Yakıt sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yakıt sorunu

İleti blauzahn » 15 Arl 2014, 14:50

Arkadaşlar merhaba, benim yakıt aldı başını gidiyor. Araç 1,3 Felicia LX Karbüratörlü. Geçen sene bu zamanlar aynı yollarda aynı şartlarda 8,5-9 lt lpg yakarken. Şu sıralar 12-13 lt gaz yakmaya başladım. Yağ bakımından önce uzun yol yaptım 9 lt civarı yaktım. Bakımsızlıktandır diyip çok ilgilenmedim. Aynı yolda 6,5 lt lpg yaktığımı biliyorum. Bakımdan sonra da devam edince var bir problem dedim. 25-26 lt gaz ile geçen sene şehir içi 240-290 km arası yapıyordum, şu anda km 193 ve gaz bitmek üzere, siz hesap edin.

Sabah babamı hastaneye bıraktım kapıyı açtı kapatmadan önce gaz kokusu hissettim. Bunun üzerine gazcıya gittim. Gazcı bağladı makinaya abi ayarlar normal dedi. Anlattım durumu başladı incelemeye. En az 15-20 dk uğraşmıştır. Sonra uzun uzun yüksek devir gaz vermeye başladı. Gaz verirken sıkıntı yok. Gazı bırakınca değerler yükseliyor biraz. Sonra toparlıyor. Eleman abi biraz geç toparlıyor o sürede çiğ gaz atıyor dedi. O zaman şöyle oluyor. Gaza bastık gidiyoruz yavaşlamaya başlıyoruz veya duruyoruz o süre içinde çiğ atıyor, diyafram toparlamıyor.

Biraz kullan dedi, gerekirse gelirsin diyaframı temizleriz veya duruma göre değiştiririz dedi. Maliyetim ne olur dedim. Diyafram + gaz ayarı + kaçak kontrolü + işçilik 100 lirayı bulur dedi. Atikerleri de 100 liraya takıyoruz dedi. Senin yerinde olsam yeni beyin alırım dedi. Düzen tutmazsa boyuna masraf yapmış olursun bu şekilde dedi.

Ustaya güvenim tam. O konuda sıkıtı yok lakin başka bir yerde sıkıntım olabilir mi sizce? Ateşlemen sıkıntılı filan demedi ama lpg ci ateşlemeden anlar mı? Belki basit bir buji + kablo sıkıntısıdır (Bujiler ve kablo değişeli 5-6 bin km oldu, süre olarak 1 seneyi geçmiştir) ama bunu nasıl tespit ederiz? Çekiş problemim yok. Hızlanmada problem yok. Basarsam 110-120 ye rahat ulaşıyorum. Tekleme yok gibi. 1-2. viste kalkışlarda biraz tekleme yaptığı oluyor, gaza nazik basarsam olmuyor. Vites yükseltmelerde de çok hafif bir öne atılma hissediyorum.

Avansa baktıracaktım yakınlardaki ustanın tabancası kırılmış o yüzden kara düzen yapıyorlarmış. Güvenemedim gitmedim. Avans sıkıntım varsa nasıl anladım?

Veya bunların haricinde aklınıza gelen veya yaşadığınız problem(ler) var mı?
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti tyilal » 16 Arl 2014, 03:35

yakıtı neredeyse x2 diyorsun madem çekiş derdi de yok bence bujilerden kalolardan fazla şüphelenmemelisin en iyisi ustanın dediği gibi.herhalde motorun ihtiyacından çok çok fazla lpg geliyor ki gaz koksun.eksozun ağzı aşırı siyah kurum ise vakit kaybetme değiştirt.nede olsa yakıt pahalı
Kullanıcı avatarı
tyilal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 74
Kayıt: 05 Mar 2010, 16:44
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia 1.3 mpi

İleti blauzahn » 16 Arl 2014, 11:09

Cevabınız için teşekkür ederim. Yakıt kıyasım geçen seneye göre haliyle çekiş, bahsettiğim hafif tekleme de geçen sene buji ve kablo değişiminden sonraki duruma göre aynı. Dediğiniz gibi ateşleme ile ilgili sıkıntım olsa mutlaka farkı hissederdim. Egzozun ağzı bahsettiğiniz gibi aşırı siyah ben siyahlığa çok takmamıştım doğrusu. Ustanın yeni ayarları ve aldığım son depo gazdan sonra durumlara göre gidip değiştirmek en iyisi gibi.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir