Karbüratör rolanti memesi ve cut off

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Karbüratör rolanti memesi ve cut off

İleti blauzahn » 08 May 2014, 16:43

Arkadaşlar biliyorsunuz yeni teknoloji araçlarda vitesi boşa almak yerine araç vitesteyken gaza basmadan ilerlemek yakıt tüketimini sıfıra indiriyor. İsmine ise cut off deniyor. Bunun nedeni ise aracın sahip olduğu kinetik enerji ile aracın hareket etmesi ve yakıta ihtiyaç duymamasıdır.

Eski araç kullananlar genelde aracı boşa atarak daha az yakıt tükettiğini sanarak aslında kendini ve aracın içerisindeki yolcuları tehlikeye atmaktadır. Ne gibi tehlikeler diyecek olursak frenlerin ısınarak şişmesi, motorun stop ederek frenlerin şişmesi, elektrik destekli direksiyona sahip araçlarda stop etme anında direksiyonun sertleşmesi ve aklınıza gelebilecek bir çok hayati öneme sahip sıkıntılar.

Şurada rastladığım parça (Karbüratör rölanti memesi) başlığında parça ismi Cut off valf olarak verilmiş. Bu durumda bizim araçlarda (karbüratörlü felicia, favorit, forman) rölanti memesi bu görevi görüyor mu? Bu görevi görüyor ise nasıl görüyor?
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti AhmetH » 08 May 2014, 18:23

gaz kesildiğinde pratik olarak yakıt yanma olayının bitmesi lazım.

injeksiyon sistemi birden keşfedilmiş bir sistem değildir en nihayetinde.
karbüratörün görevini daha hassas şekilde yerine getirecek şekilde zaman içinde bugünkü şeklini alasıya kadar bir gelişim içinde yuvarlanagelmiş bir sistemdir.

injeksiyon cut-off yapabiliyor diye karbüratörün yapmaması diye bir durum yok :)

belki %100 kesemez %98-%99 keser bunuda egzozdan çata pata ses çıkarttığından anlarız ama hiç bir zaman rölanti yakıtıda harcamaz, ayak gazdan çekildiğinde motorun güç vermesi istenmez azda olsa bişey yaksa gaz veriyormuş gibi devir düşmezdi
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti blauzahn » 08 May 2014, 18:47

Teşekkürler cevabınızı için. Burada hangisinin daha verimli olduğunu bulmak istiyorum. Aracı boşa atarak kullanmam ile boşa atmadan kullanmam arasında yakıt farkı oluşuyor gibi. Yinede daha çok hafif eğimlerde yapıyorum bunu. Dik eğimlerde zaten altımdaki araca güvenemiyorum, gerçi altımda ne olursa olsun böyle yapamam :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 09 May 2014, 07:44

blauzahn yazdı:...Şurada rastladığım parça (Karbüratör rölanti memesi) başlığında parça ismi Cut off valf olarak verilmiş. Bu durumda bizim araçlarda (karbüratörlü felicia, favorit, forman) rölanti memesi bu görevi görüyor mu? Bu görevi görüyor ise nasıl görüyor?

Bildiğim kadarıyla bu cut-off valfi kaza gibi bir durumda karbüratöre yakıt akışını tamamen kesmek için kullanılan bir aparat. Yakıt tüketimiyle bir ilgisi yok bildiğim kadarıyla.

AhmetH yazdı:..injeksiyon cut-off yapabiliyor diye karbüratörün yapmaması diye bir durum yok :) ...

Onno Usta "karbüratörlü araçlar ayak gazdan çekildiğinde, yani kompresyon yapıldığında, kapış pompasından rölantiden bir miktar daha fazla yakıt çeker, enjeksiyonlularda ise tamamen yakıt akışı kesilir" şeklinde anlatmıştı bir seferinde.
Yani karbüratörlü bir araçla rampayı boş viteste inmek viteste hele ki küçük vitesle inmekten daha az tükettiği doğru. Ancak ustamla da konuyu konuştuğumda "100km' lik bir rampayı viteste inersen 6 litre yakar, boşta inersen 5,75 litre yakar. Bu kadar uzun rampa inmeyeceğine göre hiç de önemli bir tüketim artışı değil" demişti. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti favorit55 » 09 May 2014, 08:19

aracım benzinde rölantide gaz verip bırakıyor kendi kendine 800 devir 1000 devir arası geziniyor sabit kalmıyor. Rölanti memesinden kaynaklı bir proplem olabilirmi? çünkü sadece rölantide bu dalgalanma var gidişatta hiç promlem yok
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti favorit55 » 10 May 2014, 16:11

favorit55 yazdı:aracım benzinde rölantide gaz verip bırakıyor kendi kendine 800 devir 1000 devir arası geziniyor sabit kalmıyor. Rölanti memesinden kaynaklı bir proplem olabilirmi? çünkü sadece rölantide bu dalgalanma var gidişatta hiç promlem yok


bu konuda bilgi sahibi olan yok heralde
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 10 May 2014, 16:34

Fren merkezinden bile olabilir. O yüzden kimse cevap vermemiştir. Bir çok sebebi olabilir.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti favorit55 » 12 May 2014, 07:46

bu konuda ustaların her biri başka birşey söylüyor. westinghouse değiştirelim diyen, karbüratörü değiştir diyen benzinde pislik var diyen, boğaz kelebeği arızalı diyen farklı farklı tesbitler var karbüratörden anlayan birisinide bulamadım. Ama coğunluk karbüratörden diyor
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 12 May 2014, 12:32

favorit55 yazdı:aracım benzinde rölantide gaz verip bırakıyor kendi kendine 800 devir 1000 devir arası geziniyor sabit kalmıyor. Rölanti memesinden kaynaklı bir proplem olabilirmi? çünkü sadece rölantide bu dalgalanma var gidişatta hiç promlem yok


Aracınızda lpg varmı ? Varsa lpg'de rolantide dalgalanma varmı?
Sadece devir göstergesimi 800-1000 devir arası geziyor ? Yoksa gazıda arttırarak motor rolantisi yükseliyor.

Öncelikle rolanri dalgalanmasında distiribütör kapağını çıkarıp temizlemen iyi olur.Kontak uçları zamanla karbon kaplanıyor.Zımpara ile temizlersen ateşleme bobininden gelen yüksek voltajı bujilere daha iyi iletir.

Ayrıca distribütörde bakım amaçlı yağlanması gereken yerleri bir kaç damla makina yağı ile yağlayın.
Bujilerinizin durumu nasıl.Elinizden geliyorsa hepsini söküp kontrol edin.

rolantide dalgalanmayı gözxlemlersiniz.Fakat yolculuk esnasında ayağınız gazda olduğundan hissetmeyebilirsiniz.

Bu nedenle öncelikle ateşleme sistemi , distribütör ,buji , ateşleme bobini üzerinde durmalı.

Karbüratörden şüpheliyseniz , hiç yerinden sökmeden ,araç soğukken , kapış diyaframı ,rolanti memesi ,yakıt arttırma diyaframını söküp kontrol edebilir ,değiştirebilirsiniz.Yakıtın geçtiği delikleri wd40 gibi temizleyici sıkıp , çok ince kabloyu deliklere sokarak temizleyebilirsiniz.

En sağlıklısı komple söküp gerekenleri yapmak tabi ki..

Bende vitesi boşa atınca benzinde stop etme , rolantide dalgalanma oluşmuştu.Karbüratörü komple söküp temizlemiştim.Rolanti memesinide değiştirdim.Elinizden geliyorsa yapmanızı tavsiye ederim.

Konu ile ilgili bir başlık açmıştım.İnceleyebilirsiniz...

kendin-yap/pierburg-2e3-jikov-karburator-bakim-ve-temizligi-t31682.html?hilit=pierburg%202e3%20bak%C4%B1m
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti favorit55 » 12 May 2014, 13:59

ozantavsan yazdı:
favorit55 yazdı:aracım benzinde rölantide gaz verip bırakıyor kendi kendine 800 devir 1000 devir arası geziniyor sabit kalmıyor. Rölanti memesinden kaynaklı bir proplem olabilirmi? çünkü sadece rölantide bu dalgalanma var gidişatta hiç promlem yok


Aracınızda lpg varmı ? Varsa lpg'de rolantide dalgalanma varmı?
Sadece devir göstergesimi 800-1000 devir arası geziyor ? Yoksa gazıda arttırarak motor rolantisi yükseliyor.

Öncelikle rolanri dalgalanmasında distiribütör kapağını çıkarıp temizlemen iyi olur.Kontak uçları zamanla karbon kaplanıyor.Zımpara ile temizlersen ateşleme bobininden gelen yüksek voltajı bujilere daha iyi iletir.

Ayrıca distribütörde bakım amaçlı yağlanması gereken yerleri bir kaç damla makina yağı ile yağlayın.
Bujilerinizin durumu nasıl.Elinizden geliyorsa hepsini söküp kontrol edin.

rolantide dalgalanmayı gözxlemlersiniz.Fakat yolculuk esnasında ayağınız gazda olduğundan hissetmeyebilirsiniz.

Bu nedenle öncelikle ateşleme sistemi , distribütör ,buji , ateşleme bobini üzerinde durmalı.

Karbüratörden şüpheliyseniz , hiç yerinden sökmeden ,araç soğukken , kapış diyaframı ,rolanti memesi ,yakıt arttırma diyaframını söküp kontrol edebilir ,değiştirebilirsiniz.Yakıtın geçtiği delikleri wd40 gibi temizleyici sıkıp , çok ince kabloyu deliklere sokarak temizleyebilirsiniz.

En sağlıklısı komple söküp gerekenleri yapmak tabi ki..

Bende vitesi boşa atınca benzinde stop etme , rolantide dalgalanma oluşmuştu.Karbüratörü komple söküp temizlemiştim.Rolanti memesinide değiştirdim.Elinizden geliyorsa yapmanızı tavsiye ederim.

Konu ile ilgili bir başlık açmıştım.İnceleyebilirsiniz...

kendin-yap/pierburg-2e3-jikov-karburator-bakim-ve-temizligi-t31682.html?hilit=pierburg%202e3%20bak%C4%B1m" rel="nofollow



Lpg de sıkıntı yok tek sıkıntı benzinde. Ateşle sistemide kontrol edildi daha yeni zaten distribütör(orjinal) bujiler buji kabloları değişti. yanlız ateşleme bobinin sağlam olup olmadığını nasıl anlayabilirim. Wd40 sıkarsak sökmediğimizden muhakkak içinde wd40 kalıcaktır zararı olmaz mı
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 12 May 2014, 15:38

Ateşleme bobini sorunlu olsa lpg ve benzinde çok büyük sıkıntı yapardı.Bobinin sağlamdır.
Wd40 sıktıktan sonra biraz bekle , sonra takarsın parçaları.Benzin geçerken zaten wd40ta yanma odasına çekilir.Zaten hatrı sayılır bir miktar olmayacağından sorun olmaz.Sadece karbüratör yüzeyine yayılan kısımları bezle sil ,hem duman çıkartır hem koku yapar.Motor ısındıkça kokusunu duyarsın.

Dediğim gibi elin yatkınsa karbüratörü tamamen söküp ,parçalayı ,temizleyip,toplayabilirsin.
Bende gözümde büyütmüştüm toplayamazsam diye.Sadece neyi nereden nasıl söktüğüne dikkat et.
Gerisi gelir.Komple sökmeye karar verirsen orta contasını yenile.Alt takozu kontrol et ,kaçak varsa onuda değiştir.
En önemlisi bunları motor soğukken yap.bir gece çalıştırmayıp diğer gün yapmak iyi olur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti favorit55 » 13 May 2014, 07:39

ozantavsan yazdı:Ateşleme bobini sorunlu olsa lpg ve benzinde çok büyük sıkıntı yapardı.Bobinin sağlamdır.
Wd40 sıktıktan sonra biraz bekle , sonra takarsın parçaları.Benzin geçerken zaten wd40ta yanma odasına çekilir.Zaten hatrı sayılır bir miktar olmayacağından sorun olmaz.Sadece karbüratör yüzeyine yayılan kısımları bezle sil ,hem duman çıkartır hem koku yapar.Motor ısındıkça kokusunu duyarsın.

Dediğim gibi elin yatkınsa karbüratörü tamamen söküp ,parçalayı ,temizleyip,toplayabilirsin.
Bende gözümde büyütmüştüm toplayamazsam diye.Sadece neyi nereden nasıl söktüğüne dikkat et.
Gerisi gelir.Komple sökmeye karar verirsen orta contasını yenile.Alt takozu kontrol et ,kaçak varsa onuda değiştir.
En önemlisi bunları motor soğukken yap.bir gece çalıştırmayıp diğer gün yapmak iyi olur.


aslında komple söküp temizlemek istiyorum ama şehir merkezinde oturuyorum kaldırım kenarındada sök et biraz zor oluyor. Öncelikle şu parçaları değiştiriyim olmazsa yıllık izinde köye gidince sökerim. Birde rektefiye yaparken 1 sene önce usta karbüratörü tinerin içine koymuş sabaha kadar bırakmış sabah almış hava vurup takmış yerine asıl sıkıntılarım takıldıktan 3- 4 ay sonra birden rölantim düştü giderken ışıklarda durduğumda (lpg'de). Ne olduğunu anlamadım dengesizleşti benzine aldım benzin dahada berbattı sonrası lpg kendi kendine düzeldi benzindeki dalgalanma devam ediyor .
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 13 May 2014, 11:08

aslında ev önünde yapman daha iyi olur bence.Bir sorun olursa araba yatar.Gerekirse usta getirisin ,parçayı rahat alırsın.Köyde olumsuz birşey olursa daha zor.

Ben benzin ve karbüratör temizleme spreyi ile temizleyip sonra elektroliz ile temizledim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti favorit55 » 13 May 2014, 16:22

ozantavsan yazdı:aslında ev önünde yapman daha iyi olur bence.Bir sorun olursa araba yatar.Gerekirse usta getirisin ,parçayı rahat alırsın.Köyde olumsuz birşey olursa daha zor.

Ben benzin ve karbüratör temizleme spreyi ile temizleyip sonra elektroliz ile temizledim.



aslında haklısın burda daha mantıklı ama kaldırımdan geçen herkes maydonoz oluyor bende illet oluyorum daha öncesinde gaz yayı var karbüratörün yanında onu değiştirdim sanki cenaze varmış gibi toplanıyor insanlar. Paylaşımlarına baktım hakiketen eline sağlık tek korkum elektroliz ile temizleme kısmı
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir