ŞARJ DİNAMOSUNU TEST ETMEK MÜMKÜN MÜ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ŞARJ DİNAMOSUNU TEST ETMEK MÜMKÜN MÜ?

İleti feliş » 29 Mar 2015, 13:08

Merhaba arkadaşlar bizim felicianın akü çok çabuk bitiyor mesela geçenlerde akü zayıflamıştı marş hiç basmadı vurdurma ile dahi çalışmadı mecburen takviye yaptık sonra şarja verdik 2-3 hafta güzel çalıştı ama gün geçtikçe marş zayıf almaya başladı ve şuan hiç almıyor her zaman vurdurarak çalıştırıyoruz acaba sorun aküdenmi yoksa şarj dinamosundan kaynaklanan bir sorun anlamadım size sormak istediğim soru bu dinamoyu kendi imkanlarımızla nasıl test ederiz, yorumlarınız için teşekkürler iyi günler
 
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti feliş » 29 Mar 2015, 13:21

Söylemeyi unutmuşum birde rolantideyken farların gücü azalıyor gaza basınca farlar, göstergeler, kalorifer falan herşey hızlı yani orjinal düzeyinde çalışıyor
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti toyota » 29 Mar 2015, 13:54

Sanirim alternatorun komurleri bitmiş bir temas ediyor bir temas etmiyor degiştirmenizde fayda var basit bir seydseydir Sizi yaniltabilir kontrol edersiniz sarj ediyordur bir kaç dk sonra etmez boyle bisi basima gelmisti ama yinede yazayim. Araç stop halinde akude 12volt veya 12.5 volt gostermeli araç calisinca 13 ila 13.8 volt bir gerilim olmali aku kutup baslarinda. Bir diger kontrol sekli kisa sureli olmak kaydi ile araci calisrip akunun eksi kutubunu yerinden sokun araç calismaya devam ediyor ise alternator guç ugretiyor ve atesleme sistemini besliyordur. Ama dedigim gibi alternator komurleri azaldi ise sizi yaniltma ihtimali yuksek olur sanirim fiyati 15 ila 30 tl arasinda bir parca alternatoru sokmeden uzerinden değisebilir. Aracta elektirik kacagi kontrol de edilmeli alarm teyp anfi sistemi gibi kontagi kapattiginizda ureteçler fazla akim cekebiilir bunlarda akunun desarj olmasina neden olur akunuz saglam ise. Kacak kontrolü ise arac stop halinde iken aracta butun her sey kapali tutulur kapilar dahil iç aydinlatma yanmamasi icin akunun arti kutubu sokulup araya ampermetre seri baglanir ma×imum 500 mA akim cekmelidir o bile fazla ama daha uzerinde bir akim cekiliyor ise araçta gereksiz yere acik kalan akim ceken ureteç vardir. V kayisi gerginligi kontrolude yapin Gevsek ise o da ayni sorunu yaratir hararet artar ve ciykk diye ses yapar gaza ani yuklenmelerde. Bunlar tecrube ile sabittir :)
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti AhmetH » 29 Mar 2015, 16:01

iğne gibi uçları olan bir cihaz var onunla ölçebilirsiniz 14 küsür volt olup bütün devirlerde sabit durmalı.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti feliş » 29 Mar 2015, 19:13

Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar, ben ucu iğne gibi dediğiniz avometre ile ölçtüm ama aynen dediğiniz değerleri gösterdi sorun görükmüyor ama kontağı açıyorum akü ışığı diğer hava yastığı, abs, el freni vs. ışıklardan daha düşük yanıyor ve marşa basınca çok zayıf alıyor hatta sabahları hiç almıyor, akü alayım diyeceğim ama hemen onuda bitirebilir diye şimdilik almıyorum, neyse bu dediğinizin hepsini deneyeceğim yorumlarınız için çok teşekkür ederim
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti Ahmet BALKANCI » 07 Nis 2015, 20:41

ARKADAŞLAR DOĞRU TEŞHİŞ KOYMUŞLAR. KÖMÜRLERİ DEĞİŞTİRİN, SORUN BİTER. ÇOK PAHALI DEĞİL, FİYAT BELİRTMİŞLER ZATEN. OLMAZ İSE AKÜYÜ DEĞİŞTİRİN. AKÜ İLE BİRLİKTE ŞARZ DİNOMASINIDA ELDEN GEÇİRTİRSENİZ DAHA GÜZEL OLUR.SAYGILAR.
Ahmet BALKANCI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 137
Kayıt: 25 Nis 2012, 15:54
Ad Soyad: Ahmet BALKANCI
Nereden: Edirne
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000

İleti feliş » 10 Nis 2015, 20:51

Merhaba arkadaşlar sorunu bulduk alarmın beyninde şase varmış bi söküp bakacağım yapabilirsek yaparız yok olmazsa normal alarm alıp takarım
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti toyota » 10 Nis 2015, 22:57

feliş yazdı:Merhaba arkadaşlar sorunu bulduk alarmın beyninde şase varmış bi söküp bakacağım yapabilirsek yaparız yok olmazsa normal alarm alıp takarım



Aracta elektirik kacagi kontrol de edilmeli alarm teyp anfi sistemi gibi kontagi kapattiginizda ureteçler fazla akim cekebiilir bunlarda akunun desarj olmasina neden olur
Arızanın bulunmasna sevindim
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir