hararet göstergesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hararet göstergesi

İleti blauzahn » 10 Şub 2015, 23:41

Selamünaleyküm arkadaşlar, aracı ilk aldığımdan bu yana benim hararet göstergesinde problem bulunuyordu. İlk aldığımda eski sahibi 20 derece eksik gösterdiği bilgisini vermişti. Araçta tamamen orijinal değer termostat fan müşürü kullanılıyor. Yani gösterge gerçekten 20 derece eksik gösteriyordu. Son zamanlarda gösterge hiç çalışmamaya başlamıştı. Ben de göstergeyi söküp bakmak istedim ve göstergeyi söktüm. Hararet göstergesini de söktüm fakat fazla elektronik bilgim olmamasından dolayı ince ince inceleyemedim. Göstergenin devre kısmını görebilmek için uyumlu torx tornavidası olmadığından tam devreye bakamadım. Sadece hararet göstergesini sökebileceğim torx tornavida vardı onu söküp inceleyebildim. İnternetten devreye ait fotoğraflar buldum aşağıya ekliyorum onları. Sonra göstergeyi toparlayıp aracı kullanınca gösterge çalışmaya başladı. Sevindim ama sevincim kursağımda kaldı. 1 km dahi gitmeden hararet en sona çıkıyor. 110 un da üstüne. Daha su bile tam ısınmamıştır.

Öncelikle sormak istediğim; karbüratörlü felicia sahibi arkadaşlar hararet müşürünüz nasıl? 4 fişli mi yoksa favoritlerde olan müşür şeklinde mi? Bendeki müşür 4 fişli mavi halkalı orijinal müşür. Gerçi büyük ihtimal iki müşür de aynı değerleri veriyor.


Araçta incelediğim kablolarda iletişim var. Müşürü ölçtüm soğuk motorda 3-3,5k ohm değer veriyor. Müşür ısındıkça değer düzenli olarak düşüyor.


Hararet göstergesinin kolay kolay bozulacağını düşünmüyorum. Sonuçta göstergeye bilgi geliyor. Gösterge şu şekilde; 1. resimde (http://i.hizliresim.com/ao245g.jpg) solda ortası delik bir bölüm var. Sağında solunda da çıkıntı çubuklar var. Gösterge buraya giriyor. Ortası delik yerden de göstergenin vidası geçiyor ve arkadan somunu geçip sabitleniyor. Gösterge üzerinde iki çubuğun girdiği yerlere bir direnç bağlanmış. Değerine bakamadım. Çalışıp çalışmadığınada bakamadım. En kısa zamanda bakacağım. Acaba devreye bakıp nasıl çalıştığı hakkında yorum yapabilir misiniz?

Göstergeyi düzgün çalıştırabilmek için yardımlarınıza ihtiyacım var. Göstergeyi müşüre direk bağlayarak denemek istiyorum ama nasıl yapacağım konusunda tam bilgim yok. Göstergeye acaba elektrik gelmesi gerekiyor mu? Yoksa sadece müşürden gelen bilgiyi mi okuyor? Şu sorunu çözelim arkadaşlar. Ekstra gösterge takmayı hiç istemiyorum inanın...

Resimler:

http://i.hizliresim.com/ao245g.jpg
http://i.hizliresim.com/Yvr1BE.jpg
http://i.hizliresim.com/8lDGgW.jpg
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti blauzahn » 12 Şub 2015, 12:38

Sorular zor geldi herhalde :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti erender » 12 Şub 2015, 12:58

müşür soğukken 3-3.5k değer veriyor demişsiniz acaba bu değerler normal midir? Müşürün sıcaklığa göre direnç değerlerini bilseydik sağlamasını yapmış olurduk. Belki de sorun müşürdedir.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti blauzahn » 12 Şub 2015, 13:11

Üzerindeki müşüre göre normal değerler. Sıcak motorda ise 0,28k değer aldım. Yani 280-290 ohm gibi birşey. O da 90 dereceye tekabül ediyor. Şu resim bende takılı olan müşürün omaj değerleri. Eğer benim karbüratörlü felicia favoritlerde olan müşürü kullanıyorsa bu müşürün değerleri gerekiyor. Forumdan bir arkadaş gönderdi soğuk motor değerini benim omaj değerinin 1/10'u kadardı.

Benim müşürün takılı olduğu bölüm mpi motorlardaki gibi olduğundan 4 fişli müşür takılı. Çünkü vidalı bölüm yok. Yakınımda favoriti olan tanıdık olmayınca da detaylı çalışma yapamıyorum. Sizdeki müşürün soğuk ve sıcak motor omaj değerlerini paylaşabilir misiniz?
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti erender » 12 Şub 2015, 13:58

şimdi ölçü aletini alıp gittim arabanın başına ama bizim favoritlerin hararet müşürü sizinki gibi çift değil tek pimli, anladığım kadarıyla gövdeden aldığı gerilimi müşürdeki direncin içinden geçirip, göstergeye gerilim değişimini iletiyor. Yani direnç değerini müşür aracın üzerindeyken ölçmek mümkün değil.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti blauzahn » 12 Şub 2015, 14:11

Hocam teşekkür ederim. Bir ucu müşüre diğer ucu da aracın herhangi bir yerine ya da müşür yuvasının metaline şase olarak dokundurunca ölçecektir aslında. Ölçümü 20k ohm da yapabilirseniz memnun olurum.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti erender » 12 Şub 2015, 14:27

Araç çalışmıyor halde iken motor soğukken 41 ohm gibi bir değer verdi, motoru hararet göstergesinin başlangıç çizgisine kadar ısıtınca 15 megaohm gibi uçuk bir değer gösterdi. :?
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti blauzahn » 12 Şub 2015, 14:32

Isınınca ilginç vermiş değeri. 41 ohm'da çok küçük bir değer. Isınınca daha da düşmesi lazım. Ölçü aletinde ilginçlik olabilir. Teşekkür ederim yine de.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti AhmetH » 12 Şub 2015, 15:31

müşürü değiştirmeniz bence sorunu çözecektir
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti blauzahn » 12 Şub 2015, 15:36

Ahmet hocam yalnız müşürün verdiği değerler doğru. Sizin felicia da ne tip müşür bulunuyor acaba?
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti AhmetH » 12 Şub 2015, 15:41

4 kablolu VW mşürü var. Sarı zannederim.

benimde göstergede saçmalamalar olunca ustam ölçüp biçip değiştirmemi tavsiye etmişti. O ara yetkili serviste parça kampanyası vardı termostatla beraber değiştirdim zaten beraberler biliyorsunuz sorun çözülmüştü.

benim araç karbüratörlü olduğundan gösterge den başka bişeye yaramıyor müşür. ancak injeksiyonlularda sıkıntı çıkartabiliyor diye duydum.

Bu arada gösterge kolay bozulacak yapı değil sizde fark etmişsinizdir, Müşürü değiştirmeyi gerçekten deneyin. 10-15 lira mı neydi sanırım..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti blauzahn » 12 Şub 2015, 16:35

Teşekkür ederim Ahmet hocam. Bendeki müşür mavi. Sarıyı skoparda görmüştüm. Yurtdışı sitelerde de sarı gösteriyor. Müşürü değiştirmeyi de deneyeceğim adımlar arasına ekleyeyim. Havalar güzelleşmeye başlayınca ilk işim sorunu çözmeye çalışmak olacak..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti blauzahn » 27 Şub 2015, 20:03

Sorun çözüldü. Kısa kısa geçmek gerekirse; müşür doğru değer veriyor, gösterge 20 derece eksik gösteriyordu. Göstergeyi tamamen dağıttım ölçüm biçtim hiç bir yerde problem bulamadım. Sadece gösterge devresinde fiş bacaklarından birinde temassızlık vardı onu lehimini tekrar ısıtarak hallettim. Siteden blues84 kardeşimizin de yardımıyla göstergeye paralel bir direnç atarak göstergenin düzgün göstermesini sağladım. Bugün test ettim her şey normal görünüyor. Bakalım ilerleyen günlerde nasıl olacak.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir