Buğulanma ve Hava Kanalları İlişkisi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Buğulanma ve Hava Kanalları İlişkisi

İleti blauzahn » 08 May 2014, 16:22

Arkadaşlar merhaba, geçenlerde Ankara'da olanlar bilir yoğun yağmur vardı. Doktora gitmek üzere yola çıktık fakat çıkar çıkmaz camlar buğu yapmaya başladı. Sağıma soluma bakıyorum şahinler broadwayler bile normal fakat benim araç buğu içinde. Üstüne bir de yağmur var görüş neredeyse yok gibi. Mecburiyetten kaloriferi açtım ön cama verdim sıcağı ön cam açıldı ama yan camlar ve arka cam yine aynı durumdaydı. Bu sorun için aracın hava kanallarında problem olabileceğini düşündüm ve ön iki çamurluğun altında 3 er adet hava kanalı buldum. Yalnız hava kanalları plastik tapalarıyla kapalıydı. Bugün 1 tanesi hariç (çıkaramadım) hepsini çıkardım.

Sorularım şu şekilde;

1- Buğu sıkıntısının hava kanallarıyla bir ilişkisi var mı?
2- Bu kanalları ne zamanlar açıp kapatmalıyım?
3- Açık kalırsa ne olur? Kapalı kalırsa ne olur?
4- Kanalların içeri ile bağlantısı nereden sağlanıyor?

Yardımlarınızı bekliyorum.
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti AhmetH » 08 May 2014, 18:33

araca hava havalandırma sisteminden girip bagajda sağ döşemeyi stop farlarının olduğu bölgeden sıyırınca göreceğiniz ızgara gibi bir pencereden kaçmakta.

kapıları birden kapatınca içeride hava basıncından kimse rahatsız olmasın hatta camlar patlamasın diyedir aynı zamanda bu ızgara.( ki zaten hava kaçacak birçok delikte bulabilir malum )

ancak ön çamurlukta havalandırma ile ilgili boşluklar olmaması lazım. bunları geri kapatın olur olmaz yerlere su girebilir aracınız küflenmesin önden tek hava girişi o siyah kalorifer kutusudur.

aracın içi sıcak dışı çok soğuk olduğunda vede ıslak elbiselerle girip araç içinde kuruduysanız aracın içine dolan nemli hava bulduğu en yakın soğuk yerde yoğunlaşacaktır buda camlarınız.

ya aracın içi ve buğu yapmasını istemediğiniz camlarınız yeterince ılık olmalı yada camları açıp içeride oluşmuş nemli havadan kurtulmanız gerek.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti blauzahn » 08 May 2014, 18:43

AhmetH yazdı:ancak ön çamurlukta havalandırma ile ilgili boşluklar olmaması lazım. bunları geri kapatın olur olmaz yerlere su girebilir aracınız küflenmesin önden tek hava girişi o siyah kalorifer kutusudur.


Elinizi tekerleğin oradan amortisörün gövdesine doğru değdirdiğinizde hava kanalları elinize gelecektir. 3 er adet iki tarafta da. Bunu sitede okumuştum bir yerlerde, aklıma kontrol etmek yeni geldi.

AhmetH yazdı:aracın içi sıcak dışı çok soğuk olduğunda vede ıslak elbiselerle girip araç içinde kuruduysanız aracın içine dolan nemli hava bulduğu en yakın soğuk yerde yoğunlaşacaktır buda camlarınız.


Araca evden çıkıp bindim :) Islınmak söz konusu değildi. Kışın da bu buğulanma oluyordu ama çok fazla değil.

AhmetH yazdı:ya aracın içi ve buğu yapmasını istemediğiniz camlarınız yeterince ılık olmalı yada camları açıp içeride oluşmuş nemli havadan kurtulmanız gerek.


Bunun yolunu bulabilmiş değilim. Kalorifer bu işi görmüyor tam olarak. (Fazlasıyla ısıtmasına rağmen) Arka cam ısıtıcıyı açtığımda sadece ısıtıcının olduğu yüzeyin buharı kalkıyor mesela, diğer yerler aynı kalıyor. Sanki benim araca özelmiş gibi geliyor bu durumlar.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti KorsanKedi » 08 May 2014, 23:37

Bu sıkıntıyı ben de yaşadım, yamurda camı açamadım, ve ertesi günü sırf bunun için ön cam rüzgarlığı taktırdım. Bu gibi durumlarda camı da hafif aralamak gerek diye düşünüyorum.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti sainz » 09 May 2014, 07:27

blauzahn yazdı:
AhmetH yazdı:ancak ön çamurlukta havalandırma ile ilgili boşluklar olmaması lazım. bunları geri kapatın olur olmaz yerlere su girebilir aracınız küflenmesin önden tek hava girişi o siyah kalorifer kutusudur.


Elinizi tekerleğin oradan amortisörün gövdesine doğru değdirdiğinizde hava kanalları elinize gelecektir. 3 er adet iki tarafta da. Bunu sitede okumuştum bir yerlerde, aklıma kontrol etmek yeni geldi.

Merak ettim bu hava kanallarını. Fotoğraf çekebilme imkânın olabilir mi?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti blauzahn » 09 May 2014, 07:37

sainz yazdı:
blauzahn yazdı:
AhmetH yazdı:ancak ön çamurlukta havalandırma ile ilgili boşluklar olmaması lazım. bunları geri kapatın olur olmaz yerlere su girebilir aracınız küflenmesin önden tek hava girişi o siyah kalorifer kutusudur.


Elinizi tekerleğin oradan amortisörün gövdesine doğru değdirdiğinizde hava kanalları elinize gelecektir. 3 er adet iki tarafta da. Bunu sitede okumuştum bir yerlerde, aklıma kontrol etmek yeni geldi.

Merak ettim bu hava kanallarını. Fotoğraf çekebilme imkânın olabilir mi?



Tabiki bugün çeker eklerim. Çekçe bir kullanıcı kılavuzu var onu da inceleyeyim nedir ne değildir..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 09 May 2014, 07:45

blauzahn yazdı:
sainz yazdı:
blauzahn yazdı:
AhmetH yazdı:ancak ön çamurlukta havalandırma ile ilgili boşluklar olmaması lazım. bunları geri kapatın olur olmaz yerlere su girebilir aracınız küflenmesin önden tek hava girişi o siyah kalorifer kutusudur.


Elinizi tekerleğin oradan amortisörün gövdesine doğru değdirdiğinizde hava kanalları elinize gelecektir. 3 er adet iki tarafta da. Bunu sitede okumuştum bir yerlerde, aklıma kontrol etmek yeni geldi.

Merak ettim bu hava kanallarını. Fotoğraf çekebilme imkânın olabilir mi?



Tabiki bugün çeker eklerim. Çekçe bir kullanıcı kılavuzu var onu da inceleyeyim nedir ne değildir..

O kılavuzdan ekran görüntüsü de olabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti blauzahn » 09 May 2014, 09:56

Kılavuzda bulamadım. Haliyle resmi ekliyorum. Oraların bu kadar çamurlu olduğunu da bilmiyordum

Resimde 2 tane var en sağda 3. kanal da görülüyor. Bu kanalların üzerinde plastik kapaklar vardı. Kapakların üzerinde audi simgesi vardı, kapakları nereye koyduğumu bulamadım çekecektim resmini. Tam olarak hava kanalı mı emin değilim ben de ama buraların hava kanalı olduğunu forumda okuduğuma eminim.

SDC11682.JPG
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 09 May 2014, 16:11

Buraları hava kanalı ise bile içeriye hava verecek bir kanal değildir zira içerisi çamur dolar.
Bence de Ahmet' in tarif ettiği gibi kapı veya bagaj kapandığında oluşabilecek basıncı bertaraf etmek için içeriden dışarıya hava veren kanaldır bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti blauzahn » 09 May 2014, 17:25

sainz yazdı:Buraları hava kanalı ise bile içeriye hava verecek bir kanal değildir zira içerisi çamur dolar.
Bence de Ahmet' in tarif ettiği gibi kapı veya bagaj kapandığında oluşabilecek basıncı bertaraf etmek için içeriden dışarıya hava veren kanaldır bence.



Ahmet arkadaşın dediği hava kanalı farklı ya da ben öyle anladım. Bu delikleri illaki bir sebep için koymuşlar ama çok aramama rağmen bulamadım. Sitede bu kanalların buğu ile ilişkisi olduğunu okuduğumu iyi hatırlıyorum. Bulabilsem o yazıyı çok güzel olacakta bulamıyorum :( Kullanma kılavuzumuz olsa düzgün incelerdim iyice. En azından İngilizce bile olsa yeterli olurdu. Çekçe kullanım kılavuzundan hiç bir şey anlaşılmıyor.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti Hun » 10 May 2014, 21:59

blauzahn yazdı:Arkadaşlar merhaba, geçenlerde Ankara'da olanlar bilir yoğun yağmur vardı. Doktora gitmek üzere yola çıktık fakat çıkar çıkmaz camlar buğu yapmaya başladı. Sağıma soluma bakıyorum şahinler broadwayler bile normal fakat benim araç buğu içinde. Üstüne bir de yağmur var görüş neredeyse yok gibi. Mecburiyetten kaloriferi açtım ön cama verdim sıcağı ön cam açıldı ama yan camlar ve arka cam yine aynı durumdaydı. Bu sorun için aracın hava kanallarında problem olabileceğini düşündüm ve ön iki çamurluğun altında 3 er adet hava kanalı buldum. Yalnız hava kanalları plastik tapalarıyla kapalıydı. Bugün 1 tanesi hariç (çıkaramadım) hepsini çıkardım.

Sorularım şu şekilde;

1- Buğu sıkıntısının hava kanallarıyla bir ilişkisi var mı?
2- Bu kanalları ne zamanlar açıp kapatmalıyım?
3- Açık kalırsa ne olur? Kapalı kalırsa ne olur?
4- Kanalların içeri ile bağlantısı nereden sağlanıyor?

Yardımlarınızı bekliyorum.
Aynı olayı 3 gün önce bende yaşadım. Kışın bile bu kadar buğu olmazdı. hatta kışın kalorifer motorunu değiştirdim her şey iyiydi.fakat motoru değiştirirken elektrikçiye kalorifer ile ilgili sorular sorduğumda peteklerin zamanla tıkanacağını değişmesi gerektiğini söylemişti. galiba bizimde petekleri değiştirme zamanımız geldi.
Kullanıcı avatarı
Hun
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 09 Tem 2013, 22:47
Ad Soyad: Emre KAYA
Nereden: Konya
Arabanız: Felicia 1,3 GLXi

İleti felicia_3437 » 11 May 2014, 02:21

arkadaşım o delikler arqacın bazı parcalarınısökmeden bazı yerler kolayca ulaşa bilmek icindir araclarımız eski ve buhar yaması normaldır düşünsenıze soğuk havada nefes alıp verdıhımızde ağzımızdan direk buhar cıkıyor buda onun gıbı gayet normal bunu önlemek istiyorsanız karfurlarda bu işicin buğ öneyici diye birşey var 9 tl ye almıştım benım aracımda cok buhar yapıyor du nedenıde öncam lastıklerımızın eski olmasından kaynaklanıyor ve oradakı halılar ıslanıyor ve nem oluşuyor aracın icindede nefez almaya başladığımızda buhar oluyor o buğ önleyıcıyle butun kış toplamda iki kere sildim camlarımı hıc buh yapmadı 20 gün falan kalıcı oluyor tavsiye ederim yanı cama sıkıyorsun guzelce sılıyorsun camını temız bır bezle uzun süre buğ olmuyor camın
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir