Merhaba Skoda Ailesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Merhaba Skoda Ailesi

İleti tnt68 » 16 Ağu 2014, 14:33

Arkadaşlar dün itibari ile satın aldığım 2000 Model 1.3 MPİ motorlu FELİCİA ile bende artık bir Skoda'lı oldum

Skoda ile ilk kez tanışmadım Abimde Skoda SuperB Ablamda İse Fabia var çok memnun kaldıkları için onların memnuniyeti beni skodaya götürdü.. Felicia seçmemin sebebi ise bu fiyata Çok nokta enjeksiyonlu bulabildiğim tek temiz araç olmasıdır.

Aracı aldıktan sonra biraz araştırma yaptım genel olarak kullanıcıların olumlu yorumlarını okudum.

- çekişi ve sürüşü hoşuma gitti sonuç olarak 1.3 motorlu bir araç ama gayet atik.
- daha yakıt konusu test etmedim ama genel olarak şehir içi 10 şehir dışı 6-7 demişler

Aracımda ufak tefek beni rahatsız eden bir kaç konu var. elim tamirat işlerine çok yatkındır. daha evvelden bu problemleri yaşayan ve kendisi çözebilen arkadaşlarım var ise onların yardımlarını bekliyorum.

1- Aracın fabrikasyon çıkışlı merkezi kilit sistemi çalışmamakta.
2- Sol Kapı camı nı kapatırken en üste geldiğinde motor elektriği kesmediğinden dişli sesi geliyor
3- Sağ kapı camı kalkarken üst bir yere geldiğinde yavaşlıyor sanırım takılıyor ve sonra tekrar aşağı iniyor
4- Koltuk yükseklik ayarı çalışmıyor
5- Vites de acayip bir boşluk var vitesteyken bile sağa sola çok kayıyor..
6- 1 vitesten 2. vitese atarken değil ama yavaşladığımızda 3 den 2 ye düşüyoruz ya o zaman 2. viteste geçerken dişli sesi geliyor.. ( Bunu yapabileceğimi sanmıyorum ama yaşayan arkadaş var ise sorunu hızlı çözmek için soruyorum)
7- Motordan dizel gibi ses geliyor satan arkadaş bunlarda zincir var dedi ama yinede o derece ses gelirmi bilmiyorum. (Usta motoru iyi, zincir bozulmuş olabilir ses zincirden geliyor olabilir dedi)

Bunların dışında aracın kullanım kılavuzu yok.. elinde dijital olarak bulunan arkadaşım paylaşırsa sevinirim.

Birde bu araç bakımda hangi markaları sever.. Örneğin bundan önce Opel aracım vardı GM marka yağ kullanırdım

Bakım için hangi malzemeleri nerelerden alıyorsunuz internetten bakım malzemesi alan arkadasım var mı ?

şimdiden teşekkürler
 
Kullanıcı avatarı
tnt68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 16 Ağu 2014, 14:16
Ad Soyad: Fsoner
Nereden: Ankara
Arabanız: Tabanway 2.8 OTİ Elegance

İleti skodaizm » 16 Ağu 2014, 20:41

Hoşgeldiniz,

1-2-3-4 Nolu sorunlar elektriksel ve size tavsiyem iş bilen veya özellikle aynı dönem VW lere bakan ustalara götürmeniz.

5. sorununuz vites kolunu tutan burçlar ile ilgili. Bu kulu tutan civataların içinde olduğu plastik veya teflon yataklar zamanla aşınıp boşluk yaparlar, parça ucuz ve değişimi kolaydır.

6.sorununuz biraz siz ile biraz da sekromeç ile ilgili. Tavsiyem geçiş sırasındaki hızı biraz daha düşürüp denemeniz. Ayrıca vitesteki boşluğu aldığınızda bu sorun azalabilir.

7. sorununuz zincir boşluğundan olabilir. Bu parçada ucuzdur. Bilen birine değiştirtiniz ki sente atlatmasın.

Şimdilik kolay gelsin.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti furunotr » 16 Ağu 2014, 21:20

Diğer konuların işini bilir ustalar gösterilmesi lazım; ses için duymadan pek birşey söylemek mümkün değil; ancak benim aracım da dışarıdan dinlendiğinde bir parça sesli ve dizel motor gibi çalıyor ve bir sorun yok; ancak bahsettiğim gibi bu konuda kıyaslama yapmadan pek birşey söylemek mümkün değil; kullandığım araç 2001 GLXİ ve station (Kombi) şu an 140000 km.ye ulaştı ve bu sabah uzun yoldan geldim...

Yakışı ise aracım biraz aşırı yüklü ve uzun yolda 100 km.de 6 litre benzin yaktı yaklaşık olarak; km.de 30 kuruş ve benzinli bir araç için gayet ekonomik; düz yolda benim km. yanlış göstermiyor ise genellikle 110-120 km. sürat ile seyir yaptım (yoldaki ölçerler genellikle 15 km. daha düşük gösteriyor)...

1300 cc. ve 68 Hp. benzinli bir motor için ender rastlanan bir performansa sahip olduğunu düşünüyorum bu aracın; ayrıca şanzıman oranları da gayet güzel ayarlanmış ve beni hiç üzmüyor; yol tutuşu sınıfındaki pekçok araçlardan üstün ki benim aracın sanırım bir parça bakıma ihtiyacı var; ondan sonra daha da iyi olacağını düşünüyorum...

Aracın geniş olan iç ve bagaj hacminden, motor performansı ve yakıtından, konforundan, yol tutuşundan; en zorlu yerlerde dahi onca sıkıştırmama rağmen beni hiç yarı yolda bırakmamasından öylesine memnunum ki 2 yıldır satmayı düşündüğüm halde elden çıkartmaya bir türlü gönlüm razı olmuyor; sonuçta bu yıl ya elden çıkaracağım; ya da gereken bakımları yaptıracağım...(Arka cam altı paslanmaya başladı ve yürüyor; sanırım motor kulak lastiklerinin değişmesi gerek, arka takoz lastikleri ve-veya arka amortisörler ile sorunum var ve tabii rot balans ve far ayarı istiyor ki muayeneden bu Haziranda geçti)...

Bu benim sahip olduğum ilk araç değil; daha önce 4 aracım daha olmuştu; aynı zamanda pekçok şirket arabası v.s. de kullandım; dolayısıyla yukarıda yazdıklarım şişirilmiş, boş, göstermelik yazılar değil; nacizan tespitlerim...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti tnt68 » 17 Ağu 2014, 20:42

İlginiz için teşekkür ederim. Yarın aracımı sanayi ye götüreceğim sesin nereden geldiğini ve nasıl tamir edileceğini yine Paylaşırım. Bugün 3 Problem daha tespit ettim

1- sinyal kolu arızalı sürekli uzun yanıyor internet te araştırdım 25 TL Ye bile varmış
2- araç düşük hızda ayağı gazdan çekince silkeleme yapıyordu önce aklıma baskı balata geldi ama sonra aracı benzine aldım Problem ortadan kalktı muhtemelen gaz ayarında bir Problem var ya da ateşleme sisteminde bilmiyorum.
3- yağ koyma kapağının oraya gelen bir hortum var neden geldiğini çözemedim ama bağlantı yerinde çatlama var. Ordan yağ geliyorumu gelmiyor mu onuda bilmiyorum birde o yağ kapağında hiç dişli yok nasıl birşey yapmışlar anlamadım
Kullanıcı avatarı
tnt68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 16 Ağu 2014, 14:16
Ad Soyad: Fsoner
Nereden: Ankara
Arabanız: Tabanway 2.8 OTİ Elegance

İleti tnt68 » 19 Ağu 2014, 17:33

arkadaşlar 2 günümü sanayide harcadıktan sonra neredeyse hiç birşey yaptıramadan tekrar dönmek zorunda kaldım

1- Aracın fabrikasyon çıkışlı merkezi kilit sistemi çalışmamakta.

akünün hemen yanında bulunan... Alarm beynine giden kabloları çıkartmışlar taktık alrm çalışmıyor ama kumandadan kilitler açılıp kapanıyor. O soketi neden çıkarttıklarını çözemedik

2- Sol Kapı camı nı kapatırken en üste geldiğinde motor elektriği kesmediğinden dişli sesi geliyor

Boş yere para vermek istemedim
3- Sağ kapı camı kalkarken üst bir yere geldiğinde yavaşlıyor sanırım takılıyor ve sonra tekrar aşağı iniyor

kendim söktüm biraz ayar ile halletim
4- Koltuk yükseklik ayarı çalışmıyor

Yapılamadı
5- Vites de acayip bir boşluk var vitesteyken bile sağa sola çok kayıyor..

vites kolundaki yaylar ve burçlar arızalı dediler parçaları bulunduğum ilde olmadığından yaptıramadım
6- 1 vitesten 2. vitese atarken değil ama yavaşladığımızda 3 den 2 ye düşüyoruz ya o zaman 2. viteste geçerken dişli sesi geliyor.. ( Bunu yapabileceğimi sanmıyorum ama yaşayan arkadaş var ise sorunu hızlı çözmek için soruyorum)

usta şanzumandan olduğunu 500-600 TL gibi masraf çıkacağını söyledi yavaş geçirince ses çıkarmadığı için yaptırmadım
7- Motordan dizel gibi ses geliyor satan arkadaş bunlarda zincir var dedi ama yinede o derece ses gelirmi bilmiyorum. (Usta motoru iyi, zincir bozulmuş olabilir ses zincirden geliyor olabilir dedi)

Benim için en önemli konu buydu tam 6 ustaya gösterdim 5 ayrı cevap aldım şaka gibiydi. cevaplaR

1. triger Zinciriden
2. Motor daha evvel hararet yapmış olabilir o da pistonları sıkıp bıraktığından bu ses gelir
3. sibob ayarından
4. motor blogundan gelio açmadan bilinmez (Bunu herkes söyleyebilir galiba)
5. Bunlar böyle sesli çalışır anormal bir durum yok.x2

bunları dinledikten sonra hiç birşey yapmamaya karar verdim.. boştan yere motoru indirip 800-900 vereceğima blog patlatır 1500 veririm en azından boştan yere verdimmi diye düşünmem.


8- sinyal kolu arızalı sürekli uzun yanıyor internet te araştırdım 25 TL Ye bile varmış

sinyal koluna 50 TL dedi arkadaş sanayide bende internette 25 sen nasıl 50 ye satıyon dedim aynı marka (VİKA) malzemeyi o da ozaman git oradan al dedi bende internetten aldım
9- araç düşük hızda ayağı gazdan çekince silkeleme yapıyordu önce aklıma baskı balata geldi ama sonra aracı benzine aldım Problem ortadan kalktı muhtemelen gaz ayarında bir Problem var ya da ateşleme sisteminde bilmiyorum.

problem tüp ayarındanmış BRC tüp ayarını yaptırdıktan sonra silkeleme sorunu ortadan kalktı
10- yağ koyma kapağının oraya gelen bir hortum var neden geldiğini çözemedim ama bağlantı yerinde çatlama var. Ordan yağ geliyorumu gelmiyor mu onuda bilmiyorum birde o yağ kapağında hiç dişli yok nasıl birşey yapmışlar anlamadım

o hortum hava alma hortumuymuş zaten herhangibir kaçak söz konusu değil ama yinede değiştireceğim.



bu deneyimden sonra anladım ki sanayide ustayım diyen bir çok kişi kalıplaşmış arabadan anlıyor kuş serisi reno vs.... açız diyen sanayiciye hayatta inanmam ve acımam çünkü adamlar acayip tok arkadaş. şu merkezi kilide bak diyorum abi neyine bakacan sıfırını al takayım diyor. koltuk yükseklik ayarı diyorum bu olmaz diyor hemde bakmadan, ve en kötüsü hiç kimse ben bundan anlamam demiyor ve acayip acayip aracı kötüleyici yorumlar yapıyorlar... allah bizleri sağlık ve otomotiv sektöründen korusun... bundan sonraki aracımda inşallah 3 yaşından büyük olmayacak
Kullanıcı avatarı
tnt68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 16 Ağu 2014, 14:16
Ad Soyad: Fsoner
Nereden: Ankara
Arabanız: Tabanway 2.8 OTİ Elegance

İleti Ahmet BALKANCI » 23 Ağu 2014, 00:14

2. VİTES SORUNU SEKROMENÇTENDİR DİYE DÜŞÜNDÜM. BENİMDE SES YAPIYOR, SORUN OLMAZ DEDİ USTAM. YUKARIDA ARKADAŞIMIZIN İFADE ETTİĞİ GİBİ KULLANIN. BEN TRİGER ZİNCİRİNİ 156.250 KM'DE DEĞİŞTİRDİM. KOPMAZ AMA SES YAPAR. DEĞİŞTİRİRSENİZ ORİJİNALİNİ TAKTIRIN. KUTSUNDA WW. SEAT. vS. YAZILAR VARDI. BEN 80 tl'YE ALMIŞTIM. SAYGILAR.
Ahmet BALKANCI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 137
Kayıt: 25 Nis 2012, 15:54
Ad Soyad: Ahmet BALKANCI
Nereden: Edirne
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000

İleti tnt68 » 23 Ağu 2014, 06:34

Kronik problemler demekki herkeste aynı
Kullanıcı avatarı
tnt68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 16 Ağu 2014, 14:16
Ad Soyad: Fsoner
Nereden: Ankara
Arabanız: Tabanway 2.8 OTİ Elegance

İleti felicia00konya » 03 Eyl 2014, 10:49

evet bendedde 200 felicia 2000 glxi var lve bunlarda ki motor biraz sesli çalışıyor benim arkadaşlarda sesli çalıştığını söylüyorlar ama bende 1 2 ustadan bunlar büle çalışı abi diyorlar benim şöför kapısının camıda seninkiyle aynı problemi yapıyordu halatı orjinali ile değiştirdikten sonra rahata erdim vites geişindede problemi baskı balatayı değiştirerek hallettik araç güzel fakat yakıt konusunda cokda cimri bir araç değil 1,6 motor bi araba ile neredeyse aynı oranlarda yakıyor benimde orjinal alarmı var fakat kumandasını kaybet mişer sonradan kumanda taktırdım 30 liraya fakat buyapılanlarda benim ön düzendeki akslar bilyalar takozlar körükler de değişti hepsi 800 lira tuttu parça para değil ama işçilik biraz fazla yazıyorlar ustalar şanzıman indirme 200 öndüzene 150 lira aldılar zati onlar 350 yapıyo gerisi parca bunun içinde baskı balata felen de var
o yüzden dediğin gibi bazı şeyleri elinden geliyosa kendin yapacan
felicia00konya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 03 Eyl 2014, 08:00
Ad Soyad: ahmet hamdi çiftci
Nereden: Konya
Arabanız: skoda felicia 1,3glxicombi

İleti tnt68 » 03 Eyl 2014, 12:13

felicia00konya yazdı:evet bendedde 200 felicia 2000 glxi var lve bunlarda ki motor biraz sesli çalışıyor benim arkadaşlarda sesli çalıştığını söylüyorlar ama bende 1 2 ustadan bunlar büle çalışı abi diyorlar benim şöför kapısının camıda seninkiyle aynı problemi yapıyordu halatı orjinali ile değiştirdikten sonra rahata erdim vites geişindede problemi baskı balatayı değiştirerek hallettik araç güzel fakat yakıt konusunda cokda cimri bir araç değil 1,6 motor bi araba ile neredeyse aynı oranlarda yakıyor benimde orjinal alarmı var fakat kumandasını kaybet mişer sonradan kumanda taktırdım 30 liraya fakat buyapılanlarda benim ön düzendeki akslar bilyalar takozlar körükler de değişti hepsi 800 lira tuttu parça para değil ama işçilik biraz fazla yazıyorlar ustalar şanzıman indirme 200 öndüzene 150 lira aldılar zati onlar 350 yapıyo gerisi parca bunun içinde baskı balata felen de var
o yüzden dediğin gibi bazı şeyleri elinden geliyosa kendin yapacan



aynen sabah forumda subap ayarını kendi yapan bir arkadaşı gördüm.. gerçekten kendisini kutluyorumm.. ustaya para verilir ama usta dediğin kişi sorunu direk çözendir... şunu değiştirilem dedikten sonra bundan değilmiş şundanmış diyenin lafına inanılmaz ve o adamın ustalığı falan yoktur.... deneme yanılma yapan kişiler bana göre usta değildir.. deneme yanılma yoluyla bu forumdan birçok kişi problemini halleder..
Kullanıcı avatarı
tnt68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 16 Ağu 2014, 14:16
Ad Soyad: Fsoner
Nereden: Ankara
Arabanız: Tabanway 2.8 OTİ Elegance


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: style ve 7 misafir