bu motor asla suyu sevmez , sakın ola motor fln yıkatmayın . mümkünse silecek suyunu dahi dikkatli koyun .
2-silkeleme ayagını gazdan çekince bizimkindede oluyor . genelde var .


sorunlarınıza gelince ,

biz 170.000 km de motor rektefiye yaptırdık . fakat rektefiyeden sonra sizinki gibi stop etmeye başladı . ustamızda çok iyi tanıdıgımız biri . meger triger kayışını 1 diş fazla takmış . düşünün .
daha önce de aynı stop etme arızası yaşadık ve distribütör bobinin kablosunun geldiği bir elektronik kart var genelde su gördügünde fln bu kart arızalanıyor . benim kanımca sanki arızanız ateşleme arızası olarak görünüyor. bu taraftan olaya yogunlaşmanız yararınıza olacaktır .

birde araca gaz verip 2500-3000 devirlere çıkarın ve gazı çekin çıngırdama gibi bir ses varsa o zaman katalizör tıkalıdır . benim bir kere başıma geldi şimdi katalizörsüz olarak kullanıyorum .
umarım sorununuz daha fazla masraflı olmadan çözülür .saygılarımla
 
Kullanıcı avatarı
berkin
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 299
Kayıt: 18 May 2010, 00:16
Ad Soyad: YILMAZ HATİP
Nereden: Kocaeli
Arabanız: YETİ 1,6 TDİ ELEGANCE GREENLİNE MATO KAHVE

İleti Safariali » 13 Eyl 2014, 14:58

1.6 akl bora motorundaki maf sensör ve hava yolunu feliciada uygulasak bence stop sorunu ortadan kalkacak ilgilenenlere duyrulur.
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti KorsanKedi » 13 Eyl 2014, 19:25

kkkk945 yazdı:Yine yazma gereği duydum. Diğer arkadaşlarınmda dediği gibi bende arızanın çok çok küçük bi problemden kaynaklandığını düşünüyorum. Siz neredeyse motor indirme evresine geldiniz. son 590 tl lik sigorta kutusu vs. siz ne yapıyorsunuz. Sigorta kutusu bi kere kolay kolay arızalanmaz. Arızalansada tamir edilebilir. Diyelimki öldü, o zaman çıkması bakılabilir ki, bence siz gereksiz yere almışsınız. Sıfır aldığınız için iadesini bi denemenizi öneririm.
Birde ustanızı değiştirin derim. yazık günah. küçücük bi arıza için dünyanın parasını harcadınız.
Aracınız LPG li ise birde LPg cilere gösterin. Onlar bazen sorucu çözebiliyorlar.
Ne diyelim geçmiş olsun.

Sigorta kutusu başka bir problem için alındı, röle ayaklarında kablo sokuşturulmuş, aldığımda böyleydi. Aynı kablodan hem var hem de kalorifer ve de klima çalışıyordu. Bunlar aynu anda denk geldi mi kablo yanma dercesinde ısınıyordu. Bunu düzelttirmek istedim. Kutu arızalı dedi, aldık, arı kutuda değilmiş dedi. 3 gündür hastayım, daha da gidemedim.

Aracım LPG li evet. Ama benzinde de yapıyor aynı sorunu. Sadece gaz da olsa ona yığılacağım komple.

Sigorta kutusnun iadesi için konuşacağım, yeri başka bişey alacağım büyük ihtimal.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti KorsanKedi » 13 Eyl 2014, 19:33

berkin yazdı:ilhan bey büyük geçmiş olsun . yazdıklarınızı skodayı tanımıyan biri olarak okusam asla skoda almam . fakat sizin aracın aynısından bizdede var . 2001 1,6 klimalı .
öncelikle
1- bu motor asla suyu sevmez , sakın ola motor fln yıkatmayın . mümkünse silecek suyunu dahi dikkatli koyun .
2-silkeleme ayagını gazdan çekince bizimkindede oluyor . genelde var .


sorunlarınıza gelince ,

biz 170.000 km de motor rektefiye yaptırdık . fakat rektefiyeden sonra sizinki gibi stop etmeye başladı . ustamızda çok iyi tanıdıgımız biri . meger triger kayışını 1 diş fazla takmış . düşünün .
daha önce de aynı stop etme arızası yaşadık ve distribütör bobinin kablosunun geldiği bir elektronik kart var genelde su gördügünde fln bu kart arızalanıyor . benim kanımca sanki arızanız ateşleme arızası olarak görünüyor. bu taraftan olaya yogunlaşmanız yararınıza olacaktır .

birde araca gaz verip 2500-3000 devirlere çıkarın ve gazı çekin çıngırdama gibi bir ses varsa o zaman katalizör tıkalıdır . benim bir kere başıma geldi şimdi katalizörsüz olarak kullanıyorum .
umarım sorununuz daha fazla masraflı olmadan çözülür .saygılarımla

Cevap için teşekkürler Yılmaz bey.

- Triger kayışı bir diş fazla derken, yanlış ölçü de kayış mı kulanmış, bunu mu demek istediniz?
- Bahsettiğiniz elektronik kart tam olarak nerede? Bobin değişti, bujiler değişti, kablosu değişti. Sorun devam.
- Katalizör sorunum olmuştu, aynı dediğiniz şekilde, yenisi ile değişti.

Değişmeyen birtek oksijen sensörü kaldı, onu da lpg kullandığım için "önemseme" diyorlar.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti hakan1284 » 21 Eyl 2014, 21:44

Oksijen sensörü masraflı bir parça orjinali 300 liraya yakın fiyatı var Bosch markalarda 200 civarında. Bir de Tomco diye bir marka var ingiliz malı 140 liraya aldım.
Gel gelelim esas konuya Bir tek oksijen sensörün değişmemiş olduğundan şöyle bir önerim olacak. Oksijen sensörü arızası Ecuda kayıt altına alınıyor. Arıza olarak gözüktüğünde Ecu sürekli zengin karışım olarak karışım yaptırıyor.. belki oksijen sensöründe hata vardır yada yoktur. Fişini çıkartıp test etmeni öneririm. Benim felicia ya önceki sahibi lada sensörü takmış. Lada sensörünün olduğunu öğrendiğim an sensörün fişini çıkardım. Gittim tomco sensörü bağlattırdım. fişi çekiliyken araçta bir anormallik yaşamadım.. Kısacası fişini çekip test edebilirsin.. fiş çekiliyken sürekli zengin karışım yapacağından yakıt tüketimini arttırabilir ...
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti emre_tokay » 22 Eyl 2014, 03:37

Benim feliciada da ne yapıp ne ettiysek benzin sarfiyatını 40 kr altına alamadık acaba bendede bu oksijen sensöründemi problem vardır ? Yakıt sarfiyatının fazla olmasının nedenleri nelerdir acaba ?
emre_tokay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 196
Kayıt: 16 Kas 2008, 13:28
Ad Soyad: Emre TOKAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: A4 Octavia Elegance 2004 (SATILDI) Felicia GLXi

İleti hakan1284 » 22 Eyl 2014, 10:16

emre_tokay yazdı:Benim feliciada da ne yapıp ne ettiysek benzin sarfiyatını 40 kr altına alamadık acaba bendede bu oksijen sensöründemi problem vardır ? Yakıt sarfiyatının fazla olmasının nedenleri nelerdir acaba ?


Başka bir çok standart etken var tabide oksijen sensörü biraz fark ettiğini söyleyebilrim. zaten şehir içinde 40 krş değeri benzine göre çok iyi napsanız altına düşürmeniz. ben 50 krş yakıyordum sensörden sonra 40-45 arasında yakıyor. uzunyollarda 30-35 krş a kadar düşüyor.
Umarım konunun esas sahibinin sıkıntısı oksijen sensöründen çözülür :)
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti cobweb » 22 Eyl 2014, 20:58

Bu oksijen sensörü lambda sensörü sanırım. benim feliş de ustanın teşhisine göre lambda sensörünün arızalı olmasından dolayı egzoz muayenesinden geçemedi.üç dört farklı emisyon muayene istasyonuna gittim hepsinde karbon monoksit oranları epey yüksek çıktı.olması gereken 0-0,50 arası iken feliş 4-6 arası çıktı.nasıl çözülecek bilemiyorum, biraz benzinde bin diyende oldu, buji değiştir diyen de. usta arabayı bilgisayara bağladığında sensör arıza uyarısı veriyor.sensörü değiştirelim dedi en son .. sensörde 300 tl imiş ucuz bir parça da değil yani :?

Bu ezanlar-ki şehâdetleri dinin temeli
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli..
.

Kullanıcı avatarı
cobweb
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 414
Kayıt: 22 Nis 2010, 14:15
Ad Soyad: Levent
Nereden: Bolu
Arabanız: Felicia 1.6glxi

İleti KorsanKedi » 23 Eyl 2014, 23:10

Bir de şunu soryaım arkadaşlar. Bir iki gün önce sabah ilk çalıştırmada dikkatimi çekti. Bizim araçların direksiyonu elektrikli mi?

İlk çalıştırdığımda direksiyonu hafif sağa sola çevirmeye çalıştığımda devir düşmesi yaptı ve stop ettirdi. Bununla bir ilgisi olabilirmi? Nasıl bir bağlantı kurmalı bununla? Henüz kimseye sormuş değilim.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti cobweb » 29 Eyl 2014, 15:47

cobweb yazdı:Bu oksijen sensörü lambda sensörü sanırım. benim feliş de ustanın teşhisine göre lambda sensörünün arızalı olmasından dolayı egzoz muayenesinden geçemedi.üç dört farklı emisyon muayene istasyonuna gittim hepsinde karbon monoksit oranları epey yüksek çıktı.olması gereken 0-0,50 arası iken feliş 4-6 arası çıktı.nasıl çözülecek bilemiyorum, biraz benzinde bin diyende oldu, buji değiştir diyen de. usta arabayı bilgisayara bağladığında sensör arıza uyarısı veriyor.sensörü değiştirelim dedi en son .. sensörde 300 tl imiş ucuz bir parça da değil yani :?

Egzoz emisyondan geçtim. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar olursa lambda sensörüne baktırsınlar. Sensörü değiştirdim ve egzoz emisyon muayenesinden geçti. sensör aynı zamanda önemli bir parçaymış.

Bu ezanlar-ki şehâdetleri dinin temeli
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli..
.

Kullanıcı avatarı
cobweb
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 414
Kayıt: 22 Nis 2010, 14:15
Ad Soyad: Levent
Nereden: Bolu
Arabanız: Felicia 1.6glxi

İleti KorsanKedi » 02 Ekm 2014, 23:06

Öncelikle, son yazımdan beri herhangi bir yere gitmedim. İşlerimin yoğunluğu nedeniyle, halen boğuşmaktayız Feli ile. Dün bugün yine aşırı derecede stop etme dönemiydi. Bu gün eski aracım Lada'yı götürdüğüm yere geçerken bir uğrayıp, konuda bahsedilen, "boğaz kelebiğne giden kabloyu sökme" "Direksiyon kutusuna giden kabluyu sorma" olaylarını sormak istedim. Boğaz kelebeğindeki soketi çıkaramadık. Sonra nasıl olduysa elim hararet müşürü soketine gitti, ve çektim kabloyu, o an araç çalışmaktaydı ve dalgalı çalışıyordu. Kabloyu çekince aracın çalışması süper oldu. Tabi gösterge çalışmıyor haliyle. Ama fan görevini yapmakta.

"Git bir dolaş" dedi. 100 mt dolaştım, stop etme olmadı. "Müşürden" dedik. Müşür almaya giderken kablo çıkık vaziyette gittim. Bir kere stop etsene be, etmez, etmedi. 35 TL ye aldım bitane, dükkana döndüm. Parkettim, işime baktım, sonra saat 22:00 de açtım kaputu, müşürü çıkardım, yeniyi taktım. Diğeri de 2 ay olmamıştır daha. 1 Litre Antifriz vardı, onu doldurdum, ısınması için rölantide bir 15 - 20 dk çalıştırdım, ibre yarıyı geçti. Fan çalşımadı, yarım saat sonra tekrar bindim eve gidiyordum, tekrar başladı stop etmeye, kızdım, tekrar kaputu açıp kabloyu yeniden çıkardım, sorunsuzca eve gittim.

Ne dwersiniz bu duruma?
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti emre_tokay » 03 Ekm 2014, 08:27

Fesuphanallah sabirrrr sabirrrr derim ne diyim :)
emre_tokay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 196
Kayıt: 16 Kas 2008, 13:28
Ad Soyad: Emre TOKAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: A4 Octavia Elegance 2004 (SATILDI) Felicia GLXi

İleti KorsanKedi » 03 Ekm 2014, 23:54

emre_tokay yazdı:Fesuphanallah sabirrrr sabirrrr derim ne diyim :)

Böyle kullanmak ne kadar da iyi geldi. Kafam rahat, sadece rölanti 1'in epey üstünde duruyor, haliyle yakıtı etkiledi. :(
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti KorsanKedi » 10 Ekm 2014, 23:17

KorsanKedi yazdı:
emre_tokay yazdı:Fesuphanallah sabirrrr sabirrrr derim ne diyim :)

Böyle kullanmak ne kadar da iyi geldi. Kafam rahat, sadece rölanti 1'in epey üstünde duruyor, haliyle yakıtı etkiledi. :(


En son "yakıtı etkiledi" demiştim; bakalım şimdi ne diyeceksiniz...
Sorun halen devam ediyor ve vakit bulup da baktıramadım, oksijen sensörü "gazda sorun verir" dendiği için şimdilik önemsemiyorum. Bahsetmek istediğim şu. Sürekli 50 TL gaz alır, ve kaç km gidiyorum buna göre değerlendirme yaparım.

İlk aldığım zamanlarda 170 km görmüştüm, bunu geçelim. Sonrasında 140'a düştü, bu sorunlar yüzünden de en son zamanlarda 120 ve 110 km ye kadar düştüm. Son aldığım 50 TL gaz ile, hararet müşürü kablosu çıkık, devir 1500 ile kullanmak zorunda kalmama ramen 160 km gittim. Gelde bu işe akıl sır erdir.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti tnt68 » 12 Ekm 2014, 14:19

KorsanKedi yazdı:
KorsanKedi yazdı:
emre_tokay yazdı:Fesuphanallah sabirrrr sabirrrr derim ne diyim :)

Böyle kullanmak ne kadar da iyi geldi. Kafam rahat, sadece rölanti 1'in epey üstünde duruyor, haliyle yakıtı etkiledi. :(


En son "yakıtı etkiledi" demiştim; bakalım şimdi ne diyeceksiniz...
Sorun halen devam ediyor ve vakit bulup da baktıramadım, oksijen sensörü "gazda sorun verir" dendiği için şimdilik önemsemiyorum. Bahsetmek istediğim şu. Sürekli 50 TL gaz alır, ve kaç km gidiyorum buna göre değerlendirme yaparım.

İlk aldığım zamanlarda 170 km görmüştüm, bunu geçelim. Sonrasında 140'a düştü, bu sorunlar yüzünden de en son zamanlarda 120 ve 110 km ye kadar düştüm. Son aldığım 50 TL gaz ile, hararet müşürü kablosu çıkık, devir 1500 ile kullanmak zorunda kalmama rağmen 160 km gittim. Gelde bu işe akıl sır erdir.



Bu olay benimde başıma geldi allahtan ustam hiç uğraştırmadan çözmüştü olaya benim aracımda stop etme problemi yoktu fakat ronalti pek sabit durmuyordu ve araçta inanılmaz bir yakıt artışı ve performans kaybı vardı.

Problemi nasıl çözdük derseniz. (bu arada araç 2000 Model Seat TOLEDO 1.6 Signo idi) Aracı bilgisayara bağladık ve sıcaklık müşirinin verisine girdik orada araç 75 derece gözüküyor fakat o arada aracın fanı çalışıyordu. Daha sonra lazer ısı ölçme aleti ile ölçtük 92 derece olarak gözüküyordu. sonra enjektör verilerini not aldık. Müşiri değiştirdik bilgisayar ile lazer sıcaklık ölçümü yapan cihaz aynı veriyi vermeye başladı yani 92 dereceyi 95 derece olduğunda fan açıyor ama içeriden biz 90 görüyoruz ki bu o araç için normal değerlermiş.

şimdi sıcaklık ile ne alakası olduğuna gelirsek,, sıcaklık müşiri motor sıcaklığını beyne gönderir beyin hangi derecede enjektöre ne kadar yakıt göndereceğine dair bilgi verir. bizim aracımızı yaklaşık 17-18 derece saha soğuk gördüğü için beyin enjektöre daha fazla yakıt göndermesini söylüyor buda araçta zengin karışıma neden oluyor dolaysıyla fazla yakıt yakıyor ve motor boğulduğu içinde performansdan düşüyor..

2 viteste çıktığım yokuşları şuan 4. vitesle çıkıyorum ve en az%25 yakıt tasarrufu sağladım
Kullanıcı avatarı
tnt68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 16 Ağu 2014, 14:16
Ad Soyad: Fsoner
Nereden: Ankara
Arabanız: Tabanway 2.8 OTİ Elegance

İleti KorsanKedi » 16 Ekm 2014, 21:46

Eski tamircim, "seni birine götürecem, ona baktıralım" demişti. Gittik ona, direkt "lpg yi söktür düzelir" dedi. Sonra biraz bakındı, "adaptasyon yaptır düzelir" dedi, bir yer tarif etti. Gittim oraya, özel servis gibi bir yer. Ben iş emri oluşturmaya gittim, bu esnada çıraklardan biri aracıma binip çalıştırdı, ama ne çalıştırma, "ne yapıyorsun sen" demeye kalmadı, anahtarı nasıl çevirdiyse marş taklı kalmış ve çalışan araba da marşa basmak gibi dişli takılı kalmış. Yani anahtar geri atmıyor. Öyle böyle derken adaptasyon yaptı, düzelen bişey olmadı. 20 TL aldılar, lanet olsun dedim ve söylene söylene çıktım. 60 TL anahtar yuvası (Termik) 20 TL elektrikçinin işçiliği. 100 TL hiç yoktan çıktı cebimden.

Bu felicia da alışığım böyle şeylere, sorun hallolmadan para ödemeye. Tekrar lanet olsun.

Hararet müşürünün kablosu çıkık vaziyette devir 1500 lerde iken adaptasyon sonunda 1100 - 1200 arası duruyor şimdilik. Tabi kablo çıkık durumda. Kablo neden çıkık diye soran olursa diye belirteyim tekrar, bu şekilde stop etme yok.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti KorsanKedi » 08 Kas 2014, 21:54

Takipte olanlara bilgi açısından yazıyorum arkadaşlar. Stop etme sorunu halen çözülmedi. Sadece yaklaşık 12 günden bu yana rahatsızlık derecesinde stop etme olmadı. Hararet müşür kablosunu yerine taktım. 12 gündür böyle geziyorum. Sadece bugün sıkıntı yaptı biraz. Havalar soğuduğu için mi stop etme azaldı bilmiyorum.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti eskişehirskodaustası » 08 Kas 2014, 23:29

valla 2 aydır okuyorum ve senin adınada çok üzülüyorum arkadaşım.imkanın varsa getir bana eskişehire bırak bir hafta ben biraz uğraşayım.ama öyle hemen gelipte usta yap dersen olmaz.bana zaman verirsen ben senin işini çözerim.senin aslında sorunun teknik bir arıza.inan çok üzülüyorum okudukça yorumları.bu aralar tsi ve fsi eksantrik zincir değiştirmekle uğraşıyorum.çok hassas iş.çok ince milimetrik hatayı kabul etmiyor.vebırakın kumpası. kompratör ve mikrometreyle ölçümler yaparak oluyor.eskişehirde vgen yetkili servisi ve haricinde oradan ayrılma bir kardeşim bu işi yapıyor vede bir ben.diğer vgenciler zinciri değiştiricem diye gelen müşterilerine yapamadıkları için buna bişey olmaz yolda bırakmaz mantığıyla sallıyorlar.neyse sen aracını bana bırakırsan 3-5 gün yada bir hafta getir bırak kafaya taktım.çözücem.
eskişehirskodaustası
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 24 Eyl 2014, 23:09
Nereden: Eskişehir

ÖncekiSonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir